Gå til innhold

MiNNiemOOse sin graviditetsdagbok


MiNNieMooSe

Anbefalte innlegg

Takk for i dag snuppa! :)

Var kjempe koselig å se deg igjen! Tror jeg forestilte meg at du var KJEMPE stor da du sa du hadde blitt større. Men litt større hadde du nok blitt. Må snart ta kaffe igjen :)

Ha en god natt :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amalievennen:

Tusen takk for idag, veldig veldig koselig!

Neida, er nok ikke diger (og det er jeg glad for da!) Men, vanligvis så sier folk det når det er en liten stund siden sist at "jøss nå har magen blitt større" :ler: men, jeg ligger helt på gj.snittsstreken i symfysemålet og det er jo veldig bra!

Gleder meg såå ille til tirsdagen, håper helgen går fort..Thihi..

:rødme: :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh... Nå er jeg klar for senga.. :søvn:

Idag bagynte dagen med jobb fra kl 09-13 og etter det dro jeg hjem. Var kjempesliten! Mannen hadde ikke stått opp så jeg la meg inntil han, og ifølge han har jeg aldri sovnet fortere noen gang. I tillegg snorket jeg vist.. :fnise: :fnise: :sjenert:

Etter en times tid måtte jeg opp, mannen dro avgårde til jobb og jeg slappet av litt før jeg hentet lillesøster og vi dro på et senter.

Jeg kjøpte dette:

*verdens søteste pysj som det står "if i don´t sleep, nobody sleeps" på i beige og brun. (er lissom de fargene det går i) :ler:

*hvit strømpebukse str 50

*kjempesøt bjørnelue med ører

*de vakreste skoa ever! Pyttesmå "ugg´s".. :hjerte:

I tillegg kjøpte jeg to bursdagsgaver, farmoren min har busrdag imorgen så jeg kjøpte en krimbok til henne. Håper den slår an. IKke så lett å kjøpe gave til ei som fyller 82 akkurat.. :ler:

Stemoren min har bursdag den 07, så jeg kjøpte en deilig og myk vinterpysj til henne... Nå er det bare julegavene igjen.. :handle:

LIllesøs og jeg lagde taco og så på idol og senkveld, koselig. Kjørte hjem henna da jeg hentet mannen på jobb rundt kl 24..

Off, nå MÅÅÅÅ jeg sove. Skal på jobb kl 09.00

Natta alle sammen! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God "morgen"!

Har akkurat stått opp etter en totimerslur. Deilig! Igår ble det fest med munkholm og (kjempegod) alkoholfri rødvin :vin:! :fnise:

Var veldig gøy igår Amalie!

Var fest på et hotellrom i byen hvor vi bor, en hel gjeng. Klokka ble mye, jeg var ikke i seng før kl 04.00 i natt. Mannen og jeg sov over på hotellet. Kjempekoselig, var velig sliten da jeg la meg. Er ikke vant med slik festing lengre.. :ler: Idag stod vi opp kl 09 så vi fikk med oss frokosten. Ble derfror litt lite søvn i natt, så da var det deilig med en hvil når vi kom hjem.. :søvn:

Nå må jeg få meg litt mat og prøve å få gjort noe fornuftig, er jo så deilig vær idag! Solen går ned snart..Kanskje jeg skal vaske vinduer? Eller gjøre litt i hagen? Begge deler trengs..

Off, er litt småbekymret for jeg har kjent så lite liv fra lillemin det siste døgnet.. :sukk: Håper den gir livstegn etter jeg har fått i meg noe mat, eller litt fysisk bevegelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært flink! Vaska alle vinduene i 1 etg utvendig. :duskedame:

Fikk rydda litt rundtomkring også, måtte gi meg etter det. Kjenner ting litt mer på kroppen nå ja.

Ringte ei venninne og spurte om råd, har ikke kjent liv så hun sa jeg skulle prøve å ligge på magen (ikke med all min vekt selvfølgelig!) for da var det lettere å kjenne noe.. Og jeg skulle prøve å hoppe å sprette litt og "smådunke" til magen..

Har prøvd alt, har prøvd :sengekos: og synging tilogmed! :sjenert: I tillegg så har jeg blitt kvalm, og IKKE kjent NOE liv.. :gråte: Off, mannen sier bare "det er nok ikke noe farlig" men, jeg ser an utover kvelden. Hvis jeg ikke kjenner noe så ringer jeg fødeavdelingen...

Vi skulle egentlig på kino idag, men det viser seg at de ikke sender den filmen vi vil se i nærheten her.. :kjefte:

Jeje, får finne på noe annet. Håper kvalmen gir seg så vi kan lage noe god mat evt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at du hadde det morsomt i går da :)

Skikkelig party menneske du jo :fnise:

Er så trøtt jeg nå. Vært hos mamma og spist hjemmelaga kjøttkaker i brunsaus og poteter. Det var bare så utrolig godt!

Laga dere noe godt eller? Jeg er sulten igjen jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei!

Vi har hatt en skikkelig søndagskveld med film, stearinslys og god mat. Deilig! Vi så "The Departed" folk har delte meninger om den, men jeg synes den var skikkelig bra jeg! :klappe:

Det ble kylling, ris, brokkoli og bearnaisesaus Amalie :smile: Jeg var utrolig kvalm, men det gav seg heldigvis, så det smakte utrolig godt med mat..

Ugh, det som er dumt nå er at det er leggetid snart.. Jeg er ikke trøtt engang, pg a hvilen jeg hadde på dagen idag. Kanskje jeg skal begynne å lese ei ny bok? Skulle ønske jeg hadde noe av Saabye Christensen, som jeg ikke har lest.. Det er min favorittforfatter.. :jepp: Er veldig keen på å lese noe av Anne B. Ragde også, alle skryter jo de bøkene hennes opp i skyene! :engel:

Har heldigvis kjent litt liv, så jeg har ikke trengt å ringe sykehuset. Men, det er noe "puslete" greier i forhold til hva det har vært den siste tiden.. :sukk: Får bare se..

Håper morgendagen går fort så det blir tirsdag snart! Geder meg som en unge! :gravid: :juhu: :hoppe: :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 28 uker på vei Imli

Sitter her nå å sjekker ut nettsiden til Majorstuaklinikken. Gleder meg så utroooolig til 3D ultralyden imorgen! Mannen sier at vi kommer til å finne ut kjønnet.. Wææ...Nesten litt nervepirrende dette.. :ler:

Måtte dra hjem fra jobben idag fordi jeg har hatt veldig vondt i magen, den var konstant hard og jeg har vært kvalm, noe jeg var igår også. Ringte sykehuset og fikk beskjed om å dra hjem å legge meg og spise noe søtt. Søtt hjelper når man ikk ehar kjent liv, noe jeg ikke hadde gjort siden igår kveld, og da selvfølgelig ble bekymret... :sukk:

Har sovet masse, og slappet av og kost meg med min kjære.

Har heldigvis kjent litt liv nå. :) DEt var deilig.

Æsj, vi har betalt masse regninger idag også, synes de bare drysser inn hele tida jeg..Blæææh... :gråte: Men, deilig å bli ferdig også. Blir dyre mnd fremover nå, med julehandel og babyhandel! Og moro da.. :fnise: :fnise: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i boka mi. Det varmer virkelig!

Spennende med babyshopping og juleshopping da. Og så er det vel tirsdag i dag? *venter spent på rapport*

Får håpe lillevenn bare har sparket deg så mye at h*n har blitt støl og måttet ta seg en pause. :P Eller så har h*n snudd seg og fått dårligere plass kanskje? Men skjønner godt at du blir bekymret. Ta vare på deg selv, og pass på at du får slappet av ordentlig nå da vennen :regler:

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Kvist.

Du må ta det med ro og slappe av. Det er ikke noe moro å ikke kjenne liv en hel dag.

Hvodan gikk det på 3D UL?

Fikk dere vite kjønnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen!

Jeg er jammen treeeg denne gangen altså, det blir ikke så mye tid til å sitte foran skjermen om dagen. Ting som ellers er "fort gjort i en port" tar gjerne en god del lengre tid, og derfor blir det bare sånn.. :sjenert:

Men, nå har jeg huset for meg selv i noen timer og skal bare gjøre ting jeg har lyst til + noen ting jeg ikke har såå lyst til også da :ler: som å rydde litt og vaske noen maskiner med klær.

3D ULTRALYDEN

Var helt fantastisk! Det lille nurket mitt var ganske "sjenert" da..Vi fikk noen fine bilder av ansiktet også, men mot slutten var det bare føtter og lanker foran, skulle gjemme seg.. :rødme:

Det morsomste var å kjenne spark samtididig som jeg SÅ at babyen sparket på skjermen! Heeeelt utrolig... :hjerte:

Ut ifra hva man kan se på UL, så alt bra ut. DEt var godt å høre. Ti fingre og ti tær. :) Det første vi spurte om før screeningen var om han km til å se kjønnet. Da så han tvert ja, og vi fikk veldig sommerpipper i magen mannen og jeg.. Meeeeeen, vi sa at vi ikke ville vite kjønnet da. Og jeg hadde aldri i livet skjønt det selv heller, baby lå med bena i kors og føttene foran fjeset, og da ble selvsagt øynene mine STOOOOORE, men det var ikke noe tydelig.. Navlestrengen lå jo der også. :) Så nå får v ivente spent i 2 og en halv måned til, selvom jeg har en ørliten feeling.... Ultralydlegen var kjempemorsom og virket flink. Han mente at terminen min var ganske riktig også, han trodde jeg var en dag lengre på vei bare, men det spiller ingen trille.. :)

Det eneste som gjør meg veldig forvirret er at alle som har undersøkt meg mener at jeg trer inn i nye uker forskjellig. Jordmor, fastlegen og ultralydlegen sier forskjellig. Han på 3D sa at jeg var 29+2 på tirsdag ifølge terminen, jeg så det jo på dataen selv. det betyr jo at jeg er i uke 30 imorgen. Jeg som trodde jeg skiftet uke på torsdager.. :sjenert: toler jo "litt" mer på en data og en lege en jeg gjør på min egen mattehjerne da, men allikevel.. Får spørre fastlegen på kontrollen på mandag, så jeg får et ordentlig svar. Et svangerskap egnes jo som 40 uker pluss 2 dager..

Når jeg talte på kalenderen min nå så fikk jeg det som 3D legen sa ttil å stemme... :sjenert: Da er de de andre &%$$#?&%# som har forvirret meg da... Dvs at jeg idag er 29+6, m.a.o siste dag av andre trimester idag! :hoppe:

Kvist: :klem: Tusen takk for gode ord.. DU hadde nok rett i at baby bar e hadde sparket seg støl.. :fnise: Kjenner masse liv igjen nå.Deilig!

Det begynner å bli trangt der inne også. Så magen buler jo ut når h*n har "sparkekick" :ler:

May Helen: Takk, takk..Slapper av jeg, har ikke noe valg lenger! Føler at jeg puster som en hvalross bare av å gå opp trappen.. :sjenert: Det skal sies at baby trykker ekstra mye på lungene nå også, og bruker faktisk mye av min lungekapasitet.. Heldigvis har jeg en fantastisk mann som hjelper til i huset. Og fra om med om 2 uker så får vi vaskehjelp en gang i uken. :-D

Det skal bli deilig. Bekkenet mitt er ikke særlig medgjørlig til husarbeid.

Amalie: Jeg legger nok bildet ut i bloggen min et annet sted, skal sende deg link når jeg har gjort det jeg.

Idgag skal jegut med pappa, skal se på showet til mannen min. Gleder meg veldig! Pappa er veldig fan av den musikken de fremfører på dette showet, så det blir ekstra koselig når han gleder seg så mye.. :jepp:

Håper bare at den ene tenkelige kjolen fortsatt passer da.. *skeptisk* :fnise:

Nå skal jeg være litt husmor!

Trøtt som en dupp også, sov nok for lenge idag gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her å drikker en kop med tranebærte, det er bra for de dumme urinveiene mine som aldri blir bra.. :gråte: Synd det er så vanskelig å få tak i slik te i løsvekt.. Min er kjøpt I Tyskland.

Har fått satt på en vaskemaskin og rydda og vasket opp på kjøkkenet.. Skal prøve om kjolen for ikveld passer straks, har mine tvil.. :fnise: Hva skal jeg ha på meg da a? :forvirra:

Får gå å lysne etterveksten min også, det skulle vært gjort for ei uke sida, den ble nemlig ikke bra da jeg satt hårmodell for SEXYHAIR. Får gjøre det selv denne gangen, det er det kjedeligste jeg gjør.. Blæh.

Håper den blir bra iallfall.

*lykke til meg selv* :fnise::lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen passer! :Hehe:

Og håret er lilla... Dvs at etterveksten er smurt inn med bleking og resten av håret med sølvshampo (som er lilla) for å dempe gyldne partier her og der.. :sminkedokke: Ettervekstfargingen svir som pokker etter at jeg ble gravid forresten, flere som opplever det? Det er veldig vanlig da. Kroppen som sier ifra at den helst ikke vil "deale" med slike utvendige påkjenninger. Men, vannstoffet jeg bruker er ikke sterkt og heller ikke farlig. Da hadde jeg aldri gjort det!

Nå sparker nurket mitt som bare det... :hjerter:

:gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde man ikke skal farge håret når en er gravid. Men du vet sikkert sånt bedre enn meg.

Så bra at kjolen passet og så flott å høre at alt er OK med babyen. Det er litt spennende å ikke vite kjønnet. Vi omtaler babyen som "den". Men det hender at jeg sier han eller hun.

Hva tror du det blir? Jente eller gutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen folkens! Sovet leeeeenge idag.. Deilig! Merker at jeg begynner å bli "sløv" i hendene på morgene/natten nå.. Det er jo veldig vanlig. Det er nesten så jeg ikke klarer å knytte neven skikkelig.. :ler: Jeg har fått meg en tempurmadrass nå, håper den hjelper litt på ryggen.. Har ikke begynt å bruke den ennå, skal vaske trekket først. Etter mannen og jeg skrubba badet her om dagen så har vaskemaskinen klikka helt. Mannen flytta jo på den så vi fikk vasket bak, så det har nok nendel å si..*finne frem manualen* må nemlig vaske masse maskiner idag.. Jeg har lissom ikke et hav av tøy å ha på meg lengre.. :)

Jeg tuller fælt nå altså, når jeg telte ukene igjen nå, så kom jeg til at torsdag var den rette dagen for ny uke..Hmm..Blir forvirret, vil jo gjerne vite om jeg er 30 uker idag eller ikke. Skal sjekke litt på nettet.. :sjenert:

Må ha litt frokost kjenner jeg. Kanskje jeg skal dekke på å gjøre det litt koselig til mannen kommer fra trening med stesønnen? De er tilbake om ca en time.. Det hørtes ut som en god plan. :Nikke:

Idag er det farsdag! Oi, må finne på noe til mannen min... Fra stesønnen også kanskje.

Var forresten veldig koselig ute igår. Showet var kjempebra og etterpå dro mannen og jeg hjem til pappaen min å spiste pizza. Pappa sa han gjerne ville ha ei liste over ting vi trenger til baby og at han gjerne vil være med på vognen. :rosasmil: Det er vi veldig glad for! Den er lissom den dyreste.. Tror det blir en Simo Duovogn jeg. Den koster 5000.

Var så koseloig for pappa sa igår hvor uvirkelig han synes det var at jeg skulle bli mamma, og hvor mye han gleder seg... Koselig!

May-Helen: Vi sier ofte "den" vi også :ler: men, egentlig

synes jeg det blir litt "upersonlig" men, ikke så lett å vite hva man skal si når man ikke vet hva det er da.. :ler: Jeg vet jo ikke om det jeg tror stemmer, og jeg har forandret mening så mange ganger.. Men, jeg tror at det bor ei lita jente der inne.. :hjerte: Hjertelyden er "typisk" jente iallfall! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig det hørtes ut i går da :)

Spiste pizza i går jeg og! :) Hjemmelaga som sambo lagde. Han er så snill og flink! Men den holdet seg dessverre ikke så lenge på plass :(

Så så vi på Flåklypa på "lerret" det var litt morsomt, men nå ligger det ledninger over alt altså! Usj.

Ha en super duper søndag vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes koselig ut Amalie og tusen takk. :klem: Du også! Kjenner jeg er i litt dårlig humør nå.. Vet ikke helt hvorfor, det var ikke sånn istad. :kjefte: Var koselig med farsdagsfrokost og sånn da. Stesønn skal hjem igjen idag, og da blir det alltid så S T I L L E og rolig i huset igjen.. Lit tdeilig også. :fnise: Stakkars, ikke vondt ment, men jeg er litt "var" om dagen.. Trenger å ha litt ro rundt meg når JEG vil ha det kjenner jeg.. *ego me*.. :sjenert:

Får sette igang med husmoroppgavene jeg da.. :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...