Gå til innhold

MiNNiemOOse sin graviditetsdagbok


MiNNieMooSe

Anbefalte innlegg

Tusen takk for i dag! Kjempedeilig å bli kvitt litt hår. Mannen sto med alt i hånda når jeg kom inn, og han var rimelig overaska. For når han trykket alt sammen til en ball, så ble den større enn en tennisball :fnise:

Håper du koste deg på show etterpå også! God natt vennen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg Kvist, var vedig koselig igår. :rosasmil:

Og en ting er sikkert..Jaa! Du har MYE hår! Trr aldri jeg har klippet noen med en manke som din før.. Det er sjeldent iallfall.. :jepp: Vakkert er det! *missunnelig* :fnise:

Godt å høre at formen din er bedre idag også.

Jeg viste frem bilde av Alfred igår, alle "dåna" jo, han er sååå utrolig søøt altså.. Spesielt når han sutter på peishåndtaket..Stakkars.. Skjønner ikke at det er fy-fy han.. :rødme:

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Var på svangerskapskontroll igår jeg da, og fikk ENDELIG oppklart "ukeproblemet" :fnise: Det er nemlig sånn at jeg trer inn i ny uke på onsdager, og er derfor 30+1 idag. Siden et svangerskap regnes som 40 uker og 3 dager. Hjertelyden til lille var på 153, og hun fant noen "dumminger" i urinen min igjen.. :forvirret: Det er hver gang det. Skal tilbake om to uker å ta blodprøver, siden jeg er rhesusnegativ. Lillemin har lagt seg til med hodet ned nå også, legen kjente det på magen min. Ikke lenge igjen nå! :sjokkert:

Magens størrelse er også helt normal, har ligget akkurat på den røde streken (symfysemålet) hele tiden jeg. :gravid:

Skal forresten oppdatere magebildet!

Ble helt sykmeldt nå også da, pga hevelser i beina ( har begynt med støttestrømper!) og smerter i korsrygg og bekken. Så nå har jeg masse tid, deilig det!

Stesønn kommert il oss idag og skal være her hele helgen. Kjenner at det er veldig krevende nå om dagen. Blir VELDIG

sliten av han. Han krever oppmerksomhet 24/7 og er inne i en skikkelig "brat" periode, med svaring, sutring og er generelt krevende.. Ikveld når han kommer så er jeg borte da, skal til farmoren min, og til ei venninne etterpå. :) Merker at mannen blir sliten av han også. Det virker sm alt vi sier til han går inn det ene øret og ut det andre..Akkurat som han driter i oss rett å slett! Med den korte lunta mi om dagen så er det like greit at jeg holder meg litt unna.. :sjenert:

Nå får jeg være litt husmor igjen.. :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Idag er det søndag, igjen.. På en måte går dagene fort,på en annen saaakte.. (mht nedtelling!) har akkurat dusjet og vannet ble plutselig iskaldt, så jeg fikk ikke skyllet ut balsam fra håret engang, og med kroppen full av peeling selvfølgelig! Hvorfor må slikt alltid skje på søndager? Det er så typisk..Så nå sitter jeg her med balsam i håret imens mannen snakker med baderomsmann i tlf. Håper på varmt vann snart..

Snakket med pappa istad, imorgen skal jeg sjekke leveringstiden på vognen som jeg har lyst på og mest sannsynlig bestillle den. Gleder meg til å få den i hus! Snille pappa som skal betale vogna.. :klem: Tror det blir en svart simo duovogn. :)

Mannen har snakket med svoger (nærmeste nabo) og jeg skal inn der å dusje ferdig.. :ler: Men, det var visst så rotete der at jeg måtte vente i 5 før jeg kunne komme inn... :fnise:

Skikkelig sulten jeg nå, hva skal jeg spise til frokost tro?

*løpe i dusjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

For et tidspunkt å være våken på! :sjokkert: Klokken er nå halv fem på morrån.

Jeg får rett og slett bare ikke sove. Magen er steinhard, som en basketball (skikkelige og langvarige kynnere) og halsbrann ut av en annen verden.. Hipp hurra! :sarkasme: Jeg så ingen annen løsning enn å bare stå opp litt, så nå sitter jeg her å tygger lovehearts, (som faktisk hjelper mot halsbrann!) med øynene i kryss... :søvn: Håper lille kan roe seg ned litt, sp jeg får sovnet etterhvert... Mannen og jeg har et møte i banken kl 09.30 og det hadde jo vært ok å sett noenlunde uthvilt ut til den tid.

Godt å ha et sted å "tømme ut" frustrasjonen! Stakkars mannen min blir jo vekket av sukkinga og "offinga" mi.. Og heller ikke mindre av pusten min som lyder som en dampveivals når jeg ligger..

KUnne lagt meg i senga til stesønnen, men det går bare ikke. Kroppen min har for seg at hvis den skal sove så kan det KUN bli i min egen seng.. Har jo prøvd å sove på hotell flere ganger med mannen og det har ikke blitt mye søvn der for å si det sånn. Dessutten er ikke senga til stesønnen så veldig god.. :sjenert: Ens egen er jo alltid best.. :fnise:

Føler meg som e skikkelig sytebøtte nå, men det er helt utrolig hvor "smågal" man blir av søvnmangel..

Skal sitte her i noen minutter til før jeg prøver å sove igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det ikke er uvanlig å ha problemer med å sove i slutten av svangerskapet.

Det skal vistnok forberede deg på alle de søvnløse netter etter at babyen er født. :fnise:

Kroppen er rar. Men om du ikke får sove om natta, så prøv å få nok søvn om dagen. Så du ikke blir helt utslitt.

Stakkars. Syns veldig synd på deg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk dere søtingene :klem: , May Helen og Amalie Fikk heldigvis sove med en gang da jeg gikk å la meg igjen. Kom meg i banken og det gikk veldig bra! :)

May Helen: Helt riktig at det er veldig vanlig at kroppen forbereder seg på nattevåk mot slutten av svangerskapet! Har egentlig hatt det sånn i perioder før også, men lettere å takle nå som jeg er sykmeldt da. Tar meg en hvil på dagen omtrent hver dag nå jeg. Må passe på nå mens jeg kan. Blir nok ikke så mye søvn når lillemin kommer.. Har heldigvis en fantastisk hjelpsom mann, men han har jo ikke pupper da.. :ler:

Har bestilt meg vogn idag! :hoppe: Veldig moro. Gleder meg masse til å få den i hus. Ganske lang leveringstid, så det var bra jeg gjorde det såpass tidlig. Jeg la av en kjempepraktisk, varm og god vognpose også. Den var av gåsedun med sauskinn i bunnen, så baby ligger på skinnet. Det som er så fint er at posen isolerer for varmen slik at man ikke trenger å ta babyen ut av posen (og vekke den) hvis den har sovnet på trilletur, når man kommer innendørs.

Gleder meg masse til å shoppe resten av babystæsjet jeg nå!

Seng, stellebord,stelleveske, vugge.. Og mere klær.. :fnise:

Skal gjøre litt matteoppgaver jeg nå, snaaaart.. Skal ha eksamen om to uker (!!!!) :sjokk: Må være flink å gjøre litt matte hver dag, vil så gjerne klare eksamen.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg her nå, med vognkjøp og greier... Men du er vel over 30 uker alt du? Når er terminen din?

Nå må du passe på å få nok søvn da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imli: Er i uke 30 nå, 31 på onsdag! :jepp: Tiden går fremover ja, og jeg er av dem som plutselig har fått følelsen av en smule `tidsnød`men, det er visst heeeelt vanlig. :fnise:

Har sett syyyk film sammen med mannen ikveld, "Shallow Grave" heter den. Nå skal vi sove.. Forhåpentligvis da. Spørs om ikke lille våkner til liv nå som mammaen skal sove gitt.. :rulle::sove:

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

May Helen:

Jeg har kjøpt en 2007 modell simo duovogn jeg. Den er perfekt til vårt bruk, stabil med fire hjul (siden baby kommer i Januar så hadde jeg ikke noe valg synes jeg), dessuten er det god plass til pose og ungen kan bruke bagdelen til den er nesten ett år.

Vi har stooor bil også, så enkelt for oss å få den med.

Jeg falt iallfall for den! Men, vi har jo forskjellige behov. :jepp:

Nå er jeg s u l t e n! Lyst til å finne på noe.. Får prøve å få med meg mannen på et hyggelig måltid eller noe før han skal i studio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt nå..Skal straks kose puta.. :søvn: Imorgen skal jeg passe en guttebaby på 2 mnd. Gleder meg! Greit å få øvd seg litt. :)

Mammaen hans får ikke sovet noe særlig i det hele tatt, så greit å kunne hjelpe til!

Idag har mannen begynt å tømme kontoret, så vi snart kan begynne å pusse det opp å gjøre om til barnerom. :babysmokk: Jeg har hjulpet han litt da,men bekkenet mitt blir bare verre og verre føler jeg, så utover dagen duger jeg ikke til mye fysisk arbeid. Funker absolut best på morgenen!

Skal hnente lillegutt kl 09.00 så jeg må hoppe i køya nå.. Lese den siste utgaven av "gravid" før jeg slokner helt..

Imorgen skal kjære og jeg på første svangerskapskurs-kveld!

Gleder meg! :gravid:

Nattings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig koselig å passe babygutten idag.. :hjerte:

Han hadde omtrent ikke sovet i natt, så han sov mye her hos oss idag da. Nå har jeg fått kjenne litt mer på hvor utrolig heldig jeg er som har den mannen jeg har.. Han er verdens beste! Han spilte piano for lillegutten og gikk rundt og bar på han og tulla me´n så han begynte å le.. :hjerter_rundt: Gleder meg ikke mindre nå akkurat.. 31 uker idag!

Nå skal vi på svangerskapskurs..Spent. Blir moro å treffe andre fra vår by som er i samme situasjon som oss. :jepp:

*forte meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen!

Lenge siden sist nå.. Du skal jo snart føde!!! :fnise:

Kjenner meg så godt igjen med nattevåk og middagslurer...Spennede tid i vente nå! Tenker du noe særlig på fødselen eller? De siste to mnd gjorde jeg ikke annet enn å lese fødselsrapporter, bøker og blader..alt jeg kom over! Klarte ikke konsentrere meg nok til å se en film en gang de aller siste ukene, var helt i min egen fødeverden! :sprettoy:

Bare å ta seg en tur hvis du vil trene på bleieskift og skravle litt! ;) Har også to kasser med babytøy som lillemor har vokst ut av..bare å plukke til seg det du trenger! Jeg er som regel hjemme på dagen i hvert fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imli: Tusen takk for hopp og sprett, og besøk! :klem:

Rart å tenke på at det er 9 uker igjen av svangerskapet.. Det er jo ingenting...Gleder meg veldig til å møte babyen min, samtidig som jeg tenker mye på fødselen også Calla :forvirret: Jeg gruer meg ikke, for jeg vet jo ikke hva jeg går til (heldigvis får jeg vel si!) Det eneste jeg egentlig tenker på er at det kommer til å gjhøre utrolig vondt men, merkelig å ikke kunne forestille seg noe i nærheten av hvordan smertene er..Men, jeg synes det er spennende også! Det er jo noe man alltid har hørt om og hatt blandete følelser rundt..Og nå er det faktisk snart min tur..

Så jeg må innrømme at jeg tenker på det hver eneste dag ja! Leser også endel om det..

Tar gjerne en tur en dag jeg vettu, blir moro å se hvor stor ho snella deres har blitt. :babyjente: Blir selvsagt veldig glad for babytøy også! Tusen takk for det.. :bukke:

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Det var veldig alreit på det svangerskapskurset! Var ei helsesøster der som gikk igjennom hva vi skulle snakke om de 3 kveldene vi er samlet, og litt generelle ting, i tillegg var det en fysioterapeut der som gikk igjennom bekkenbunns-avslapnings- g andre øvelser mot bl.a leggkramper (noe jeg er plaget av for tiden!) Hun viste også fedrene massasjeteknikker som er fine å bruke under riene/åpningsfasen i fødselen.

Hyggelig å treffe andre par i samme situasjon som oss, og så har vi alle termin samtidig nesten! Moro å se hvor forskjellig folk ser ut når de er gravide. Det var ei som har termin før oss som omtrent ikke hadde mage! :hakeslepp: Men, ho hadde bredde da. Vi skulle introdusere det paret vi snakket med for hele gruppa og slik kom praten lett igang. Koselig. :jepp: Det skal sies at min kjære er veldig pratsom og lite sjenert av seg da.. :love: :fnise: Søte gutten min.

Så om en uke skal vi tilbake igjen. Alle på gruppa ventet jenter, bortsett fra ett par,som ventet gutt. Så oss da, som ikke vet kjønnet. :icon_razz:

Har hatt skikkelig vonde kynnere etter vi kom hjem..Tror jeg skal ta kvelden snart,ikke særlig trøtt men tror en varm :dusje: og litt lesing på senga kan roe ned litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenke seg til. Bare 9 uker. Jeg gleder meg jeg :fnise:

Får du lest noe til eksamen? For du skulle ha den i desember du og eller?

spennende med svangerskapskurs da. Jeg skal til jordmor jeg 11 desember, blir litt spennende å se hva ho sier!

håper du får sove

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du gleder deg Amalievennen! Du og Kvist må komme hjem itil meg når den lille kommer til verden.. Og FØR selvfølgelig.. :ler: Vi får finne en dato.

Får øvd litt til eksamen da, skal på høyskolen i Halden (skolen din:)) på mandag å få hjelp av kjæres gamle mattelærer, hun underviser visst i matte på lærerstudiet. :lese: Siden det er matte, så trenger vi litt gjennomgang vettu. Ikke alt som er like enkelt å lese seg til synes jeg.

Hva med deg da? Ligger du godt an?

Når du skal til jordmor får du sikkert høre hjertelyden til lilledin, det er HERLIG! :rødme: Du har noe å glede deg til :jepp:

Har ikke lagt meg ENNÅ jeg vettu, har skikkelig vondt i magen.. Den er steinhard, kynnerne er hyppige..Føles ut som magen skal sprekke. Det er jo et tegn på at ting skjer der inne da, er jo en grnn til at det kalles "før rier". Er du forresten med på mor/barn undersøkelsen? Litt tidlig å få noe fra de ennå kanskje, men.. Jeg har fyllt ut siste papirene fra dem idag, altså de siste jeg får mens jeg er gravid. Ganske mange spørsmål! Men, greit å kinne bidra til forskning/undersøkelser som det da. Synes nå jeg.

Nå må jeg prøve å sove..Uten mannen min..BBuhu, han jobber.. *Glede seg til han kommer hjem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som får tilbud om å være med i mor/barn undersøkelsen. Men jeg fikk det. Det kom i posten en gang mellom første kontroll og UL.

Men samboer gadd ikke å være med på undersøkelsen. Det syns jeg er synd. Det var litt for mange spørsmål til at han gadd å bruke tid på det. :fnise:

Jeg liker heller ikke å sove alene. Hvis han er bortreist så bruker utrolig langt tid på å sovne. Men når vi legger oss sammen så sovner jeg nesten med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...