Gå til innhold

MiNNiemOOse sin graviditetsdagbok


MiNNieMooSe

Anbefalte innlegg

Amalie :) tusen takk.. :rødme: Jeg koser meg veldig. Rart å tenke på at det er over halvveis som du sier... Er det bra med deg gumman? Skole,jobb, samboer og alt? Håper det. :love: Kaffe snart?

Æsj igår fkk jeg ny antibiotikakur, den forrige virket ikke.. Idag våknet jeg helt utslått. Har sovet veldig lite i natt, har begynt å våkne MANGE ganger hver natt nå, det er slitsomt. Men, når jeg sover så sover jeg veldig godt da. :)

Er på jobb nå også, men det er jo like dødt som igår. Håper det tar seg opp utover dagen, ellers kan dagen bli veldig lang..

Tøtt som en dupp.. :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er alt bare bra :)

Men blir litt stressa av skolen, har ikke hatt råd til bøker, men har fått bestilt nå da og jeg er snart ferdig med første semester. Er helt skremmende! Jeg er enig vi burde tatt en kaffe snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!! Har lest litt i dagboka di nå, og siden jeg kjenner Calla tror jeg faktisk jeg har skjønt hvem du er også! :jepp: Grattis kjempemye som gift og med baby i magen! :klemmer: Lenge siden jeg har sett deg, og nå er jeg jo ikke 100% sikker på at det er deg, men tror det altså! I såfall hadde vi ganske mye kontakt for noen år siden, gikk bl.a. tur sammen en gang i uka i en periode :jepp: Klem fra søndagsengel? :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjolahopp tjolahei!

Endelig litt tid til OVERS.. Føler at jeg bare har vært på jobben den siste uka.. Veldig sliten! Måtte rett hjem å legge meg etter jobben idag, snille mannen min lot meg sove i en god stund og vekket meg til ferdiglaget middag. :love: Jeg er heldig som har han!

Kjenner at jobbinga begynner å ta på. som frisør så står jeg veldig mye, og det er tungt for bena nå. Kjenner det mest utover dagen, at jeg trenger pause oftere og må sitte mer. Får vel prøve litt til og muligens vurdere å trappe ned litt. Må tenke på bekkenet også.

Det var iallfall jordmor veldig streng på.. :ler:

Amalie_85: Tiden går sååå fort! Det er som du sier, nesten skremmende. Fint at du har fått bestilt alle bøker osv da, de er nok kjekke å ha! :ler: Jeg er klar for en kaffe jeg... Bare si ifra. :kaffekopp: (forresten, etter jeg ble gravid så blir jeg litt urolig i kroppen av koffein, så jeg får vel heller ta en kakao eller te.. ):fnise:

Søndagsengel: Så koselig at du har lest i dagboken min! :jepp: Jeg hadde noe kontakt med deg under bryllupsplanlegginga TROR jeg da, men kan ikke huske noen ukentlige turer.. :sjenert: Tror kanskje du forveksler meg med noen andre??

Håper uansett du har det fint. :) Skal lese litt i dagboka di også, nå som jeg ar frihelg og TID! :hoppe:

Ikveld passer jeg stesønn, har akkurat lagt han...Sover søtt allerede han, det rat somregel 5 minutter. :søvn:

Babyen sparker som bare det nå, igår kveld lå mannen og kjente på magen min og så kjente han spark for første gang! :hjerte: Det var veldig moro selvfølgelig. :love:

Nå skal jeg ta en liten runde her inne.. :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skrivende stund er lillemin veldig aktiv! :hjerte: Sparker som bare det, sikkert fordi jeg straks skal sove.. Er somregel mye liv da :)

ov veldig dårlig i natt, mannen sier jeg sliter fælt om natten. Han hører det på lydene mine, og han sa at hvis jeg får en natt til som jeg hadde natt til idag, så vil han ikke vekke meg imorgen tidlig. Da får jeg bare sove til jeg våkner sier han.. Han er snill da. :love:

Har vært husmor idag, vaska badet nesten ferdig så streika ryggen min.. Fikk meg en strekk eller noe. Føler meg som den krøplingen nå.. Æsj, det er så typisk! Gjør vondt også, håper det går over til imorgen.

Får litt besøk og sånn imorgen så jeg tenkte å bake, har fått litt dilla på det i det siste. Tenkte kanelboller, kaninboller (vanlig bolledeil i kaninform fordi stesønn er her :) ) eller eplekake, det er så lettvint, og godt!

Har hatt besøk av tanta mi her idag, så `skal vi danse`fordi mannen kapret tvén til fotball...Helt freak. :fnise:

Nå skal jeg strax legge meg, trøtt faktisk.

Stesønn skal på skøytetrening imorgen, mulig jeg blir med å se på. Han har nettopp begynt der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amalie_85: Jobber fra 9-17 nesten hver dag, men har fri annehver torsdag da. :jepp: DE ukene jeg jobber torsdag har jeg fri..

:klem:

Idag dro jeg på jobb som vanlig. Etter under en time ble jeg skikkelig uvel, fikk sterke kramper i magen og ble svimmel. I tillegg til at jeg ikke hadde kjent liv siden tidlig dagen før ble jeg derfor bekymret..

Måtte bare sette meg ned.. Ringte helsestasjonen og de bad meg ringe sykehuset fordi de ikke hadde noen jordmor på vakt denne uka. Ringte derfor sykehuset og fikk beskjed om å komme ned.

Da jeg kom ned ble jeg tatt inn øyeblikkelig, og ei jordmor lyttet på magen, da begynte baby å sparke.. :rødme:

Ble sent inn til et undersøkelsesrom hvor to leger skulle ta ultralysundersøkelse av meg. Måtte ta både innvendig og utvendig.. Måtte sitte i "den" stolen i en evíghet synes jeg.. Men, legen var veldig flink og visste meg alt i detalj. Bortsett fra at det første jeg sa var " du må IKKE si kjønnet hvis du ser hva det er!" :skratte: Det gjorde han ikke.. Jeg så ingen tissemann heller..

Var så moro å se babyen igjen.. Lå skikkelig "avslappet" me den ene armen over hodet og den høyre hånden på kneet sitt.. :hjerte:

Det så veldig bra ut sa legen. Det var deilig å høre. Krampene var nok bare noen sterke kynnere sa han. DEt eneste som ikke er bra er urinveiene mine, men jeg skal få svar på prøver om noen dager..Babyen så sunn og frisk ut, og det er det som er viktig for meg :?gravid:

Nå skal jeg legge meg.. Bare ta en varm dusj først..Imorgen er det tidlig opp og på jobb igjen.

Nattinatt! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hmmm, bare lurte på når vi kunne ta en kaffe! Ser at på østfold har Kvist satt den 9. som en dato for å ta kaffe, passer det for deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amalie_85: Tirsdag den 9 er i orden vettu.. Men, det må bli etter klokken 17 da. Gjerne ved 18.30-19 tiden. Hvis det er ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tuppa

Kaffe på tirsdag blir koselig. Lenge siden sist nå... Og lenge siden jeg har hatt tid til å lese her inne, Får bla meg tilbake i boka di, er så koselig med sånne gravidbøker :klemmer:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har sagt kl 7 på verdens speilet :)

Blir morro å se deg! Er så spent på alt sammen! Snart er det jul, og da er det snart fødetid.

WEEEEEEEEEEEE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kaffejentene mine! :kaffekopp: Kvist og Amalie_85 Gleder meg veldig til imorgen jeg. Blir koselig!

Snart Jul ja, du sier noe Amalie jeg som planla å være så flink å begynne eg gavene har fortsatt ikke begynt... Tenkte det var praktisk, så jeg slapp å stresse rundt høygravid i Desember.. :lur: Kan jo handle over nettet også da. :)

Kanskje jeg skal skrive en liste? Og skrive ned ideer til gaver? Når jeg får noen da..Thihihi..

Min kjære: ?

pappa:

mamma:?

Søster:

Stemor:

Tante m/fam;

Svigers:

bror 1:

bror 2:

mormor:

farfar:

farmor:

H*******:

M***:

J*******:

div. vennepar.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det kaffe :D

har blitt litt syk, men kommer nå like vel :)

har og skrevet litste om hvem som skal få gave. og prøver å lage ønskeliste. men jeg vet ikke hva jeg skal ønske meg.

har forresten litt info om vår felles venninne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gidder ikke å stresse rundt julegaver ennå. Har så mye annet å tenke på. Men jeg er vanligvis veldig flink når det gjelder julegaver og har listen klar i god tid i forveien.

Jeg kom over en tråd i julen 2007 om gavekurver. Der var det masse gode ideer til gaver for nesten alle. Du kan sikkert hente noen tips derifra.

Var det i januar du hadde termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Kjeder meg på jobben, veldig stille og rolig akkurat nå. Men, det pleier å ta seg opp utover dagen da, heldigvis.

Var kjempekoselig på cafetur med Kvist Og Amalie_85 igår. :jepp: Vi må absolut gjøre det oftere... :)

May Helen Skal jammen prøve å finne den tråden med julegavetips. Er alltid greit det! Spesielt til de som har alt.. Jeg har MANGE flere enn de jeg har skrevet opp her, så jeg må finne noen rimelige gaver også... Jeg må jo snart ut å kjøpe barnevogn osv osv :shoppe: Har termin 26 januar... :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bestemt det hvilken barnevogd dere skal ha?

Jeg har egentlig ikke begynt å se på det ennå. Men jeg har bemerket meg par ting som jeg vil at vogna skal ha. 4 hjul, bremse og justerbar håndtak slik at både jeg og samboer kan bruke den uten problemer. Mer enn det vet jeg ikke. Det er så mye å velge imellom. Og jeg vet ikke hva som er forskjell mellom de forskjellige merkene.

Du er bare en måned før meg. Koselig.

Ha en fin helg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei og hopp du!

Har du det bra eller?

Hørte helt tilfeldig i dag at mannen din skal synge ******* i ******! Det var jo litt morsomt, stefaren min synger i koret som skal være med! Så det var jo litt morsomt! Hvordan er det magen og blære og hele greiene?

Vi må ha en kaffe om ikke så alt for lenge igjen syns jeg! Men jeg føler at jeg har så utrolig mye å gjøre! Har en masse oppgaver jeg skal skrive! skjønner ikke hvordan jeg skal få tid jeg! :(

:skravle:

edit: anonymiserte det litt jeg :)

Endret av Amalie_85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det søndag!

Hjemme alene og stille i huset.. Koser meg jeg. Har ståt opp tidlig og ellers ligget å slappet av på sofaen idag. Sovnet litt også. Kjnenner jammen meg at det er tyngre nå ja, bare på noen dager har det blitt mye tyngre synes jeg. På tide med magebilde update! Skal se om jeg finner kameraet. :sjarmor:

Imorgen skal jeg få meg en time hos legen tenkte jeg, kjenner at jeg må trappe ned litt på jobbingen nå. Jobbe halvt eller iallfall noen timer mindre. Får høre hva hun sier.

Må huske å ringe 3D ultralyden også. :jepp:

Amalie_85: Takk for anonymiseringa.. :engel: Det går forresten bedre med blærekatarren nå. Endelig! Den siste (kur nr 3) må ha gjort susen, for nå har jeg ikke vondt. :)

May Helen: Veldig koselig at vi har termin så nærme hverandre da. :kgbaby: Det nærmer seg for hver dag som går, synes tiden går fort jeg! Det har nok noe med at jeg har jobbet fullt helt til nå å gjøre også. Men, det er jeg veldig glad for også.

Barnevogn er IKKE lett nei! Jeg har vel egentlig bestmt meg for Simo Duovogn, fordi den har 4 hjul, stor og god plass i bagen (til vinterpose osv) og den har justerbart håndtak og er jo kjent for gd kvalitet ellers.. http://simo.no/SIMO/Norway/Start2.htm?b=2

Ellers er det mye annet fint også, og mange fine og billigere i Sverige...Vanskelig dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapskontroll

Idag var mannen med meg til svangerskapskotroll hos jordmor. Han hadde så lyst til å høre hjerteslagene.. :hjerte: De lå som vanlig på 150. Ingen forandring der!

Ellers pratet vi endel og mannen hadde endel spørsmål som han fikk svar på også.

Ellers har jeg fått sovet litt på dagen idag, sov særdeles dårlig i natt. Mannen hadde generalprøve på et nytt show igår, så vi sov på hotell i natt. Var sikkert litt av grunnen til at jeg sov så dårlig. Men, har generelt gjort det noen netter nå.

Jordmora mente at jeg burde snakke med legen min og sykmeldes 100% fordi kynnerne mine er så vonde, hun sa at det var et tegn på at jeg måtte ta det mer med ro, pluss bekkenløsningen og søvnproblemene.. :sukk:

Idag var det premierefest, men mannen var uslitt så det ble ikke noe full fart. Vi var der en stund, men dro heller hjem enn å overnatte på hotell. Deilig å ha han hjem igjen etter mange ukers intens øving og har nesten ikke sett han de sist ukene. .

Jeg sov i 2 timer på ettermiddagen idag, så jeg er ikke akkurat stuptrøtt nå..Men, må vel prøve å natte snart.

:søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør i hvert fall snakke med legen om de vonde kynnerne.

Så hyggelig at mannen ville være med på svangerskapskontroll. Menn har mange spørsmål også, selv om de ikke bærer barnet.

Ha en fin helg og få deg masse søvn og hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...