Gå til innhold

May Helens babyboka

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du har nå en fornuftig jordmor høres det ut som.

Jeg tipper at det blir en skuddårsjente den 29.februar. (Da hadde mamma termin med meg,men jeg drøyde den uti mars jeg.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Pondusa: Så flott at du tipper. Skal oppdatere signaturen så snart PC fungerer igjen som den skal.

Av en eller annen grunn så kommer jeg meg ikke til endring av signatur i kontrollpanelet. Tror det har noe med våre innstillinger for internett å gjøre. Samboeren sier han ikke har gjort noe som ville endret dette, selv om det fungerte helt fint i går :sur:

Edit: Det må en kvinne til uten data kunnskaper for å fikse pc. :fnise: Litt usikker hva jeg har endret i innstillinger, men nå fungerer alt som det skal.

:duskedame: 37 UKER :duskedame:

Endret av May Helen
Skrevet

Kun 21 dager igjen nå!!! :-D Gratulerer så mye med 37 uker!! :hoppe::danse::hoppe:

Ja, jenter kan sine datakunnskaper ;) Her i huset er det også kjæresten som er helt grønn på data :fnise:

Skrevet

:hoppe: 37 uker :hoppe:

Åh, dette blir så spennende! :juhu:

Ser du har fått deg sladris og greier. Fint å ha orden i sakene :jepp:

Nå får du bare slappe av og kose deg. Snart er du mamma!

:klemmer:

Skrevet

Det er 3 uker igjen. Jeg er ikke lei av å være gravid ennå. Jeg liker at jeg fortsatt ikke har ansvar for et lite menneske. Og at jeg kan sove så lenge jeg vil og når jeg vil. Jeg liker å kunne bruke dager foran tven.

Det jeg er lei av er å være så bevegelseshemmet. Jeg har så mye vann i føttene at det er vondt å gå mer en en kvarter. Og verst er det om natta når jeg sover for jeg har da også vanskeligheter med å snu meg. Og jordmor sa at det var på grunn av vann i kroppen at jeg også hadde vondt i håndleddene. Jeg er lei av å ikke kunne handle vanlige klær, og å ikke kunne ta meg en handle tur på byen på flere timer. Og at jeg har blitt så avhengig av samboeren. Det er ikke lett for ham heller. Jeg savner virkelig å løpe og trene.

Jeg vil ha kroppen min tilbake :sur:

Men jeg er verdens lykkeligste når jeg kjenner babyen snur seg eller sparke. Når jeg merker hvor stor den har blitt og at det nå er en ferdig laget baby i magen min. Og gleder meg noe enormt å møte den. :hjerter_rundt:

Foten har blitt mye bedre. Jeg har til og med vært på butikken i dag, helt alene. :Nikke: Og i morgen skal jeg en tur til jobben og rydde resten på kontoret mitt.

Skrevet

Skjønner godt at du er lei av å være bevegelseshemmet i alle fall! Jeg er i alle fall glad så lenge jeg er noenlunde "bevegelig".

Godt foten er bedre da.

Ha en fin fredag!

Skrevet

Det er ikke lenge til du får kroppen din tilbake!! Kun 17 dager igjen til termin nå ;)

Jeg tror nok det også kommer til å bli et lite savn når babyen er ute av magen.. Du er jo blitt så vant til å kjenne sparkene :gravid: Men samtidig så er det nok en god følelse når du endelig kan se h*n i øynene :rødme:

Ha en flott mandag! :klemmer:

Skrevet

Jegsavner å gå gravid jeg, og gleder meg masse til neste gang, men åååå, så glad som jeg er i den lille gutten min på utsiden ja :rødme:

Skrevet

Jeg har vært hos jordmor i dag. Alt gikk bra. Blodtrykket var litt bedre enn sist gang, men fortsatt høy, og urin var ok.

De siste 2 kontroller har jeg ikke gått opp et eneste kilo. Litt overrasket. Det er nå babyen skal legge mest på seg. Men bare fornøyd med det. Syns jeg har mer enn nok kiloer å drasse på :fnise:

Hjertelyden var på 160 slag i min. Syntes det var litt mye siden det vanligvis lå på mellom 140 og 150. Men jordmor sa at det er veldig vanlig og at sånn skal det være. Hjerteslagene skal variere alt ettersom når på dagen man måler.

Det er så utrolig glatt ute hos oss. Så jeg avtalte med samboeren at jeg ikke skulle bruke bil til jordmor i dag, men ta taxi. Er kjempeglad for at jeg gjorde det. Kjørte meg fra dør til dør. Og på veien til jordmor som var kl 12:30 så så jeg at det var for det meste ikke strødd på veien. Hverken for biler eller forgjengere. Syns det burde ha vært det midt på dagen. :klø: Blir nok en del brukne ben og armer på legevakten i dag. Og jeg som fikk kjæresten til å måke frem bilen siden jeg skulle bruke den i dag :fnise: Stakkars. Han brukte sikkert en time på det i går. Men nå er det i hvertfall lett å ta den frem, så lenge det ikke snør mer :ler:

Vi fikk også hengt opp vugga i går. Den er helt nydelig. Veldig glad for at det er på plass.

Ellers så bruker jeg dager på å se på tv og sove mye om dagen. Det er helt forferdelig å sove om natta. Det verker i alle ledd og jeg blir nummen på den siden jeg ligger på hvis jeg ligger på det mer enn 2-3 timer. Og når jeg til slutt står opp opp morgen så tar det meg 5 min bare å få igjen bevegeligheten i føtter og hender siden jeg er så full av vann. Klarer ikke engang å knyte neven når jeg våkner om morgen. Men jeg syns det er merkelig at jeg sover så godt på dagen. Selv om jeg sover i samme seng. Muligens fordi jeg sover kortere perioder.

Jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg ennå ikke har vært på jobben og ryddet unna det siste på kontoret. Det er ikke verdens undergang hvis jeg ikke får gjort det, men jeg har sagt at jeg vil komme tilbake for å gjøre det. Skal se om jeg ikke får gjort det en dag denne uken. Litt avhenging av kjøreforhold og om bilen er begravd i snø :ler:

Skrevet (endret)

Tippeliste - dato og kjønn:

UL termin: 23. februar

angelou: 24. februar jente

Mens termin: 26. februar

imli: 26. februar jente

Neria: 26. februar jente

May Helen: 29. februar gutt

Pondusa: 29. februar jente

Lillith: 01. mars jente

Simpleminded: 02. mars gutt

Endret av May Helen
Skrevet

Jeg fikk beskjed at min signatur var for stor. Så derfor ligger nå tippelisten i egen link.

Skrevet

Neeei, så fort det har gått her da!! :fnise: Har vært så opptatt med min lille prins, at jeg har ikke vært her inne på en stund. Jeg savner også å gå gravid.. Rakk liksom aldri å bli skikkelig lei. Og som de sier så har du snart kroppen din tilbake. Jeg var nede i min normale vekt bare etter noen uker. Skjønner at du nyter å sove lenge og ikke ha ansvaret for en bitte liten person.. Nyt tiden.. Men du skal vite det at det som venter deg nå er så hinnsides alt at du kommer til å bli helt satt ut!! Det er så stort, fint, utrolig og bare deilig. -og litt slitsomt da.. Men det hører med.. :fnise:

:rødme:

Skrevet

Så fint at det gikk bra på kontroll da :)

Men huff, det høres slitsomt ut å ha alt det vannet i kroppen. Kan ikke si jeg gleder meg til det (hvis det skjer med meg da). Godt du får sove på dagen i alle fall, du må vel bare benytte en hver sjangs til å sove ;)

Vet du hva? Jeg drømte om deg i natt, May Helen :ler:

Husker ikke alt, men tror jeg var på besøk hjemme hos dere, og så fikk jeg liksom aldri se dere! Det var skikkelig irriterende! Og så skulle dere plutselig flytte fordi det var en rik onkel som hadde kjøpt et hus til dere! :hoho:

Litt av en drøm, lurer på hvor jeg tar det fra....

Ha en fin dag!

Skrevet

Innom med en klem :klemmer:

Godt det gikk bra hos jordmor! :) Tenker det er mye spenning i kroppen din for tiden.. Tenk når du endelig får se den lille i øynene :babysmokk::hjerte:

Så koselig å få opp vugga! :) Er det en som henger fra taket forresten? Har så vidt begynt å se på utstyr selv... :sjenert:

Ha en fortsatt finfin mandag! :klemmer:

Skrevet (endret)
Så fint at det gikk bra på kontroll da :)

Men huff, det høres slitsomt ut å ha alt det vannet i kroppen. Kan ikke si jeg gleder meg til det (hvis det skjer med meg da). Godt du får sove på dagen i alle fall, du må vel bare benytte en hver sjangs til å sove ;)

Vet du hva? Jeg drømte om deg i natt, May Helen :ler:

Husker ikke alt, men tror jeg var på besøk hjemme hos dere, og så fikk jeg liksom aldri se dere! Det var skikkelig irriterende! Og så skulle dere plutselig flytte fordi det var en rik onkel som hadde kjøpt et hus til dere! :hoho:

Litt av en drøm, lurer på hvor jeg tar det fra....

Ha en fin dag!

:ler: :ler:

Rik onkel? :ler: Jeg har bare en fattig onkel. :ler: Vi skal nok flytte til et hus en dag, men den tror jeg vi må kjøpe selv. Morsom drømmer du.

Jeg håper du ikke får mye vann i kroppen mot slutten. Jeg fikk det ikke får jeg var 33-34 uker. Men mamma var akkurat likedan. Så det kan være det er litt arvelig.

Fikk beskjed av jordmor i går at hun har fri i uke 8 pga vinterferie. Og det er den uka jeg har termin. Så jeg måtte bestille kontroll time hos fastlegen. Ringte fastlegen i morges og legesekretær sier at fastlegen har også fri den uken. Men jeg må jo på kontroll hos noen den uke. Virket som om det var en ny legesekretær. Hun viste ikke helt hva hun skulle gjøre. Men hun skulle snakke med fastlegen min og ringe meg tilbake. Trodde de hadde vikarer i slike tilfeller.

Litt kjipt hvis fødselen skulle starte i vinterferien. Da er det sikkert dårligere bemanning på sykehuset også. Jeg hadde håpet at jeg kunne føde på en hverdag mellom kl 8 til 16 på dagen. :fnise: Helst for å slippe unna vikarer og studenter og uerfarne da.

Endret av May Helen
Skrevet

*hikst* Nå er det ikke lenge igjen, altså. Ik! Det er superspennende! Høres tungvint ut med alt vannet i kroppen, men du får holde ut. Bra du får sovet litt på dagen, da, så går du forhåpentligvis ikke rundt og er utslitt konstant. Må spare på kreftene til den lille er ute! :)

Jeg føler forresten på meg at du får en liten :babyjente:

Ha en fin dag! :vinke:

Skrevet
Innom med en klem :klemmer:

Godt det gikk bra hos jordmor! :) Tenker det er mye spenning i kroppen din for tiden.. Tenk når du endelig får se den lille i øynene :babysmokk::hjerte:

Så koselig å få opp vugga! :) Er det en som henger fra taket forresten? Har så vidt begynt å se på utstyr selv... :sjenert:

Ha en fortsatt finfin mandag! :klemmer:

Det er en vugge som henger fra taket. Det var en gave fra samboeren sin mor til oss. Den er helt nydelig. Selv om vi ikke hadde tenkt oss vugge. Den skal henge i stua. Og babyen skal sove i den om dagen og i senga på soverommet om natten. Det er i hvertfall planen.

Ha en fin dag tirsdag :klemmer:

Skrevet
*hikst* Nå er det ikke lenge igjen, altså. Ik! Det er superspennende! Høres tungvint ut med alt vannet i kroppen, men du får holde ut. Bra du får sovet litt på dagen, da, så går du forhåpentligvis ikke rundt og er utslitt konstant. Må spare på kreftene til den lille er ute! :)

Jeg føler forresten på meg at du får en liten :babyjente:

Ha en fin dag! :vinke:

Heldigvis så føler jeg at jeg får nok søvn siden jeg sover en del på dagen.

Jeg har merket at de fleste her tror jeg skal få ei jente. :klø: Vi får se. I min familie så er det første barnet jente, men i samboer sin familie er det først gutter.

Du vil ikke tippe dato også :sjenert: ?

Skrevet
Neeei, så fort det har gått her da!! :fnise: Har vært så opptatt med min lille prins, at jeg har ikke vært her inne på en stund. Jeg savner også å gå gravid.. Rakk liksom aldri å bli skikkelig lei. Og som de sier så har du snart kroppen din tilbake. Jeg var nede i min normale vekt bare etter noen uker. Skjønner at du nyter å sove lenge og ikke ha ansvaret for en bitte liten person.. Nyt tiden.. Men du skal vite det at det som venter deg nå er så hinnsides alt at du kommer til å bli helt satt ut!! Det er så stort, fint, utrolig og bare deilig. -og litt slitsomt da.. Men det hører med.. :fnise:

:rødme:

Jeg gleder meg virkelig til å møte den lille. Vet egentlig ikke hva jeg går til. Men hvis det er bare halvparten så bra som alle sier så tror jeg jeg blir verdens lykkeligste :hjerter_rundt:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...