Gå til innhold

MiNNiemOOse sin graviditetsdagbok


MiNNieMooSe

Anbefalte innlegg

Nå står vogna nede i gangen! :hoppe: Moro..

Har vært å handlet inn noen julegaver idag, nå har jeg ikke mange igjen. Deilig!

Har vært på middag hos svigers også, uten mannen for han har jobbet i Oslo idag.

Han er rett rundt hjørnet nå, gledet seg til å komme hjem. :)

Synes dagene flyr avgårde nå jeg, det skjer lissom noe hver dag. Imorgen skal jeg til jordmor på svangerskapskontroll. Skal spørre henne om hun kan svare på hvor stor babyen er nå, er veldig spent på det jeg...

Har hatt endel kynnere i dag og i natt.. Begynner å gjøre seg klar for å komme ut nå. Ikke lenge igjen, full nedtelling her nå.. :fnise:

Håper jeg får sove i natt, døgnet blir helt snudd. Våknet kjempetidlig idag og fikk ikke sove igjen, noe som resulterte i at jeg ovnet på sofaen etterpå og stod påå kl 13.00 Må bare hvile når kroppen min sier det..Den bestemmer.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 uker på vei

Nå er jeg trøtt!

Det har gått i ett kjør idag... Skal bli godt å sove snart..

Er kjempeglad fori jeg har fått meg ny data idag, en MaBook! Endelig min egen... :fnise:

Vært på kontroll hos jordmor idag også. Fabt proteiner og lyocytter i urinen, så jeg måtte dra rett til legen etterpå Leverte prøve der, og får nok en tlf imorgen tenker jeg. Må sikkert ha enda en penicillinkur..Æsj.. :nei: Har hatt smerter i det siste, så jeg ble ikke overrasket. Jordmor sa at hu trodd ebaby kom til å veie et sted mellom 3300 og 3500 gram. Det synes jeg hørtes veldig bra ut :)

Nå må jeg ha litt mat, så er det natta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 34 uker! Nå er det jammen ikke lenge igjen. Det svangerskapet ditt bare raser avgårde jo! Når er termin igjen?

Mellom 3 og 3,5 kilo hørtes overkommelig ut ja, noe sånt håper jeg også på, en gjennomsnittlig unge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imli: Tusen takk, synes faktisk det selv også, at det raser avgårde! Hehehe, glad for det da.. Ikke lenge til jeg føder nå. hadde mareritt om det i natt da..Men, gruer meg ikke såille egentlig. Noen ganger, andre ganger ikke. Men, gleder meg sykt!

Har shoppa litt idag, har bare en julegave nå så er jeg ferdig. Deilig! Var åpent på senteret i byen til midnatt, så jeg benytta sjansen.

Har fått oss tørketrommel idag, kjempeglad for det! Har ønsket meg det ei stund faktsik. Og nå tenkte vi at det var en nødvendighet siden lillebaby kommer snart.Skal teste den imorgen. :)

Har ikke bestemt meg for om jeg skal bli me dpå fjellet imorgen, men jeg har lyst. Er så stusselig å være alene hjemme en hel helg... Får se imorgen. Er deilig å slappe av å få maten servert hele helgen. :ler:

Må snart ta kvelden også... Trøtt nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og ha tørketrommel tror jeg :)

Kan tenke meg at det kan være greit å ha. Så får se hva vi gjør og hva vi får til jul :fnise:

Mamma fortalte meg i går kveld om når jeg kom til verden og hvor fint og flott det egentlig var og den lykkefølelsen og hvor innmari stolt ho var.

Og om lenge er det din tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie: Det er nok en nydelig følelse , det er jo det største man kan opleve i livet... :hjerter_rundt: Har absolut noe å glede os til ja.. Jeg kjenner at det ikke er lenge til nå. Har skjedd stor foransdring på denne uka. Babyen vokser jo ca 200 g i uka nå, og det er ikke vanskelig å kjenne!

Nå har h*n dårlig plass der inne, og når h*n snur seg på tvers så gjør det faktisk vondt! Er ganske aktiv også, godt at h*n er litt våken på dagtid også da, får se på det som en god ting. :)

Idag blir det fjelltur igjen. Skal bli deilig. Gleder meg ikke så veldig til bilturen opp, men etter det blir det bra. Skal bare slappe av hele helgen. Ikke gjøre noe. :ler:

Må snart begynne å pakke osv..

Legger ut et bilde av magen med det samme. :gravid:

post-8395-1197637388_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååååå store magen :gravid:

vakre magen.

heldig du er som skal på fjellet, jeg skal jobbe i helga jeg, men jeg er så sliten og ukedagene er fylt opp så føler jeg ikke har tid til noe jeg. Skulle vaska å rydda men får jo ikke tid til det heller nesten jo. Men snart drar vi bort og da trenger jeg ikke tenke på huset :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Nå er det jammen ikke lenge igjen! Ser du begynner å få ting på plass! :) Du har så mye å glede deg til!

Skjønner at du tenker en del på fødselen, men det tror jeg er bra. Da vet du jo hva du kan forvente og hvordan ting går for seg! :Nikke: Og, ja, rier er vondt - men ikke verre enn du klarer å takle! ;) Sånn sett er vel egentlig barseltiden litt vanskeligere, med hormoner, sliten og vond kropp, amme-mas og kanskje en grinete unge. Men med den mannen du har så vet jeg det går bra også! Bare husk at ting bare blir bedre og bedre! :kyss:

(Og så blir man mer og mer hønemor og tullete forelsket i sin egen unge, men det er en annen sak...hehe :fnise: )

Har du klart en graviditet, så klarer du resten, så dette går nok flott snuppa!

Er spent på kjønnet jeg altså. Kommer til å bli så stort når dere får vite det! :jepp: Lurer på om det er en potensiell venninne eller kjæreste til prinsessa mi der inne!?

Ha en fin helg! Håper dere kommer en tur på søndag! Vil kjenne på magen din!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Nå sitter jeg godt plassert på hotellrommet med laptop og senkveld på tv.. :ler: Deilig å være fremme. Vi tok en ur innom Ikea på vei opp, skulle kjøpe sprinkelseng og stellebord, men de hadde selvsagt ikke stellebordet inne, så da bestemte vi oss for å vente med begge tingene til neste uke, så får vi kjøpt alt på en gang. Hadde litt dårlig tid også, og dårlig tid+gravid passer ikke sammen. :fnise:

Amalie:Det er veldig deilig å være her ja, er trøtt jeg nå. Ikke så rart da, la meg kl 02 i natt, og våknet litt før kl 07.. :cool:

Prøvde å sove litt etter det, men funka ikke.

Takk for "mageskryt" koselig å høre det. :gravid::klem::jepp:

Leste i dagboken at du begynner å få litt mage også, gleeed deg til du kjenner liv! Det er det beste... :rødme:

May Helen: Tusen, tusen takk :klem: Skal nyte fjellet og hotelloppholdet. :jepp: Ha en god helg du også! Jeg ligger helt på gj.snittet i symfysemålene, er på ca 30 cm nå. :)

imli: Tusen, tusen takk...Så koselig å høre. :klem:

Calla: Begynner å hjelpe nå.. :) Og vi gleder oss selvsagt noe vannvittig mye.. :love: :ler:

Jeg ser på det hele med en positiv innstinng, så godt jeg kan iallfall. Det blir nok en sterk oplevelse iallfall! Og heldigvis vet jeg ikke hva jeg går til... Men, jeg skal nok klare det :)

Så får jeg heller håpe på at barseltiden blir fin, og at jeg ikke blir så hardt rammet av tårer osv... *håpe* :) Blir så bra å få møte lile nurket mitt... :hjerte:

Og jeg er jo heldig som har verdens beste mann, som ikke må opp tidlig fordi han skal på jobb, så jeg får masse hjelp av han til alle døgnets tider. Og de gangene han skal reise bort så kan jeg og baby bli med også, hvis vi orker. :jepp:

Håper vi får til å komme på søndag! Hadde vært koselig, veldig lenge siden vi har sett dere nå.. Så har vi jo en gave til dere også. Koselig med juletreff :nisseblunk:

Gleder meg til å se snuppa di også, ho er jo bare sååå søt på det nye facebook bildet, skikkelig bollekinn! Sikkert vokst mye siden jeg så henne sist..

Nå har leggkrampene slått til her, rart med det for hver gang jeg er her oppe så får jeg sånne kramper...Kanskje det er fjellufta.. :ler: Får vel "rigge" meg til i senga her med bena høyt vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken:

34 uker

Fra 34 uker og 0 dager til 34 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 2300 g

CRL: 30 cm

Full lengde: 41 cm

Se hvordan vi regner vekt, lengde og alder her.

OM BARNET

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 32 uker gammelt. Nå flyter det ikke lenger, men hviler i livmoren.

Øynene åpnes når fosteret er våkent, og lukkes når det sover. Øyefargen er vanligvis blå uansett hva som blir den endelige fargen fordi pigmenteringen ikke er ferdig ennå. Endelig utvikling av øyefarge krever at øyet blir utsatt for lys, og det kan ta flere uker etter fødselen før barnet får sin endelige øyefarge. Fingerneglene begynner nå å bli så lange at fosteret kan klore seg selv.

Nå har mannen kommet opp fra spillejobb, gleder mg til å sove sammen med han nå..Trøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble jeg servert frokost på rommet av min kjære mann. :hjerter_rundt: Har sovet skikkelig godt også! Veldig deilig. Tok en høneblund etter frokost også.. :fnise:

Har vært en tur i Lillehammer by, koselig der! Kjøpte meg litt fint undertøy (alle bh´er er jo for små) :fnise:

Så kjøpte jeg nusselige sauskinnsko til babyliten...

post-8395-1197734440_thumb.jpg

Endret av MiNNieMooSe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, idag er jeg trøtt! Mannen og jeg har vært å spist frokost nå, og jeg har mest lyst til å gå å legge meg igjen.

Satt oppe skikkelig sent igår, sånn at jeg skulle være sikker på at jeg fikk sove godt i natt. Men, nei. Min kjære tok seg noen øl igår, siden det var siste jobbehelg i år og greier, og da ble det litt snorking.... Og det resulterte i mye våkning for meg. :Gjesp:

Vi skal nok ikke bi så lenge til. Hadde aner om å dra innom IKEa på Slependen på vei hjem, for der har de både stellebordet og sprinkelsenga vi kar tenkt oss, i motsetning til på Furuset. Men, mannen synes de var en dum vei å kjøre, bli jo i "feil" retning for vår del, når vi skal hjem. Så vi får se hva det blir til.

Er sååå trøtt jeg nå. Må nok lukke øynene en halvtime imens mannen spiller Nintendo wii :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare en måned til terminen din. Ikke rart du er trøtt. Har hørt av flere at den siste måneden er man mye trøtt. Tror ikke det er så mye du kan gjøre med det, enn å sove.

Slependen og Furuset er ikke så langt fra hverandre. Jeg ville na befalt dere å kjøre innom Slependen, for det hender det tar litt tid før varen kommer til den Ikea som er tom for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

May Helen: Fikk ikke lest ditt innlegg før nå jeg. Skjønner jo at å sove er den eneste måten å ikke være trøtt på, er lissom ike der problemet ligger. Problemet er at en ikke får sove selvom man er trøtt, og samme hvor mye man prøver! Du kommer kanskje til å merke det selv også, etterhvert.

Vi kom fra helt feil vei når det gjaldt å dra på Slependen igår, men vi dro inn idag istedetfor. Dro på Skeidar, men der hadde de ikke det andre vi skulle ha, så vi kjørte inn til Slependen. Og de hadde faktisk både stellebordet og sprinkelsenga! :danse:

Vi kjøpte oss nytt tvbord også, til den nye etterlengtede flatskjermen... :fnise:

Nå er jeg ufattelig sliten og trøtt, det har simpelten gått i ett kjør idag, og nå tror jeg faktsk at jeg får sove godt...

Natt til udag trodde jeg at det skulle bli fødsel, mannen også. Han var klar for å kjøre frem bilen tilogmed.. Men, det var falske rier. Kom i skikkelig tak og ganske hyppig, men når de endelig ga seg så var det ferdig og jeg fikk sove igjen. Men, ble ikke mange timene... :sukk:Men, blir nok bedre nå.

Håper bare mannen og jeg blir enige om plasseringen av det nye tv´et og tv bordet imorgen da... :sjenert: Litt for sent å bli det nå fant vi ut... :fnise:

Natta folkens! :søvn:

Endret av MiNNieMooSe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ååå føde føde føde snart du :hoppe:

såååå spennende :)

kanskje du får sove i natt skrev du? :klø: og så har du lagt inn innlegget nesten kl 4 :fnise: det er natt det jo.....lå å sov jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov også kl 4 i natt. :fnise:

Av kjerringråd så vet jeg at varm te eller et glass varm melk hjelper deg å søvne. Ellers er det bare å begynne å lese pensum bøker :ler:

Det har alltid funket på meg.

Det er litt tidlig for fødsel ennå. Du får knipe litt til. Det var sikkert bare kroppen som tørrtrente for fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie: Ja, :fnise: natt var det ja, jeg er ganske døgnvill skjønner du. Begynner å bli litt stressa også, har så mye å gjøre! Dvs i huset, må få ting på plass her, ellers blir jeg stressa i hodet..

Har julegavelevering, pepperkakehus+ litt andre kaker, bytte en gave til mannen, rydde+vaske litt, gjøre ferdig ommøbleringen her...Dette må gjøres.

May Helen: Takk for kjerringråd. :jepp: Te drikke drikker jeg mye egentlig, men det renner jo "tvers igjennom" så jeg kan ikke drikke det på kvelden.. :fnise:

Men, lesing funker absolut..Og sikkert pensumbker ja, :ler: Smart det! har begynt å lese isfolket jeg da, kjempespennende!

-----------------------------------------------------------------------------

Nå skal jeg spise frokost og begynne på oppgavene her. Må få møblert møblene i stua. :fnise: Håper jeg får opp mannen min fort da... Han er trøtt stakkars, like døgnvill som meg.

Kjøpte en gave til mannen igår som jeg må bytte idsg, hørte nemlig han spurte etter den igår i en butikk.. Ikke den røde boxen (som jeg kjøpte) men den andre blå.. :ler: Så da får jeg heller bytte, selvom den koster mer. Vil at mannen skal ha noe å pakke opp til julaften, selvom han har fått nintendo wii.

Nå er det mat! :tommelopp:

Har forresten bestilt meg time til modninsakupunktur, skal dit rett over nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynne rjeg virkelig å bli sliten. Er 34+6 idag, 35 uker imorgen.. Har holdt på i hele dag med organisering av diverse. Selvom manne har gjort det aller meste.

Skulle hjelpe han istad med å holde sammen to hyller, (de var veldig lette) så fikk jeg for meg at jeg skulle bare flytte en cd boks som stod litt i veien så gik det bare helt galt.. Bekkenet streika helt, og det gjør vondt som pokker. Då nå føler jeg meg som ei gammel handicappet kjerring, som egentlig burde hatt rullator.

Skrev egentlig det lange innlegget, men det ble visst borte, resten a det jeg skrev. Er altfor trøtt til å skrive resten... :Gjesp:

Endret av MiNNieMooSe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...