angelou Skrevet 20. april 2008 #521 Skrevet 20. april 2008 Så bra at det begynner å gå seg til med ammingen Og jenta di er bare helt nyyyyydelig altså :rødme:
Simpleminded Skrevet 21. april 2008 #522 Skrevet 21. april 2008 Stemmer i med angelou! Nydelig jente dere har! Og sånne herlige store øyne Godt dere pleier forholdet mens lillejenta sover til deg!
Gjest Reka Skrevet 22. april 2008 #523 Skrevet 22. april 2008 Å guri for en søt liten jente!! :rødme: Skjønner at du er fornøyd altså God tirsdag
Eve Luna Skrevet 24. april 2008 Forfatter #524 Skrevet 24. april 2008 Ei vennine skal ha planlagt keisersnitt i dag. Er skikkelig spent på hennes vegner. Jeg bare venter på meldingen om at jenta hennes har kommet til verden. Da blir det ca 2 måneder forskjell mellom barna våre. De kan bli fine leke kamerater når de blir litt større. Ellers så har jeg skaffet med boken No-Cry sleep solution. Lisa sover egentlig ganske greit. Om natta våkner hun kun en gang og er tilbake til sengs en halv time-time etterpå. Og om natta sover hun 2 ganger ca 3,5-4 timer. Som er herlig. Hun sover også godt på dagen. Og sover 2 lurer på 2-3 timer. Det som er problemet er legging på kvelden. Vanligvis så våkner hun rundt kl 19-20 om kvelden for å ha mat og etter det så har vi problemer med å legge henne. Og hun blir så fort overtrøtt og skriker og skriker. Og hun sovner ikke igjen før kl 12-01 om natta. Da er vi alle dødslitne. Samt at eneste måten for henne å sovne på er enten ved brystet eller med smokk. Har allerede lest halve boka og det er mange gode tips der. Vi får se om par uker om det har blitt bedring.
Lilith Skrevet 24. april 2008 #525 Skrevet 24. april 2008 Høres slitsomt ut med kveldsleggingen, håper boka hjelper ... Så spennende med venninne og keisersnitt! Blir sikkert fint for Lisa med en jevnaldrende lekekamerat
Eve Luna Skrevet 28. april 2008 Forfatter #527 Skrevet 28. april 2008 Vennina mi har fått jenta si, og hun er helt nydelig. Må snart ut og finne en passende gave. Jeg har startet en diskusjon om skrikekur som jeg får tydelig mye pepper for i Barn og familie forumet. . Svigerinna mi har brukt det på sin datter og etter en uke har det ikke vært mer problem med å legge henne. Og jenta er 5 år nå. De gjorde når deres datter var på omtrent samme alder som min datter. Jeg har tenkt å prøve det. Men mest fordi ingentign annet hjelper. Før gikk det å få henne til å sovne ved puppen. Nå er det sjeldent. Hun har flere ganger holdt seg mer mindre våken i 20 timer !! Og da har jeg prøvd alt for å få henne til å sovne. Hun dupper av 15 min her og der men ingen ordentlig søvn. Vi har da begge vært så utsille at vi begge grått. Jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre. Hun gråt ikke hele tiden. Hun var for det meste bare våken og trøtt, gjespet mye og halvsov, og noe skriking når hun ikke klarer å sovne. Så da har jeg tenkt å prøve "skrikemetoden" denne uken. Så får vi se hvor godt det fungerer. hvis hun klarer å sovne ved puppen eller ved å bli bært så gjør jeg det, men når ingentng annet hjelper så prøver jeg skrikemetoden.
Lilith Skrevet 29. april 2008 #528 Skrevet 29. april 2008 Tøft med pepper - jeg har fått med meg at det er VELDIG delte meninger om dette med skrikekur, men jeg forstår godt at dere vil forsøke det. Situasjonen deres virker ganske fortvilet nå. Tenk at snuppa holder seg våken i 20 timer! Da kan jeg forestille meg at mamma og pappa blir litt slitne og lei, ja ... Hurra for frøkna til venninna di!
angelou Skrevet 29. april 2008 #529 Skrevet 29. april 2008 Jeg er helt for skrikekurer jeg, men ikke så tidlig. Likevel skjønner jeg at du blir fortvila og vil prøve alt
Eve Luna Skrevet 29. april 2008 Forfatter #530 Skrevet 29. april 2008 Jeg klarte ikke helt å gjennomføre det i natt. Jeg prøvde på det men så ble jeg så i tvil underveis. Jeg vet det er ingenting galt, for hun har fått matt, ny bleie og har ikke vondt noe sted. Hun er trøtt og skal sove. Men når hun skrike så slår morsinstintet inn og jeg vil dekke henne behov. Og jeg vet at hun skal sove men jeg begynte å tvile på meg selv. Men jeg klarte ikke å la henne skrike for lenge om gangen. Dro bort til henne ofte og prøvde å roe henne ned. Hun var tydelig trøtt. Hun ville ikke suge på smokken, men hun ville suge på lille fingeren min. Og nesten sovnet flere ganger med den i munnen. Men klarte aldri å falle helt til ro. Og etter en 1,5 timer frem og tilbake tenkte jeg at kanskje hun er sulten igjen. ( Som sagt, jeg begynte å tvile på meg selv). Jeg plukket henen opp og det var hun ikke. Men da plutselig var hun lysvåken i 5 min og begynte å gråte igjen fordi hun var for trøtt. Så var det å begynne alt på nytt. Hun var våken fra kl 22 til 04:30. Jeg fikk henne til å sovne til slutt ved å gi henne pupp. Og da sovnet hun ved puppen. Men jeg var til slutt så trøtt at jeg klarte faktisk å sovne stående en gang. Håper det går bedre i natt. Jeg har fått til en slagg rutine på kvelder. Så vi skal ikke reise noen sted den neste uken, så får jeg se om det vil hjelpe.
angelou Skrevet 29. april 2008 #531 Skrevet 29. april 2008 Det er veldig mange barn som gråter når de er trøtte, og det høres ut som om hun ikke helt får ro på seg til å sovne, og da tror jeg det er veldig viktig at du er i nærheten så hun føler seg trygg. Hun er så liten enda, på helsestasjonen her fikk vi beskjed om at de aldri skulle ligge aleine å gråte mer enn 2/3 minutter når de var så små, for da ble de fort utrygge. Håper det går seg til med søvnen, ting forandrer seg jo med de små hele tiden Og prøv å ikke stresse med det, for hun merker det veldig godt om du blir stressa Går an å ta en telefon til helsesøster også, de pleier å ha en del gode tips.
Simpleminded Skrevet 30. april 2008 #532 Skrevet 30. april 2008 Innom med en Vanskelig for meg som ikke har barn ennå å vite hvordan det blir med et barn i hus. Og ikke minst så er det nok en prøvelse for enhver å få barnet inn i rutiner.. Og så må man ikke glemme at alle barn er forskjellige! Så noe som funker for noen fungerer kanskje ikke like godt for andre.. Du virker som en god og omsorgsfull mor hvertfall! Misunner deg som allerede har babyen i armene dine :rødme: Her driver babyen fortsatt og sparker villt fra seg inni magen til mamma'n sin..
Gjest imli Skrevet 30. april 2008 #533 Skrevet 30. april 2008 så skjønn lisa er da. håper det med sovinga ordner seg! her har vi en liten en som ikke vil sove alene... ganske frustrerende det også...
Eve Luna Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #535 Skrevet 2. mai 2008 (endret) Jeg klarer ikke å legge meg om natta før hun har sovnet. Og i natt var hun vanskelig å legge. Hun sovnet ikke før kl 04. Dvs hun sovnet flere ganger i mine armer, men våkner 5 min etter at jeg flytter henne i egen seng. Men kl 04 var jeg helt utslitt. Hun sovnet i mine arn\mer og jeg flyttet henne til egen seng, så la jeg meg. Jeg hørte at hun våknet, men hun gråt ikke. Jeg klare bare ikke å være mer våken. Tenkt at hvis hun begynner å gråte så vekker jeg samboeren så får han ta seg av henne. Jeg sovnet og det gjorde vist hun også Det er så utrolig sjeldent at hun sovner på egen hånd. For jeg våknet kl 10 i morges og hun sov fortsatt. 6 Timer sammenhengende søvn Dette er første gangen hun har sovet så lenge. Ga henne mat og hun sov videre. Hun sover fortsatt, men det er like før hun våkner for å få mer mat. Det er bare så herlig at jeg fikk en god nattssøvn, selv om hun sovnet ikke før kl 04. I dag har vi tenkt oss en tur til Ikea. Jeg så noen finne lamper som vil passe til Lisa sin rom. Endret 2. mai 2008 av May Helen
Eve Luna Skrevet 3. mai 2008 Forfatter #536 Skrevet 3. mai 2008 Jeg var så stolt når hun sov i 6 timer i strek for 2 netter siden. Jeg fortalte dette til samboeren når han kom fra jobben. Det viser seg at hun har ikke sovet 6 timer i strekk. Han våknet av at hun ildskrekk rundt kl 05:30. Han trodde jeg holdt på med ammingen og tenkte ikke mer på det , hun roet seg par minutter etter det. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg våknet ikke av at hun skrek. Jeg må ha vært veldig trøtt, :søvn: som sov rett gjennom det.
Gjest imli Skrevet 3. mai 2008 #537 Skrevet 3. mai 2008 6 timer i strekk? Ikke dårlig! Du skal se det ordner seg, May Helen.
Eve Luna Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #539 Skrevet 4. mai 2008 Jeg tør nesten ikke si det høyt. Men hun har lært seg å sovne på egen hånd 'bank i bordet' Det tok bare en kveld med litt skriking (tror det var høyest en halv time). Og nå sovner hun etter 5-10 min i vugga. Vi legger henne i våken tilstand, og så grinter hun litt (ikke gråt) og sovner. Helt utrolig. Jeg er helt i hundre over å slippe å mate henne i søvn. Det eneste som bekymrer meg er at jeg skal til mamma i 4 dager neste uke. Er redd det skal ødelegge det vi har fått til. Derfor har jeg planer om å lage hennes sovested hos mamma så lik som mulig den hun har her hjemme. Jeg tar med bilde som står over senga hennes, samt at hun skal ligge ved siden av en helt hvit vegg. Håper det vil få henne til å føle seg trygg og i kjente omgivelser og at hun vil frtsatt sovne så raskt. Har dere sett det flotte været? Jeg er ute med Lisa og bikkja hver dag nå, og triller. Satt også ute i dag og spiste en is. Det er helt fantastisk uvær ute. Nå er det moro å trille og gå tur.
Lilith Skrevet 4. mai 2008 #540 Skrevet 4. mai 2008 Hurra for soving! :juhu: Fantastisk hvis det har ordnet seg for dere! Krysser fingrene for det og satser på at det ikke ødelegger at dere skal bort noen dager. Utrolig vær for tida, ja - blir rent misunnelig på alle jeg ser som er ute og triller. Kos deg masse!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå