Gå til innhold

May Helens babyboka


Eve Luna

Anbefalte innlegg

Jeg var på do på slutten av arbeidsdagen i dag og så at det kom brun utflod på truseinnlegget. Så tørt ut.

Ble litt bekymret nå. :(

Merker fortsatt at jeg har murringer i magen. Men det har ikke kommet mer brun utflod.

Tenkte å vente og se hva som skjer utover dagen og dagen i morgen. Hvis det blir mer brun utflod eller det kommer blod går jeg rett til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neria

Uff...

:klem:

Men det er jo mange som blør litt i starten også går alt bra likevel. Håper det gjelder for deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de aller fleste tilfeller så er det rimelig harmløst, men gå til legen hvis det kommer mer, eller du begynner å blø. Selv om det er vanlig med blødninger i svangerskapet (hadde det selv mellom uke 8 og 10) så skal det sjekkes ut :klem:

Håper det ikke kommer noe mer, skjønner godt du blir bekymra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke kommet noe mer brunt utflod og heller ikke blod.

Jeg hadde smerter/mens murringer i magen i noen timer i går. Det gikk over på kvelden. Og har hatt det bra siden da.

Jeg sov veldig godt i natt. Hadde egentlig ikke lyst på jobb i dag. Føler meg mye bedre. Ingen smerter eller mens murringer.

Men jeg er kvalm i dag. Mer enn vanlig. Helt siden jeg sto opp. Og det har ennå ikke gått over. Har lite lyst på mat men merker at jeg snart blir sulten igjen. Håper bare det ikke blir verre.

Tror faren er over for nå. Skal ta det rolig resten av uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert ikke noe å bekymre seg over! Jeg hadde også brun utflod en hel uke, uten at det betydde noe! Håper du får en fin dag på jobb! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert ikke noe å bekymre seg over! Jeg hadde også brun utflod en hel uke, uten at det betydde noe! Håper du får en fin dag på jobb! :klem:

Takk Isdronning. :klem:

Jeg tror det går bra nå.

Det var nesten jeg begynte å tro at dette vil gå bra, og så ser jeg det brune og tenker at det kan fortsatt gå galt.

Får bare håper på det beste.

Har aldri levd så sunt som nå. Spiser massevis av frukt og grønt. Handler økologisk så mye jeg kan, og prøver å spise så variert som mulig. Det er nå jeg som går de fleste turer med hund.

1 og 1/2 dag til før ferien. :)

Gleder meg.

Har lest ganske mye at 6. boka om Harry Potter. Veldig bra bok. Må forhåndsbestille den 7. snart. Er bare så bekymret at media eller noen andre skal "tilfelldig" avsløre hva skjer i den siste boka før jeg har lest den ferdig. :sur: Har bestemt meg å unngå media de neste ukene så mye jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahh.. siste dagen på jobben før ferie. Så herlig. :)

Bare par timer til.

Skal bruke tiden til å rydde litt på kontoret før jeg drar.

Jeg har fri i 3 uker nå. Jeg reiser ikke noe spesielt sted. Jeg kommer sikkert innom KG også, men blir sikker sjeldnere.

I natt våknet jeg halv 4 på natta for å gå på do. Det er blitt rutine nå. At jeg må opp en gang om natta for å gå på do. (Gjorde nesten aldri sånt før). Og når jeg våknet kjente jeg at jeg var kjempe kvalm. La meg fort igjen for å sove. Jeg er fortsatt kvalm, men mindre og tålelig. :eeeh:

Eller så snakket jeg med Tanum bokhandel angående siste bok om Harry Potter. Lurte på om jeg må forhåndsbestille for å være sikker at jeg får bok. Fikk beskjed at det er kun engelsk utgave og at de har bestilt tilstrekkelig av bøker så det er ikke nødvendig å forhåndsbestille. Det er bare å komme der på lørdag å kjøpe en.

Norsk versjon kommer ikke før til jul.

Egentlig veldg glad for det. Lillebroren til samboeren som er på 13 år klarer ikke å holde hemmligheter eller å ikke avsløre hva som skjer i bøker og filmer han har sett. Utrolig irriterende. :frustrert: Han klarte selvsagt å ødelegge litt 6. boka for meg ved å fortelle hvem som er Halv-blod prinsen. Hadde sikkert avslørt mer hadde jeg ikke stoppet ham der og da.

Så nå skal jeg klare å lese ferdig boka før den kommer ut på norsk, så han skal i hvert fall ikke ødelegge den for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neria
Har lest ganske mye at 6. boka om Harry Potter. Veldig bra bok. Må forhåndsbestille den 7. snart. Er bare så bekymret at media eller noen andre skal "tilfelldig" avsløre hva skjer i den siste boka før jeg har lest den ferdig. :sur: Har bestemt meg å unngå media de neste ukene så mye jeg kan.

Jeg må også prøve å unngå å få bok nr 7 avslørt jeg også. Har lovet mannen min at jeg ikke skal kjøpe den før etter at vi har flytta. (Han er redd for at jeg blir sittende med nesa i boka mens han strever med pakking og oppussing :ler: ) Så da får ikke jeg lest den før i august en gang...

Ahh.. siste dagen på jobben før ferie. Så herlig. :)

Høres skikkelig bra ut :tommel: Jeg har fortsatt en uke igjen på jobb før jeg kan ta ferie. Kos deg masse med fridagene, kanskje det er nå sommerværet kommer? :sol:

I natt våknet jeg halv 4 på natta for å gå på do. Det er blitt rutine nå. At jeg må opp en gang om natta for å gå på do. (Gjorde nesten aldri sånt før). Og når jeg våknet kjente jeg at jeg var kjempe kvalm. La meg fort igjen for å sove. Jeg er fortsatt kvalm, men mindre og tålelig. :eeeh:

Hihi, det er akkurat sånn som jeg har det. Oppe en tur hver eneste natt.

Edit: Skrivefeil

Endret av Neria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en finfin ferie! Må jo innom for å hilse på nå som jeg er i gang i nytt hus og har fått internett oppe og gå! Godt med å endelig ha ting litt mer stabilt enn tiden vi bodde i koffert :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Så godt å høre at du har fri nå, det kommer du til å kjenne at er bra for deg i den perioden av svangerskapet du er i nå. Nyt det! Jeg kjenner meg sååå godt igjen i det du skriver om at du våkne på natten og var kjempekvalm. Slik var jeg helt frem til 11 og en halv uke, og nå takker og priser jeg for at jeg ikke er noe særlig kvalm lenger. :) Det forsvinner, tro meg! Og du kommer til å føle deg som et nytt menneske. :tommel:

Jeg spiste også utrolig sunt i førsten, det bare km naturlig. Hadde bare lyst på sunn mat. Tenker bevisst fortsatt.. Jeg har så godt som kuttet ut å drikke brus, og drikker bare vann. Har rett å slett bare lyst på det.. Så klarrer jeg nesten ikke lukta av junk food..Ugh! :spy: Maten bør helst være hjemmelaget far bunn av, hehe..

Fått helt angst for bakterier og "møkkete" mat. Må si man blir litt "smågal" av disse hormonene.. :legrine:

Håper du koser deg masse i ferien din! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neria: Jeg er snart ferdig med 6. boka om Harry Potter og gleder meg til å begynn emed den 7. Den er allerede kjøpt. Og jeg klarte ikke å dy meg så jeg leste siste setning i boka.

Tinùviel: Ha en fin ferie du og :klem:

Simpleminded: Så godt at dere kommer i orden i det nye hjemmet deres. Gratulerer som prøver.

MiNNiMooSe: Enig med at hormoner er rare. Jeg har det egentlig ganske bra som gravid. Jeg merker at alt lukter sterkere. At mat jeg aldri likte lukter enda vondere nå. Ellers så har ikke mine mat vaner endres seg så mye. Jeg tvinger i meg en frukt om dagen, siden jeg er ellers lite flink til å spise frukt. Jeg prøver å spise mest mulig naturlige og ikke bearbeidet mat. Og få i meg mest mulig variert mat slik at jeg spiser litt av hvert. Og jeg er velig obs på å vaske mat godt før jeg spiser den samt vasker hender mange ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på 1. svangerskapskontroll i dag.

Fikk bekreftet at jeg er fortsatt gravid. :ler:

Blodtrykket var bra, og urin prøven var bra. Men hun assistenten måtte stikke meg 5 ganger før hun traff en vene for å ta blodprøver. Det var litt vondt. Men jeg ville ta disse blodprøvene i dag. Får ikke svar på blodprøver før om en uke.

Ellers så fikk ikke jeg vite så mye nytt som jeg ikke viste fra før. Ble veid og helse kortet ble fylt ut. Hun fylte søknaden for plass på Ullevål. Hun bekreftet også terminen den 26. februar.

Jeg fortalte henne at jeg var litt bekymret om fosteret fortsatt levde siden jeg har så få/ingen symptomer. Men hun kunne ikke si meg så mye der og da, men ville vi skulle vente på blodprøver. For så vidt greit det. Det at jeg ikke har symptomer betyr ikke at noe er galt. Har ei vennine som gikk gjennom hele svangerskapet uten å ha noe symptomer. Dette var bare vikar.

Jeg skal på andregangs kontroll den 4. september. Da er også min fastlege tilbake. Da er jeg 15 uker på vei.

Jeg er i dag 10+1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har smuglest litt i dagboken din, så det er vel på tide å legge igjen et lite spor.

Gratulerer med 10 fullgåtte uker.

Jeg har selv hatt småblødninger i mine første uker og har heller ikke særlig mye svangerskapsplager eller symptomer, så jeg vet godt hvordan det føles å ikke være helt sikker på om man fortsatt er gravid eller ikke. Vi gikk selv til privat gynekolog for å få bekreftet at fosteret var i live og hadde det bra. Var på den UL da jeg var 10+3. det var en kjempeopplevelse. Det var jo en liten ferdig person inne i magen min og hjertet hamret og slo og tror du ikke at den turnet litt rundt inne i der da undersøkelsen påsto, så vi fikk virkelig bekreftet at det var masse liv der inne. Kostet en pen slump penger å gå til UL privat, men det var absolutt verdt pengene, å bli beroliget og kunne slappe av.

Håper blodprøvene dine er fine og at det alt er bra. Du har jo fått bekreftet at du er gravid fremdeles og det er jo bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~Belle~ : Hyggelig at du er innom. Jeg har tenkt å gå til privat for undersøkelse, men fant ut at jeg hadde ikke noe god grunn til det, bortsett fra at jeg hadde så få symptomer. Og min sambo mener at jeg er litt vel hysterisk. Jeg har roet meg litt ned og har tro nå på at dette går bra.

Jeg vil nok følge med deg også siden du er bare 6 uker foran meg. Spennende. :klem:

Eller så fortalte vi det til mamma og broren i dag. Jeg har malt "bestemor" og "onkel" på to glass som de fikk i gave. Det tok dem litt tid å skjønne det. Det er nok for at vi har tullet med mamma at hun er bestemor til vår hund. Men så etter en del sekunder så spør broren min litt fortvilet, "er du gravid?". :hakeslepp: Og mamma ble helt vilt når jeg bekreftet det. Hun klarte ikke å roe seg ned etter det. Hun har ventet på dette så lenge. Hun fartet mellom rommene uten mål og mening, stilte masse spørsmål. Det var akkurat sånt jeg trodde hun vil reagere. :ler: Det var moro å se på. Jeg fant ut at hun har heller ikke hatt symptomer når hun var gravid. Så da har jeg roet meg betraktelig ned.

Neste helg skal vi på besøk til samboer sine foreldre, så da får de også hver sin glass. ;)

Jeg er i dag 10+5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innkalling til Ultralyd på Ullevål. Jippi.

Det er den 27. september. Da er jeg 18+4.

Gleder meg som en unge. Det blir så flott å se ungen. Håper virkelig at det er en unge inni der. Og at magen kommer frem om ikke så lenge. Jeg har ikke gått opp noe som helt i vekt siden jeg ble gravid. Og siden jeg ikke har noen symptomer så er det lett å tro at jeg bare innbilder meg ting.

I helga skal vi fortelle det til samboeren sin familie. Det blir moro.

Eller så har ikke jeg gjort mye annet enn å late meg det siste uken. Neste uken begynner jeg på jobb igjen og jeg kommer til å bruke dagene til da til mer lating. Se masse filmer og serier, gå turer med hunden og spise masse god mat, ikke lage middager og heller ikke gjøre mer enn nødvendig husarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Leiababe

Hei og hopp! Innom og oppdaterer meg etter et ferieopphold. Godt å se at det står bra til med deg :) Tenker du gleder deg til UL ja. Blir nok stas å se babyen tenker jeg :tommel:

Kos deg videre i finværet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kos å høre at alt står bra til med både vordende mor og voksende barn! Kan tenke meg du koser deg og gleder deg til tida framover :)

Hehe :) Morsomt at mammaen din ble så oppspilt når hun skjønte hun skulle bli bestemor :hakeslepp: :-D

Ha en fortsatt fin kveld gravide May Helen! Håper jeg også snart har et lite nurk i magen min å glede meg over.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...