Simpleminded Skrevet 23. januar 2008 #381 Skrevet 23. januar 2008 Innom med en til spreke og høy- :gravide: May Helen
MiNNieMooSe Skrevet 23. januar 2008 #382 Skrevet 23. januar 2008 Når har du termin da? Bare sånn før jeg tipper... :gjeiper:
Eve Luna Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #383 Skrevet 24. januar 2008 Når har du termin da? Bare sånn før jeg tipper... :gjeiper: UL termin er 23. februar. Mens termin er 26. februar.
Eve Luna Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #384 Skrevet 24. januar 2008 Jeg var hos jordmor i går. Fikk ikke særlig gode nyheter. Jeg har mye vann i kroppen og høy blodtrykk, men ingen eggehvite (eller var det protein?) i urin. Jeg fikk pålegg om å gå til legen senest på fredag og diskutere 100 % sykemelding den siste uka før permisjon. Og ny time hos jordmor på tirsdag neste uke for kontroll. Dette var jeg virkelig ikke forberedt på. Hun sa at jeg måtte hvile og ta det med ro ellers blir det sykehusinnleggelse. Det har jeg ikke lyst på. Hun ville ikke at jeg skulle komme på jobb i dag i det hele tatt. Men jeg sa til henne at jeg må jo ordne en del ting før jeg bare forsvinner fra jobben. Jeg fikk "tillattelse" til å komme på jobb 2-3 timer for å gjøre grov arbeidet og så rett hjem og hvile. Men jeg tror jeg blir her mine 6 timer i dag og gjør unna det siste små arbeidet samt rydde på kontoret. Hun ville at jeg skulle ta dette alvorlig og sa svangerskapsforgiftning fungerer slik at at man føler seg bra helt til du ikke gjør det. Og da kan det være krise. Så det er vist veldig viktig å hvile og ta det med ro. Jeg forstår litt hvorfor blodtrykket mitt har økt den siste uka. Jeg har stresset hjemme med en masse ting etter jobben. Og det er egentlig der jeg trenger å hvile. Det er ikke jobben som er slitsom, men alt det andre jeg gjør når jeg kommer hjem: vaske, rydde, handle mat, lage middag, handle møbler, handle babyting osv. Det er 1000 ting som skal ordnes hjemme før babyen kommer. Og det hjelper ikke at vi får besøk i kveld og i morgen. Jeg har invitert noen venner til meg i kveld på en spille kveld. Tenkte at dette er sikkert siste sjanse å være sosial med dem før babyen kommer, og jeg ville vise frem vår nye kjøkken og bad. Og i morgen kommer samboer sin familie på besøk. De har kjøpt vugge til oss som de tar med i morgen. Men noe positiv var det på jordmortimen. Babyen har det bra. 148 slag i min. Men den har ikke festet hode ennå. Hun prøvde å kjenne på magen hvordan babyen lå, men hadde vanskeligheter siden jeg har så mye fostervann sa hun. Men vi fant ut at den lå på tvers. Jeg veide meg i morges. Jeg har nå gått opp 20 kilo siden starten av svangerskapet. Jeg føler meg litt deppa etter jordmor time i går. Jeg håper bare dette ordner seg og babyen forblir i magen i hvertfall 2 uker til. Selv om det ikke er noe fare om babyen fødes nå så hadde det nok vært det beste hvis den ville vente noen uker til. Nå tror jeg at jeg føder før termin. Jeg tror faktisk det vil skje i løpet av de neste 2 uker. Men jeg skal gjøre alt jeg kan for at det ikke settes i gang for tidlig. Jeg skal hvile masse og bare sove og se på tv. Høres ut som om jeg har noen tøffe uker foran meg . Egentlig veldig greit. Da får samboeren ta seg av alt det andre hjemme. Jeg er litt sur på ham. Siden han har gjort så lite hjemme de siste ukene samtidig som han hele tiden sier at det er kort tid til babyen kommer. Håper dette får ræva hans i gir. Også må jeg heie litt på slutten. 36 UKER
Lilith Skrevet 24. januar 2008 #385 Skrevet 24. januar 2008 (endret) Uff, May Helen - det var kjipe nyheter! Men du får høre på jordmor og lege og ta det helt piano heretter, selv om jeg skjønner godt at du vil gjøre ferdig ting på jobben i dag og ikke bare la alt ligge og flyte. Bare ta det rolig Ikke så rart at du ble litt deppa etter timen i går, men prøv å tenk på at dette i det minste ble oppdaget tidlig, og at du nå kan gjøre ditt for å forhindre at det blir verre. Også blir du ekspert på Dr. Phil og seventh heaven til du skal ut i permisjon Gi samboer et spark bak om han ikke gjør det selv etter denne nyheten, kanskje han bare føler seg litt paralysert med tanken på hva som kommer og ikke helt klarer å ta seg sammen? Spillkveld høres hyggelig ut! Hva skal dere spille? Hyggelig å være litt sosial Håper du får en fin dag uten altfor mange kjipe tanker. Stor Edit: Glemte Hurra for 36 uker! Endret 24. januar 2008 av Lilith
angelou Skrevet 24. januar 2008 #386 Skrevet 24. januar 2008 for 36 uker. Det er jo godt du ha kommet såpass langt da, for det er jo ingen krise om babyen kommer nå, men hør på jordmor, ta det med ro og ikke stress - det ordner seg fint dette vettu
Gjest imli Skrevet 24. januar 2008 #387 Skrevet 24. januar 2008 36 uker Nå må du ta det med ro, May Helen! Tenke på deg selv og babyen Mannen din får ta seg av husarbeid o.l. Prøv å ikke stress med alt som skal gjøres klart. Vi jenter må bli flinkere til å be andre om hjelp! Helt sikkert mange som gjerne vil hjelpe deg, bare du spør Koselig med besøk da, men blir du sliten, får du bare sende dem hjem! Hi hi, nå var jeg streng! Men svangerskapsforgiftning er jo ikke til å spøke med. Ikke for å skremme deg, men jeg kjenner ei som mistet barnet sitt like før termin pga dette. Så hold deg i ro, så du ikke utvikler denne skumle tilstanden...
Simpleminded Skrevet 24. januar 2008 #388 Skrevet 24. januar 2008 Ja, nå er det viktig å lytte til hva jordmor sier.. Og det er din oppgave til å få kjæresten din til å forstå alvorligheten i det jordmoren din sa Så lenge du tar det med ro så skal det nok gå bra skal du se Danse masse for 37 uker! :banantroll: :banantroll: Tenk så fort tiden har gått!
Eve Luna Skrevet 25. januar 2008 Forfatter #389 Skrevet 25. januar 2008 Lilith: Jeg tenker litt på hva jeg skal finne på nå som jeg ikke skal jobbe på neste en måned før termin. Spesielt siden jeg er beordret til å ta det med ro. Tror jeg må kjøpe meg noen serier på DVD. Eller jeg kan jo alltid henge her på KG. Det er ingenting som er så tidsfordrivende som KG. Og avhengighetsskapende. Det var bare noen få som kom i går på besøk, så vi spilte ikke noe spill. Men det var så utrolig moro å ha de på besøk. Husker ikke sist gang jeg hadde det så moro og lo så mye. Jeg trengte virkelig å ha det litt sosialt og snakke om andre ting enn baby. angelou: Jordmor sa også at det er ingen krise om babyen kom nå. For den er så å si ferdig utviklet. Men jeg ble utrolig nervøs i går på vei til legen. Jeg tenkte hva hvis legen måler enda høyere blodtrykk enn det som ble målt hos jordmor? Og hva hvis legen mener jeg bør leges inn på sykehus? Og hva hvis de på sykehus finner ut at det er ikke lenger forsvarlig å ha babyen i magen og jeg må settes i gang? Jeg fikk litt panikk når jeg tenkte at jeg kan faktisk bli mor i løpet av par dager. Og det er jeg ikke forberedt på. Jeg er forberedet på å bli skikkelig lei av å gå gravid før fødselen starter av seg selv. Det ville vært det beste. imli: Jeg er ikke så lettskremt. Spesielt fordi babyen er så aktiv så jeg kjenner masse bevegelse og spark nesten hele tiden. Og jeg føler meg ganske bra i dag. Jeg kom ikke på jobb før kl 10. Skal være har 3-4 timer og ordne de siste tingene. Dette er min siste dag på jobben før permisjon. Og jeg er veldig bevisst på å ta det med ro. Jeg gir beskjed til samboeren når jeg ønsker at han skal gjøre noe, og han gjør det som regel. Men det er bare litt irriterende at jeg må alltid minne ham på sånne ting som bør være selvfølger. Simpleminded: Jeg tror samboer har forstått litt alvoret i svangerskapsforgiftning. Vi snakket litt om det i går. Og jeg nevnte for ham at jeg ble skikkelig nervøs og fikk litt panikk når jeg tenkte at babyen kan faktisk komme når som helst. Han fortalte at han hadde det på akkurat samme måte. Han gruet seg til fødselen, men mest fordi han vet ikke hva han skal gjøre. Stakkars Jeg forstår ham. Jeg tror det er verre å se noen vri seg i smerter, enn å faktisk være den som er i smerter. Men jeg tror vi begynner sakte å forberede oss mentalt at babyen kan faktisk komme før tiden. Så får vi heller se det som bonus hvis den kommer etter termin.
Simpleminded Skrevet 25. januar 2008 #390 Skrevet 25. januar 2008 Alt går nok bra skal du se. Og de på sykehuset vet hva de gjør så når du er i gang og skal inn for å føde, så er dere i trygge hender Det er kjempekos å samle venninner og bare skravle om alt og ingenting. Neste helg reiser jeg på jentekveld til "gamle" byen min. Det gleder jeg meg veldig til. Samtidig som jeg er der skal jeg også poppe nyheten - lurer på hvordan reaksjonene blir! :-D Håper du har en fin helg May Helen! Høres hvertfall ut som om kjæresten skjønner alvoret og da blir det nok ikke så vanskelig om å be han gjøre ting for deg
Lilith Skrevet 25. januar 2008 #391 Skrevet 25. januar 2008 Dette ordner seg helt sikkert, May Helen! Serier på DVD er ingen dum idé - jeg kan anbefale Six Feet Under, hvis du ikke har sett den. Ellers er det bare å henge her på KG - det er jo kjempekoselig for oss andre også! Ha en fin helg!
Gjest imli Skrevet 26. januar 2008 #392 Skrevet 26. januar 2008 Hi hi, er bare bekymra for KG-vennene mine jeg Det går sikkert bra Er jo ikke lenge igjen nå, men skjønner at dagene kan bli lange. Du får bare nyte det å sove masse
Simpleminded Skrevet 28. januar 2008 #393 Skrevet 28. januar 2008 Hvordan er det med deg May Helen? Innom med en stooor
Eve Luna Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #394 Skrevet 29. januar 2008 Alt går nok bra skal du se. Og de på sykehuset vet hva de gjør så når du er i gang og skal inn for å føde, så er dere i trygge hender Det er kjempekos å samle venninner og bare skravle om alt og ingenting. Neste helg reiser jeg på jentekveld til "gamle" byen min. Det gleder jeg meg veldig til. Samtidig som jeg er der skal jeg også poppe nyheten - lurer på hvordan reaksjonene blir! :-D Håper du har en fin helg May Helen! Høres hvertfall ut som om kjæresten skjønner alvoret og da blir det nok ikke så vanskelig om å be han gjøre ting for deg Jeg merker at de siste dager så har blodtrykket gått ned. Så jeg føler ikke lenger at babyen kan komme når som helst. Snakket med mamma og hun var akkurat likedan når hun var gravid med meg. Masse vann i kroppen og høy blodtrykk. Og likevel gikk hun 2 uker over termin og måtte settes igang. Dette ordner seg helt sikkert, May Helen! Serier på DVD er ingen dum idé - jeg kan anbefale Six Feet Under, hvis du ikke har sett den. Ellers er det bare å henge her på KG - det er jo kjempekoselig for oss andre også! Ha en fin helg! Jeg har sett litt på Six feet under, men det er ikke min type serie. Kommer til å kjøpe 6. sesong av CSI Las Vegas, samt se om jeg finner Veronica Mars serien. Hi hi, er bare bekymra for KG-vennene mine jeg Det går sikkert bra Er jo ikke lenge igjen nå, men skjønner at dagene kan bli lange. Du får bare nyte det å sove masse Jeg føler ikke jeg har gjort særlig annet enn å sove de siste dager. Men det er bare godt det. Dagene går fortere.
Eve Luna Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #395 Skrevet 29. januar 2008 Nå har jeg vært uten internett i 3 dager. Føles som om jeg har vært borte fra sivilisasjon. Men nå har vi endelig ordnet pc og internett hjemme. Herlig. På søndag så gikk jeg en tur ut med hunden om morgen. Jeg så at det hadde falt snø :snø: i løpet av natten så jeg tok på brodder før jeg gikk ut. Og halvveis på turen så klarer jeg å skli på isen og falle. Og dette er til tross at jeg hadde på BRODDER. Jeg falt ikke på magen og ryggen. Jeg tok meg for hendene og det var ikke noe kraftig fall. Men jeg klarte å falle litt stygt og skadet ankelen. Det var vondt. Det tok meg sikkert 5 min å komme meg opp. Heldigvis så hadde jeg mobil med meg (noe jeg vanligvis ikke har med meg når jeg går tur med hund, men samboeren masser sånn at jeg skal ha den med meg hver gang jeg går ut). Ringte etter taxi, kjørte først hjem og satte fra meg hunden så rett til legevakta. Ingen brudd, men ankelen ble litt hoven. Fikk beskjed å ikke belaste foten de føste 2-3 dager og etter det kan jeg belaste foten inntil smertegrensen. Og hvis foten ikke er bra igjen i løpet av en uke så må jeg tilbake. Så dere kan skjønne hvor kjedelig det var hjemme de siste to dager. Kunne bare ligge på sofa og se på tv. Og det er ingentign moro på tv før på kvelden. Samt at jeg hadde ikke internett de siste 2 dager. Kjedet vettet av meg. Jeg kommer meg ikke ut, kan ikke kjøre bil og er avhenging av samboeren og broren tar hunden ut og handler mat. Som om jeg ikke følte meg nok bevegelseshemmet fra før Men jeg merker allerede nå at foten er mye bedre og klarer å belaste den litt mer når jeg går. Tror den vil være helt ok i slutten av uken. Jeg har jordmor time kl 12 i dag og da er samboeren nødt til å kjøre meg dit. Litt greit det, for da kan han også være med på timen og høre hjertelyden. Men siden jeg fortsatt ikke vil kunne bevege meg utendørs på par dager til så tror jeg jeg kommer til å henge her en del. Takk og pris for KG
Gjest imli Skrevet 29. januar 2008 #396 Skrevet 29. januar 2008 Huff, det fallet hørtes ikke noe godt ut. Enda godt du ikke ble mer skada, selv om du har det kjedelig da. Nå er det bare litt over tre uker igjen! Heia, heia! :D
Simpleminded Skrevet 29. januar 2008 #397 Skrevet 29. januar 2008 Uff! Maks uflaks! Snakket senest i dag om brodder faktisk! Men det virker som om de ikke hjalp så mye i ditt tilfelle.. Men godt det ikke var mer alvorlig og at du slapp unna med en forstuelse, selv om du måtte holde deg helt i ro i noen dager. Hvordan gikk det på jordmor-timen?? Det kan nok godt hende du går over tida du også som moren din.. Men det er det kun tiden som vil vise
Eve Luna Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #398 Skrevet 29. januar 2008 Huff, det fallet hørtes ikke noe godt ut. Enda godt du ikke ble mer skada, selv om du har det kjedelig da. Nå er det bare litt over tre uker igjen! Heia, heia! :D Huff, er det bare 3 uker igjen? Jeg har ikke begynt å bli lei ennå. Og senga til babyen er fortsatt ikke satt sammen Så den kan godt vente i noen uker til. Uff! Maks uflaks! Snakket senest i dag om brodder faktisk! Men det virker som om de ikke hjalp så mye i ditt tilfelle.. Men godt det ikke var mer alvorlig og at du slapp unna med en forstuelse, selv om du måtte holde deg helt i ro i noen dager. Hvordan gikk det på jordmor-timen?? Det kan nok godt hende du går over tida du også som moren din.. Men det er det kun tiden som vil vise Jordmor time gikk bra. Hun syntes det var bra at jeg skadet meg og måtte være i ro. Hun er nok den eneste som syns dette. Og det var litt kjekt at samboeren fikk høre hjertelyd også. Ellers så har jeg fortatt høy blodtrykk og mye vann i kroppen. Så hun anbefalte bare å fortsette med hvile. Fra nå av får jeg en time i uken og det syns jeg er veldig greit.
Simpleminded Skrevet 29. januar 2008 #399 Skrevet 29. januar 2008 Det er nok betryggende med oppfølging når du er i den situasjonen du er i Og det høres ut som om du har en forståelsesfull og omsorgsfull jordmor Så du har nok vært heldig med henne. Ha en fortsatt flott tirsdag!
angelou Skrevet 29. januar 2008 #400 Skrevet 29. januar 2008 Bra med god oppfølging av jordmor, nå må du ligge på sofane med beina i været og kommandere din kjære nå da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå