Gå til innhold

MiNNiemOOse sin graviditetsdagbok


MiNNieMooSe

Anbefalte innlegg

Tenke seg til en liten en :rødme:

åååååå

vil og ha :sol:

Men får nok vente til vi er klar for det. Andre ting først :sjenert:

Ha en fin dag. Nå skal jeg skrive siste siste på eksamen, skal leveres innen kl 15

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madden

Hei! Og takk for hilsen i dagboka mi! :klem:

Kjenner meg godt igjen i symptomjakten i begynnelsen!! Man lurer seg jo grønn på om alt er normalt!... Jeg har jo noen erfaringer å sammeligne med, og verre blir det jo egentlig! Denne gangen var det ikke likt noen av de andre gangene jeg har vært gravid og da blir en jo i helspenn!! :ler: Ingen ømme pupper..hva skal det bety liksom?! De bruker jo å bli KJEMPEvonde første mnd'ene!! :ler:

Kan trøste deg med at det meste er normalt! Ingen svangerskap er helt like, så svake/få symptomer har ikke noe å bety! Eneste som hadde bekymret meg var om alle symptomene forsvant brått!!

Du får "kose" deg med kvalmen og tenke at det er et godt tegn! Så lenge du klarer å holde den i sjakk med å spise litt så er det kjempefint! :tommel:

Leste at du jobber i hjemmesykepleien, det er trivelig arbeid!! :) Har ikke vært i hj.spl siden jeg var student, men jeg trivdes veldig godt der! Variert arbeid og deilig å få være så mye ute!

Kjenner flere som jobber i hj.spl. og som jobbet frem til permisjonsstart uten problem, så hvis du er i fin form og får tilrettelagt ved behov så er det jo ingen grunn til at du ikke skal klare det! :tommel: Kan jo håpe på at det dukker opp et vikariat du kan få?! Det hadde vært flott, så slapp du å måtte ta "alle" ledige vakter..det blir jo gjerne sånn når man går som vikar..det er slitsomt!!

Lykke til iallefall! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Hatt en fin dag som begynte med å stå opp kl 06.00 :Gjesp:

Tok bussen på jobben og begynte kl 07.30. Hadde ei fin vakt. :)

Har ordnet litt hjemme og sånn idag, ikke så mye som jeg ville men.. Har fri hele helgen så håper å få gjort endel da.

Imorgen er det acslutning med skolen også, rart! NYDELIG! :) Synes ikke det er noe trist jeg... :sjenert: Men, det har mye med at de fleste var 5 år yngre enn meg, og de få jeg fikk bra kontakt med kommer jeg garantert til å fortsette å ha kontakt med. ;)

Skal svømme imorgen også, prøve å få gjort det hver uke...Kremt... Kjente hvor DÅRLIG kondisen min er da jeg gikk til bussen idag, det er nemlig opp en bratt bakke. Off, ikke bra.

Amalie_85: :tommel: Så deilig å bli ferdig med siste eksamen! Det er fantastisk. :) Har de gått bra? Håper det.. Sees snart vel?

Blir nok en liten huleboer på deg også se, bare vent. Men, du er flink som klarer å vente da. ;) Det gjorde ikke jeg! Så nå blir studiene utsatt..Men, det er jo ikke noe problem.

Madden: :klem: Jeg er ikke bekymret for symptomene, ingenting er unormalt nesten, hehe.. Har lest endel og alle er som du sier forskjellige. Noen dager er tunge, og man klarer stort sett bare å ligge, men heldigvis ikke alle. :) Jeg håper virkelig jeg får meg et vikariat, så jeg slipper å ta alt som er av vakter.. Slitsomt ja! Trives godt i hj.syk.pl. Og har mange søte kollegaer. Heldig sånn. Er utdannet frisør og har jobbet i typisk "jentebransje" der også, men menneskene kan ikke sammenliknes der jeg har vært. Ble utslitt av baksnakking/dårlig miljø i frisøryrket. (heldigvis er de færreste steder slik, jeg har hatt uflax bare!)

Hvor mange barn har du Madden? Vet du hva denne blir? Går å lurer veldig jeg. alt er så spennende! Men, vil ikke vite det.. Den som venter får se.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du svømmer, MiNNiMooSe.

Trening er viktig under svangerskapet. Og svømming er jo perfekt siden den belaster ikke leddene.

Jeg har vært små kvalm i noen dager denne uken, men det har gått over og jeg kjenner bare litt mens smerter i magen i dag.

Men jeg har testet positiv, så jeg håper disse smertene betyr ingenting.

Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye May Helen! :gravid::tommel:

Det var utrolig moro å høre! Gleder meg til å følge deg videre. :)

Er nå i min 10 uke 9+1 :) Formen har vært fin de 2 siste dagene, men blir fort sliten og trøtt da. Orket ikke mange runder med svømming, men ble mye boblebad da.. :sjenert: Vi tok badstue også, men det var ikke lenge vi holdt ut! :ler: Var på badeland med mannens søskebarn igår.

Igår fikk vi tilsendt papirer fra ysykehuset om ultralyden også, spennende! Vi skal dit den 22 august, gleder oss masse! Vi skal også være med på en mor/barn undersøkelse som foregår nå. Begynner å bli virkelig dette nå! Famiien vet fortsatt ikke noe..

Svigers skal ha søskenbarnfest til helgen og kommer nok til å lure veldig på hvorfor ikke jeg tar meg et glass :vin:, så vi har bestemt oss for å fortelle dem det til helgen. :) Spent!

Snakket med ei igår om skolen, hun er ferdig sykepleier nå og hun anbefalte meg å bare begynne på høgskolen selvom jeg er gravid. Hun mente jeg bare kunne gå der så lenge jeg orker, for så å mest sannsynlig måtte begynne på nytt etter permisjon (har termin i januar) for da har jeg skoleplassen. Skal undersøke dette nærmere, må finne ut hvordan jeg skal gjøre det.

Hvis det er noen som vet noe om dette så er det bare til å si ifra! :tommel::):ler:

Nå skal mannen og jeg ordne i hagen, men først pante en haug med flasker, tror vi blir rike for det er en hel "drøss" :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk MiNNiMooSe.

Det er velig uvirkelig for meg også. Går fortsatt rundt og venter på mens. Er bare 4 uker nå. Så jeg håper dette går bra denne gangen.

Det er sikkert lurt at du studerer før fødsel. For du kan få noe utbetaling via lånekassen også hvis du går i permisjon mens du studerer. Stemmer ikke det?

Det vil uansett være enklere å komme tilbake til studiene etter permisjonen.

Kommer du da til å jobbe ved siden av studiene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

May Helen Jeg kjenner meg igjen i det du sier om å vente på mensen.. :sjenert: Ikke gjør det! Lett å si men...

Jeg leste om lånekassen og svangerskap i en bok jeg fikk av legen igår. Det er visst slik at man får det man ville fått hvis man studerte i permisjonstiden, hvis man velger å begynne selvom man er gravid. Det er jo bra! Det går an å regne ut på låekassen.no hvor mye man får. Jeg tror jeg ville fått mer i perm penger hvis jeg bare fikk jobber nok i 6 av de ti mnd før perm, men jeg vet jo ikke om jeg får noe fast. Det er noe dritt med helsevesenet. Vurderer da evt å jobbe som frisør igjen, hvis jeg får da. Er jo fortsatt ansatt. Men, det kommer til å bli tungt.. :tristbla:

Jeg får bare se an..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg plantet noen flotte klatreplanter og stilkroser i hagen. :) Blir endel hagearbeid når man har hus! Mannen begynte å ta plenen, men fikk ikke tatt ferdig fordi han måtte dra å hente svoger på toget. De skal jobbe i studio. Det er noe tull med gressklipperen vår også. Kjente jeg ble plutselig veldig sliten, ellers kskulle jeg klippet ferdig plenen..Men, nå orker jeg ikke... :sjenert: Kroppen sier absolut ifra! Skal sette meg ut snart, er jo så nydelig vær!Må bare nyte det. :sol:

Imorgen kommer en inspektør fra bankn som skal råde oss til hva vi bør gjøre for å få mest mulig for huset ved evt salg. Vi har bare tre soverom, og det ene brukes som arbeidsrom/kontor så dvs at vi ikke har noe rom til babyen. Det betyr at vi planlegger salg når ungen nærmer seg et år. HVIS ikke vi bygger på da.. Vi er ikke sikre ennå, men mannen fikk en ide igår. ;) Blir spennende å se hva det blir til!

Nå skal jeg snart på KG treff i Fredrikstad, gleder meg! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant jeg en koselig dagbok ja! :)

Gratulerer så mye snuppa! :sol:

Er jo ikke her så mye lenger, mest inne på gravidforumet og leser, så jeg skal ikke snoke altså... selv om det jo blir veldig spennende å følge med på deg og magen fremover! :)

Kose deg på treff da, høres koselig ut! Skal sende med mannen din et par gravid-blader etterpå jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fortelle hvordan det var på KG treff i Fredrikstad.

Høres moro å treffe KG folk.

Var dere mange?

Hvem var der? Osv.

Kunne godt tenkte meg en sånn treff i Oslo. Da hadde jeg vært med, men kun hvis det var folk der jeg kjente fra KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så mange spørsmål på en gang da May Helen. Vi var tre, siden jeg var først ute her så tar jeg meg friheten til å svare. Meg Minni og Kvist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Hei du. Moro å lese om graviditeten din. Er så spennende å følge med, håper det blir meg snart og.. *drømme* Kan tenke meg det er deilig å være ferdig ¨på skolen :

Ha en fin dag videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det liv! Koselig! :) :)

Calla: Du fant det ut ja... Vi hadde jo lyst til å fortelle det selv, men må jo regne med sånt når jeg skriver om det her inne. ;)

Tusen takk for lån av blader da! Er altfor lite slike blader på markedet synes jeg. Leser endel på nett da. Livet forandret seg veldig da jeg fikk det blå krysset. :hjerte:

Ikke lenge til babyen deres kommer heller, gleder meg! Har snart ingen venner uten barn, :ler: det er jo såå koselig!

Amalie_85 Takk for at du er "assistent" og svarer for meg på innleggene da. :ler: Søta! :) Var kkjepekoselig på Kg treff, må ta det snaaaaart igjen! Alltid like koselig ;)

May Helen Slike treff anbefales! Det er jo så koselig. Jeg håper etterhvert at jeg får blitt med på noen BIM (Barn i magen) treff eller noe liknende gjennom KG også. Veldig greit!

Åssen er formen? :kyss:

Leiababe Koselig at du følger med hos meg! :klem: Snart er det din tur vettu... ;) Det er spennende! Men, ikke bare fryd og gammen da.. Er litt vel moody om dagen :tristbla: men, jeg trøster meg med at premien er verdens beste og at det går over etterhvert!

Endret av MiNNieMooSe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjipt med moodsvings vennen! :klem:

Godt at du har en forståelsesfull mann!

Ser ut som du ellers har en fin graviditet det er bra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EPICA IS BACK! :tommelsmil:

Det går opp og ned ja, ikke langt mellom latter og gråt.. :ler:

Så koselig at du er tilbake! Har savnet deg veldig jeg. :klem:

Har akkurat kommet hjem fra jobb jeg, skal steke en pizza til mannen og meg nå så skal jeg til farmor en tur.

Endret av MiNNieMooSe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tjolahopp tjolahei!

Lnenge siden jeg har hatt mindre søndagsfølelese enn idag! Har vært på jobb og det er vel grunnen... Ble skikkelig sliten på jobb idag, var ikke noe ekstra men kroppen min bare sier ifra... Det endte med noen %#$"&$%# ryggsmerter og da keh kom hjem måtte jeg bare legge meg, søte mannen min prøvde å massere ryggen min og alt men, det gjorde bare ting verre.. Så derfor har jeg ligget i sengen til nå siden jobb. Litt bedre nå, deilig. :tommel:

Vi reiser på tur til Danmark imorgen, gleder meg til å være der i sommerhuset noen dager! Avslapning, sommer og masse grilling.. :kokk: :juhu: :):sol:

Svoger,svoger, tantebarn på 11, stesønn og lillesøster skal være med. ;)

Det eneste som blir en utfordring er 8 timers kjøring med denne vonde ryggen.. Skal ha med meg puter osv.. ;)

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Ellers er jeg nå i min 11 uke, (bikket 10 på fredag) og har fortalt det til familien, så det er ingen hemmelighet lenger. :tommel: Deilig! Familien min ble helt ville.. :ler:

Har skikkelig dilla på lakris akkurat nå, det er det eneste jeg egentlig har fått kick på til nå. Men, jeg er velidg forsiktig med søsakan, ikke for mye av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelsmil: For 11. uke.

Som tiden går. Du har virkelig kommet langt.

Når dere fortalte til familien, sa dere det bare rett ut, eller gjorde dere noe mer ut av det?

Prøver å tenke på kreative måter å si det til vår familie.

En kollega av meg hadde også en vondt rygg, men det var ikke i forbindelse med graviditet. Hun tok massasje timer for å fikse det. Det gjorde bare vondt verre. Det viste seg at det var en betennelse og at massasje bare spredte betennelse over større område. Hun ble sykemeldt 50 % i flere uker.

Så jeg tror du bør snakke med legen angående ryggen din. Det høres ikke bra ut.

Ha en fin tur til Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra Danmarksferie!

Tusen takk for råd May Helen :klem: Kjenner meg igjen i det du sier om ryggen!

Jeg ringte min pappa og fortalte han det jeg, en litt morsom måte da... Sa jeg hadde en god og en dårlig nyhet, fortalte den dårlige først og så den gode, at jeg er gravid etterpå :ler: Det var vellykket!

Mannen min fortalte det til svigermor på en sommerfest hjemme hos de, så flest mulig hørte det.... :) Hun ble paff!

Er i min 11 uke nå ja, har vært nesten konstant kvalm i uke 10 og hatt skikkelige magesmerter. :tristbla: Kjenner at ting vokser og at senene strekker seg ja! Ganske lei kvalmen nå..Men, det er heldigvis stor sjanse for at den forsvinner snart. Håper det!

Ellers har det vært utrolig deilig med ferie, deilig å komme bort hjemmefra litt. Men, utrolig deilig å være hjemme igjen også :hallo::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...