Simpleminded Skrevet 8. mai 2008 #541 Skrevet 8. mai 2008 Så koselig og komme her å lese! Her stråler sola og nattesøvnen til lille Lisa begynner å komme i rutine :-D Godt å høre at du får nydt været ute også! Tenker det er herlig å dra på trilletur når været er fint og temperaturen er deilig :rødme: Gleder meg veldig til den lille kommer nå!!
Simpleminded Skrevet 13. mai 2008 #543 Skrevet 13. mai 2008 Innom med en Forstår godt om du nyter det flotte ute-været for tiden!
Eve Luna Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #544 Skrevet 13. mai 2008 Jeg trodde ikke det var mulig å elske noen så mye. Jeg er bare så utrolig glad i jenta mi. Så mye at jeg er helt på gråten hver gang jeg ser henne. Nå har det meste stabilisert seg. Hun sover bra, hun spiser bra, og er ikke lenger plaget med luft i magen. Endelig kan jeg virkelig nyte henne. Og hun er helt fantastisk. Hun ble 3 måneder i går og plutselig innså jeg hvor stor hun har blitt. Jeg ble faktisk litt lei meg :lei: Savner når hun var 2 måneder. Helt utrolig. Hvordan i all verden skal jeg klare at hun blir tenåring, hvis jeg allerede nå savner når hun var mindre Jeg tror det er mest fordi det var sånn en trøblete tid at jeg rakk ikke å nyte henne. Nå skjønner jeg alle disse mødre som nekter å gi fra seg permisjonstiden. Men jeg kunne fortsatt tenke meg at sambo tok mer permisjon.
Gjest Pysepus Skrevet 13. mai 2008 #546 Skrevet 13. mai 2008 Når jeg leser innlegget ditt så gleder jeg meg bare enda mer til den gangen jeg er så heldig å få bli mamma
Lilith Skrevet 14. mai 2008 #547 Skrevet 14. mai 2008 Åh, jeg gleder meg også til å bli mamma! For et koselig innlegg, May Helen
Simpleminded Skrevet 14. mai 2008 #548 Skrevet 14. mai 2008 Kjempe-herlig å lese at dere koser dere sammen Hvordan har forresten forholdet til samboeren blitt nå som dere er foreldre? Gleder meg til å se min kjære kose og dulle med vår lille baby jeg :rødme: Tror nok det også er en god følelse..
Eve Luna Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #549 Skrevet 16. mai 2008 Simpleminded: Forholdet til samboer er bra. Omtrent som det var før babyen kom. Han overrasket meg i begynnelsen hvor engasjer han var i babyen og meg. Jeg var virkelig imponert. Men så dabbet det av i noen uker og jeg følte meg som alenemor. Jeg tok det opp med ham og han har forbedret seg veldig etter det. Nå deler vi likt (så likt som det går an når jeg ammer) på oppgaver rundt babyen. Vi har forståelse for hverandres situasjon og presser ikke og har heller ingen store forventinger på hva den andre skal gjøre hjemme av husarbeid. Vi prøver å dele på husarbeidet så likt som det går an. Men i perioder hvor jeg er veldig trøtt blir det lite sengekos og jeg merker at han savner det. Men som han selv sa "bare foreldre og barn har ikke sex" Ellers så har vi vært på 3 måneds kontroll i går. Stakkars jenta mi :gråte: . Hun gråt så når hun fikk disse vaksinene. Og hun var veldig grinete hele dagen i går pga av de. Det var helt forferdelig å se henne gråte sånn på helsestasjon. Syntes så synd på henne, samtidig som jeg vet at de vaksinene er for hennes beste. Hun er nå 5,5 kg og 61 cm lang. Trodde faktisk hun ville veie mer. Helsesøster nevnte også at hun var litt lita, men innenfor normalen. Hun hadde noen dager hvor hun spiste lite samt at hun også hadde noen dager hvor hun hadde brystnekt og derfor fikk veldig lite næring. Det er sikkert det som har bidratt til at hun ikke er større. Tenkte meg egentlig til Oslo sentrum for 17. mai. Jeg er så glad i korps musik Og jeg har lyst at hun også skal høre den. Men bare hvis det hadde vært fint vær. For da kan jeg sette meg ned hvor som helst og amme. Men det kan jeg ikke hvis det regner. Og de har meldt regn og kaldt vær i morgen. De har meldt 5 grader i morgen, og det er for kaldt for den kjolen jeg tenkte å bruke. Synd. Tror jeg holder meg i nærområde. Lokal skolene skal ha tog i bydelen på ettermiddagen.
angelou Skrevet 16. mai 2008 #550 Skrevet 16. mai 2008 Ha en fin 17.mai i morgen Nurkeliten var 65 cm og lettere enn jenta di på 3-mnd kontroll, og det ble ikke kommentert en gang Ikke noe morsomt når de får sprøyter nei, det er en skikkelig kjip følelse at noen gjør så de får vondt
Gjest Reka Skrevet 16. mai 2008 #551 Skrevet 16. mai 2008 Ha en flott 17.mai!!! Kos deg masse på dagen med hele familien!!
Flying Skrevet 20. mai 2008 #552 Skrevet 20. mai 2008 Hei May Helen! Så koselig at du etterlyste meg i dagboken min Jeg har bare vært litt opptatt med ingenting om dagen jeg.. Ser at dere har slitt med litt rutiner, ammenekt osv. Men utrolig godt å lese at det har gått seg til! Skjønner akkurat hva du mener med at du savner at Lisa kun er to mnd.. Sånn har jeg det også. Savner at lille *S* ikke er bitte liten baby, samtidig som det er uhyre spennende å følge utviklingen. Synes heller ikke at Lisa var liten på kontrollen.. Hun er helt perfekt!
Simpleminded Skrevet 23. mai 2008 #553 Skrevet 23. mai 2008 Hei på deg! Godt å høre at samboerforholdet deres imellom er så bra Hos oss er vi også veldig likestilte i hjemmet med tanke på husarbeid osv.. Så jeg tror og håper den overgangen kommer til å gå bra Men det vet man jo ikke før man står der med den lille i armene :rødme: Håper du hadde en flott 17. mai-feiring!
Eve Luna Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #554 Skrevet 24. mai 2008 Simpleminded: Vi har vært sammen i 7 år før vi fikk barn. Så vi har væært gjennom en del vanskelige tider og funnet frem til løsninger som fungerer for oss. Så jeg føler at vi kjenner hverandre ganske godt samt at rutinene var på plass før babyen kom, så vi opplevde ingen store problemer etter at babyen kom. Nå nyter vi bare tiden. Forholdet er bra, men samboer kunne tenke seg mer sengekos I dag fylte samboeren 30 år. Han jobbet i dag, men vi var ute og spiste middag med våres familier i ettermiddag. Etterpå var det kake og kafe hos hans søster. Siden han fylte 30 år (blitt voksen, gutten min ) og siden vi har fått ei datter sammen, så tenkte jeg å gi ham en bra gave. Penger skulle ikke være noe hinder (innen rimelighetens grenser). Så valget falt til slutt på en Helikoptertur over Oslo. Han får også ta med seg 2 venner (håper han velger meg ) og ta bilder (noe jeg vet han er glad i). Hadde vi ikke hatt et barn nå så hadde jeg fått til en ordentlig fest til ham. Men han nevnte i dag at han er forbi den tiden. Og at sånne fester er slitsome. Han vil bare slappe av på bursdagen sin. Snakker som en ordentlig voksen I tillegg fikk han Grand Theft Auto IV av broren min og testet spillet akkurat nå. Det spørs om han ikke spiller til solen kommer opp
Lilith Skrevet 25. mai 2008 #555 Skrevet 25. mai 2008 Gratulerer med dagen til samboeren din! Rund dag, jo! Morsom og kreativ gave du kjøpte til ham. Kan jeg spørre hvor mye du måtte ut med for den helikopterturen? Kunne jo vært en idé for når kjente og kjære har noe spesielt å feire ... GTA slo nok an, ja! Kjæresten min har spilt i hvert ledige minutt siden han kjøpte spillet, og storkoser seg. Ser jo at spillet er bra, jeg også - grafikken er flott og historien underholdende. Og volden er så hinsides at man bare må le Blitt voksen, ja ... Kjæresten min kom hjem fra fest klokka halv syv i morges. Da ble jeg litt irritert på ham, må jeg innrømme. Han er 36 år gammel og vordende far. Skulle tro han var russ i år, eller noe! Jeg sendte ham rett i seng (jeg var oppe og for bekymret og sint til å sove) og får ta en prat når han våkner en gang i ettermiddag ... Hyggelig å høre at du har det så bra, May Helen, og at lillejenta vokser og trives. Krysser fingrene for at det fortsetter sånn!
Gjest Pysepus Skrevet 25. mai 2008 #556 Skrevet 25. mai 2008 Lilith: Jeg hadde blitt sint på min på 25 jeg For en bra gave du fant på til din kjære da! Kan tenke meg at helikoptertur må være skikkelig gøy! :juhu: Ha en fin dag!
Eve Luna Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #557 Skrevet 25. mai 2008 Jeg betalte 3.500 kr for helikoterturen. Jeg tror det er det meste jeg noen sinne har brukt på en bursdagsgave. Men for noen år siden fikk han fallskjermhopp i gave og den kostet "bare" ca 2.000 kr. Det er kun fordi jeg følte dette var en spesiell anledning at jeg ville gi ham litt fløottere gave. Jeg fikk diamantøredobber av ham rett etter fødselen. Og var skikkelig imponert. Spesielt siden jeg virkelig forventet ikke noe gave. Enig med Pysepus. Min gjorde noe lignende en gang i begynnelsen av forholdet . Da var jeg skikkelig sur og sa klart i fra at sånn godtar jeg ikke. Det er greit å være ute lenge, men når barene stenger kl 3 så forventer jeg at han kommer rett hjem. Det har ikke gjentatt seg siden.
Eve Luna Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #558 Skrevet 27. mai 2008 Helt utrolig å se hvordan hun vokser og utvikler seg fra dag til dag. Føler at det er noe nytt hver dag. Hun har blitt så sterk i nakken og klarer å holde hode oppreist en liten stund når vi løfter henne etter armer. Hun lager også masse lyder. Av og til høres det ut som om hun sier mamma Hun gråter nå betydelig mindre enn før. Og er ellers ganske fornøyd baby. Og hun har begynt å sove lenge om natta. Av og til sover hun i 8 timer. Men det krever at vi gir henne tilllegg i tillegg til pupp før hun legger seg. Merker at hun krever mer mat enn jeg klarer å gi henne. Som om kvelden så må hun få litt tilllegg. Og da sover hun som regel ganske lenge. Samboeren er ivrig etter å begynne med grøt, men jeg vil helst vente til hun er i hvert fall 4 måneder. Hun er nå 3,5 måneder, og jeg føler at hun klarer seg med min melk og det tillegget hun får. Jeg tror vi kan begynne å gi henne annet mat etter dåpen, som er 15. juni.
Eve Luna Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #559 Skrevet 27. mai 2008 Som dere ser så har jeg forandret avateren igjen. Jeg er veldig glad i Monsterbedriften filmen, derfor avataren. Jeg er ellers veldig glad i tegnefilmer. Har en hel samling av de. Det er noe jeg kommer til å se på sammen med datteren min når hun blir litt større.
Eve Luna Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #560 Skrevet 1. juni 2008 Gratulerer meg med dagen Jeg fylte 28 år i dag. Og for en nydelig dag. Det var 28 grader ute hele dagen. Var ute og trillet en lang tur med Lisa og hunden vår. Samboeren lagde lakse middag. Og jeg fikk gavekort på spa fra ham. Herlig!! Så langt har dagen vært veldig bra. Lisa har sovet nå i noen timer. Venter bare på at hun skal våkne. Og i mellomtiden ser vi på Spiderman 2 på tv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå