Gå til innhold

Sympatia sin bryllupsdagbok


Sympatia

Anbefalte innlegg

Han fridde idag 17.mai 2007. Forventa det absolutt ikke. Klarte å lure meg trill rundt. Trodde vi skulle hente venninna mi som bor på toppen av Volda, med fantastisk utsikt ut over hele bygda. Ringte på hos henne, døra var åpen, gikk inn, irriterte meg at hun ikke svarte da jeg ropte. Såg veranda døren hennes var åpen gikk ut dit, med kjæresten i hælene. Det jeg ser der er et pent bord med hvit duk og rød mindre duk over med en vin,samt to vin glass. Tenkte herregud hva er det venninna mi driver med no da, kem hun venta lissom.

Da sier han bak meg, dette har jeg og hun planlagt....så fomler han i lommen, tar frem en søt liten boks... jeg får vel gå ned på kne sier han. Alt som kommer fra meg er: seriøst? dette er surealistisk...steik...surealistisk

Han går ned på kne, sier: Jeg tror du kommer til å si ja, men jeg spør likevel...Siri, vil du gifte deg med meg? Og jeg: Jaaaa...klart jeg vil.

Det var helt sært....lykkelig...

Endret av Sympatia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk så mye Ballerina. :klem:

Kanskje si litt mer om hvem vi er. Jeg er sunnmørsjente på 24 år snart, mens han er 27 år fra Rygge. Vært sammen i 2 år og 2 måneder presis på dagen forlovelse. Vi har alltid vært enig i at vi ikke har hatt lyst å være forlovet mer en maks to år og stedet for bryllup ville bli på mitt hjemsted Skodje utenfor Ålesund.

Dette er bestemt hitill for den store dagen:

Vi skal bestemme dato for dagen iløpet av en uke.

Kirke og lokale er bestemt, så fort dato er bestemt blir disse reservert.

Barndomsvenninne har svart ja til å være forlover. (Bor på hjemstedet mitt)

Annen barndomsvenninne har av tidligere av sagt at hun ønsker ansvar for utdrikningslag,med klar beskjed om at jeg ikke ønsker utdritingslag. (Passer bra at det er henne da hun bor i Oslo, jeg bor i Rygge...så da kan hun planlegge noe der!)

------------------------------------------------

Ellers er jeg fremdeles i en lykkerus etter frieriet klokken 12.45 idag 17.mai 2007!!

:hjerter::hjerter_rundt::hjerter:

Endret av Sympatia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og :velkommen: skal du være blant oss bryllupsjentene! Her har vi det koslig skal jeg si deg :)

Gratulerer med det koslige frieriet, det er en herlig følelse og være nyforlovet! Gleder meg til å følge med planleggingen fremover.

:klem:

Endret av Marna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Marna og dimmine. :klem:

Jeg er så spent til vi skal sette oss ned å snakke skikkelig om planlegging av bryllup. Føler jeg vil snakke om det imorgen da han reiser fra meg søndag, siden vi er i avstandsforhold akkurat for øyeblikket. Noe som tar slutt om 3 uker presis, da flytter jeg inn for godt i rekkehuset vårt i Rygge. Men vil heller planlegge med han ansikt til ansikt istedet for over telefon eller msn.

Akkurat no nyter vi nyforlovelsen. Går bare rundt og sier "Hei forloveden min" hele tiden... :lykkelig:

Endret av Sympatia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :vinke:

GRATULERER med forlovelse :bryllup:

Og :velkommen: hit til oss KG-jenter :) Her er det kjekt å være, du kommer garantert til å få masse gode idèer fram til den store dagen deres :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Susiepia! :klem:

Jeg har sniktittet lenge her inne, og er ganske nøyd over at no er det min tur til å lage en dagbok her. Og jeg tar alle råd jeg kan få med stor takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lei meg no, forloveden min dro no. Og her sitter jeg alene igjen i Volda, med masse eksamenslesing foran meg. :tristbla:

Men får bare komme meg igang med lesinga, så går nok tiden fort de 2,5 ukene til vi sees igjen. Da blir vi samboere for alltid. :hjertesmil:

Jeg skal ringe kirkekontoret mandag for å reservere kirke den dagen vi har satt, (sier dato så fort det er bekrefta,hehe..). Jeg gruer meg masse til å ringe da jeg er redd for datoen ikke er ledig, men da har vi en reserve dato da...men vil helst den datoen vi har bestemt oss for, den er perfekt... Det jeg gruer meg mest til er å si at vi ønsker en anna prest enn han som jobber der. Får håpe det ikke blir noe problem å få en annen prest...men redd det er en populær dato som mange skal gifte seg på så alle andre prester er opptatt. :forvirret:

Men vi betaler gjerne ekstra for ny.

Endret av Sympatia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima

Jeg skal også ringe kirkekontoret på mandag. Også må jeg vel ta lokalet i samme slengen. Greit å ha det på samme dag ;) Krysser fingrene for at de er ledige på rett dato :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Jeg skal også ringe kirkekontoret på mandag. Også må jeg vel ta lokalet i samme slengen. Greit å ha det på samme dag ;) Krysser fingrene for at de er ledige på rett dato :)

hehe... pleier være greit å ha alt på samme dagen!! Håper du får det den dagen dere vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer :)

Ikke gru deg angående presten,mange som gjør det her altso ;)

Men det variere når kjølberg er her på skodje da,men skulle jo tru det er det samme,vi fikk den daton vi hadde bestemt oss for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ringe kirkekontoret på mandag. Også må jeg vel ta lokalet i samme slengen. Greit å ha det på samme dag ;) Krysser fingrene for at de er ledige på rett dato :)

Pappa sjekker om lokalet er ledig idag han, så håper han har positive nyheter til meg iløpet av dagen.

Jettes: Takk så mye! Når så mange ber om annen prest bør man kanskje ta hintet om at han er ikke den rette som prest i bygda, tenker jeg...

Kjølberg, er det han østlendingen med briller det? Ba du spesifikk om en annen prest?

Får se hvordan det blir imorgen da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er han ja :)

Nei gjorde ikke det,sa bare jeg ville ha kjølberg,ingenting om at jeg ikke ville ha han andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er lokalet i boks, da får me krysse fingrene om jeg får kirken samme dag. Har funnet ut at vi vil ha bryllupet kl. 14. Så håper vi får det da. Jettes:Jeg får be om Kjølberg jeg også da, jeg synes det høres så frekt å si at jeg ikke vil ha han andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det går diskusjoner ofte her på KG om hvit kjole på gjester er fy fy syns mange i et bryllup.

Jeg tenker jeg kommer til å si klart i fra til de damene/jentene jeg snakker med som kommer til å bli invitert til vårt bryllup, at de får kle seg akkurat som de vil så lenge det er pen klær.

Ene venninna mi har en nydelig hvit kjole med lilla detaljer som jeg vil være veldig glad om hun har på seg f.eks... Om den var helt hvit er det greit også, for hun har en hvit nydelig kjole også med rosa silkebånd i midjen som også er fin.

Tror neppe noen kommer til å ha lang hvit kjole, slør eller tiara på seg uansett. Så tror nok jeg vil skille meg ut.

Ser også andre farger som rødt og svart også blir diskutert...sære greier... :ler:

Får komme meg til seng, skal opp tidlig å ringe skumle kirkekontoret imorgen... Natta.. :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...