Gå til innhold

Sympatia sin bryllupsdagbok


Sympatia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk Majabeth! :)

Sitter her og ER sååå nervøs. Presten jeg vil ha skal ringe meg opp og sekretæren hans sa at hun kunne ikke bekrefte noe da hun ikke visste når han skulle ha ferie for neste sommer. Sitter her heeeelt uæææ...

Kirka er i orden da, han som jeg ringte var ute av kontoret og skulle huske å reservere kirka for oss den dagen, men for å være på den sikre sida skulle jeg ringe han og få det bekrefta når han er på kontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Tassie! :klem: Jeg har ennå ikke fått snakket med forloveden da han er på jobb no, så når jeg får snakket med han så er nok alt litt mer virkelig for meg tenker jeg.

Venter ennå på telefon fra presten....er så spent på det...

Vil snakke med forloveden ikveld om vi kan få toastmaster i boks, jeg har en i tankene jeg vil så gjerne spørre allerede no. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal jo gifte oss samme dagen jo!!! :bryllup::5::danser:

Jepp, vi to og Septima. :jepp:

Endret av Sympatia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk dimmine...er godt å være i gang. Håper du får den datoen da Septima!! Lykke til,krysse fingrer for deg.

Tenkte jeg skal lage en oversikt her for hva som er i boks, hva som mangler og hva jeg vil og tenker...bare for å ha oversikt et sted....

Diverse

Gjesteliste: Den tar vi og lager på nyåret. Siden han vil ha litt mindre bryllup enn jeg ønsker.

Invitasjoner:

Oversikt over hvem som kommer og ikke:

Ønskeliste:

Gavekoordinator: En eller anna tante tenker jeg.

Forlovere: Min er i boks. Han vil vente litt med å anskaffe sin.

Brudepiker:

Fotograf: Jeg har litt lyst å se etter en allerede.

Video: En eller anna, sikkert bror min kommer til å få ansvar for vårt videokamera den dagen, med beskjeder om hva vi ønsker skal filmes.

Annonse i avis:

Ringer: Jeg syns det er helt greit å bruke forlovelsesringene igjen jeg.

Prøvelsespapirer: Må vel fikse det snart eller?

Navneendring:

Bruden

Kjole: Jeg vil ikke se etter kjole før på nyåret, har tenkt å prøve å gå ned noen kilo først.

Slør:

Undertøy:

underskjørt:

Strømper:

Strømpebånd:

Diadem:

Smykker:

Kjoletilpassing:

Frisør: Satser på at forlover som er frisør kan hjelpe til her.

Make-up: Vil kanskje ordne meg selv tror jeg.

Negler:

Brudebukett:

Brudgommen

Tøy: Han sier han skal fikse alt det der helt selv...skummelt...

Sko:

Knappehullsblomst:

Dagen før

Ta en siste sjekk oppe på lokalet:

Overnatting for bruden:

Overnatting for gommen:

Kirken

Reservere kirke: Det er i boks, 02.08.08 kl 14.00

Prest: Venter på svar

Samtale med presten:

Solist: Vet kjæresten liker saxofon, så har litt lyst å sjekke om en tidligere klassekamerat er hjemme på ferie den tida og om han vil spille i bryllupet vårt. For et honorar såklart.

Velge salmer:

Bestemme inn- og utgangsmusikk: Det får vi snakke om ute på nyåret..

Arrangere transport til og fra kirken: Pappa snakker om at når det nærmer seg skal han snakke med noen han kjenner med veteranbil.

(Om Jettes syns denne lista ser kjent ut, så "lånte" jeg den fra hennes bryllupsdagbok :))

Endret av Sympatia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima

Har også div lister i boka mi, som du bare må låne :)

Har dere tenkt noe på hvor stort bryllup dere vil ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Ja, vi er tre stykker som skal gifte oss samme dagen!! Krysser fingrene for at Septima får datoen også!!! :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også div lister i boka mi, som du bare må låne :)

Har dere tenkt noe på hvor stort bryllup dere vil ha?

Takk så mye Septima! :klem:

Vel,lokalet tar bare ca 40 stk til middag. Men til kaffen er det plass til mange flere, også pga da kan folk myldre i hele huset som har både kjeller, to stuer og hovedrommet. Men forloveden har lyst på litt mindre bryllup enn jeg vil ha... Så vi har blitt enig i at dette er lokalet vi vil ha, men hvor mange gjester vi vil ha finner vi ut på nyåret når invitasjonene skal sendes ut.

Til kaffen blir det sikkert flere folk fra min side, da man bør vel ikke invitere folk som reiser langveis fra bare til kaffen, eller hva? Siden han er fra Rygge, og bryllupet blir på mitt hjemsted Skodje. (For de som ikke er kjent Rygge=Østfold og Skodje=MøreogRomsdal)

Så hvor stort det blir er fremdeles usikkert.... Er også usikker med tanke på at jeg er redd noen blir fornærma om de ikke blir bedd, eller at de får bare komme til kaffen. Jeg har også søskenbarn jeg er masse mer knytta til enn andre, jeg tror det samme gjelder forloveden. Men vi har begge så små familier at bare der kan folk bli fornærmet.

Men ahhh...her sitter jeg og tyter om bryllup og planlegging når jeg burde konse på å lese til eksamen. Først var det facebook som forstyrra og etter å ha blitt fridd til er det dette.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima

Det med gjester er ikke enkelt. Med tanke på penger, så burde vi kutte ned på middagsgjester. Men nå skal vi ha bryllupet uten for "allfarvei" på mitt hjemsted, og vi har ikke lyst til å be folk komme reisende milevis for å komme til kaffen...Ikke enkelt det der.

Satte opp ei foreløpig gjesteliste rett etter forlovelsen, og den er vel på 80-90 stk. Men burde vel sett litt mer realistisk på den nå, og satt opp budsjett.

Er så mye man skulle gjort... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse - så da blir det Ålesund tur på oss neste sommer da :)

Som sagt av andre - prøvingspapirer kan du bare glemme i laaaaaang tid enda. De er gyldige max 4 mnd etter at de er utstedt og for oss tok det kun 1 uke å få dem. Dvs at du ikke behøver å gjøre noe med det før i april neste år ;)

Skjønner at du vil ha stort bryllup - det ville jeg og - men nå er dere nå engang to om dette da og da må jeg innrømme at jeg syns du skal ta hensyn til om han vil ha ferre. Jeg syns feks absolutt ikke mitt bryllup ble noe mindre bryllup eller noe dårligere enn forventet selvom vi var få...og det tror jeg ikke du syns heller ;)

Og jeg tror helt sikkert at min jålebukk av en bror helt fint klarer å finne antrekk selv. Ikke tenk på det.

Og ps: om dere inviterer til bryllup uten barn er det heeeeeeeeelt greit....he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Emma*: Da blir det nok Ålesund på dere ja, dere har vel aldri vært der før dere? Pappa du vet vår "wedding planer", eller som han tror selv han er... :hoho: (Men koselig det da)

Snakker om å kanskje lage et opplegg dagene før bryllupet, guidet tur på sunnmøre, kanskje hurtigruta inn til Geiranger og slik.(dagstur) Om det er folk som ønsker det da. Så det er jo noe man kan tenke på da. Sunnmøre er jo helt fantastisk nydelig om sommeren, med fjellene, fossene og fjordene. :)

Om det blir stort eller ikke får vi se på nyåret... vi ønsker folk vi føler oss vel med, og da tror jeg at med venner og familie vil de 40 middags plassene fylles fort opp. Bare ved å tenke i full fart no om hvem som jeg vet vi SKAL invitere er det 17 gjester. Det er folkene som tar det som en selvfølgelighet at de blir bedd. Men så klart er jo dette noe jeg og han skal sette oss ned å snakke mye om.

Han vil ha stort bryllup helst,men som *Emma* vet er det noe som hindrer det litt, som jeg ikke skal gå nærmere innpå her. Men skal si meg enig i at det var noe spesielt med å være i et lite bryllup....Koselig...

*Emma* nevner barn, det er noe jeg har tenkt litt på og funnet ut at dette rett og slett er noe foreldra til barna bestemmer helt selv. Tror nok min forlovede sier seg enig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Joda jeg har vært i Ålesund før :)

Ja det er sant - ang stor fest....men da syns jeg det er enda viktigere...at dere ser ann. Det blir fort endel når man teller opp familie og venner (selv kom jeg til 50-60 før vi "flyttet" bryllupet vårt bare m en sånn rask telling). Men det blir jo ikke så mange om det er 40 til middag...festen etterpå blir jo alltid mye mere "løs" likevel...er jo ikke like ille om det er mange da-skulle jeg tro.

Barn ja...men dere ber jo enten med eller uten barn. (På invitasjonen.) Men det trenger dere jo ikke tenke på før om leeeeeenge :)

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte forloveren min ringte idag og sa at vi MÅ jo nesten matche litt i bryllupet. Dvs ikke ha på seg knallrød kjole når jeg som er lilla menneske kommer til å ha lilla blomster og detaljer mest sannsynlig. Ååå, jeg ble så glad... det viser bare hvor godt hun kjenner meg for jeg har tenkt det samme. :danse:

Og som nevnt tidligere her har hun en nydelig hvit kjole med lilla detaljer som jeg hadde likt om hun hadde på seg.

Hun sa også at hun kunne om så leie en kjole som hun selv betaler, og jeg skulle få bestemme absolutt alt. Men da sa jeg til henne at den hvite/lilla kjole passer til mine lillafarger så da blir jeg glad om hun tar den...

Men så søt asså.... :klem1:

Endret av Sympatia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søta :hoppe:

Gratulerer så mye med forlovelsen! Det var på tide, he he ;)

Dere kommer til å gifte dere et år før oss selv om vi har vært forlovet i et halvt år... snart ihvertfall. Fant ut vi ikke har råd til bryllup før om en 2 års tid. Må jo spare en god del... dessuten er det en fordel om Lilja er et par år slik at hun kan bli tatt vare på av noen andre på bryllupsnatta.

Regner med at kriblingen i magen ikke har forsvunnet enda :danser: Det er herlig å være forlovet!

Lykke til videre i planleggingen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla snuppa! :klem:

Takk så mye!! Har en tendens til å glemme nicket ditt her inne jeg... Men NO skal jeg nok huske det. Vi har vel ikke helt på topp råd vi heller, pga oppussing og jeg er student ennå. Men hadde noen som sa at det skal ikke bli noe problem, det ordner seg.

Så dette blir gøy. :hoppe: Kriblinga er i magen ennå,titter på ringen gaaanske mye! :hjerter:

Gleder meg til å få se mer til dere og Lilja til høsten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...