Gå til innhold

Sympatia sin bryllupsdagbok


Sympatia

Anbefalte innlegg

Så fin liste du har fått laget deg! Har ikke noe å si om en låner litt her inne av hverandre vet du! Litt av vitsen det :ler:

Og gratulerer med booking av kirke og plass! Åh, det er så herlig å få det gjort! Må nesten :danser: litt for deg!

Håper du får en fin kveld! :klem: fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He, he... ikke noe rart du glemmer det egentlig. Det er ikke det jeg bruker til vanlig ;)

Gjorde du som meg eller, begynte å planlegge litt allerede før han gikk ned på kne? Jeg hadde noen sider med ideer o.l. gjemt vekk slik at han ikke skulle finne dem :rødme:

Dessverre har planleggingen vår gått litt i glemmeboken etter at lille jenta kom, men det er vel en gyldig grunn.

Gleder meg imidlertid til to måneders halvveis fri på Island med mange familiemedlemmer til å hjelpe med snuppa vår. Knakjse jeg får litt tid til planlegging og slike ting :juhu:

Jeg titter fremdeles på ringen innimellom, og da kjenner jeg lykken i hele kroppen! Det er en deeeilig følelse!!! :hoppe:

Håper vi treffes ganske fort etter vi kommer hjem fra Island. Gleder meg veldig til å se dere igjen og gi dere begge en STOR gratulasjons klem :klem:

Kos deg videre med :bryllup: planleggingen :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for "dansen" Marna! Hehe...

Gjorde du som meg eller, begynte å planlegge litt allerede før han gikk ned på kne? Jeg hadde noen sider med ideer o.l. gjemt vekk slik at han ikke skulle finne dem :rødme:

Oh my god, hvor likt... Jeg hadde de ganske skjult, men no ligger de fremme i mine dokumenter på PCen... :)

Det er jo bare å komme på besøk hos oss i Moss også da til høsten, vi har god plass til det. Lilja kan til og med få eget rom. Hehe... Men vi må få til å treffe fort etter dere kommer tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic- men Emma og Erlend var med opp i leilihgeten deres i helga når mamma tok inn posten. Erlend var ganske sjokkert over at onkel syns det var greit med lilla soverom :legrine: "Men.....vil ikke onkle ha blått?" Trodde jeg skulle le meg ihjel....unger sier så mye rart noenganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Vel,er litt komisk hele greia der... fordi atte eneste stedet jeg har helt og fullt fått vilja mi, og ikke noe vi til sammen har blitt enig i, er fargen på soverommet vårt. Og som min kjære sier det, eneste rommet jeg ikke er så begeistra over... hehehe....

Jeg skylder på at han ikke lot meg velge mørkere lilla farger, og no er det litt vel pastell lilla eller hva man skal kalle det. Men jeg håper inderlig at det blir fint når vi får ting på veggene som lager mer kontraster mellom de forskjellige lilla fargene, samt en kraftig gardin som holder lyset litt ute, så vil det bli ganske fint...håper jeg... :sjenert:

Men blått soverom ville jeg ikke hatt, det er for guttete ja... :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynnte på slanker`n idag. Bare når det gjelder mat, og jeg syns jeg har vært ganske flink. Iallefall spist mye kålerabi! :)

Trene har jeg ikke tid til når jeg studerer til eksamen i kollokvie fra klokken ti om morgenen til klokken åtte på kvelden. Noe jeg skal mest sannsynlig gjøre alle dagene frem til 4.juni når muntlig eksamen er.

Ellers så har jeg 15 måneder på å gå ned 35 kg til idealvekten min, vel tror jeg ikke skal håpe så mye, men håper jo veldig på noen kg da... :mrgreen: Forloveden min gikk ned 35 kg eller noe slik på et år, så hvorfor skal ikke jeg klare det når han klarte det? Eller... :sjenert:

Ringte kirkekontoret idag for å snakke med presten,men han var borte og lappen med nr mitt lå ennå på pulten hans, håper han ringer meg snart. Om ikke sa sekretæren hans at jeg bare får ringe på igjen. Men jeg er sikra å få tak i han på fredag da han har kontor tid den dagen...Kanskje jeg burde være tålmodig å bare ringe han den dagen.....eller.... :sjenert:

Endret av Sympatia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he - jeg har faktisk ikke sett soverommet deres, men var det sånn at dere bare hadde en lilla vegg? Sånn kontrast greie? Det er jo isåfall råfint. Det blir sikkert bra. Jeg tror det er smart å velge litt duse farger i soverommet (selvom du egentlig liker sterke) og bruke andre ting som du sier til å sprite opp litt :)

Jeg er helt sikker på at du klarer å gå ned de kg om du virkelig vil det! Brodern har jo god erfaring og når du flytter ned dit hjelper han deg jo hvis du ønsker det. Og om du skulle ønske det har sikkert jeg noen råd og tips å komme med også - selvom jeg ikke tok 35 men bare 13 ;)

Første tips kommer helt gratis her nå: gå tur om kvelden når du er ferdig med å lese, enten alene m musikk i øra eller sammen m noen. For det første får du frisk luft som er deilig etter så mange timer m intens studie, du får trim (selvom du bare gå....jeg gikk masse da jeg gikk ned - helt vanlig tempo..men alt hjelper.) og for det tredje så kan du bruke tiden til å tenke på det du har lest etc og kanskje komme på noe ideer og sånt.

Jeg gikk tur i går - alene m musikk fra 22-22-45 og det var sååå deilig ute - ble litt svett til og med ;)

Ok dette var bryllpsdagbok ja..jeg skal holde kjeft nå.

Edit: kom på en ting til :)

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Emma*: Det er tre lysere lilla vegger og en mørkere bak senga. Samme på gjesterommet, bare at der er det grønt, imens det siste soverommet kommer til å ha hvit panel på veggene.

Jøss, koster neste tips penger? :icon_razz: Vi som snart er i familie og saker.... :ler: Neida, meneh jeg skal ta det tipset til meg, om jeg skal klare det må jeg gå tur med en gang jeg kommer hjem...for om jeg setter meg ned i sofaen kommer jeg meg ikke opp igjen.... :roll:

Og heeelt greit å skrive om andre ting enn bryllup her da... Men hovedsakelig bryllup da, men det er ikke noe problem da det er ca det eneste i tankene mine for tia, og det forskyver eksamenslesing tankene. Forøvrig så skriver jeg no her under kollokvie pause.

Så har jeg nyheter!

Presten ringte meg! Og han er i boks! :hoppe:

Vi får enten han eller en annen prest som virker grei om han jeg vil hovedsakelig ha har ferie på den tiden, det får jeg vite i februar.

Men presten hørtes kjempekoselig ut!! :danse:

Så når eksamen er ferdig, så lurer jeg på om det ikke blir litt planlegging her i gården....sånn smått... Tror om vi skal feire jul hos mine foreldre så blir det endel fiksings som fotograf og slik da, og andre ting som må fikses helst mens vi er der vi skal gifte oss. Så får jeg prøve å få samtalen med presten i påska! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he nei du skal slippe å betale ;)

Mitt problem er og at jeg blir sittende godt nedi sofaen - men jeg syns det er lettere å komme meg ut å gå for da kan jeg bare ta på sko og jakke....hvis jeg skal jogge/trene (noe jeg ikke kan skryte på meg å ha gjord i hele fjor) så må jeg skifte og sånt og da gidder jeg ikke....men gå er mye lettere å bare gjøre :)

Får komme å se hos dere snart.

Grattis med "ekkel prest" ute av bildet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg å ha riktig prest i boks ja! I samtalen med han kom han med litt vi må tenke på til samtalen vi skal ha med han eller han andre på nyåret, der nevnte han ringsermoni.

Og jeg lurer litt, kan noen fortelle meg hva en ringsermoni i kirka går ut på? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det bare at man bytter ringer da? Sånn som vi gjorde i vår...bare at den var på engelsk? Det er vel kanksje ikke alle som gjør det? Noen har kanskje bare løfter? Ikke vet jeg...jeg har bare vært i bryllup 2 ganger...og den ene gangen var jeg 6 år :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke det bare at man bytter ringer da? Sånn som vi gjorde i vår...bare at den var på engelsk? Det er vel kanksje ikke alle som gjør det? Noen har kanskje bare løfter? Ikke vet jeg...jeg har bare vært i bryllup 2 ganger...og den ene gangen var jeg 6 år :ler:

Jeg har bare vært i ditt jeg. :)

Presten snakket om den ringsermonen som om at det var et valg vi hadde, og som om det var noe utenfor den vanlige vielsen. Derfor satt jeg litt spørsmål til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima
Her står det noe om ringene. Og det ser ut som det er et valg man kan ta. Endret av Septima
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Septima! :) Forloveden sa for ca et år tilbake at han ville vi skulle skrive egne løfter når vi skulle gifte oss, montro om han mener det ennå... men jeg skal ikke nevne noe til han om det... jeg vil at det skal komme fra han.. Men det det er kanskje litt VEL amerikansk eller? Ikke helt norsk bryllup aktig. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Septima

Jeg kommer ikke til å klare å si noe annet enn "ja" tror jeg. Gråter av alt og ingenting...Blir utrolig fort rørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok som hos oss. Vi valgte selv å ha med vår "ring seremoni" - det var ikke sånn at vi måtte. (Men vi hadde jo valgt alle delene selv ;) )

Personlig ville jeg ikke hatt egne løfter - enig m deg i at det høres veldig amerikansk ut (sier jeg som hadde amerikansk bryllup...he he.) En annen grunn til at jeg ikke ville hatt det er at i kirken er man kanskje nervøs, man har mye tanker og ting er liksom veldig "stivt" og "flott" (vanskelig å beskrive hva jeg mener) og jeg vet med megselv at jeg var rørt og litt små nervøs...å skulle stå å lese opp egne løfter hadde jeg ikke orket/klart....og jeg tenker og på min bror her m tanke på ting....da ville jeg heller valgt å skrive tale å lese senere på festen. Da kan dere si akkurat de samme tingene om hva dere føler for hverandre men under litt mindre stive og "seriøse" omgivelser....om det var godt forklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi finner nok utav det, vielsen skal nok bli fin uansett. :bryllup:

Akkurat no sitter jeg og tenker på om jeg burde finne kjole før januar neste år som jeg hadde opprinnelig tenkt. Tror det er litt KG bruder som stresser meg... :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima
Vi finner nok utav det, vielsen skal nok bli fin uansett. :bryllup:

Akkurat no sitter jeg og tenker på om jeg burde finne kjole før januar neste år som jeg hadde opprinnelig tenkt. Tror det er litt KG bruder som stresser meg... :klaske:

Jeg spurte brudesalonger som var på bryllupsmessa, og der sa de at det kunne ta 3-5 måneder å få inn kjoler. En del har også salg på høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...