Gå til innhold

Sympatia sin bryllupsdagbok


Sympatia

Anbefalte innlegg

Hei du, så bra med toastmaster. Det er så deilig å få sånt i orden, særlig når det kommer til slike ting man må spørre andre om.

Ja,virker som folk setter pris på å få vite det allerede. Min kjære kusine som er 14 år neste år satt iallefall kjempestor pris på å få spm om hun ville være brudepike. Vi har alltid stått hverandre så nær, og da jeg var yngre så sa jeg til henne at når jeg gifter meg en gang skulle hun få en helt spesiell rolle i bryllupet. Aldri sett henne så glad før. :)

Bryllupsreise i Caribien ja, det hørtes fantastisk flott ut da. Snorkling er kult, særlig i de områdene der hvor det ser ut som om man er i et akvarium.

Opplevde fantastisk snorkling i det indiske hav utenfor Mombasa,Kenya i vinter, noe som var helt herlig. Vil at min kjære skal oppleve noe som er like bra som det. Han er helt i hundre han angående den turen da. Ingen kan komme innom oss uten at han viser de cruise brosjyren. :)

Har hørt mange som har snakket om kjoler i København og Danmark jeg også. Tror de er billigere der, rett og slett. Men jeg droppet det når jeg tenkte på at det skulle skje noe med kjolen eller vekta mi :overrasket: rett før. Da er veien til Danmark lang tenkte jeg.

Som sagt så reiser vi fredag til københavn, og jeg tror jeg bare dropper det å sjekke ut kjole. Blir så mye stress, jeg finner nok en kjole her hjemme uansett. Så da skal vi bare kose oss med shopping og tivoli, og bare ha det supert der.

Tenk at imorgen er det 1 år igjen!!!! :overrasket: HELT sykt. Lurer på hvordan jeg har det idag om 1 år asså. Kanskje småstressa? Men lykkelig over at jeg skal gifte meg med verdens herligeste fyr. :bryllup::hjerter:

Når det gjelder den slankinga sååå, vel jeg trener mye da, men er ikke like flink å spise sunt. Jeg går ikke så mye ned i vekt, men jeg har gått 4 cm inn i midja siden jeg startet for en måned siden. Jippi! :) Men skal nok klare å bli sunnere fra neste uke da i ikke får så mye besøk lenger, og jeg tror alt blir litt mer normalt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Musica

Jeg sitter også og tenker på hvordan ting er om et år. Vi planlegger grilling fredagskvelden, så da håper jeg på bedre vær enn vi har nå ;) Så om et år så håper jeg at vi bare koser oss sammen med gjestene, og at alt stress er over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter også og tenker på hvordan ting er om et år. Vi planlegger grilling fredagskvelden, så da håper jeg på bedre vær enn vi har nå ;) Så om et år så håper jeg at vi bare koser oss sammen med gjestene, og at alt stress er over :)

Krysse fingrer!!! Jeg har ikke helt kontroll over hvordan været er idag i hjembygda mi utenfor Ålesund, da jeg bor i Moss. Men trooor det ikke er så bra. :(

Men kvelden før håper jeg på alt er bare kos og ro. Får se hvordan den dagen blir tilbringet, men en ting er sikkert, det er at jeg vil slappe heelt av den dagen uten noen bekymringer...så håper på å få ting i boks i god tid før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: 1 år igjen :hjerte:

Steik,ja...under 1 år no. :overrasket:

Har nettopp vært på weekendtur i København...og må si at det er en utrolig romantisk og vakker by å være i. Det var ganske perfekt å ha med Majva og kjæresten hennes også da vi jentene dro på shopping,imens mannfolka dro på puben. Tivoli var jo kjempefint...

Jeg har allerede no begynnt å bekymre meg over gjestelista da... fordi vi ikke har råd til et svært bryllup, lokalet vi har tar bare ca 40 til middag. Og dvs at vi har bare plass til ca 10 venner under middagen. Og flere av våre venner blir langveisreisende, så hvordan velge ut folk til middag, og så kaffen.... grøss og gru.... Forlovede vil ikke diskutere dette før på nyåret når gjestelista skal ut da....men jeg skal nok klare å få han i tale før det ja.... Vi har iallefall 6 venner som VET at de blir invitert til middag og er 100 % sikra det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bildene dine på Facebook - så veldig koselig ut :)

Helt off topic - og lenge til enda - skal dere være i Moss eller Ålesund i jula???

Ang bryllups og plass - kan dere ikke bytte lokale da? Vet at du har veldig lyst til å være der og at dere får en kjempe deal på det. Men det er vel viktigere å ha alle vennene der enn at loklaet er "riktig"?? Men jeg vet ikke så mye om Ålesund og om det finnes mange andre alternativer eller ikke da? Bare "et forslag" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bildene dine på Facebook - så veldig koselig ut :)

Helt off topic - og lenge til enda - skal dere være i Moss eller Ålesund i jula???

Ang bryllups og plass - kan dere ikke bytte lokale da? Vet at du har veldig lyst til å være der og at dere får en kjempe deal på det. Men det er vel viktigere å ha alle vennene der enn at loklaet er "riktig"?? Men jeg vet ikke så mye om Ålesund og om det finnes mange andre alternativer eller ikke da? Bare "et forslag" :)

Heisann... i jula...vel,jeg skal iallefall feire jul i Ålesund (muligens jul i Tr.heim og romjul i Ålesund)...hva din bror skal vet jeg ikke... Jeg må ordne saker og ting der oppe for å få ting litt mer i boks angående bryllupet...da de eneste gangene jeg kommer til å være der oppe før bryllupet er da, påska og dagene før bryllupet.

Neste år der igjen satser jeg på, og håper på å feire jul her hjemme i vårt eget hjem. :) Nygift som vi da er... :rødme:

Lokale blir nok ikke byttet, og min kjære er nok veeeldig fornøyd med bare 40 stk til middag, gjerne mindre i følge han..hehe... Så vi får bare lide oss gjennom utvelgelsen av middag og kaffe gjester... Jeg har iallefall 6 stk til middagen jeg vil ha, tenker jeg fort har vel han iallefall 4 stk + iallefall 4 av mine 6 utvalgte som han vil ha der. Og det blir jo 10 stk... perfekt...

Men så kommer man til folkene man får dårlig samvittighet om man ikke inviterer til middag da de har lang reisevei, og de er vel på 6 stk om ikke mer... og her blir nok noen fornærmet da de er i samme vennegjeng som de vi virkelig vil ha under hele middagen, da vi begge står disse nærmere.

Ååå...det er så mye enklere med gode barndomsvenner til kaffen som bor i området eller har familie i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan ikke bare ha nærmeste familie til middag da. Også ikke ha så lang middag og at alle andre kommer til fest,kaker og kaffe, drinker og nattmat m dans etc etc etterpå.....dvs at middagen er over relativt tidlig sånn at de som da ikke er til middag likevel føler at de har vært med på hele bryllupet? Da blir det likt for alle liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan ikke bare ha nærmeste familie til middag da. Også ikke ha så lang middag og at alle andre kommer til fest,kaker og kaffe, drinker og nattmat m dans etc etc etterpå.....dvs at middagen er over relativt tidlig sånn at de som da ikke er til middag likevel føler at de har vært med på hele bryllupet? Da blir det likt for alle liksom....

Det er snakk om 7 langveisfarende (glemte en i sta) hvor jeg kjenner såpass godt fem av de, at jeg VET at de blir fornærma om vennene deres som vi har felles blir invitert til middag imens de til kaffen, ene har uttalt det også. Og jeg har bare lata som jeg ikke har hørt det personen sa.

Disse står meg like nære de som mange andre jeg vil ha til kaffen da. Jeg vet at min kjære sikkert har noen av de fem han ikke ville invitert i det hele tatt. Men jeg er samtidig redd for at noen skal bli sur og fornærma. Men å bytte lokaler, forandre våre planer for middag det vil jeg ikke gjøre for disse menneskene. Jeg er kjempeglad i de, men når vi har liten plass...og vi har noen få vi vil veldig gjerne ha der hele tiden...så hva skal man gjøre.... Vet ikke helt hvordan man skal løse det der...men håper på at det går...i samråd med min kjære ordner alltid problem seg til det bedre....

Ingen andre som har lignende problem da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hele greia er at disse folkene har vært i samme vennegjeng i flere år med oss , noen av disse står vi begge mye nærmere enn andre. Og jeg syns at enkelte folk kan få øynene litt opp å se dette, å istedet for å forvente noe, heller bli glad for de blir invitert...men jeg kjenner sååå godt disse personene at jeg vet at den personen som sa ville bli fornærma om ikke invitert til middag vil sure seg som fanden.

Kanskje løsninga vil bli å ta en prat med de aktuelle personene å fortelle at man har ikke mulighet å ha alle til middag, og man må se at vi har omgått de som kommer til middagen en hel del mer...så ta hintet... Kanskje si det på en liiiitt penere måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sympatia! Det er förste gangen jeg skriver her i dagboka di, men jeg har vaert innom deg et par ganger. Vi skal visst bege gifte oss i august til neste år. :juhu:

Jeg synes det var en god idé å ta det opp med disse personene du föler du "må" invitere til middag, men som dere ikke har plass til. Tror de fleste har forståelse for at det faktisk koster en del penger med bryllup og når dere i tillegg ikke har plass ja da må dere jo bare sette streken et eller annet sted. Det går sikkert bedre enn du forventer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sympatia! Det er förste gangen jeg skriver her i dagboka di, men jeg har vaert innom deg et par ganger. Vi skal visst bege gifte oss i august til neste år. :juhu:

Jeg synes det var en god idé å ta det opp med disse personene du föler du "må" invitere til middag, men som dere ikke har plass til. Tror de fleste har forståelse for at det faktisk koster en del penger med bryllup og når dere i tillegg ikke har plass ja da må dere jo bare sette streken et eller annet sted. Det går sikkert bedre enn du forventer. :)

Heisann Amadea! Så koselig at du har gitt lyd fra deg da! Så gøy å høre at du har tittet innom her et par ganger. :)

Tror nok at eneste måten til å unngå fornærma venner er å kanskje å må forklare det på den beste måten man kan så de ikke får sjokk når invitasjonen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det er veldig smart å snakke med dem på forhånd. Samtidig bør dere kanskje (særlig siden noen tydligvis viser misnøye allerede) være forberedt på at noen faktisk kan si nei til å reise langt kun for kaffe.

Dere må bare ta et valg og stå for det. Hvis det er sånn at dere ikke ønsker å endre sted og "rammen rundt selskapet" for å få plass til alle - da er valget tatt også må dere bare tenke videre derfra.

Hva med å feks arrangere en vennefest (kun venner og eventuelt om du har kusiner/fettere etc på deres alder...altså ingen gamle tanter eller noe)- ikke noe store greier altså...men kanskje noe lett mat (grilling eller noe) for de som reiser langt men som ikke kommer til middag.

Mange kommer kanskje allerede fredag ettermiddag/kveld...og å samles til en koselig kveld dagen før dagen kunne jo kanskje lettet på stemningen og "kurert" noe av misnøyen?

**Bare tenker høyt**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å feks arrangere en vennefest (kun venner og eventuelt om du har kusiner/fettere etc på deres alder...altså ingen gamle tanter eller noe)- ikke noe store greier altså...men kanskje noe lett mat (grilling eller noe) for de som reiser langt men som ikke kommer til middag.

Mange kommer kanskje allerede fredag ettermiddag/kveld...og å samles til en koselig kveld dagen før dagen kunne jo kanskje lettet på stemningen og "kurert" noe av misnøyen?

**Bare tenker høyt**

Dette var en kjempegod idè som vi virkelig skal vurdere seriøst. Du er ganske glup du! Hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Musica

Vi har også diskutert litt fram og tilbake om gjestelista. Vi har MANGE langveisfarende da, så vi kom fram til at vi skal ha alle til alt. Og nå er gjestelista så og si bestemt, og der står det 90 stk. Det er veldig mange, men vi vet allerede flere som vi er 90% sikker på at ikke kommer. Men det skal vi vel egentlig ikke regne med da...

Men lokale er ikke noe problem til oss da. Vi kunne sikkert hatt 200 til middag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også diskutert litt fram og tilbake om gjestelista. Vi har MANGE langveisfarende da, så vi kom fram til at vi skal ha alle til alt. Og nå er gjestelista så og si bestemt, og der står det 90 stk. Det er veldig mange, men vi vet allerede flere som vi er 90% sikker på at ikke kommer. Men det skal vi vel egentlig ikke regne med da...

Men lokale er ikke noe problem til oss da. Vi kunne sikkert hatt 200 til middag...

Heldig du. Lokalet vi skal ha det i er jeg så innmari glad i. Jeg har i mine yngre dager sunget under intim konserter og selskap der. En gang fikk jeg et bilde av stedet som lønn for spillejobb der, og bildet henger no her i leiligheten vår. Samt at alle møblene som er i det lokalet minner meg veldig mye om barndommen min da de er gitt av far min og hotellet han var hotelldirektør på i 14 år. Jeg kan gå rundt der å fortelle hvor den sofaen opprinnelig sto på hotellet og en historie om bak det hele. Så det lokalet er perfekt slik sett.

Selve hovedlokalet er det plass til 40 personer under middags langbord. Imens når kaffen er, så er det plass til litt færre å sitte i det rommet, men samtidig er det to stuer der, samt en bodega som folk kan sitte å ta kaffen sin, og senere drikken sin. De eldre har da også mulighet å trekke seg tilbake til stua som er lengst unna hovedlokalet om de syns musikken blir for fæl og høy. (Vi skal jo ha litt forskjellig musikk,litt for alle...oldies med)

Når det gjaldt de kaffegjestene så syntest min kjære og jeg at *Emma* hadde en kjempegod idè der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ÅÅÅÅÅ...vil begynne å prøve kjoler jeg ogsååå... Men jeg MÅ holde ut til jula...

Når det gjelder den slankinga så stoppa det opp ca en måned no, og jeg føler jeg har en god undskyldning da!!! Jeg har hatt 6 besøk siden slutten av juni...og når man har besøk så er dette folk som er på ferie som koser seg...og da.... vel,da må man spise det samme som de.

Men no etter alt besøket ble borte mandag er jeg og min kjære sunne igjen, og jeg har gått ned 1,5 kg!!!

Imens vi har hatt besøk så har jeg vært flink og dratt på trening minimum to ganger i uka...og det ser man på midjemålet mitt også.

Jeg traff noen venner i Oslo for en uke sia, og de så på meg at jeg hadde blitt litt slankere...så johooo.... Og igår sykla vi ned til Moss sentrum, bada på bystranda, og sykla hjem igjen...noe som visstnok er 7-8 km tur retur... så ble jeg nesten ikke andpusten en gang, og veien hjem var mye oppover bakker...men merka på kondisen at den er sååå mye bedre.. Det er så deilig det. :)

No klokka 15.00 skal jeg på jobb.... :frustrert: Vil være hjemme i fin været!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅ...vil begynne å prøve kjoler jeg ogsååå... Men jeg MÅ holde ut til jula...

Når det gjelder den slankinga så stoppa det opp ca en måned no, og jeg føler jeg har en god undskyldning da!!! Jeg har hatt 6 besøk siden slutten av juni...og når man har besøk så er dette folk som er på ferie som koser seg...og da.... vel,da må man spise det samme som de.

Men no etter alt besøket ble borte mandag er jeg og min kjære sunne igjen, og jeg har gått ned 1,5 kg!!!

Imens vi har hatt besøk så har jeg vært flink og dratt på trening minimum to ganger i uka...og det ser man på midjemålet mitt også.

Jeg traff noen venner i Oslo for en uke sia, og de så på meg at jeg hadde blitt litt slankere...så johooo.... Og igår sykla vi ned til Moss sentrum, bada på bystranda, og sykla hjem igjen...noe som visstnok er 7-8 km tur retur... så ble jeg nesten ikke andpusten en gang, og veien hjem var mye oppover bakker...men merka på kondisen at den er sååå mye bedre.. Det er så deilig det. :)

No klokka 15.00 skal jeg på jobb.... :frustrert: Vil være hjemme i fin været!!!

Hei, du er flink med slanking. Ferie er vanskelig, hvis du ikke gikk noe opp så skal du jo være veldig fornøyd med det da, her gikk vi litt i opp i stedet.. :sjenert:

Men er tilbake i sporet igjen nå og det går faktisk bra, men vann er nå nøkkelen bestandig og jeg er ikke så glad i det. Det blir hva man kan kalle tvangsdrikking på jobb og hjemme, tvinge, tvinge.

Jeg klarte ikke å vente lenger med kjoleprosjektet jeg. Sprakk i denne uken og var innom et sted og prøvde noen kjoler. Men det føles ikke som om jeg har startet liksom. Men jeg fant ut hva jeg likte og ikke likte og det er nå gull verdt bare det. Gled deg, det er faktisk gøy, noe jeg ikke trodde det skulle bli.

Vanskelig med lokalet, men er også enig med Emma. Man må løse det på sin måte, men alltid greit å snakke med folk så man slipper noen som blir skuffet.

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å vente lenger med kjoleprosjektet jeg. Sprakk i denne uken og var innom et sted og prøvde noen kjoler. Men det føles ikke som om jeg har startet liksom. Men jeg fant ut hva jeg likte og ikke likte og det er nå gull verdt bare det. Gled deg, det er faktisk gøy, noe jeg ikke trodde det skulle bli.

Jeg gleder meg masse jeg. Klarer nesten ikke å vente heller...men det skal jeg klare... :)

Til helga skal jeg i mitt aller første kirkebryllup her i Norge. En gammel klassevenninne skal gifte seg like utenfor Oslo. Siden det er bare en time unna så tenkte jeg at jeg skulle ta en tur for å gratulere og se hvordan et slikt bryllup er. Min kjære vil ikke være med da han sa det ble så teit å dra i et bryllup til en fremmed, men han hadde hatt godt av å observere et bryllup da. Kan hende ei anna tidligere klassevennine blir med meg til bryllupet om hun får fri fra jobb lørdag. Kjempegøy om hun blir med så kan vi finne på noe i Olso jeg og hun. Jeg er skikkelig spent på å se vielsen,siste sjanse før mitt eget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Så lenge du har gått i klassen hennes er det jo bare koselig å gå og se på :) ...hvis han synes det er teit så kan han jo gå ut av kirka før brudeparet går ut (om dere sitter på galleriet da) Jeg skulle også ønske min kjære kunne sett ett bryllup før vårt, men tror ikke det blir det heller. Har ei venninne som skal gifte seg i juni neste år, men de skal gifte seg i sånn liten kirke så man kan ikke gå og se på... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...