Gå til innhold

MiNNiemOOse sin graviditetsdagbok


MiNNieMooSe

Anbefalte innlegg

Endelig litt tid til å sitte her å sløve litt foran dataen. :hallo:Ikke mye tid til det om dagen. Tiden går så utrolig fort når man jobber fullt.

Pondusa: Jeg koser meg veldig jeg! :rødme: Viktig å nyte hver dag som jeg er så frisk og fin i formen som nå synes jeg. :) Det blir som du sier tidsnok tungt...

Koselig at du kommer på besøk her hos meg forresten! :klem:

Amalie_85 Du er søt! :ler: Blir din tur en dag også, og da misunner alle de andre deg... :hjerte:

--------------------------

Idag har det gått i ett- igjen! Det er ten på at man har det bra det har jeg hørt.. :fnise:

Jobbet til klokken 17, dro rett hjem å lagde meg rask middag, fordi mannen hadde spist og jeg ble hentet klokken 18.15 av ei venninne. Vi gikk en tur rundt gamlebyen og en liten tur på cafe etterpå. :kaffekopp: Koselig.

På søndag kjente jeg de første ordentlige spark! Det var helt utrolig! Dette var ikke som de andre gangene hvor "det kan ha vært et spark" dette var helt overbevisende.. Moro! Kjente det da jeg tok solarium, jeg har ikke fått noe sol på kroppen i sommer og tenkte å bare prøve å bli litt mindre hvit.. :ler: Mange som har sagt etterpå at et ikke er bra osv, så jeg skal spørre jordmor om det. Ei venninne av meg som har 2 barn sa at det ikke var noe problem så tidlig i svangerskapet..

Har ikke kjent flere slike spark, gleder meg til neste gang.. :rødme:

Fikk min første lønn idag (etter jeg begynte i full stilling) det var deilig, selvom jeg ikke ser noe særlig ttil de pengene.. Greit å vite hva jeg har i mnd. Vrar veldiig fornøyd med summen, og jeg fikk tilogmed betalt for 5 dager mindre enn vanlig!

Nå skal jeg sitte her å surfe litt og spise litt :sjokolade:

:sjenert: Har forresten gått opp 7 kg nå, de 4 første de 4 første mnd, og de 3 siste har gått veldig fort. Babyen vokser veldig nå, så det er ikke unormalt å legge på seg en halvkilo i uken! :vekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ÅÅÅååååå ett spark!

Gud så spennende! :klemmer:

Jaja, siden jeg ikke er gravid skal jeg på fest i dag. Hihi!

Student greier, blir sikkert morro :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er so skal feste idag da Amalie_85 :skaal:

Savner helt vilt å ta meg et glass :vin: jeg, vet jo at enkelte tar seg et halvt glass i ny og ne, men det tør ikke jeg. Legen sa at det er nulltoleranse på det nå, fordi de ikke vet hvor mye som er skadelig for fosteret. Ingen sjans å ta med andre ord. Kunne prøvd alkoholfri, men tviler på at den har den samme aromaen. :fnise:

Imorgen har jeg fri, det skal bli deilig. Skal på lunsj med ei venninne. Nå ikveld er jeg rastløs. Klarer lissom ikke finne på noe, er litt trøtt også. Legge seg tidlig når man har fri dagen etter har lissom vært utelukket for meg før.. Men, det GÅR jo an det også, :ler:

Har kommet med masse forslag til mannen om hva vi kunne gjøre ikveld, men han er ikke interessert. Nå er det jo litt sent også..

Hvis jeg klarer skal jeg iallfall prøve å få ryddet litt ute imorgen. Luke litt, og rydde inn ting for høsten. Gjøre det litt pent i hagen osv. Kanskje kjøpe lyng? Får se.. Døgnet har bare 24 timer.. Hvilket jeg bruker å glemme når jeg har fri.

Nå skal jeg bare sitte her å glane litt.. :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke noe stor drikker. Men jeg savner også av og til å kunne ta et glass vin på en fredagskveld når jeg ser på tv.

Noe annet jeg savner er kaffe. Jeg drikker ikke vanlig svart kaffe, men cappucino, kaffe latte osv. Men magen min tåler rett og slett ikke kaffe etter at jeg ble gravid. Jeg blir dårlig av bare noen slurk. Syns kaffe lukten er helt herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjente ordentlige spark, herlig. Hvor langt på vei er du nå?

Jeg tror ikke solarium er farlig. Jeg har bare lest at man må passe på at det magen ikke blir for varm. Ellers så tror jeg det går greit. Men spør legen din for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg halvveis! (dvs lørdag, altså før klokken ble 24.00 :) ) Tiden går! Har vel den leengste tiden igjen.. Begynner virkelig å kjenne at jeg bærer på noe ekstra nå, var ikke i form imorges. Var nesten så jeg vurderte å bli hjemme fra jobb, kjentes ut som ungen turna i eggstokkene mine og at jeg hadde fått urinveisinfeksjon (den store skrekken, siden man ikke får antibiotika som gravid!) Men, jeg kom meg heldigvis utover dagen. Tok en hvil sammen med mannen da jeg kom hjem far jobb. Lenge siden jeg har sovet SÅÅ godt som jeg gjorde da..

Har vært en rolig kveld idag, deilig det. Mannen er på jobb og jeg er hjemme alene. Imorgen skal jeg besøke pappaen min, og rydde hus. Det er planen min. Håper formen er bra da..

May Helen: Godt å høre at solarium ikke er farlig! *lettet* Det er vel som det er alltid med sol, alt med måte... Hadde bare så lyst til å sjekke ut om det virkelig var sånn at man blir fortere brun som gravid.. :sjenert: Ble litt solbrent under puppene, men det gikk fort over. Har legetime den 17, skal spørre henne ang sol da.

Kaffelukta er herlig! Jeg er ingen kaffedrikker selv, men tar meg en kaffe mocca innimellom, det er namm.. :kaffekopp: Er så heldig at jeg ikke ragerer på det, men er forsiktig med koffein generelt. Hvor langt er du på vei nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen!

Stod opp kl 11 idag, deilig å sove llitt lenge. :søvn:

Nydelig vær idag! Skal ut å gå i marka med ei venninne nå, blir deilig. Må holde formen oppe, pga bekkenet og alt.

Har akkurat spist en usunn og god frokost med egg og bacon , så da passer det ekstra godt å få beveget seg litt. Selvom tempoet ikke er det samme som før.. :fnise:

Mulig jeg skal besøke mi pappa etterpå, venter å høre fra ham. Han har nemlig fått seg ny sofa og spisestue som jeg skal inspisere :skratte:

Ha en god søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det kvlelden, og imorgen er det på´n igjen med ny uke, nye muligheter.

Var blitt kjempefint hos pappa! Hadde kjøpt seg veldig stilig sofa og spisestue..

Åh, nå er jeg så trøtt at jeg nesten stuper. Skal bare betale et par regninger så ...Nattinatt! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper innom før jeg tar kvelden..

Har vært en aktiv dag på jobb, med litt mer å gjøre enn det har vært de siste tre ukene, det var litt deilig.. Bortsett fra at jeg ble i veldig dårlig form utover dagen.

Har hatt vondtnår jeg har tisset de siste dagene, urinveisinfeksjon er et kjent fenomen hos meg, så jeg har prøvd å drikke mye appelsinjuice osv de siste dagene, men det har bare blitt verre.. Og idag orket jeg ikke mer. Legekontoret hadde selvsagt stengt, selvom jeg dro en time tidligere fra jobb.. Så det endte med legevakta. Måtte sitte i nesten 2 timer å vente på å få komme inn. Men, da jeg kominn var det hele gjort på 10 min max! Fikk resept på selexid, som er mot blærekatarr. Gleder meg til den virker! :hoppe: Min erfaring er at den gjør det fort. Heldigvis. :jepp:

Legen lyttet til hjertelyden til leillemin bare for å sjekke, og den lå på 150 som vanlig. :gravid: Er like moro å høre den lyden, hver gang! :rødme:

Er litt "slækk i strikken" så jeg skal gå å legge meg nå, skal bli deilig. Trøtt.. :søvn:

Skal være flink å bruke litt mer tid her i helgen. Har fri på lørdag! Wohoo!

Nattinatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UVI er ikke moro.

Og jeg har opplevd selv å vente flere timer på legevakta. Det er nesten umenneskelig syns jeg. Man kommer til legevakta fordi en har problem som må løses snarest. Og så må man vente. :sur: Det er ikke noe særlig.

God bedring og god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei!

May Helen: :klem: Det er ikke noe særlig nei. Men, slik er desverre "helsenorge! i et nøtteskall. Fikk skikkelig drittbehandling der også, så mye at jeg ble sint og gav damen ei skikkelg lekse.. :sjenert: Man sier ikke til gravid edamer som har vondt at de ikke har noe på legevakten å gjøre, hun sa jeg burde ha ringt fastlegen min osv. Noe jeg hadde gjort, men det var ikke mulig for meg å komme til henne før mandag. Sa da hadde jeg inget valg. Kunne jo ikke gå med UVI hele helgen.Synes det er mye vondrer nå enn ellers også, men det er fordi babyen trykker på blæra i tillegg.

Hadde fri idag, men jobbet litt allikevel. Har noen ekstra fridager i neste uke som jeg ikke får betalt for, pga noen omgjøringer på jobben. Og derfor er det greit å jobbe inn det jeg kan.

Idag har mannen, stesønnen og jeg vært ute å spist is på brygga i Fredrikstad. Var kjempekoselig. :is:

Vi rigget oss skikkelig til i sofaen etterpå for å se Mio min Mio, men vi sovnet nesten etter en liten stund alle sammen, dvs at begge de 2 gjorde det. :fnise:

Mannen dro for å hente svoger på fest og da tok jeg meg en lag varm dusj :dusje: , og nå sitter jeg her. Veldig klar for å sove..Det begynner å bli tungt å snu meg i sengen på natten.. Ikke fort gjort lissom. :skratte: Slitsomt også..

Er ikke helt bra med blærekatarren ennå eller, fikk jo en svakere dose enn vanlg, så det er vel derfor. Når jeg har hatt det før har jeg vært smertefri etter den første tabletten. :gråt

Er forresten over halvveis i svangerskapet nå, 21 uker på vei idag!

Tenkte å bestille en time til 3D ultralyd snart. :hjerte:

Har forresten kjøpt meg ligg mammtøy denne uken.. :shoppe: Jgeg måtte bare, må jo føle meg litt fresh også. Har en jobb hvor jeg må kle meg i private klær, pluss se litt up to date ut. Dessute er det gøy med klær da. :fnise: Må nok handle litt til snart. Undertøy bl.a Har ikke bhér som passer lengre, kjøpte meg en ny nå da. :ler: Kjøpte meg likesågodt en amme-bh. Veldig behagelig!

Imorgen skal vi sikte på å gå en tur hvis det er ok vr, kanskje mate noen ender og så spise middag hos pappa på ettermiddagen. :kokk:

Føler ekstra behov for å få trimmet litt nå, har spist MASSE godteri denne helgen..*dårlig samvittighet*

Nå skal jeg sove..Betse som finnes :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt å kan kjøpe nye klær da ;)

Har jeg lyst til og, men har så utrolig lite penger for tiden. Er helt forferdelig, syns jeg skylder penger i hytt og pine! Ikke noe gøy :( Men men, vi har det egentlig ikke så ille da. Har tatt oss råd til å male gangen her nede, men vi skulle prøve med struktur men vi må visst ha noe i malingen fordi det ble bare flatt vanlig malt så det ut som, så må vel dra i en malebutikk på mandag å høre hva jeg skal kjøpe! Murmaling kanskje og blande i. Ha en fin søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og opp!

Idag har jeg fri, nyter det veldig! Skal ha fri imorgen også, og muligens på torsdag. Får beskjed imorgen. Det beste er at vi får betalt for å ha fri :jepp:

Lillemin er virkelig aktiv idag, sparker jevnt og trutt! Like koselig hver gang.. :rødme:

Har vært hos ei venninne idag og gått en rolig tur sammen med henne. Prøver å gå så mye som jeg kan. Så har jeg fått låne meg en "mammatrim" dvd av Calla. Har ikke fått prøvd den ennå. men skal gjøre det imorgen eller torsdag.

Igår var jeg til 3 svangerskapskontroll. Har tilsammen gått opp 8 kg. :vekt: Går fortsatt på antibiotika, men synes ikke den hjelper... Hrar veldig vondt i blæra/urinveiene ennå. Skal levere ny urinprøve når jeg er ferdig med kuren.

Legen målte hjertelyden, og den banket som bare det. :hjerter_rundt: Den lå på 150, samme som hos legevakten.

Ellers var blodtrykk og målene ellers fine. :)

Siden jeg er rhesus negativ må jeg kontrolleres med ekstra blodprøver om ikke så lenge. Standard prosedyre.

Har meldt oss på svangerskapskurs også, synes det er greit jeg. Mannen har vært med på det før og synes det var ganske kjedelig, men å er det generelt vanskelig for han å sitte rolig i mer enn ti minutter også da.. Men, han gjør det gjern e igjen for min skyld sier han. :hjerte: Han skjønner jo behovet mitt, som førstegangsfødene.

Nå må jeg fortsette med husarbeidet. Det hoper seg opp! Mulig det kommer ei venninne som skal klippe seg ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betalt for å ta seg fri, høres bra ut det.

Jeg måtte prøve to forskjellige antibiotika for å finne en som fungerte for meg. Så det ordner seg sikkert når du prøver en annen antibiotika.

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

May Helen Du har helt rett! Betalt for å få fri en supert. Hrar nytt det veldig. har fri imorgen også :fnise: Deilig!

Idag har jeg gått labg rask tur i skogen, deilig. Kjente det i bekkenet da jeg var ferdig. Har blitt endel verre nå i det siste, det er litt kjipt. Men, derfor jeg prøver å gå endel.

Dro på kino med ei god venninne etterpå "Tatt av kvinnen", veldig morsom!

Var faktisk ute på byen igår, vi var en gjeng, kosa meg med en Clausthaler og greier. :ler: Det ble sent, var ikke i seng før nesten 05.00 (ble jo automatisk sjåfør siden jeg er edru) så drfor sov jeg lenge idag. Har virkelig kosa meg nå som jeg har hatt fri.

Igår kjøpte jeg en ullbody til babyen, greit å ha noen sånne siden den kommer midt i kulda. Greit å kjøpe litt og litt også. Så snart lønna kommer skal jeg ut å handle mer.. :rødme:

Dette bl.a :

* Truser

* Nøytrale antrekk ( har funnet et utrolig nydelig sett med ugle på!)

* Ullbodyer/undertøy

*Lue i ull str 50

*Saueskinn

*dyne/pute + sengetøy

*smokker

*helseteppe vet ikke hvilken farge da..Hvitt er litt kjedelig.. Men, har jo flere søte med bl.a spøkelser på :)

Masse jeg trenger..

fFår skrive en liste etterhvert. Har hatt så problemer med brystspreng (vondt i brystvortene når det er kaldt) at jeg måtte kjøpe meg ullinnlegg! :sjenert: Har gått med det i dag og det er MYE bedre.. :)

Nå skal jeg se noen episoder av LOST før jeg sovner, er egentlig veldig trøtt. Mannen er i studio og gjør opptak, blir nok litt sen..

God natt folkens! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flotte bilder av magen.

Jeg har tenkt å ta bilder av magen min også. Ca en bilde i måneden. Men jeg har ikke kommet så langt, og magen har ikke vokst så veldig at det er lett å se at det er gravid mage. Men tror nesten jeg skal begynne å ta bilder av magen, jeg også. Sikkert kjekt å ha til ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

May Helen Så koselig at du synes det da! tUSEN TAKK.. dU MÅ ta bilder av magen, tenk så moro å ha å se på senere.

Er på jobb jeg, er kjempekjedelig! INGENTING å gjøre her heller...BOOORING!

Jaja, blir nok en lang dag. Skal være her hKoselig at du synes det! Tusen takk :) Du må absolut gjøre det, tenk så moro å ha å se på etterpå! Jeg har flere som jeg skal legge ut..Synes magen min har vokst mye siden disse bildene også jeg.. :sjenert:

Huff, er på jobb nå og det elt til klokken 17..

Endret av MiNNieMooSe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...