Gå til innhold

Sympatia sin bryllupsdagbok


Sympatia

Anbefalte innlegg

Gjest Pesto
Signerer denne ja! :)

No reiser jeg snart ut på Ålesund lufthavn Vigra, for så å reise til Gardemoen, for så å bli henta av min samboer (som jeg kan kalle han for første gang idag). :hoppe::hoppe::hoppe: Så skal vi ha vår første natt som samboere og forlovede i vårt hjem! :hjerter:

Ha en flott helg med samboeren :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk dere! :) Fyyy asså, hittil er det bare sååå herligå være samboere. Jeg er spent på når jeg føler dette er virkelig mitt hjem, det hjelper ikke å se meg rundt å se mine ting liggende her og der, men når hverdagen kommer tenker jeg det hele forandrer seg....

Til uka skal vi til banken for å få oss en felleskonto med to kort til..ganske fornuftig tror jeg det er...

Er ganske koselig å sitte her foran PCen, ha et herlig mannebein som romstrerer rundt meg her, og gir meg et kyss hver gang han går forbi.... Han sa at igår var en av de beste kveldene hans noensinne, og alt vi gjorde var å sitte med to glass vin på verandaen vår, med levende lys og musikk og prata utover kvelden og litt av natta... DA kunne jeg bare fortelle han at slik blir livet vårt det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musica

Hatt avstandsforhold lenge?

Vi flytta sammen etter to år med avstandsforhold, så jeg kjenner igjen følelsen dere har nå. Har bodd sammen i 5 år nå, og det er sååå godt å ha hverandre i nærheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
Takk dere! :) Fyyy asså, hittil er det bare sååå herligå være samboere. Jeg er spent på når jeg føler dette er virkelig mitt hjem, det hjelper ikke å se meg rundt å se mine ting liggende her og der, men når hverdagen kommer tenker jeg det hele forandrer seg....

Til uka skal vi til banken for å få oss en felleskonto med to kort til..ganske fornuftig tror jeg det er...

Er ganske koselig å sitte her foran PCen, ha et herlig mannebein som romstrerer rundt meg her, og gir meg et kyss hver gang han går forbi.... Han sa at igår var en av de beste kveldene hans noensinne, og alt vi gjorde var å sitte med to glass vin på verandaen vår, med levende lys og musikk og prata utover kvelden og litt av natta... DA kunne jeg bare fortelle han at slik blir livet vårt det! :)

Dette er jo helt knall :) Kan jo ikke bli en bedre periode for planlegging av bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt avstandsforhold lenge?

Vi flytta sammen etter to år med avstandsforhold, så jeg kjenner igjen følelsen dere har nå. Har bodd sammen i 5 år nå, og det er sååå godt å ha hverandre i nærheten :)

To år og 2,5 måned med avstandsforhold har vi hatt! Og jeg syns det var en fin tid, vi fikk virkelig kjenne på følelsene våre, få mulighet til å savne hverandre, få mulighet til å være nyforelska om og om igjen... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er jeg medlem av VGs Vektklubb. Og ble heeeelt sjokka når jeg la inn maten jeg hadde spist igår når jeg meldte meg inn i går kveld. Iløpet av dagen hadde jeg spist over det dobbelte av det kaloriinntaket jeg skulle ha hatt. Men er enkelt å unngå da, siden det var en veldig usunn dag igår da. Så no har jeg nettopp lagtinn frokosten min. Min kjære skal gå ned 8 kg, så han syns det var kjempesupert at vi begge skal gå ned.

Han tvinga meg på vekta igår da. :sprettoy: Heldigvis ble jeg ikke sjokka, det var som venta, og jeg har ikke gått opp eller ned på over et år for jeg veide akkurat det samme som ifjor vår. Og jeg har vel gjort lite for å gå ned, jeg har vel aldri prøvd skikkelig før i mitt liv, så jeg håper jeg har viljestyrke denne gangen til å følge det helt ut. Helst skal jeg da gå ned 1 kg i uka.....

Det har blitt snakket litt i dagboka mi om slanking, og det at man er fin uansett på bryllupsdagen.

Så hva er tankene mine om hvorfor jeg vil slanke meg: Det som irriterer meg ofte er å gå på shopping og se masse jeg liker, men jeg ser bare på klærne og ser med en gang at disse er det ikke vitsen å prøve en gang for de vil ikke passe uansett, jeg er så lei av det. Og når det gjelder brudekjolen vil jeg ha mulighet til å velge drømmekjolen, og ikke den kjolen som passer best til min kroppsform. Jeg også vil ha muligheten til å ha naken rygg eller tettsittende kjole. Jeg har aldri hatt noen problemer med at jeg har vært kraftig, jeg har alltid hatt masse mer selvtillit enn mine tynne venninner. Men det ville vært godt å få en litt lettere hverdag også. Så var det som jeg har sagt tidligere, jeg vil jo ikke at jeg og forloveden min skal se ut som "musa og elefanten" når vi går sammen. :hoho:

Endret av Sympatia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Musica
To år og 2,5 måned med avstandsforhold har vi hatt! Og jeg syns det var en fin tid, vi fikk virkelig kjenne på følelsene våre, få mulighet til å savne hverandre, få mulighet til å være nyforelska om og om igjen... :hjerter:

Vi har noe av de samme tankene ser jeg :) Men jeg vil ikke tilbake dit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
Det har blitt snakket litt i dagboka mi om slanking, og det at man er fin uansett på bryllupsdagen.

Så hva er tankene mine om hvorfor jeg vil slanke meg: Det som irriterer meg ofte er å gå på shopping og se masse jeg liker, men jeg ser bare på klærne og ser med en gang at disse er det ikke vitsen å prøve en gang for de vil ikke passe uansett, jeg er så lei av det. Og når det gjelder brudekjolen vil jeg ha mulighet til å velge drømmekjolen, og ikke den kjolen som passer best til min kroppsform.

Hei du, det blir mye slanking her inne. Men de fleste vil vel se best ut på den dagen og da ender det gjerne opp med litt prat om slanking. For min del så var det akkuratt det du sier om klær. Jeg var så lei av å se fine klær som jeg aldri kunne prøve. Nå har det løst seg og det beste er å kjøpe klær på salg.

Skjønner hva du mener om å velge den kjolen du vil og ikke den kjolen du må ha. Du har riktig innstilling tror jeg. :tommel:

Det er sjokkerende i begynnelsen når man begynner å skrive opp hva man spiser. Det er da må for en liten aha opplevelse og innser hvor mye der er i alt av kalorier. Det er ikke det at man skal holde på å veie og måle hele liver, men det greit som en pekepin. Etter hvert tar man det på "feelingen" og det funker veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener om å velge den kjolen du vil og ikke den kjolen du må ha. Du har riktig innstilling tror jeg. :tommel:

Takk så mye... :)

Vi har laget en skikkelig handleliste for hele uka, så no skal vi snart på butikken og handle inn alt. Tror det er en fin måte å gjøre det på. Men MÅ kjøpe noe mellommåltidsgreier som frukt, merker at jeg er sulten no, og har sååå lyst på noe smågreier å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
Takk så mye... :)

Vi har laget en skikkelig handleliste for hele uka, så no skal vi snart på butikken og handle inn alt. Tror det er en fin måte å gjøre det på. Men MÅ kjøpe noe mellommåltidsgreier som frukt, merker at jeg er sulten no, og har sååå lyst på noe smågreier å spise.

Rosiner, rosiner i lange baaaaner... Neida, du må ikke bli like helta som meg på det der, slitsomt til slutt. Det lå rosiner overalt.. Men frukt er bra, også har jeg fått dilla på smoothie nå, uten banen og joghurt så er det ikke så ille med kalorier oppi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder det nye sunne livet så er jeg kjempeflink, men har ligget 500 kalorier under det jeg skal ha i meg da.... Og jeg må være flinkere å spise oftere... No har jeg fått svar på siste eksamen, og jeg fikk C på den også, så jeg er herved ferdig ved Høgskulen i Volda... Høgskolen i Østfold here I come....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
Når det gjelder det nye sunne livet så er jeg kjempeflink, men har ligget 500 kalorier under det jeg skal ha i meg da.... Og jeg må være flinkere å spise oftere... No har jeg fått svar på siste eksamen, og jeg fikk C på den også, så jeg er herved ferdig ved Høgskulen i Volda... Høgskolen i Østfold here I come....

Gratulerer med siste karakteren, deilig å få det på plass, endelig ferdig liksom. :)

Jeg tror det er lurt å holde seg sånn ca. til kaloriene man skal ha i seg. Men det er jo greit å spare 50 om dagen så man kan samle opp litt kosemerker til vin eller noe annet godt i helgene. Det å spise ofte var den største overgangen, i begynnelsen synes jeg at jeg ikke gjorde noe annet enn å lage mat og spise. Men jeg hadde jo helt feil mønster med maaange timer mellom hvert måltid.

Endret av Pesto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kcal fikk du da?? (Nysgjerrig siden vi snakket om det vet du.)

500 mindre - wow - jeg spiser opp alle mine omtrendt hver dag..men jeg syns jeg nesten ikke har noen da... *sutre*

Det som er litt viktig og er hva man fyller opp de ekstra kcal med,.....det bør heller være skiver m sundt pålegg en godis liksom ;) Men det vet du jo...men i helge er det lov å kose seg litt syns jeg :)

Har du snikveid eller? Jeg klarer aldri å veie bare mandag...dårlig viljestyrke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange kcal fikk du da?? (Nysgjerrig siden vi snakket om det vet du.)

500 mindre - wow - jeg spiser opp alle mine omtrendt hver dag..men jeg syns jeg nesten ikke har noen da... *sutre*

Jeg skal ha 1470 kalorier, og jeg har ligget begge dagene på 900 kalorier.

Det som er litt viktig og er hva man fyller opp de ekstra kcal med,.....det bør heller være skiver m sundt pålegg en godis liksom ;) Men det vet du jo...men i helge er det lov å kose seg litt syns jeg :)

Jeg prøver å fylle de opp med frukt jeg da, som mellommåltid. Vi har bestemt oss for at lørdager er kose dag. Men syns at middagene vi velger gjør at alle dager er litt lørdag, hehe... hadde kyllingspyd i forgårs, kyllingsalat igår, idag blir det torsk i folie, marinert med appelsin, sitron... og grønnsaker til. I morgen skal vi ha laks...nammis....

Har du snikveid eller? Jeg klarer aldri å veie bare mandag...dårlig viljestyrke...

Jeg har snikveid ja, hittil ser det ut til at jeg er 1 kg mindre...men tar ikke det seriøst før på mandag når jeg skal legge det inn på vektklubben. :)

Og når det gjelder bryllupsgreier så er det lagt til på hold når det er ingen viktige ting vi må tenke på på en god stund....kanskje fotograf. Men min kjære har klart å roe meg ned... så jeg er ikke så stress planlegging følelse lenger. Og når det gjelder brudekjolen føler jeg det kan gå helt fint når jeg får gå ned noen kg, noe som vil gi meg flere valg i kjoler....

Ellers så må jeg si at jeg elsker å være samboer, og min kjære sa til meg igår at han elsker å bo med meg....jeg sier bare vent og se...hehe....når jeg har stressa perioder med skole og mye tenke på er jeg ikke den flinkeste å rydde.... :icon_lol:

Endret av Sympatia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1470 var ikke så mye det heller. Har hørt folk som får 1800-1900 og sånt. Skjønner ikke helt det :)

Men du må spise mere enn 900 da. Er du under 12-1300 går kroppen på sparebluss også går du opp isdenenfor ned. Da tviholder den på alt du spiser av kcal isteden for å brenne dem opp bare for å holde kroppen din i livet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto

En tur innom for å si hei :hallo:

Jeg har gått på 1600 hele veien, men tror nok det har endret seg nå. Har ikke hørt så mange som går på så lite som 1470 jeg heller. Men hvordan fant du ut det Sympatia, var et en sånn regneting inne på vektklubben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest #Spidergirl#

hei jento! Eg er stolt av deg fordi du klarer å slanke deg. Det er gøy å høyre at det går så bra med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tur innom for å si hei :hallo:

Jeg har gått på 1600 hele veien, men tror nok det har endret seg nå. Har ikke hørt så mange som går på så lite som 1470 jeg heller. Men hvordan fant du ut det Sympatia, var et en sånn regneting inne på vektklubben?

Heisann Pesto! Jepp, er en slik regneting på vektklubben ja.... idag har jeg endelig fått i meg flere kalorier, 1100...johoo.. :) Klarer fremdeles ikke å spise ofte da... blir frokost litt vel seint...så middag...og noen mellommåltid...

hei jento! Eg er stolt av deg fordi du klarer å slanke deg. Det er gøy å høyre at det går så bra med dere.

Takk så mye snuppa...Jeg er ofte innom dagboka di og titter...så snakkes me jo på msn da... Ej savna Volda!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på 1600 hele veien, men tror nok det har endret seg nå. Har ikke hørt så mange som går på så lite som 1470 jeg heller. Men hvordan fant du ut det Sympatia, var et en sånn regneting inne på vektklubben?

Litt off topic - men jeg er og på VK og har bare fått 1300kcal. Vektklubben regner ut hvor mye man skal ha etter hva man veier, hva man vil veie - hvor fort man vil ned, hvor høy man er og hvor mye man beveger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allikevel jeg har aldri klart å komme meg opp på riktig mengde kalorier så sier vekta at jeg har gått ned 1,5 kilo siden mandag!! Jippi!!! Håper på to kilo innen jeg skal plotte det inn på mandag.

Ååå...tenk alle kjolene som venter på meg i bryllupssalongene da? Det blir bare flere og flere av de etterhvert tenker jeg!! Ja, jeg er motivert no!!!! :hoppe: Sagt til forlovede at skal han spise noe usunt får det bli når jeg e borte....og ikveld har han masse muligheter for jeg skal til Oslo for å treffe en kompis idag...der blir det vel bare rødvin og salat tenker jeg! Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...