Gå til innhold

Sympatia sin bryllupsdagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir sikkert koselig å se bryllupet til venninden din :) Jeg tror faktisk det er koseligere for deg å gå sammen med en annen venninde enn min bror som ikke vil. Det er absolutt ikke noe "must"å ha sett ett bryllup før man går gjennom ett selv. Vi hadde aldri vært med på eller sett noe bryllup i USA før vårt, men det gikk da bra likevel :)

Lykke til og kos deg på lørdag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går vel på et vis ja... Men glad jeg skal se så jeg får ideer om hva jeg vil ha og ikke ha også.

Skal på jobbintervju imorgen jeg (klokken er etter 00, så idag). Blir kjempeglad om alle kan krysse armer og bein for meg!!! :)

Skrevet

Lykke til :) Hva slags jobb er det? Og hvor mye? Sånn helgejobb ved siden av studiene eller? Dette er siste året på skolen ikke sant?

Skrevet (endret)
Lykke til :) Hva slags jobb er det? Og hvor mye? Sånn helgejobb ved siden av studiene eller? Dette er siste året på skolen ikke sant?

:danser::danser::danser::hoppe::hoppe::hoppe:

Det er ved din gamle ungdomskole! Og jeg fikk jobben!!! Jeg er ifra morgen av fast ansatt som lærer samt kontaktlærer frem til jul!!! :) Jeg skal studere to dager i Kunst og Håndverk i Halden, så de tre andre dagene i uka har de ordnet slik at alle fagene jeg skal være lærer i kommer disse dagene!! Jeg er lærer i samfunnsfag (siden jeg har grunnfag i det) eller så er jeg lærer i norsk, samt valgfag som skal være noe praktisk arbeid,muligens innen Kunst og Håndverk. + at jeg kontaktlærer for ti elever. Kan hende jeg får ansvar for andre fag også. Ellers så skal jeg jo studere IKT for lærere, men den undervisninga er jo om kvelden, eller over nett så ikkeno problem det!

Meg VELDIG HAPPY!!! :skratte: Kan nesten ikke tro!

Det kan bli tøft!!! Men jeg skal nok klare det fint!!! Hilste på flere av kollegaene mine, og virket som et godt miljø der! Imorgen skal jeg på slikt sosialt samvær på kvelden, ser frem til det! Litt sært å jobbe på en skole der flere har vært lærer til min forlovede, men det hadde vært merkeligere om de var mine tidligere lærere da. Fikk beskjed om å hilse han så mye fra flere av de, så de husket han visst godt. :)

Endret av Sympatia
Skrevet

Gratulerer m ny jobb.

Tror ikke du kommer til å merke noe rart fordi de har vært E sin lærer. De er jo ukjente mennesker for deg :) Som du sier...mye rarere om de hadde vært dine lærere ;)

Hvem er det som "er igjen" av de som jobbet der for ørten år siden da?

Hugo H? Helge S? Kaia H? Lars N? Erna S?

Hugo er superflink samfunnsfagslærer så hvis du trenger tips og råd er han definitivt rette mannen! Han var veldig streng og vi var "livredd" for han, men det var ingen timer vi leste så mye lekser til og pugget så mye før prøver som til hans.....han hadde høring av en fra klassen fra dagens leksen HVER time. Vi var såååååå nervøse!

Skrevet

Hei du, gratulerer så mye med jobb!!! :juhu:

Slitsomt er det å gjøre flere ting samtidig, men du er så innstilt på det så da tror jeg det skal gå fint.

Skrevet
Gratulerer m ny jobb.

Hvem er det som "er igjen" av de som jobbet der for ørten år siden da?

Hugo H? Helge S? Kaia H? Lars N? Erna S?

Takk så mye for gratulasjoner folkens!

Av de som du nevner her *Emma* så husker jeg ikke igjen kvinnenavna, men Hugo og Lars er der ennå. Jeg hadde en laaang prat med Lars idag,kjempetrivelig fyr. Når det gjeld Hugo så skal jeg følge rådet ditt. Jeg skal gi han det komplimentet ditt og så spørre han til råds. Men jeg er ikke ræva samf.fag lærer selv da... hehe...

Så idag var første dag på jobb, vi har hatt forlesning om tilpassa opplæring, og vært i samtalegrupper. Å bli kjent med 80 lærere på en gang fungerte ikke (både u,skole og b.skole var samla) Så jeg gav opp å hilse på folk og heller smilte og slo av en prat, ville aldri i livet huska alle navna. Men det var en kjempetrivelig skole hvor jeg ble godt tatt imot, og de er veldig imponerende angående hvor moderne og oppdaterte de er. Mye pga av den ass.rektoren der ble det sagt. *Emma* kjenner vel henne igjennom håndballen...

Og jeg ble jo tatt så seriøst, som om jeg var en nyutdanna lærer, men rektoren sa når jeg ble trukket fram fremfor alle disse menneskene...at jeg hadde vært en ferdig utdanna lærer for bare et tiår siden, om det var slik som før med tre års utdannelse. Og eneste jeg mangler er litt fag.

Ikveld skal jeg på fæst med mine nye kollegaer.... :)

Men som du sier Pesto, det blir slitsomt med alt jeg skal gjøre i år med å jobbe, skole og planlegge bryllup. Men jeg klarer ALT! Bare jeg vil da...hehe... :)

Skrevet

Hvem er assistende rektor? Grethe R*****??

Jeg hadde aldri Lars, men han var veldig godt likt. Hugo er egentlig ganske morsom tror jeg...vi oppdaget det sånn innimellom når vi ikke skalv av frykt...he he. Såfort et navn var ropt opp for dagens høring kunne vi andre slappe av i 15 min liksom :ler:

Skrevet
Hvem er assistende rektor? Grethe R*****??

Jeg hadde aldri Lars, men han var veldig godt likt. Hugo er egentlig ganske morsom tror jeg...vi oppdaget det sånn innimellom når vi ikke skalv av frykt...he he. Såfort et navn var ropt opp for dagens høring kunne vi andre slappe av i 15 min liksom :ler:

Jepp,det er hun...

Snakka enda mer med Lars idag,kjempekos... Hugo virka som en morsom kar, noen strøk han på leggen idag...hehehehe :)

Og jaaa...jeg har bittelitt innabords no...

Jeg dro tidlig hjem for å unngå å forsove meg til jobb imorgen!

Skrevet

Det ble ikkenoe av turen i helga for å se min tidl klassekamerat gifte seg. Men jaja...så bildene av henne på facebook og hun var veldig vakker. Håret hennes var faktisk nesten heelt likt som jeg vil ha det når jeg gifter meg...Håret ned, med fine bølger... vakker var hun.

Da va min første dag på Høgskolen i Halden over, jeg dro dit 07.30 og kom hjem 20.00...laaang dag preget av mye rot da jeg hadde blitt lagt bort i en papirbunke og ikke registrert. Så alt var bare styr...ikke hadde lærerene i fagene navnet mitt på noen liste. Og det tok evigheter før jeg fikk mat i meg da pausene mine var preget mange besøk hos studiekontoret. :(

Jeg ble litt stressa idag over alt jeg skal i år med studier, jobb og bryllup. Så jeg tok en skikkelig prat med min kjære. Han skal engasjere seg mer i bryllupsplanlegginga, vi skal ikke utsette det vi kan gjøre idag, sier han...ikke helt sikker på om jeg tror det. Men koselig av han da.. :)

Skrevet

Her er det lenge siden jeg her vært og etterlatt meg spor du gitt... :flau:

Gratulerer så mye med jobb!!! :juhu: :juhu:

Høres ut som du har nok å holde på med i året som kommer, men du klarer det nok skal du se! :) Og koslig at forloveden på eget ønske involverer seg litt mer i bryllupsplanleggingen da :jepp: Dere får tenke sammen og ordne ting når dere har tid, og vips så er det meste klart av planleggingen :-D

:klemmer:

Skrevet

Det med bryllupsplanlegginga tror jeg blir så mye stress som man selv legger opp til. Ta ting etter hvert som de dukker opp, ikke utsett :) Lag invitasjoner o.l når du har tid, selv om det er lenge igjen :)

Skrevet
Det med bryllupsplanlegginga tror jeg blir så mye stress som man selv legger opp til. Ta ting etter hvert som de dukker opp, ikke utsett :) Lag invitasjoner o.l når du har tid, selv om det er lenge igjen :)

Jepp, invitasjoner skal vi nok begynne å dille med så fort vi har tid til å sette oss ned sammen og finne ut av hvordan utseende vi vil ha på det.

Takk for gratulasjon Marna! :)

No skal jeg på trening...

Skrevet
Jeg ble litt stressa idag over alt jeg skal i år med studier, jobb og bryllup. Så jeg tok en skikkelig prat med min kjære. Han skal engasjere seg mer i bryllupsplanlegginga, vi skal ikke utsette det vi kan gjøre idag, sier han...ikke helt sikker på om jeg tror det. Men koselig av han da.. :)

Siri-vennen. Jeg tror kanskje du "bekymrer" deg på forskudd :klem: At jobb og skole kommer til å ta mye tid og helt sikkert blir slitsomt tror jeg nok, men bryllupsplanlegging kommer ikke i samme kategorien og kan virkelig ikke sidestilles med de to andre.

Hvis planleggingen blir slit og mas - da har dere tatt på dere for mye og må bare velge enklere og raskere løsninger. Det skal være gøy å planlegge bryllup - ikke slitsomt. Er det for mye pes å lage invitasjoner...så kjøper dere ferdige (det finnes masse fint) og er det vanskelig å finne konditori for kake - da tar dere det første dere finner. Det blir fint uansett og gjestene kommer ikke til å legge mereke til sånne småting som vi brudene styrte m på forhånd uansett. De husker bryllupet - vielsen og at brudeparet var flott og maten god. Om det var dill på bordet, fin kake eller lekre invitasjoner er det ingen andre enn vi bruder som bryr oss om. Senk skuldrene og konsentrer deg om jobb og skole.....så kommer snart august og du kan kose deg i bryllupet ditt :klem:

Gjest Ballerina
Skrevet
Hvis planleggingen blir slit og mas - da har dere tatt på dere for mye og må bare velge enklere og raskere løsninger. Det skal være gøy å planlegge bryllup - ikke slitsomt. Er det for mye pes å lage invitasjoner...så kjøper dere ferdige (det finnes masse fint) og er det vanskelig å finne konditori for kake - da tar dere det første dere finner. Det blir fint uansett og gjestene kommer ikke til å legge mereke til sånne småting som vi brudene styrte m på forhånd uansett. De husker bryllupet - vielsen og at brudeparet var flott og maten god. Om det var dill på bordet, fin kake eller lekre invitasjoner er det ingen andre enn vi bruder som bryr oss om. Senk skuldrene og konsentrer deg om jobb og skole.....så kommer snart august og du kan kose deg i bryllupet ditt :klem:

MYE lurt her :) Takk :) Tror det var noen bruder som trengte å lese den :)

Skrevet
Siri-vennen. Jeg tror kanskje du "bekymrer" deg på forskudd :klem: At jobb og skole kommer til å ta mye tid og helt sikkert blir slitsomt tror jeg nok, men bryllupsplanlegging kommer ikke i samme kategorien og kan virkelig ikke sidestilles med de to andre.

Du har rett,så rett... Jeg var utrolig stresset den 20.august. Første skoledag og allting. No har jeg fått mulighet å komme godt igang med hverdagen, studiene går fint så lenge man møter opp og følger med når man er der, og da behøver d ikke å være så mye arbeid ellers. Jobben som lærer er ikke så stress heller, siden jeg er lærer i fag jeg er interessert i, så da er det gøy å jobbe med undervisningsopplegg. Når det gjelder bryllup såå...jeg vet ikke jeg...det kommer vel etterhvert...og det skal jo være gøy. :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Stund siden sist jeg har skrevet her.

Er ikke så mye som har skjedd når det gjeld bryllupet...jeg har kjøpt noe silketråd som gjør at det no er bestemt hvilken lilla farge som skal være hovedfargen i bryllupet... Ellers har vi bestemt fargene som alt blir i bryllupet.... det blir en mørk lilla, en lys lilla,hvit og sølv... Såklart blir jo det grønt i blader i blomster da... Så har jeg funnet et motiv jeg veeeeldig gjerne vil ha på invitasjonene våre... Men det er litt hysj hysj ennå...

Så er det en ganske stor nyhet: Jeg og min kjære har fått oss en liten rakker! Christiano heter han, men vi kaller han Chris for det meste. Som man fort merker da er at min kjære er en Man U fan imens jeg syns det passer fint da Chris er like fin som sin navnefar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...