Gå til innhold

MiNNiemOOse sin graviditetsdagbok


MiNNieMooSe

Anbefalte innlegg

Tusen takk for lykkeønskinger Tinúviel og May Helen :klem:

Skal snart dra på biblioteket for å lese nå, mannen er å leverer stesønn hos en lekekamerat i barnehagen først.

Kvist frister meg med cafétur idag, så det blir mest sannsynlig en liten kaffekopp med henne etter noen timer med lesing. Trenger jo en pause. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble visst lesing hos svigermor istedetfor, hun har nemlig STOOOORT hus og var ikke hjemme, så det ble helt rolig og fint å lese i.

Har vært på lunsj/kaffedate med Kvist også, koselig!

Formen har vært ok helt til jeg kom hjem og hadde raket litt i hagen..Da falt jeg helt sammen, og kjenner meg elendig ennå. :forkjola: Æsj..

Nå har mannen kveldstellet med stesønn g så er det nattetid for han. Mannen drar på jobb om en halvtime, og jeg tror det blir sofaen med pledd og varm te, helt til jeg sovner, og det kan gå fort!

Ha en fin lørdagskveld alle sammen!

Imorgen blir det seriøs lesing på meg :lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Stod opp rundt kl 10 idag. Stesønn var oppe å hoppe og jeg ville at mannen skulle få sove litt. Han jobba jo i natt.

Har hatt kjempevondt i den ene siden idag, skikkelig uvel. Har ikke orket å sitte eller stå engang. Måtte legge meg ned på siden, på sofaen.

Skal komme meg i dusjen snart, så ned til svigers å lese, har MYE igjen. Deilig med en dag ekstra imorgen. :tommel:

Nå er det dusj! :dusje:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh, er så lei de moodsvingsene jeg nå...Går meg på nervene, bokstavelig talt. Er opp og ned som en yo-yo! :tristbla:

Ikke lett å henge med i svingene... Håper det går over. Ikke noe moro å ha det sånn her og være hjemme alene. Egentlig har jeg det jo bare bra, og er superlykkelig pga omstendighetene. Men, nå føler jeg meg bare trist. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så at jeg hadde glemt å svare deg på spørsmålet om dette var mitt siste år May Helen! Sorry! Det er det ikke, jeg har tatt almennfaglig påbygning dette året, med siktet på å begynne på sykepleie til høsten. Men, nå som jeg har en bolle i ovnen :gravid: er jeg ikke så sikker på at det blir til det allikevel, men jeg har søkt og sånn da. Det blir nok til at jeg jobber det jeg makter nå, så jeg får ok med permisjonspenger. Har endel ting jeg må sjekke ut ang dette, har ikke helt satt meg inn i alt ennå.

Leiababe! Jeg håper også at du flytter inn i dette naolaget snart! :rosasmil: Krysser fingrene for deg!

Har hatt eksamen i bokmål idag, er veldig vanskelig å svare på om slike prøver går bra. Skrev en artikkel om Wergeland og hans aktualitet idag. Blir spennende med en annen sensor iallfall! Det kan jo være både positivt og negativt det..

Stakkars pusen min har vært hos dyrlegen idag og blitt sterilisert. :tristbla: Vi fant ut at det er det beste uansett, for det første så er det kreftfremkallende med p piller, og så kan vi bare ikke riskikere å få flere kattunger. Ikke når vi får den lille heller, det går ikke. :babysmokk: Det GÅR selvsagt, men man vet aldri hvor mange de får og det er utrolig slitsomt når de blir litt større. Ikke lett å gi de bort heller. Hu nfikk et kull 10 november, og mirakuløst nok fikk vi gitt bort alle. :tommel:

Men, stakkars nå er hun helt utenfor! Har fått likegladsprøyte/bedøvelse som varer i 24 timer. Hun er skikkelig "tung" og har ikke kontroll stakkars. De som er dumt er at hun ikke slapper av.. :tristbla:Imorgen er det nok bedre. Men, hun skal være inne i 2-3 dager.

Det nærmer seg legetime også! Den 4 skal jeg dit. Blir fint å komme igang.

Har kjempelyst til å shoppe idag, men nå som jeg har brukt 2000 kroner på kattepusen min, så er vel kanskje ikke det så lurt. Hehehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars nå kavrer og strever lillepus, hun er sulten tror jeg. Hun kom seg ned i 1 etg istad og gikk rett bort til maten. Så det er nok det hun vil... Nå har jeg bare ubeskrivelig vondt i hjertet mitt av å høre på mjauingen hennes og skrapingen på døra... :tristbla: Er så forferdelig! Kommer litt tårer hos meg også...Gleder meg til å gi henne mat imorgen. :Nikke:

Nå skal jeg se en episode av LOST før jeg skal sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa!

Bare innom og titter i nye boka di, også ser jeg jo at det innlegget her som jeg trodde jeg hadde lagt inn, tydeligvis ikke har det... Er ikke sånt typisk, skriver massvis av korte innlegg, og når det blir et langt ett, så forsvinner det. Og jeg er altfor lat til å skrive på nytt, hehe.

Håper du overlever eksamenskjøret ditt... er jo snart over nå. Skikkelig kjør for meg for tida også, ny jobb og greier. Kom jo inn i et kaos av jobber og deadlines. Når det skal være to på jobb, så merkes det at det er 1 og 1/2 sykemeldt ja... en stund med det og jobbene hoper seg opp. Men det er hyggelige folk da, og de virker fornøyde med meg også :tommel:

Klemmer!

(og gryntehilsen fra Alfred, han sitter på fanget nå så jeg skriver med armene rundt han)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei KVIST ja, skjønner altfor godt hva du mener med innlegg som bare forsvinner ut i det blå et sted. Har desverre skjedd en gang eller 14 med meg også! :forvirret:

Blir koselig å finne på noe i helgen. :danse: Da kan jeg puste lettet ut over at jeg er ferdig med de skriftlige eksamnene mine også, bare mundtlig to go, men det gidder jeg ikke bekymre meg for helt ennå. :ler:

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Æsj, er skikkelig kvalm jeg. Vet ikke om det er fordi jeg skal ha matteksamen imorgen eller fordi jeg er gravid. Tror det er en god blanding. :spy:

Imorgen starter min 8 uke! Geeez som tiden flyr! Skal snart til legen også.

Nå må jeg tilbake til matte oppgavene... :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ligget i sengen i stort sett hele dag, det eneste jeg kan si er

K V A L M! :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kvist :klem:

Må innnrømme at det er veldig kjipt ja. Æsj. Det er absolut verst på morgenen, men det kommer seg somregel utover dagen, det har det gjort idag.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Ellers merker jeg at det er ting som skjer, skulle ta noen gamle "dansemoves" for å demonstrere for lillesøster istad.. (kniiiiis, var bare på moro da) og das gikk det helt rundt for meg, hun lurte litt da tror jeg... Synes forresten det er litt rart at det ikke er NOEN som har noen som helst mistanke (som de sier da iallfall) siden jeg har sluttet å røyke osv.. :legrine:

Ellers er luktesansen litt for for god synes jeg, men det må jeg bare innfinne meg med.

Imorgen skal jeg jobbe, så jeg håper formen er god da. Ikke moro å stelle med de syke hvis jeg er skikkelig uvel... Kan ikke være hjemme for det synes jeg heller, det er jo ingen sykdom akkurat. Dessuten tar jeg jo bare vakter her og der, og er glad for det jeg får. Så er det jo ingen som vet at jeg er gravid ennå heller. Neste da.. Men, ingen på jobb.....

Er suuuuuperspent på å fortelle folk det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager siden sist!

Må oppdatere litt... Har vært så fint vær de siste dagene at jeg har prioritert å være ute å nyte solen istedetfor å sitte her. :sol:

Men, nå som jeg er her :hallo: må jeg jo skrive om Den første svangerskapskontrollen!

Jeg fikk termin den 19 januar Spennende!

Ellers bare pratet hun litt om hvilke prøver jeg måtte ta, bl.a for toxoplasmose (har ikke fått svar) hiv (noe som er litt skummelt, for hun hadde vært med på EN gang at den gav positivt resultat når personen ikke var hiv smittet! *sjokk*) Men, jeg har jo ikke det, heldigvis. :forvirret: Og en rekke andre prøver. Fikk skjemaet mitt som jeg skal ha med meg hver gang til kontroll.

Må ha med urin hver gang også. Standard prosedyre.

Skal til henne igjen og 7 uker, da kan vi høre fosterlyden.. :hjerte: Gleder meg! :)

Om nettene er det vanskelig.. Greit når jeg sover, men rdet er bare en måte jeg ligger behagelig på. Og hvis jeg er kvalm så funker ingenting. Får skikkelig kramper i bena og i den ene rumpebollen! :hoho: Det er helt rart, for i natt skulle jeg ta ut katten vår fordi hun ble hakket for masete til at jeg fikk sove.. Og jeg skulle opp å løfte henne, men klarte ikke å bevege beina! De var hlelt visne av kramper..Skikkelig merkelig følelse.

Kvalmen kommer p morgenen og hvis jeg er sulten. Kjenner at når jeg blr sliten (som jeg blir fortere enn ellers) så er det bare å legge seg ned. I går hodt jeg på i hagen hele dagen, hadde så mye energi! Det var så deilig. Fikk gjort masse.

Men ble akutt slitem etter mange timer, og da måtte jeg sette meg. Klarte ikke stå mer.

Synes jeg ar lagt på meg, men ingen har sagt noe, hehe. Det syns ikke ennå akkurat, men jeg kjenner det på hele kroppen.

¨¨¨¨¨¨¨¨

Har hatt avslutning med klassen idag. Vært et fint sted og grillet, og dro hjem til lærerinnen vår og spiste is etterpå! Koselig. :) Imorgen, fredag eller mandag får jeg vite hva jeg kommer opp i til mundtlig eksamen!

SPENT OG LITT REDD...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalm og ligger rett ut...

Er jeg slik i morgen så klarer jeg ikke gå i min brors konfirmarsjon. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg vennen :klem:

Endelig fant jeg den nye boka di og :)

Når jeg var gravid før jeg tok abort var jeg kvalm nesten hele tiden, alt av sterke lukter fikk meg til å kaste opp, det var ikke noe gøy :sur:

Jeg ble nesten litt misunnelig nå av å lese hele dagboka (ikke at den var så lang enda) :sjenert:

Det høres så deilig ut å vite at noe er der selv om man blir plaget av litt kvalme og div, andre ting. Når er du ferdig med eksamen? Jeg syns vi kunne tatt en :kaffe: sammen med Kvist!

Klemmer fra meg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp Amalie_85! JKosellig at du fant meg! :tommel:

Jeg er også veldig klar for en kveld sammen med kvist og hun andre ??? :sjenert: Gjerne også! Så fort jeg blir ferdig med eksamen er jeg på "gli" igjen vettu. Jeg var så "heldig" at jeg kom opp i naturfag mundtlig!!!!! Så jeg skal ha den på mandag. Etter det er jeg FERDIG! (Såsant jeg stod på alle eksamene da, kniis)

Da tar vi en :kaffe: Blir dårlig med noe :vin: på meg fremover.. :legrine:

De er som du sier veldig fint å vite at det er faktisk et liv som spirer og gror inne i hulen min, selvom jeg er utrolig kvalm. Jeg er av det slaget som ikke spyr, det skal utrolig mye til uansett. Det er litt slitsomt, for noen ganger tenker jeg at det hadde blitt bedre hvis jeg hadde fått det opp på en måte. :spy: Nyttig informasjon?? Eh? Heeheh..

Åssen har det gått på dine eksamener da? Helt ferdig nå eller?

Nå skal jeg ta en :dusje: før jeg begynner å lese om gener og arv. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er eksamen overstått! Venter på karakteren, det tar noen timer,ikke så spent egentlig for jeg var såpass nervøs at ting gikk i surr for meg. Maks en 3`er blir det.

Men, på den andre siden så er jeg ferdig med almenn påbygning! Aldri mer videregående..Håper jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med overstått eksamen. Fikk du vite karakteren din eller?

Begynner på min siste (for i år) i morra :forvirret:

Det er litt skummelt egentlig! Men får satse på at det går bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi

Hvordan gikk dedt på eksamener?

Hvilke symptomer hadde du på at du var gravid, før du tok testen?

Når begynte kvalmen hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

May Helen! Jeg følte meg veldig trøtt mye oftere enn vanlig, desutten hadde jeg INGEN symptomer til at mensen skulle komme og da begynte jeg selvsagt å lure, for jeg pleier å bli sterkt preget av pms.. :sjenert:

Eksamene mine gikk fint, har ikke fått svar på alt ennå da. Spent!

Mundtlig gikk helt ok, var sååå nervøs! :forvirret:

Kvalmen bgeynte veldig tidlig, men jeg tenkte ikke noe over det. Men, det er veldig opp og ned. Er oftest kvalm på kvelden jeg da men, er jo relativt ofte på morgene også. Også hvis det er lenge siden jeg har spist. (er nok derfor man er kvalm på morgenen).

Det hjelper ofte med litt mat!

Har du noen symptomer? ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...