Eve Luna Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #481 Skrevet 29. februar 2008 Åh, det var spennende å lese fødselshistorien din May Helen! Hørtes ganske tøft ut, men godt alt gikk bra til slutt. Er nok mye sant i det at man "glemmer" hvor ille det var. Ellers ville vel de fleste bare fått et barn Håper jeg slipper en så lang fødsel. Men høres jo ut som om du ble godt tatt vare på Hvilket sykehus var det? Hvordan går det med dere nå? Begynner du å bli vant til hverdagen som mor? Jeg var på Ullevål. Det går bra med oss nå. Kroppen har kommet til normalen noen dager etter fødsel. Selv om det var en tøff fødsel så har jeg ikke noe traumer rundt det. Jeg har endelig blitt vant til å ha ei datter. Ammingen går bra. Og hverdagen styres av henne. Heldigvis så sover hun mellom ammingenen så jeg får gjort andre ting også. Ellers så glemte jeg å nevne at jeg har verdens beste samboer En time etter fødsel så fikk jeg diamant øredobber. Jeg har virkelig ikke forventet noe gave. Det var faksitks noe jeg sa i fra på forhånd også, at det siste jeg trenger når vi får barn er diamanter. Men jeg ble skikkelig overrasket over den gaven. Og han var skikklig støtte under fødselen også. Gjorde akkurat som jeg sa og klagde aldri. Selv om han også ble lei av å vente at babyen skal komme.
Gjest imli Skrevet 29. februar 2008 #482 Skrevet 29. februar 2008 Så koselig med gave da. Lurer på om jeg får noe? Forventer ingenting, men det hadde jo vært litt romantisk.. Så flott at amminga går bra nå da. Må være fantastisk å ha en liten baby
angelou Skrevet 1. mars 2008 #483 Skrevet 1. mars 2008 Så spennende å lese fødselshistorien din Kommer ikke helt over at mora di dukka opp på sykehuset, jeg hadde nok gitt henne marsjordre
Simpleminded Skrevet 3. mars 2008 #484 Skrevet 3. mars 2008 Sånn en fin fødselshistorie! Flaut å sitte på jobb her nå med tårer i øynene Syns du var kjempeflink jeg! Og at du til og med stanset med å presse for å hindre at det skulle rives så mye syns jeg var sterkt av deg. All ære til deg May Helen! Ha en fortsatt fin mandag med den lille jenta deres
Lilith Skrevet 3. mars 2008 #485 Skrevet 3. mars 2008 Tusen takk for at du ville dele fødselshistorien din med oss! Utrolig flott å lese om fødselen din - tøft og fint på samme tid. Hun mora di, altså ...! Tror jeg også ville blitt mektig irritert om mamma hadde troppet opp på sykehuset mens fødselen var i gang! Bra hun ikke ble så lenge, da Samboeren din høres fantastisk ut. :rødme: Hva synes du om opplegget på Ullevål? Hvilken fødeavdeling var du på? Flott at ammingen går bra nå også.
jente 79 Skrevet 3. mars 2008 #486 Skrevet 3. mars 2008 Å for en herlig fødselehistorie. :rødme: (Må vel være gravid for å synes det høres fantastisk ut...) Tok nesten til tårene her... Tusen takk for at du delte den med oss
Eve Luna Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #487 Skrevet 3. mars 2008 Tusen takk for at du ville dele fødselshistorien din med oss! Utrolig flott å lese om fødselen din - tøft og fint på samme tid. Hun mora di, altså ...! Tror jeg også ville blitt mektig irritert om mamma hadde troppet opp på sykehuset mens fødselen var i gang! Bra hun ikke ble så lenge, da Samboeren din høres fantastisk ut. :rødme: Hva synes du om opplegget på Ullevål? Hvilken fødeavdeling var du på? Flott at ammingen går bra nå også. Jeg syntes opplegget på Ullevål var bra. Du kunne få hjelp av jordmødre hele døgnet og det benyttet jeg meg godt av. Vi ble veldig godt fulgt opp. Jeg fødte på fødeavdelig A. Jeg hadde 3 forskjellige jordmødre under fødselen, og alle var flotte og hyggelige. Jeg er impoonert over hvor hjelpsome de var.
Eve Luna Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #488 Skrevet 3. mars 2008 Så koselig med gave da. Lurer på om jeg får noe? Forventer ingenting, men det hadde jo vært litt romantisk.. Så flott at amminga går bra nå da. Må være fantastisk å ha en liten baby Dagene går i amming og soving. Jeg føler ikke jeg får nyte henne helt ennå. Hun er herlig, men når hun ikke spiser så sover hun. Gleder meg til hun blir litt større og litt mer våken. Så spennende å lese fødselshistorien din Kommer ikke helt over at mora di dukka opp på sykehuset, jeg hadde nok gitt henne marsjordre Ja, mora mi er spesiel. Jeg hadde egentlig ikke lyst å slippe henne inn, men samboeren overtalte meg. Hun har gledet seg over denne graviditeten og denne ungen mer enn meg. Det er hennes første barnebarn. Og hun har litt lite å gjøre om dagen. Fødsel er sånn en intim opplevelse, og jeg hadde lyst kun å ha samboeren der og ingen andre familiemedlemer. Sånn en fin fødselshistorie! Flaut å sitte på jobb her nå med tårer i øynene Syns du var kjempeflink jeg! Og at du til og med stanset med å presse for å hindre at det skulle rives så mye syns jeg var sterkt av deg. All ære til deg May Helen! Ha en fortsatt fin mandag med den lille jenta deres Jeg trodde ikke min fødselshistorie var noe å gråte over. Jeg er rørt at dere syns det. Det tok all min styrke og konsentrasjon å ikke presse. Til jeg til slutt gadd ikke å vente mer Jeg er glad jeg ikke revnet mer enn jeg gjorde. Å for en herlig fødselehistorie. :rødme: (Må vel være gravid for å synes det høres fantastisk ut...) Tok nesten til tårene her... Tusen takk for at du delte den med oss Jeg er virkelig rørt over at dere er rørt av min fødselshistorie. Den var voldsom, men en flott opplevelse. Jeg er en erfaring rikere.
Simpleminded Skrevet 3. mars 2008 #489 Skrevet 3. mars 2008 Tror nok tida sammen med den lille kommer til å gå fortere enn du tror! Og snart begynner hun å åpne øynene mye mere og reagere mere på ting dere sier og gjør.. Dere har nok masse å glede dere til! :-D Stor klem fra meg til deg
jente 79 Skrevet 3. mars 2008 #490 Skrevet 3. mars 2008 Kanskje ikke så unaturlig at det er stort for din mor nei... Dette blir mine foreldres første barnebarn også, så tror de kommer til å gå rimelig rundt seg selv når det nærmer seg... Men tror det er en smart plan å ikke si noe før fødselen er over... Er ikke redd for moren min, men faren min kunne fort funnet på et tilvarende stunt. Selv om jeg ikke tror han ville kommet inn før det var over da... Svigermor har allerede sagt i fra at hun kommer så fort som overhodet mulig. Så her gjelder det å vente til ungen er ute tror jeg
Eve Luna Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #491 Skrevet 5. mars 2008 Når jeg endelig tror at jeg har skjønt denne ungen så viser det seg at jeg ikke har skjønt noe som helst. Hun våkner når hun er sulten og får pupp. Etter 10-15 min sovner hun ved puppen. Da er det bleieskift for å våkne henne og raping. Så mer pupp , til hun sovner og mer raping. Så legges hun i vugga for å sove. Hvis hun våkner kort tid etter og gråter så er det mest sannsynlig at hun har mer luft i magen og må rape. Så etter at hun har rapet så sovner hun og vi legger henne tilbake i vugga og hun sover 3- 3,5 timer til neste amming. Det er i hvert fall sånn jeg trodde det var. Og som oftest er det. Men det var det ikke i natt. Hun sovnet fort ved puppen og ville ikke våkne. Men hun ville ikke sove heller. Kort tid etter at jeg la henne i vugga så begynner gryntingen og etterhvert gråt. Så da tok jeg henne opp for å rape men det hjalp ikke. Hun ville ikke sove. Så var det mer pupp, litt soving og mer gråt. Det var en runddans mellom pupp, raping, bleieskift og legge i vugga og ta opp igjen hele natta. Hun holdt meg våken fra 02 til 06 i morges. Jeg skjønte ikke hva hun ville. Jeg var dødstrøtt når hun endelig søvnet i morges. :søvn: Men etter det så har hun faktisk spist som hun skulle og sovet 3 timer mellom amminger. Så da måtte jeg sove jeg også. Jeg sto opp endelig kl 15 i dag når samboeren kom fra jobb Nå har jeg i hvert fall fått nok søvn. Håper hun sover bedre i natt.
Simpleminded Skrevet 5. mars 2008 #492 Skrevet 5. mars 2008 Mye styr å komme inn i rutiner ser jeg.. Og akkurat når man trodde rutinene var på plass så bestemmer jenta deres seg for andre ting. *Puh!* Syns du er flink jeg.. Det er som de sier at livet styres litt av den lille Har dere hatt noe besøk av familie og venner ennå? Fått mye fint til jenta deres?
Gjest imli Skrevet 5. mars 2008 #493 Skrevet 5. mars 2008 Er nok ikke så lett å komme inn i gode rutiner sånn med en gang. Har lest noe om at de første ukene trenger man ikke slite for å lage rutiner (med mindre man orker), for det kommer etterhvert likevel. Jeg er sikker på at du er en kjempeflink mamma Tar sikkert litt tid å bli kjent med dem... Utrolig spennende da. Jeg gleder meg til det er min tur...
angelou Skrevet 5. mars 2008 #494 Skrevet 5. mars 2008 De første ukene forandrer det seg hele tiden og det er umulig å få rutiner på noe, husker jeg syntes det var UTROLIG frustrerende Men, det går seg til, sånn litt etterhvert. Kanskje hun hadde litt luft i magen eller noe sånn, siden hun var litt urolig?
pondusa Skrevet 7. mars 2008 #495 Skrevet 7. mars 2008 Sånn vil det nok være innimellom. Når man føler at man har fått teket på noen rutiner, bestemmer babyen seg for noe annet. Derfor nybakte mødre alltid sier: "Sov når du kan, du vet aldri hvordan neste natt blir."
Eve Luna Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #496 Skrevet 9. mars 2008 Nattesøvn er for pyser!! Hun satte ny rekord i natt. Hun hold meg våken i 5,5 timer. Fra kl 01:30 til 07. Og jeg som trodde natten i går vil være annerleders. Jeg var så flink i går og kuttet ut all sukker og all koffein og drakk ammete. Og tenkte at dette vil sikkert hjelpe å redusere luft i magen. Og hun var så flink hele dagen. Sov og spiste når hun skulle. Hun hadde til og med en soveperiode på dagen på 4,5 timer Hvorfor kan hun ikke ha det midt på natta ? Men jeg tror jeg leste et sted på KG at luft i magen blir mindre plagsom etter par måneder. Så jeg ser på dette som en midlertidig situasjon. I mellomtiden må jeg bare sove om dagen når hun sover. I dag sto jeg ikke opp før kl 14:30. Og amming er så lett på dagen. For da spiser hun 15-20 min, raper og sovner. Herlig. Ferdig på under en time. Vi får besøk av et vennepar om en time. Samboeren er på kjøkkenet og ordner taco. Vi lager egentlig ikke så mye middag nå. Det går for det meste i ferdige retter eller at mamma lager middag og kommer med den til oss. Herlige mamma.
Gjest imli Skrevet 9. mars 2008 #497 Skrevet 9. mars 2008 Kjedelig med mye nattevåk da. Kanskje hun er et utpreget b-menneske? Det går seg nok til. Det virker jo som om amminga går veldig bra nå da? Koselig med vennebesøk. Og deilig med snill mamma som lager mat. Kos deg videre som mamma.
Pasha Skrevet 9. mars 2008 #498 Skrevet 9. mars 2008 De tre første mnd er det ikke uvanlig at de er plaget av luft i magen nei... Så det går seg til etterhvert. du kan jo prøve å snu litt på døgnet hennes (det er ofte helt feil i begynnelsen).. f.eks ikke la henne sove så lenge sammenhengende på dagtid.. men ta henne opp etter 3timer og gi mat og leke litt.. og skill på sovested på dagtid og kveld.. la natt være natt.. altså lite lys.. bleieskift bare ved behov.. og minst mulig kosing på henne... tar litt tid.. men det går seg til etterhvert. Flott at du greier å søve når hun sover på dagen (det greite ikke jeg.. og det blir man trøtt av det...)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå