Gå til innhold

May Helens babyboka


Eve Luna

Anbefalte innlegg

:velkommen: til min graviditetsdagbok.

Kort forhistorie:

Jeg og Kattemannen (samboeren) har prøvd siden mars 2007. Jeg hadde kjemisk graviditet i 2. PP. Og det virker som om den sitter fast nå i 4. PP.

Jeg er 27 år og Kattemannen er 29. Vi har vært sammen i snart 7 år. Folk har for lengst begynt å forvente en baby fra oss. Så vi tenkte det var på tide å produsere en. :ler:

Jeg er i dag 5+1.

Mens termin er 26. februar 2008.

UL termin er 23. februar 2008.

Vi håper babyen kommer på skuddårsdagen, 29. februar 2008 . :ler:

:velkommen:

Oppdatering 04.03.2008

Vi fikk en datter den 12.02.2008 kl 22:32. Hnn var 3418 g, 50 ca og 35 ca i hodeomkrets når hun ble født.

Endret av May Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tatt fra Babyverden.no

Du er nå 5 uker og 1 dager på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring: 3. juni, 2007

Hjertet begynner å slå: 28. juni, 2007

Risikoen for spontanabort avtar: 12. august, 2007

Tid for ultralyd: 16. september, 2007

Resten finnes her

Tabby, mod

Endret av Tabby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og dytter deg inn på Mine innlegg - gratulerer med ny bok :klem:

:klem: Takk. Alltid hyggelig å ha deg på besøk.

Grattis med ny bok. Blir spennende det her :)

:klem:

Takk. Jeg liker signaturen din. :) . Man kan aldri få for mange venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde marrerit på lørdags natt. :tristbla: Drømte at jeg aborterte og selv om jeg bare var 5 uker så kom det ut en hel unge, bare ikke levende. Og jeg ringte legevakten og damen jeg snakket med der var bare opptatt av å fortelle meg hvor mye hun har å gjøre og ville ikke hjelpe meg i det hele tatt. Jeg var helt fortvilet og viste ikke hva jeg skulle gjøre. Våknet helt utslitt og skremt. Måtte på do bare for å sjekke at alt er fortsatt OK.

Jeg vet ikke hvor vanlig det er å ha sånne drømmer når kvinne er gravid. Jeg forsikret meg at det bare var en drøm.

Eller så har jeg fått såre brystvorter. Veldig såre. Det er vel ikke lenge til brystene er ømme.

Og jeg føler meg litt småsyk i dag. Ikke helt i form. Har mest lyst å dra hjem tidlig. Men jeg har møte etter lunsj så det spørs hva jeg får til.

Til tross for marreritet, så har jeg faktisk stor tro på denne graviditeten. Jeg tror det kommer til å gå bra, og at jeg vil føde en sunt og frisk barn. Jeg tror forresten at det blir en gutt. :babygutt:

Jeg og samboeren har forresten blitt enige at vi ønsker ikke å vite kjønnet på UL når den tid kommer. Han er egentlig mye mer bestemt enn jeg. Han er overbevist om at han vil ikke bli fristet for å vite når vi faktisk er på UL. :ler: Vel, vi får se, når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drømte noen helt SINNSYKE drømmer i begynnelsen, nesten så jeg ble litt forskrekka over meg selv :ler: Har også drømt en gang at jeg begynte å blø om natta, og det var så livaktig at da jeg våknet var jeg sikker på at jeg mista igjen, men det gjorde jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Så koselig at du har fått deg din egen graviditetsbok nå! Gratulerer så mye :) Tenkte jeg måtte ta turen innom når jeg først var her. Jeg kommer sterkt tilbake etter 13. juli. (Har allerede bestilt internett til det nye huset).

Jeg tror faktisk det er noe i det de sier om at mor kan "sanse" hva slags kjønn det blir så vi får se om det stemmer i ditt tilfelle ;)

Ha en fortsatt super tirsdag til tross for ømheter her og der =) :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Gratulere med spiren.

Du, jeg var også veldig trøtt og sliten i begynnelsen. Følte meg syk og energiløs. Nå er jeg kommet uke 15 og kjenner at den gamle jenta begynner å komme tilbake, både formen og humør. Eneste er at jeg har lavt blodtrykk så det er dager der jeg ikke henger med i det hele tatt. Sykmeldt ut juli så her er jeg :tommel: på KG.

Blir spennende å følge deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :) Måtte innom å titte i den nye boka di også :)

:klem: Hyggelig å ha deg på besøk. Følger med deg også.

Jeg drømte noen helt SINNSYKE drømmer i begynnelsen, nesten så jeg ble litt forskrekka over meg selv :ler: Har også drømt en gang at jeg begynte å blø om natta, og det var så livaktig at da jeg våknet var jeg sikker på at jeg mista igjen, men det gjorde jeg ikke :)

Jeg leste et sted at sånne drømmer er normale under graviditeten. Jeg trøster meg med det. :ler:

Heisann! Så koselig at du har fått deg din egen graviditetsbok nå! Gratulerer så mye :) Tenkte jeg måtte ta turen innom når jeg først var her. Jeg kommer sterkt tilbake etter 13. juli. (Har allerede bestilt internett til det nye huset).

Jeg tror faktisk det er noe i det de sier om at mor kan "sanse" hva slags kjønn det blir så vi får se om det stemmer i ditt tilfelle ;)

Ha en fortsatt super tirsdag til tross for ømheter her og der =) :klem:

Jeg hadde vel foretrukket ei jente, men det er kun fordi jeg selv er jente og vet hva jenter liker og ønsker, og jeg kan ingenting om gutter. Samboer, av samme grunn, ville sikkert foretrukket at den første er en gutt. Men når barnet kommer, så har ikke kjønnet så mye å si.

Ha en fin dag du og. :klem:

:vinke:

Gratulere med spiren.

Du, jeg var også veldig trøtt og sliten i begynnelsen. Følte meg syk og energiløs. Nå er jeg kommet uke 15 og kjenner at den gamle jenta begynner å komme tilbake, både formen og humør. Eneste er at jeg har lavt blodtrykk så det er dager der jeg ikke henger med i det hele tatt. Sykmeldt ut juli så her er jeg :tommel: på KG.

Blir spennende å følge deg også.

Hei og velkommen til min babybok. Hyggelig at du er innom. JEg kommer til å følge med deg også, men jeg kan ikke se at du har noe dagbok. Stemmer det?

Uansett så er juli en fin måned å være sykemeldt. :ler: Late dager ute men en iste og en god bok. Håper blodtrykket stabiliserer seg snart. Så du kan nyte sommeren fult ut (så snart sommeren begynner :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en rar drøm i natt også.

Jeg drømte at fødselen var i gang og at jeg fødte et barn. Og jordmor var så imponert med meg siden jeg klarte fødselen på 11 sekunder. Du hørte rikig, 11 SEKUNDER. :ler: Fra første rien til ungen kom ut. Og jordmor sa at sånt skjer men er ikke så vanlig.

Det hadde vært drømmefødsel for alle kvinner tror jeg. Jeg tror ikke engang at en rie varer så kort. :ler:

Jeg drømmer ganske ofte og jeg husker som regel mine drømmer. Men samboeren drømmer aldri. Hørte en vitenskapsmann si at egentlig alle drømmer hver natt, men det er ikke alle som husker at de har drømt.

Jeg følte meg skikkelig syk i går morges. Ikke kvalm, men syk. Mens murringer i magen. Trodde helt sikkert at mensen skulle komme. Tok tom. med meg bind på jobben. Og jeg har vært svimmel og generelt i dårlig form. Ble bedre utover dagen. Er dette vanlig? At man føler seg ikke kvalm, men syk?

Men i dag er jeg i topp form. Sov så godt at jeg forsov meg med en halvtime. Vi har fleksitid på jobben så ingen bortsett fra meg merket noe.

Etter jobben skal jeg kjøpe meg 6. boka om Harry Potter. Ble nettopp ferdig med 5. bok. Likte den utrolig godt. Hun skriver så voksent og inteligent. Det er en fryd å lese. Trodde at boka vil være for barnslig for meg. Det er mer at jeg lurer på om en 13 åring skjønner alt som står der. Så 6. boka blir sommer lektyre. Gleder meg.

Endret av May Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger Harry Potter :tommel: Jeg har hatt noen dager der jeg bare har hatt skikkelig dårlig allmenntilstand, vondt i hodet, svimmel, vondt i rygg og mage - ja, i det hele tatt. Så lenge du er fin igjen idag så er det nok bare bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neria

Harry Potter er ikke akkurat bare barnebøker heller :) Skal begynne på bok nr 6 i dag. Jeg har lest den før, men jeg hadde lyst til å lese de seks første bøkene en gang til før bok nr 7 kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger Harry Potter :tommel: Jeg har hatt noen dager der jeg bare har hatt skikkelig dårlig allmenntilstand, vondt i hodet, svimmel, vondt i rygg og mage - ja, i det hele tatt. Så lenge du er fin igjen idag så er det nok bare bra :klem:

Jeg føler meg bra i dag også. Jeg tror det hjalp på irritabiliteten å trene i går. Etter å ha brukt opp masse energy, følte jeg meg avslappet og all ubehag i kroppen forsvant. Det var godt. Men da begynner jeg å lure om all ubehag forsvinner, er ikke noe galt da? Kan jeg ha MA nå og ikke finne det ut før jeg skal på første kontroll i uke 10-11? Merker at jeg sjekker flere ganger om dagen om brystvorter er fortsatt såre og det er de. :klem:

Harry Potter er ikke akkurat bare barnebøker heller :) Skal begynne på bok nr 6 i dag. Jeg har lest den før, men jeg hadde lyst til å lese de seks første bøkene en gang til før bok nr 7 kommer.

Jeg har ikke lest de første 4 bøker, men det er fordi jeg har sett filmene. Men når jeg er ferdig med bok 6 og etterpå 7 så skal jeg lese alle bøker fra 1. til 7. igjen.

Gleder meg til filmen i juli. Det blir moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde så og si ingen symptomer før i uke 7 denne gangen, så det er jo litt tidlig enda - i tillegg varierte det fra dag til dag.

Hadde faktisk mye mer symptomer den gangen jeg mista, men da hadde jeg følelsen av at noe var galt sånn rundt uke 9, og når jeg da begynte å blø to uker senere så bare visste jeg at det var over.

Endret av angelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde så og si ingen symptomer før i uke 7 denne gangen, så det er jo litt tidlig enda - i tillegg varierte det fra dag til dag.

Hadde faktisk mye mer symptomer den gangen jeg mista, men da hadde jeg følelsen av at noe var galt sånn rundt uke 9, og når jeg da begynte å blø to uker senere så bare visste jeg at det var over.

Jeg er bare litt bekymret at jeg er snart ferdig med uke 6 og trer snart i uke 7. Og neste uke skal vi på hyttetur med foreldra til samboeren. Tenk hvis jeg blir kvalm mens jeg er på hyttetur. Hans mor kommer til å skjønne det med en gang.

Håper du er i fin form igjen :klem:

Håper du finner en lege som tar det på alvor. Ha en fin helg. :klem:

I dag skal vi på hyttetur med foreldra til Kattemannen samt hans søster og hennes familie. Jeg gleder meg. En hel uke med avslapping, fisking, turer i naturen og ingen TV. Det skal bli godt det. :cool:

Jeg følte meg helt jævlig i går kveld. :sprettoy: Ble så dårlig, ikke kvalm, bare dårlig og det fortsette til i morges. Jeg ble bedre til jeg kom på jobben i dag. Bare håper at kvalmen ikke kommer for fult mens jeg er på hyttetur.

Siden det er ingen internett tilkobling på hytta så er det det siste jeg skriver til neste uke. Håper alle sammen har en flott helg og en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på hyttetur :klem: Og det er jo ikke sikkert du blir så veldig kvalm heller, jeg var bare litt konstant "fyllesyk" eller det kjentes slik ut. Og når kvalmen kom over meg så døyvet jeg den med å spise ofte og lite, drikke masse vann, og cola innimellom. Tror ikke jeg kasta opp en eneste gang, selv om kvalmen var der hele tiden. Håper du slipper unna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neria

God helg og kos deg på hyttetur.

Kvalme er no drit! Jeg syns hverfall at det roer seg litt hvis jeg drikker endel, særlig vann. Har beynt å ha med meg vannflaska mi over alt, drikker sikkertet par liter om dagen. Og hvis noen lurer kan du jo bare si at det er sunnt å drikke mye vann. Det kan ingen motsi deg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...