Gå til innhold

MiNNiemOOse sin graviditetsdagbok


MiNNieMooSe

Anbefalte innlegg

Kjeder meg... :sjenert: Dvs jeg er lat! Skulle gjort litt i huset, men ble så mett etter middagen at jeg kommer ikke igang.. Nå er det jo sent også.. Mannen har ligget å sovet en stund, fordi han har så vondt i hodet. Stakkars.. :tristbla:

Huff, jeg får dårlig samvittighet når jeg er så sløv... :ler:

Har forresten kjøpt mine to første mammaplagg, en "snekkerkjole" som går til litt over knærne og en sort t-trøye.. Blir nok mer handling av mammatøy i nærmeste fremtid ja. Føler at jeg omtrent ikke har klær å ha på meg! Magen har vokst så mye i de siste. Liten kul nå.. :) Må ha noen topper iallfall, alle mine "gamle" gensre kryper bare opp foran og et er ikke særlig lekkert..

*se på mammatøy på nettet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig at du er tilbake Amalie :klem: Hatt det fint opå ferien eller? Håper det. Jeg har en :kaffekopp: date med Kvist på lørdag, vi vet ikke hvor eller når ennå, men det må bli etter klokken 15, for da slutter jeg på jobb. Vil du være med? Hadde vært koselig :)

Vi har hatt besøk av en kompis nå, sittet ute på verandaen helt til nå, koste oss med is fra Hjem is- bilen. Da den kom så vi nok ut som tre barn som har tømt sparebøssa si for å få råd til is.. :legrine: Veldige ivrige var vi! :is:

Tror lillebabyen har dtet bra også, kjenner det nesten "bobler over" der inne innimellom. Er nok veldig aktiv "turner" :ler:

Jeg koser meg med å se på babyutstyr på nettet om dagen, og IKKE MINST ser jeg frem til ultralydundersøkelsen den 22 August :hjerte::hallo:

Kjenner kroppen er klar for litt søvn snart.. :søvn: Skal lese litt i siste boka til Lars Saabye Cristensen "modellen", har ikke så mye igjen..Spennende! :lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg ikke :tristbla:

jeg jobber fra kl 15.30

har hatt en super ferie, selv om vi ikke har opplevd så mye bra vær. De to siste dagene som det har vært fint vær har vi jo bare kjørt. Og det har vært ubehagelig varmt! Men håper det er litt godt vær i morgen og :)

Jeg vil og være med på kaffe date :sur:

Passa jo ikke sist gang heller! Jaja. Får være med en annen gang jeg da. Får prate litt sladder for meg og da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Åh så gøy å se etter babyutstyr. Er jo så mye fint å se på :) 22 august er jo heller ikke lenge til, så moro :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare 10 dager til du skal på UL. Det er ikke så lenge til. Vi vil ha full rapport.

Har du hørt hjertelyden ennå?

Jeg tror jeg kommer til å vente med å handle noe som helst til babyen til etter UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere to, Leiababe :kyss: og May Helen :klem1:

Jeg gleder meg utrolig mye til ultralyden ja, klarer nesten ikke vente! :ler: Synes jeg har vært flink som har klart det jeg da.. :fnise: Har vært fristet til å ringe privat legesenter flere ganger, men har ikke hatt råd sånn egentlig..

Jeg lover å gi full rapport etter UL May Helen, og om mulig legge ut bilde, hvis jeg får noen til å gjøre det for meg. :love:

Hørte hjertelyden her om dagen, for en uke siden idag. Det var helt fantastisk! Da skjønte jeg litt mer at det faktisk bor en liten der inne.. Magen min vokser som bare det, har tilogmed begynt å kjøpe mammaklær jeg! Har bare gått opp 4 kg da, men magen er veldig synlig nå. :gravid:

Jeg skulle kjøpe Omega-3 på helsekosten i helgen, og da sa ekspeditrisen "du er gravid ser jeg, så jeg anbefaler disse" jeg ble helt satt ut jeg! Første gang noenukjnte sier det, da er det virkelig tydelig :) Moro det!

Æsj, idag har jeg hatt en forferdelig hodepine helt sden jeg var ferdig på jobb. Har ikkeklart å gjøre noe, bare ligget rett ut. Tok en dusj nå, og mannen kjøpte en halvliter cola til meg. Er faktisk endel bedre nå. :rosasmil:

Må jo snart legge meg igjen, skal tildlig opp. Får lese litt for å bi trøtt. Hvis hodet orker..

Nå skal jeg se på babystæsj på nettet :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom og sier hei før jeg skal snuble meg til sengs!

Får ikke gjort noe konstruktivt jobbmessig uansett. All-nightere er ikke like enkelt lengre gitt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hyggelig at du stikkerinnom NIcky B :blomst: Skal lese litt i dagboken din når jeg får litt bedre tid..:)

Idag har jeg vært på jobb, like mye å gjøre som det har vært hver dag siden jeg begynte.. Nå er det skolestart i tillegg. Alle skal jo klippe seg. Har et ganske greit gjennomsnitt, håper lønna blir deretter :lur::sjenert:

Etter jobb ordnet jeg lillesøster sitt hår, noe som tok ganske lang tid. Ble kjempetøft! Hun skal begynne på ungdomskolen og måte ha noe nytt og fresht. :ler: Prøvde meg på min egen ettervekst også, men den ble altfor lys! Skikkelig platinumblond jeg nå føler jeg, får kjøpe en minicolor på jobben imorgen og prøve å korrigere litt..

Mannen har dratt til Trondheim, skal spille konsert der. Han sitter på toget nå stakkars, håper han får sove med en gang. Heldigvis har han sovekupé.. Kommer hjem imorgen igjen da. :love:

Nå skal jeg ta meg en varm dusj, og smøre meg med selvbruningskrem! DEette drittværet gjør huden min HVIT, og jegtenkte å ha på meg en ny lilla kjole på konsert på lørdag, så da må jeg ha litt farge på kroppen.. Håper det blir fint vær..

Baby har vært litt mer aktiv idag, men langt ifra mye.. Jeg ble nesten litt bekymret igår, for da kjente jeg omtrent ikke noe..

Må legge meg jeg. Sliten i alle kroppsdeler nå.

God natt! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter. :ler:

Har akkurat komet hjem fra en atter STRESSFULL dag på jobb. Kejnner jeg er sliten i beina.

Igår kveld kjente jeg første spark fra babyen! Det var så utrolig rart.. Det var en annerledes følelse en boblene.. :hjerte:

Må ha vært et spark!

Konserten i helgen var ok, men AHA er ikke noen entertainere akkurat, de hadde null kontakt med publikum.. Litt skuffa over det. :sjenert:

Magen er hoven idag, gjør vondt hvis jeg dulter borti ting med magen osv.

Nå er det bare imorgen igjen, så er det ultralyd! Gleder meg maks..

Gleder meg til lønning også, tenkte å bestille litt klær fra Nøstebarna, de har så mye fint! Finner det på nostebarn.no

Siden babyen min kommer i Januar, er det veldig nødvendig med tøy i ull. Skal bl.a ha pysjamas,bodyer, lue, ammeinnlegg (sliter skikkelig med vndt i brystvortene når jeg får trekk på dem! Håper disse innlegga kan hjelpe da.. :sjenert: )

Ellers har jeg lyst til å prøve meg på et teppe i ull, som jeg da bare bestiller garn til.

Nå synes jeg magen min er blitt stor, det er visst vanlig å legge på seg en halv kilo i uka fra her jeg er nå. (18 uker på vei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

DEN STORE ULTRALYD DAGEN

Det var bare såååå fantastisk på ultralyden idag! Mannen og jeg er helt i hundre etter å ha sett lillemin i såå klare bilder. H*N var skikkelig aktiv og vi så TYDELIG spark og armbevegelser! :hjerter_rundt: Alt så bra ut med babyen sa hun.. Jeg fikk ny termin, en uke forskjøvet. Derfor er terminen nå 26 januar, istedetfor 19. Derfor er jeg 17 uker og 5 dager på vei, ikke 18 uker. :ler: Leger og jordmødre liker å krangle om hvem som har rett ang termin.. :ler:

På lørdag er jeg 18 uker på vei.

Det var noe av det sterkeste jeg har opplevd, se min lille inni magen.. Begynner virkelig å forstå at jeg skal bli mamma nå. :gravid: Tanken på det gjør meg så lykkelig at jg nesten ikke tør å tro at det er sant! Jeg gleder meg såååå utrolig mye!

Mannen er helt i skyene etter ultralyden han også, han ble så amazed av de klare bildene.. :love:

Har vært på middag med bestevennen min idag også, fikk et kjempefint scrappingalbum og masse utstyr til babyen! Hun gleder seg hun også.. :ler:

Nå skal jeg sove, har fri imorgen! Jippi! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Så utrolig spennende! Fikk vite her om dagen og at jeg har ei venninne som skal føde i januar! Kjempe morro altså. Men jeg kjenner jeg er skikkelig babysyk selv :sjenert:

Hvordan er for men om dagene da? Ikke lenger kvalm og sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at UL gikk så bra.

Fikk dere vite kjønnet? Eller ønsker dere kanskje ikke å vite det?

Jeg er enig med deg, for når du har sett det lille så begynner det å gå opp for deg at det er et levende vesen inni der og at du vil bli mor.

Så herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg har aldri vært innom dagboken din, men nå har jeg lest litt og måtte bare legge igjen en liten hilsen fra meg. Så flott at UL gikk bra. da blir man så lettet og kan virkelig slippe gleden over graviditeten løs :) Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 UKER PÅ VEI! :gravid:

Fysj, så lite jeg har vært her inne i det siste. Hvor blir det av tiden? Nå er jeg halveis i svangerskapet om en uke, geeez det har gått fort!

Idag har jeg hatt en fantastisk frilørdag. Har kosa meg med min elskede som også hadde fri, (for en gangs skyld!) Vi har vært i Sverige og handlet, det er stesønnhelg så han var med.

Da vi kom hjem lagde jeg hjemmelaget pizza, bakte og knadde med alle krefter. :fnise:Den ble bra! Svoger og co var på besøk, og de skrøt veldig. Koselig det.

Gleder meg til imorgen for da sal jeg besøke ei venninne som fikk baby for snart to uker siden. Gleder meg til å få min egen lille baby! :hjerte:

Kjenner mye liv nå, det er fantastisk. Mine nærmeste grubler fælt på kjønnet til min lille, men jeg vil ikke gi dem gleden av å finne det ut. Jeg synes det er så spennende når jeg ikke vet det. :rødme:

Flere klarsynte som har blitt spurt av min ganske så alternative tante, og de fleste sier jente, men så er de usikre. Jeg er jo FRYKTELIG nysgjerrig selv også da. :fnise:

Amalie_85: Synes du har vært babysyk en stund nå jeg, søta! Snart er det din tur også... Gleder meg vilt selv jeg. Det er jo det største man kan oppleve i livet.

May Helen Jeg har ært lite på nett i det siste, skal skjerpe meg! Vil ikke miste kontakten med dere vettu.. Det skjer ting hele tiden her. Synes jeg merjker forandring fra dag til dag nesten jeg. Kjenner at det bor noen inne i meg nå, det er herlig! Kjenner du noe? Gleeeed deg!

Belle: Kjempekoselig at du besøker meg her inne! Jeg skal bli flinkere til å oppdatere her inne.. Har bare vært litt busy i det siste.

Håper vi snakkes mer!

Har merket endel tendenser til sure oppstøt og sånt i det siste, det er ikke så kult. Har aldri hatt det tidligere, men jeg vet det er typisk å få det under graviditet. Merker det spsielt hvis jeg er veldig mett osv...Det begynner å bli tyngre å reise seg opp fra sofaen (lave stoler osv)ikke så mye muskler i mage lengre, ikke på samme måte iallfall. :ler:

Sover veldig godt nå, og det er deilig. Jeg blir ikke til å ha med å gjøre hvis jeg ikke får nok søvn.. Blir litt av en utfordring når lillemin kommer ut.. :søvn: :)

Nå skal jeg sove!

Imorgen kommer svigermor og kanskje pappaen min på middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 UKER PÅ VEI! :gravid:

Hurra :klemmer:

Amalie_85: Synes du har vært babysyk en stund nå jeg, søta! Snart er det din tur også... Gleder meg vilt selv jeg. Det er jo det største man kan oppleve i livet.

Jo jeg har jo vært babysyk en stund jeg :fnise: er det enda :sjenert: syns ikke det er så gøy å være babysyk når jeg vet jeg ikke får før leeeeenge :tristbla:

Er så mange jeg vet om nå som skal ha baby at jeg rent blir sjalu :fnise:

Men det går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...