Gå til innhold

MiNNiemOOse sin graviditetsdagbok


MiNNieMooSe

Anbefalte innlegg

Har hatt en deilig og avslappet dag hjemme med mannen min..Endelig kom solen også! :tommel:

Skulle ta en hvil siden jeg omtrent sovnet i sofaen i stad. men klarte ikke sove fordi jeg begynte å tenke på hjemmelaget lasagne! Må orte meg i butikken å handle noen ingredienser... Er så typisk meng, kunne jo handlet det istad, men da visste jeg jo ikke at jeg ville ha det ikveld. :ler:

Har ikke laget det på mange lange heller, sulten! :kokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sunday bloody sunday!

Kjeder meg jeg... Og det er svært sjeldent! Har skikkelig lyst til å finne på noen, men får selvsagt ikke tak i noen just nu.. Mannen spurte om jeg kan klippe han kort (!) så jeg skal gjøre det da, spennende med forandring! Han har hat en frisyre som har vært veldig karakteristisk for han i lang tid nå...

Har hatt ei venninne her dag som jeg har klippet luggen til, sjeldent jeg ser henne desverre..Ho er så herlig! :sol:

Nå skal jeg inn å mate katten til naboen/svogeren min som er i Danmark..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppla!

Ikke mye jeg har vært på nettet i det siste. Drar på jobb om morgenen og somregel rett hjem å sover. Er så kvalm om dagen at jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre.. :tristbla: Håper det går over! Blir så LEI.

Har htt kraftige smerter i eggestokken i natt og litt på dagen idag. Sover fortsatt veldig urolig også, og våkner av at jeg er kvalm. Vurderer å kjøpe meg ørepropper også, for jeg våkner av ingenting, og det er kjedelig når jeg må stå opp kl 06.30 nesten hver dag.

Men, men kan ikke bare klage heller. Må jo si jeg er heldig også da! :gravid: På fredag starter jeg siste uke av første trimester allerede. :) De sier jo at det første er det som går raskest. Jeg leste i gravidboken min at det er nå stor sannsynlighet for at kvalmen snur og at energien kommer tilbake, håper det!

Igår kjøpte eg de første babytingene.. Koselig! Noen helt hvite langarmede bodyer i str 50-56 og helt opp til str 62. De er jo så små og søte! :hjerter_rundt: Så kjøpte jeg noen kjempekule smokker som lyser i mørket.

Drømmer mye om babyen min om nettene... I natt drømte jeg at jeg var på ultralyd, men det var noe galt med apparatet så de så ikke hvilket kjønn det var! :ler: Kanskje en bekreftelse på at vi ikke skal vite det??

Æsj, jeg skulle ha gjort rent og ryddet her idag jeg, men det har jeg ikke fått gjort. Blæh :sur: Nå er det jo sent, så jeg må jo straks legge meg igjen...Jobb imorgen tidlig igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag i uke 11! :sol: Imorgen er jeg 12 uker på vei! :gravid:

Har jobbet hver dag hele uken og ser drefor veldig frem til FRI imorgen! DEt skal bli utrolig deilig. Skal nyte det. Skal på lunch med to andre gravide, hun ene har 6 uker til fødsel mens hun andre er et par uker etter meg. Koselig å skravle ;)

Har hatt en av de bedre dagene idag, har ikke vært kvalm eller sliten, slik som jeg har vært i det siste. Benyttet sjansen til å gjøre litt rent da jeg kom hjem fra jobb. Må ta et skikkelig tak og vaske vegger og skap en dag også... Neste fridag :ler:

Mannen og jeg skal på premieren til et musikkshow imorgen. Blir deilig å være litt sosial. Har vært mye hjemme i det siste! Håper jeg takler røyklukta da... Det er nemlig den jeg har mest problemer med... :sjenert: Dette er nemlig ute på en trang plass, men ikke sikkert det blir stappfullt da. :)

Svigermor og broren til mannen har vært her en tur i ettermiddag. Har klippet håret dems. Kjente jeg ble veldig sliten etter det. Ble veldig høyt støynivå på svoger..(som har down´s syndrom).

Mannen har hentet stesønn idag også, skal ha han til mandag. Hadde han jo hele forrige uke også, så det blir nok litt utfordrende.. Får prøve å være tålmodig. Skal passe ham lørdag kveld. Mannen skal på jobb.

yeah, yeah blir snart natta på meg... Trøtt jeg nå.. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa.

12 uker allerede! Herregud så fort ting går... Kjempekoselig å lese her inne da. Og jeg må si jeg syns du har vært flink som har ventet helt til nå med å kjøpe babyting. Tror ikke jeg hadde klart å vente så lenge ;)

Kanskje vi sees i løpet av helga? Lenge siden jeg har sett deg nå, og det er jo alltid så koselig å skravle med deg.

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Kvist!!

Ja, helt enig i at tiden flyr avgårde. Første trimester overstått allerede! Helt vilt..

Må si jeg også synes jeg er flink som har greid å vente så lenge.. :ler::sjenert: ER jo litt vanskelig også synes jeg, når alt er enten rosa eller blått. Mange kjøper ting i grenseland som gult f.eks men, jeg synes kanskje babygult er litt jentete jeg da... Hm.. Og mange sier at rødt passer ikke på babygutter.. I don´t know! Har hittil bare kjøpt hvitt... Men, mye fint i beige og brunt osv da. OIoioi, så mye jeg skulle skrive om dette da..

Vil gjerne se deg i helgen jeg! Lenge siden nå. Skal jobbe litt, men er klar søndag før kl 18, for da skal jeg på jobb.. Hadde vært veldig hyggelig. :) Si ifra da snuppa, så "prekæs" vi :ler:

Tinúviel Tusen takk! Veldig deilig å være over i den sikrere fasen... :tommel::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på kjempekoselig lunchdate med to andre gravide venninner idag. :)

Pappa ringte og sa at farfaren min ligger på sykehus, så derfor dro jeg rett dit etter lunchen. Han sov da jeg kom, han hadde sovet dårlig i natt stakkars. Ikke mye moro å se de man er glad i ligge i et trist sykehusrom. :tristbla: Snakket med sykepleieren da, og de vet ikke ennå hvor lenge han blir der. Men, det virker som det går bra med ham, heldigvis. :) Han er verdens vakreste!

Jeg satt og så på han mens han sov jeg...

Da jeg kom hjem fra sykehuset hadde mannen klippet plenen, ryddet ute, kjørt oppvaskmaskin og vært kjempeflink. Da ble jeg glad :) Trengte å lufte tankene litt og gikk derfor ut og skrapte vekk ugress på gårdsplassen (beleggingssten).

Nå sitter jeg bare å samler krefter til premieren ikveld, blir koselig! Håper det ikke er så mye folk... Klarer jo ikke røyklukt om dagen.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at han var på sykehuset da :tristbla:

Men hyggelig at mannen din hadde ryddet pent da. :)

Jeg er så muggen om dagen jeg at det er helt pyton. Venter på mensen som ALDRI kommer :frustrert:

Syns vi kan ta en kaffe snart igjen sammen med Kvist :kaffe:

klar for det eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at han var på sykehuset da :tristbla:

Men hyggelig at mannen din hadde ryddet pent da. :)

Jeg er så muggen om dagen jeg at det er helt pyton. Venter på mensen som ALDRI kommer :frustrert:

Syns vi kan ta en kaffe snart igjen sammen med Kvist :kaffe:

klar for det eller?

Hei på deg amalie_85!

Selvsagt er jeg klar for Kvist og kaffe :kaffekopp::ler:

Det går heldigvis bra med farfaren min! Snakket med han istad. :)

Passer stesønnen ikveld jeg. Får besøk av stemor og lillesøster snart, vi skal spise taco :icon_razz: Jeg har mest sannsynlig fått bekkenløsning da. Har helt forferdelig vondt, så stemoren min skal lage maten, jeg orker ikke stå lenge av gangen.. :sur:

Ikke fått mensen???? Hmm... Noen gravid symptomer da? Hor langt over tiden er du? Hmm...Si ifra da.. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke gravid nei. Jeg er 4 dager over (snart 5). Jeg får jo litt panikk når sånne ting skjer og ingen tegn til mensen heller, så tok en test i dag bare for å roe meg selv ned, selv om jeg visste at jeg ikke var gravid. Men da slapp jeg hvertfall å tenke mer på det. Men jeg skjønner ikke hva som skjer egentlig jeg.

Bekkenløsning, usj, det høres ikke godt ut. Får håpe det gir ser litt etterhvert da :)

ha en fin søndag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Grattis med 12 uker!! Nå har du det beste foran deg; "den milde midten".. ;) Ikke lenge til UL heller da? Vil dere vite kjønnet eller?

Håper bekkenet ditt skjerper seg! ;):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Calla: Tusen takk! :) Endelig ferdig med det første ja, hører rykter om at 2 trimester er det beste. Veldig glad for det! Håper kvalmen har gjemt seg for godt iallfall..

Ultralyd ja, det blir moro!!! :hoppe: Men, jeg synes jo det er mest spennende å ikke vite kjønnet... Men, mannen vil jo bare ikke vite det og da kan jo ikke jeg vite det heller, klarer jo ikke å holde det skjult lenge. Men, jeg er jo selvsagt ultranysgjerrig på hva det er som bor inni magen min da... Hittil har ALLE sagt at de tror det blir jente, så da tror nesten jeg det er en gutt.. :ler:

Men, det spiller uansett ingen trille. ;)

Ikke lenge igjen til din lille kommer heller nå! Blir spennende å møte det lille mennesket.. :babysmokk: Håper det skjer noe snart da. :klem:

Endret av MiNNieMooSe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsker heller ikke å vite kjønnet ved UL.

Jeg tror det er moren som alltid vet hvilken kjønn babyen har. Sånn var det med søstra til samboeren. Alle sa hun skulle få en gutt, og bare hun trodde det ble ei jente. Og det ble ei jente.

Jeg tror vi får en gutt, men man vet ikke hva man får før det er ute. :)

Det er spennende å ikke vite kjønnet før fødselen. Selv om jeg er redd nysgjerrigheten vil ta overhånd når vi er på UL. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

May Helen Jeg har bestandig tenkt slik også, men jeg må innrømme at jeg er svært usikker på kjønner til min egen baby.. :rødme: Er en smule redd for å bli for nysgjerrig jeg også, det er jo også mye lettere å handle når man vet hva det er. Vi får se, nærmere slutten kanskje? Men, når man har kommet langt så er det jo like greit å la være, :ler:

Har dere tenkt på navn ennå da?

Har jobbet kveldsvakt idag, hatt en kjemedeilig vakt. Stille og rolig og null stress. Fint for ryggen min som har plaget meg hele natten! :sur: Mannen ble sur siden jeg ikke ringte legen idag, så det må jeg imorgen. Har ikke lyst til å bli sykmeldt fullt heller.. Legen får avgjøre.. Synes jo det er mest flaut pga jeg er ferievikar da. Men, hva kan jeg gjøre. Har ikke bestilt bekkenløsning lissom.. :forvirret:

Skal jobbe kvelden imorgen også, deilig med noen senvakter også. Da slipper jeg å legge meg så tidlig. ;) Har time på trygdekontoret imorgen, skal snakke om det økonomiske rundt svangerskapet siden jeg ikke har fast jobb osv. Greit å få svar fra et menneske og ikke hundre nettsider synes jeg. Mannen skal være med.

Vasker litt tøy, det har hopet seg skikkelig opp..Kjedelig! Må spise litt mat jeg nå... Blir så akutt sulten for tiden.. :ler::sjenert:

Endret av MiNNieMooSe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ringte legen idag, men fikk beskjed om å ringe igjen imorgen fordi det var en hastesak, og derfor måtte jeg ringe imorgen når de åpner.

Har vært på timeavtalen på trygdekontoret idag også, det gikk faktsik veldig dårlig hvis jeg skal være helt ærlig... Har ikke krav på noe annet en engangstønad i skrivende stund, og det er ganske krise. Det betyr mao at jeg ikke kan bli sykmeldt, og at jeg må begynne i en fast jobb (og hvem vil ansette ei som er gravid???) og det eneste stedet jeg kan tenke meg at jeg får jobbet nå, er der jeg jobber før. Men, bekkenløsnng og frisøryrket passer ikke akkurat sammen. Så jeg er ganske fortvilet akkurat nå.. Ble noen tårer da vi kom hjem derfra. :sur: Får bare prøve å holde ut.. Jeg bare .

Stakkars lille babyeb min føler det jeg føler, så det er viktig at jeg holder meg oppe pga den også..Stakkars mannen min også. Føler seg hjelpeløs han og :tristbla:

Får trøste meg med at det sikkert ordner seg på et vis, selvom jeg ikke ser lyset i tunnelen rundt det økonomiske akkurat nå.

Skal snart på kveldsvakt igjen. Imorgen er det løningsdag, men tror ikke jeg får noe særlig sidem det blir etterbetalt (en mnd innestående) i kommunen. Jeg tenker ialfall på andre ting når jeg jobber, så det er bra. :) Håper bare smertene i ryggen holder seg unna...

Nå skal jeg sløve litt før jobb.. :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist å høre at det ikke gikk så bra på trygdekontoret.

Men hvis du er student, har du snakket med lånekassen og hørt med de om de har noen ordninger for gravide? For jeg tror at de har det.

Jeg føler med deg. Det er ingen lett situasjon å være i. Jeg er veldig glad jeg har fast jobb.

Du kan alltid prøve å få jobb i en matbutikk, eller som sekretær/telefon vakt. Det viktigste er at du har en jobb. Du kan også prøve å kontakte disse formidlingskontorer som Manpower osv og se hva de har å tilby deg. Det trenger ikke å være fast jobb. Vikariat funker bra også.

Jeg håper det ordner seg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for råd søte May Helen :klem: Har tenkt tanken selv ang jobb, men har lissom ikke tro på at noen vil ansette ei som er gravid heller. Hadde jeg fått en "sittejobb" er jeg nesten sikker på at jeg kunne jobbet fullt ut svangerskapet.. Men, det var det da.. Kan jo sjekke annonser på nettet. ;) Ellers må jeg bare snakke med min gamle sjef om jobb der og være ærlig å fortelle at jeg vil prøve sålenge jeg klarer e.l. Orker ikke gå i svangerskapet å bekymre meg for penger..

Er ferdig med skoleåret og skal vente med å begynne på høyskolen May Helen. Skal sjekke ut hvordan det er med lånekassen, men tror nok at jeg må fortsette som student for å få noe fra dem.

Nå er jeg iallfall utramegasupersliten etter kveldsvakt. Hatt forflytting/legging av en kjempetung pasient ikveld, merker jeg bir helt gåen. :forvirret:

Måtte vente i 3 kvarter etter at jeg var ferdig på jobb på at en kompis av mannen skulle hente meg, det var kaldt og kjedelig.. :tristbla: Mye klaging her nå! Tok en lang varm :dusje: nå, så jeg har fått igjen temperaturen..

Skal spise litt mat og så sove... Tidlig på´n imorgen igjen. To vakter til, så frihelg! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sløøøøv dag! Sov lenge etter jobb.. Og etterpå lagde mannen og jeg kjøttkaker til middag, nam! Har sløva foran tv´en og sett noen episoder av 24 også. Deilig med slike late dager. Fikk litt dårlig samvittighet så jeg tok et kraftak på kjøkkenet, det trengtes etter matlagingen... Satt meg litt her nå, for mannen spiller x box... :roll: Kjedelig!

Må uansett ta kvelden snart, skal tidlig opp imorgen og.

Pussig nok ringte min gamle sjef meg istad. Han lurte på om jeg hadde tenkt meg noe mer jobbing, for han var veldig interessert. Han jublet da jeg fortalte han at jeg hadde tenkt å ta kontakt for å begynne å jobbe hos han igjen. Han sa han hadde krise rundt i salongene fordi omtrent alle er gravide nå... :overrasket: Jeg ble helt satt ut. og heldigvis hadde jeg fortalt han at jeg ville ha en prat med ham etter ferien ang dette. Ble jo så paff da han sa det om de gravide, så jeg klarte ikke si at jeg er graid også.. Men, jeg må jo si det lissom :) Må ha fast jobb for å få noe svangerskapspenger i det hele tatt. Er villig til å jobbe hardt for det jeg! Håper bare bekkenet holder... :sjenert:

Skal jobbe litt for ham på lørdag, 5 timer. Drar til Arvika på kvelden. Skal på konsert :tommel: (Arvikafestivalen)

Nå er det snart natti natt... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...