Gå til innhold

MiNNiemOOse sin graviditetsdagbok


MiNNieMooSe

Anbefalte innlegg

Jeg fikk også tilbud om det da jeg var på sykehuset for UL. Men jeg måtte komme dit å hente papirene en annen dag (JM som hadde med det å gjøre var ikke på jobb den dagen), så da gadd vi ikke. Er et stykke å kjøre til sykehuset. Ellers hadde vi gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amalie Da kan det hende at du blir spurt rundt UL tiden. Men, det er maaaaange spørsmål! :sukk::ler:

May Helen: Æsj, mannen min skal være borte tre helger på rad nå, kanskje 4 tilogmed. Gruer meg skikkelig til det. Tenker jo det verste, "tenk om fødselen skulle starte når han er borte osv" men, det er det liten sjanse for da, heldigvis. Lille får bare holde seg til tida, :ler: Hadde han vært en times tid unna hadde det vært null problem, men han er lissom 5 timer unna. Den 3 helgen så er jeg nok med. Skal muligens ta med stesønnen på toget oppover og treffe mannen, hvis jeg orker.. Steesønnen min er ikke av den minst krevende typen akkurat. :sukk:

Mannen er å henter han nå. De skulle støvsuge bilen innvendig og ta oljeskift, bilen må være fin til langtur. :-D

Jeg er husmor idag. Rydder, vasker tøy, bretter, har støvsuget litt og nå måtte jeg bare ha en liten pause.. Orker ikke mye om dagen! Er så tung i pusten.

Imorgen kommer vaskehjelpen min, så da må det være ryddet. :jepp: Deilig å få litt hjelp frem mot fødselen.

I natt har jeg hatt en helvetesnatt for å være helt ærlig.. :gråte: Har hatt skikkelig vondt i magen (kynnere) halsbran herfra til månen (noe som hjalp da jeg tok tabletter heldigvis) og liiiiite søvn. Fikk bare ikke sove pga smertene. Jeg har derfor nå lagt vekk tempurmadrassen for å se om det blir bedre uten, det er ganske vanskelig å snu seg på den...

Håper natt til imorgen bllir bedre..

Nå får jeg vel fortsette med husarbeidet her, kunne tenkt meg en tur ut snart også. Ut å titte litt. Må iallfall ut av huset en tur. Vært inne hele dagen.

Føler meg som en zombie jeg nå, så trøtt som fy. :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEt ble en tur ut på meg. Måtte hente en dressjakke for mannen og benyttet den fristende muligheten til å handle litt babytøy.. :fnise: Klarer jo ikke å la være! :rødme: Kjøpte bare ting h*n ikke har fått så mye av ennå da, strømpebukser, sokker, pysj med ugler på.. :hjertesmil: så kjøpte jeg en sånn fleecehals med borrelås i siden, som hører til en nusselig lue jeg allerede har med bjørneører på. Vakker!

Skal handle større ting på mandag tenker jeg. Bilstol kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Idag har jeg sovet i en evighet, deilig! Våknet rundt kl 06, men kunne jo ikke stå opp så tidlig, så jeg var utrolug heldig å fikk sove igjen! :jepp:

Lillesøster har vært her siden igår, hun er i dusjen nå. Vi tar bussen til byen om en times tid. Må en tur ut selvom det er grått og trist vær.. :regn:

Mannen ringte nettopp også, trøtt idag han og. :fnise:

Gleder meg til han kommer hjem imorgen jeg..

Fikk litt angst igår kveld/ natt da jeg reiste meg opp fra sofaen, lilesøs hadde lagt seg så jeg var helt alene også. Jeg fikk noen helt sinnsyke smerter foran i lysken på begge sider, og måtte bare legge meg ned på sofaen igjen. Helt uforklarlig smerte...Det var veldig intenst, og keg følte at jeg kom til å besvime, men det gikk bra.. Heldigvis. Den første tanken som slo meg var " dette er rier"... :sjenert: Men, det var det jo ikke så da klarer jeg nesten å regne ut selv hvor #%$&=? vondt de gjør! Hjeeelp... :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppla!

Sovet lenge idagogså..Til 12.30.. :søvn:

Igår var det kjempekoselig Amalie :jepp: Vi får ta en slik kveld snart igjen, når du er her også. :)

Lillesøs er hos meg ennå. Koselig vettu. Ho har "passa" på storesøsteren sin hele helgen. :fnise:

Har ikke spist frokost ennå, kjenner jeg er veeelidig sulten.. Får finne på noe snadderfrokost til me og søs vel.

Imorgen skal jeg på verkstedet med bilen kl 07.03 (!!!) :sjokk: Blir uvandt å stå opp så tidlig ja.. :sjenert: Men, blir nok vant til det før eller siden.. :fnise:

Er i skikkelig søndagsmodus idag, med dyna på sofaen og fortsatt i pysjen.. :)

Æsj, må gjøre matteoppgaver idag også, bare ei uke igjen..Blæh. Duty calls!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opp tiiiiidlig idag, men det gikk fint.Og nå er bilen "frisk" igjen. :) Men, veldig kjedelig å måtte punge ut med sånne beløp på denne tiden av året da.. :sukk: Men, men! Sånn er det bare.

Tok en blund etter verkstedet, og har egentlig bare tatt det helt med ro etter det, ikke gjort noenting.. :fnise: Har nettopp tatt en lang og varm :dusje: nå. Skal lage meg litt mat før jeg setter meg med dagens matteoppgaver... Skal bli så deilig å bli ferdig med den eksamen, da kan jeg forhåpentligvis slappe av litt i hodet mitt igjen.. :fnise:

Ligger ellers ganske godt an med julegavene også, har kjøpt endel. Men, har fortsatt mange igjne da. Mannen er vanskeligst, men tror jeg har en bra greie på gang der også.. :jepp: Men, den må kjøpes på ebay auksjon, har spurt en kompis om hjelp.

Skal prøve å få hentet dunvognposen som jeg har lagt av idag.

Mannen rydder studioet sitt, og skal tømme kontoret heeelt så det blir klart til å pusse opp her. Da blir det forhåpentligvis snart barnerom! :hjerter_rundt:

Matteoppgavene kaller... :lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort litt matte, mest igang med kartlegging av hva jeg må be om gjennomgang med privatlærer (mannen og jeg har "bestilt" time hos en mattelærer som er fryktelig flink!) Er så mye som er vanskelig!!! :sukk:

Skal gjøre mer... Må bare, må tvinge meg selv.. :fnise:

Nå har mannen pakka ned så godt som alt utstyr på kontoret. Eneste som står igjen er skrivebordet og dataen. Ble litt trist da han pakket ned jeg, rommet har jo vært brukt som kontor/studio og det virka nesten som han flytta fra meg da alle instrumentene hans ble pakket vekk.. :gråte: Det var rart! Har vel noe med hormoner å gjøre også..

Men, uansett vanskelig å bruke et vanlig soverom som studio når det blir baby i huset da, så det måtte jo gjøres for mannens del også. Han lever jo tross alt av musikken.. Stakkars, han synes nok det var litt vemodig. Har verdens beste mann jeg, utroooolig heldig der! :hjerter_rundt: Han er det vakreste som finnes.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper mannen din får seg et annen sted for instrumentene sine, hvor han kan spille og øve.

Skjønner godt at det er litt trist å møte gi opp rommet. Du får tenke positiv å tenke at en del av dere vil bruke det rommet etterpå.

Samt at mannen din kan sikkert spille musikk for babyen når den kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natteravner her.. :ler:

For en døgnrytme! Stod opp ved 12 tiden idag og øvde matte. Deretter dro mannen og jeg til matteprivatimen vår, som vi fikk masse ut av. :) Flinke lærerinna! :jepp: Mannen min har alltid vært fryktelig glad i henne også.. :fnise: Som lærerinne altså, det var hun som fikk han til å like matte, og det er noe han er veldig god i. Han har lissom begge deler han, kan det med språk og matte.. Og ikke minst musikk.. :digge:

Etter "mattetimen(e)" dro vi en tur til Sverige. Jeg ville gjerne se etter sånn kurv som baby kan sove i, men den butikken var selvsagt steng.. :kjefte: Men, mannen fikk kjøpt det han skulle da. Jeg får dra tilbake en dag, finner ikke sånn kurv her, dessutten er den ene jeg har funnet grisedyr på babyshop.

Da vi kom hjem var klokka mye så jeg tok en hvil, som ble litt for lang... :sjenert: Og jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle regne enda mer, så jeg stod opp kl 24.00 og begynte.. :ler:

Har sittet helt til nå... Men, nå er jeg så utafor og alt gikk i surr for meg, så jeg måtte bare slutte. Legge meg snart..

Imorgen skal jeg ut å handle gave til mormor som fyller rundt tall på lørdag. Skal kjøpe gave sammen med tanten min. Vi tenkte å kjøpe et gullsmykke.

Så MÅ jeg regne litt mer, og så er det svangerskapskurs på kvelden kl 18.00. Det gleder jeg meg til. :jepp: Blir litt mer interressant denne gangen, fordi det er min faste jordmor som skal holde kurset imorgen. Etter imorgen er det bare en gang igjen (utenom omvisning på sykehuset) og da kan ikke mannen være med pga jobb.. :gråte: Men,men det viktigste er at han er der under fødselen da.

May Helen: Mannen har allerede et sted å ha instrumentene sine, vi har ordnet et studio. Det er kjempebra, men skulle selvsagt GJERNE hatt det hjemme. Det blir det nok til senere, når vi får råd til å lage studio/leilighet i annekset vårt. Lydisolering osv er dyyyrt! :sjokk:

Det blir selvsagt koselig (og glemt) når den lille får sitt eget rom . Selvom den skal sove hos oss sikkert de første 6 mnd.(Rommene ligger vegg i vegg) men , fint å ha et sted å ha stellebord, klær, leker osv. Etter eksamen skal vi nok sette igang. Da kan jeg slappe av igjen.. :ler: Skal bli deilig! Da kan jeg bare kose meg med oppussing og juleforberedelser.. :nisseblunk:

Nå skal jeg ha med bittelitt mat før jeg slokner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imli: Jeg sov ganske godt da du skrev til meg imorges ja.. :ler: Stod opp rundt 13.30 idag jeg..

Jeg studerer ikke, men jeg har planer om å omskolere meg, men mangler matte så derfor skal jeg ta eksamen som privatist. Det er det eneste faget jeg mangler for å få studiekompetanse.

Skal bli deilig å bli ferdig..Hvis jeg står da..

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨!

Idag har det gått i ett så jeg har ikke fått regnet noe! Tenkte jeg skulle gjøre litt nå, men kjenner på kroppen at det kan være greit å snu tilbake døgnet.. Trøtt!

Har vært på svangerskapskurs idag også, var jordmor som holdt det idag. Fikk mye info om fødsel osv.. Mp innrømme at jeg begynner å få fødselsnerver.. Tenker mye på det. Jordmor snakket om at det var ganske mange ulemper med epidural, noe som fikk meg til å begynne å tenke litt. Jeg har jo vært ganske fast bestemt på at jeg ville ha det, men nå er jeg ikke så sikker... Tror uansett ikke ting går helt etter planen allikevel, så er nok greit å ta det underveis. Får se an litt.. Vondt gjør det nok uansett! Men, vi er jo skapt til å klare det.. :gravid:

Har hatt besøk av kusina til mannen min og babyen hennes på 8 uker, nå ikveld. Fikk noen søte bodyer hun hadde kjøpt til oss. :) Og så fikk jeg et par fine mammakjoler av henne, noe som basser perfekt nå i førjulstida. Skal jo på julebord å greier nest e uke. :spise: Kjekt å slippe å bruke masse penger på partytøy som bare kommer til å passe i 2 mnd til.. :jepp:

Ellers fikk jeg hentet vognposen idag også, så da var det i boks. :) Sjekket ut ang bilsete også, og fant ut at maxi-cosi som jeg hadde tenkt til å kjøpe, koster nesten 3000kr med basedelen... Mens Gracosete koster halvparten og er like bra, så da er det jo ikke noe å lure på. Skal kjøpe det i Sverige tenkte jeg, får jo litt bedre kurs der.

Er forresten 32 uker på vei idag! Om en uke får vi omvisning på fødeavdelingene på sykehuset i Freedrikstad. Det blir bra, blir kanskje litt lettere å bestemme meg for hvor jeg vil føde hen da.. Hvilken avd lissom.

Nå er jeg kjempetrøtt, må legge meg..

Opp tidlig imorgen å gjøre matte.. :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såååå trøtt! :overrasket:

Men, dtet hjelper ikke på nattesøvnen.. Døgnrytmen er på bærtur..

Men, sånn blir det nok når baby kommer også, mnen ufattelig frustrerende å ikke få til å sove når det er det eneste man vil i hele verden..

Leggkramper, halsbrann, vondter i magen og veldig vanskelig å snu seg.. :forvirret:

Har prøvd å spise en banan, det skal visst være søvndyssende..

:ler:

Åh, gurimalla...Får bare prøve igjen..

G´nite folkens..

ZzzZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars deg... Det må være slitsomt når det holder på sånn!

Og forresten, så har jeg en god følelse angående eksamen din, av en eller annen grunn ;-)

Får håpe du får sove! Natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 uker! :juhu:

Her går det framover. Når man er over 30 uker høres det liksom så mye ut :ler: Men det er tross alt 8 uker igjen for deg da.

Håper du får sove...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No shorty: Takk for oppmuntringen! Veldig hyggelig det.. :klem: Ja, det er VELDIG slitsomt å ikke få sove..Ugh.. Men,men..

Bra med deg da? Håper det. :jepp:

imli: Sant som du sier, synes også det er "mye" når det er over 30 uker, når jeg ser tilbake så synes jeg tiden har gått utrolig fort, samtidig som jeg synes jeg har væt gravid lenge.. Men, de siste 8 ukene skal jeg nyte så godt jeg kan... Man får ikke den første graviditeten tilbake nei..Litt spesielt da.

Ble anbefalt å ta modningsakupunktur på svangerskapskurset igår, så det skal jeg absolut sjekke ut, da er det mye større sjans for å slippe å gå på overtid. Og det vil jeg jo ikke! :)

Guriiii så trøtt jeg er... Åååghh... Skal i bursdag til mormor nå kl 15. Må gjøre meg klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenke seg til, bare 8 uker igjen! Det er helt utrolig :)

Gleder meg til å se den lille. Så er jeg så spent på hva det blir. Tenkt at du har holdt ut så lenge! Så nå får du bare med å ha en rask og fin fødsel :kjefte:

Sånn at du kan fortelle meg at det ikke er noe å være redd for :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt at du har holdt ut så lenge! Så nå får du bare med å ha en rask og fin fødsel :kjefte:

Sånn at du kan fortelle meg at det ikke er noe å være redd for :fnise:

Enig med Amalie_85. Vi regner med deg til å fortelle oss at det er ingenting å grue seg til. :ler: Så det er best for deg at du får en fin og rask fødsel. :ler:

Jeg er veldig bekymret for å gå på overtid. Jeg er redd at de vil vente for lenge etter termin til å sette meg i gang og at babyen vil da være for stor. Så jeg har også lyst å prøve modningsakupunktur.

Vet du når man bør begynne med slikt? Og hvor ofte en bør gjøre det?

Bare 8 uker igjen for deg. Det er ikke så lenge til det. Jeghar regnet ut at det er bare 9 uker til jeg skal ut i permisjon. Jeg skjønner at det ikke er lenge til det, men klarer ikke helt å forestille meg at jeg en dag ikke vil være gravid :fnise: Er blitt så vant til min gravide mage.

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Helg igjen. Hvilket betyr hjemme alenehelg for meg. Igår var det vaskedag og idolkveld med lillesøs. :) Var oppe 5 ganger i natt fordi jeg måtte tisse...Så noe god søvn har det ikke blitt på meg i natt. Jeg la meg veldig sent også, så det resulterte i at jeg stod opp kl 13.30 idag.. :sjenert: Har kjempevondt i ryggen, så klarer ikke finne noen stilling som er bahagelig.

Svigermor er søt, sendte meg en sms og lurte på om jeg hadde det bra og om jeg ville spise sammen med dem ikveld. Og hvis jeg vil sove over, men de bor 5 min unna så det er ikke nødvendig. :ler: Stakkars, hun er redd for at jeg skal engste meg for å være alene. Men, det hår gått veldig bra denne gangen, var verre sist helg. Og neste helg skal jeg jo på Hafjell sammen med mannen, så da er jeg ikke alene. :)

Nå har jeg ordnet meg og sitter klar til å bli hentet av svigerfar. Har sittet med matematikken i hele dag, men synes ikke jeg har fått gjort så mye.. :sjenert: Litt treg. Håper jeg får fortsatt når jeg kommer hjem fra middag etterpå. Ellers skal jeg sette på vekkeklokke imorgen så jeg får brukt hele dagen.

Kjenner jeg er sulten nå, skal smake med svigermors biff da tenker jeg. :jepp:

Amalie og May Helen: Jeg vet, helt utrolig at det er 8 uker igjen. Det er jo ingenting! Kommer til å gå fort den siste tiden tenker jeg, med Julen å se frem til å alt.

Jeg tenker slik jeg nå..

Først: EksameN,. så Jul, så BABYYYY! :hjerter_rundt::fnise:

Greit å ha noe å henge fingrene i mens jeg venter da.

Jeg er ikke sikker på hvilken uke man bør begynne med modningsakupunktur, jeg ble fortalt det på svangerskapskurset men husker ikke eksagt. Men, jeg mener jordmor sa rundt uke 36... HUn driver nemlig med slik akupunktur selv, hun jordmoren som jeg går hos, som holder svangerskapskurset også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg hjemme igjen. Rettere sagt så kom jeg hjem for snart 2 timer siden.. :ler: Men, hvor har det blitt av de timene tro? Tida flyr..Jeg er urtøtt... Måtte bare sitte her å organisere litt. Får vel gjøre meg ferdig med det så jeg får konsentrert meg om matten imorgen. Håpe jeg får sove i natt... Natten som var var forferdelig.. :sukk:

Har fått låne bok 2 av isfolket og er godt igang allerede, klarer nesten ikke legge de fra meg! Greit å ha noe lesestoff i slike søvnløse perioder.

Var kjempekoselig hos svigers, skravla masse med svigermor og fikk god mat.

Nå er jeg så trøtt at jeg må bare gå å ta kvelden..

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...