Gå til innhold

Sympatia sin bryllupsdagbok


Sympatia

Anbefalte innlegg

De fleste kjoler leveres vel innen 6 mnd ihvetrfall - og da har du mere enn god nok tid om du venter lille venn :klem:

Jeg ville absolutt ventet. Hvis du klarer ågå ned så mye som duønsker kan det jo hende at en helt annen stil er favoritten din "etterpå" :)

Men du kan jo bare titte....og prøve....masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for råd om dette dere to... Vel, jeg skal prøve å ta det med ro og vente. Sunnmøringen i meg blir helt :danser: når Septima nevner salg... Men samtidig har jeg hørt om disse salgene, med sprøe kvinnfolk som hiver seg over kjolene. Syns det da frister heller å prøve i ro og mak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima

Jeg har tenkt å prøve før det, for å vite hva jeg vil ha. Tror ikke det er noe koselig å prøve slike dager nei. Men om man på forhånd har prøvd, så går det kanskje greiere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Jeg har tenkt å prøve før det, for å vite hva jeg vil ha. Tror ikke det er noe koselig å prøve slike dager nei. Men om man på forhånd har prøvd, så går det kanskje greiere :)

Det tenker jeg også... men tenk om de ikke kan få inn kjolen som jeg vil ha da?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å tenke etter et innlegg jeg svarte på idag om mat i bryllup om hva jeg vil ha. Så tenkte jeg litt på middagen min idag hvor jeg hadde masse hvitløk i, og da kom jeg til å tenke på en forett jeg spiste i Kenya, Nairobi tidligere iår. Og den vil jeg såå ha, men må jo prøve meg frem før jeg finner de riktige ingrediensene. Uansett den foretten var kjempegod rista brød, med en slags tomat stuing klatt oppå som hadde masse gode krydder, hvitløk oppå.... den var så himmelsk, og vi bestilte bare mer forett. :spise:

Men så tenker jeg, litt krydra og hvitløks mat....er det noe lurt den dagen? Jeg bare VET manfolket mitt vil elske det...men allikevel...kanskje lurt med en nøytraliserer ved siden av, samt en mint pastill kanskje? hehe.... Blir glad for meninger om det... :eeeh:

(Jeg nevnte denne foretten en dag til ei venninne som ifjor høst også hadde vært i Nairobi, og da jeg snakket om den så sa hun "åååå, den restauranten har jeg også vært på, og vi også elsket den foretten" , så da har vi iallefall 20 folk som jeg kjenner som likte den" (Og to av de skal bli invitert i bryllupet) :icon_smile: )

Endret av Sympatia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres ut som Bruschetta det du beskriver jeg.

Brød under, hakket tomat blandet med basilikum og hvitløk oppå...slenger du på en spekeskinkeskive også er det enda bedre :) Vil man minimere hvitløken littkan du gni skivene med hvitløk og droppe det i tomatene oppå.

Ellers syns jeg slettes ikke det gjør noe om dere bøtter på med hvitløk i maten deres. Alle kommer jo tilå spise det og alle spiser det samme - så da vil ingen kjenne noe likevel. Tror ikke du trenger å tenke på mint engang...jeg kan aldri huske at jeg har kjent hvitløk hvis alle har spist det samme. I USA feks vet jeg de bruker hvitløk i mye jeg har spist - men jeg kjente ike at noen luktet hvitløk der borte...hverken da jeg bodde der eller nå sist :) Kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal i året fremover prøve meg frem så jeg finner riktige ingrediensene, om jeg ikke får kontakt med restauranten i Nairobi da....(Om de vil si bort sin hemmelige oppskrift da) :)

Bra at du *Emma* som gjest i bryllupet sier at du ikke har noe imot det, mine foreldre sa det samme...imens en venninne sa stakkars kaffegjestene da... hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he - ja jeg tenkte ikke på at ikke alle skulle spise middag. Men hvitløk lukter jo verst dagen etter....så det rekker vel ikke lukte ille mens kaffegjestene er det....trooooor jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
Vi finner nok utav det, vielsen skal nok bli fin uansett. :bryllup:

Akkurat no sitter jeg og tenker på om jeg burde finne kjole før januar neste år som jeg hadde opprinnelig tenkt. Tror det er litt KG bruder som stresser meg... :klaske:

Hei, har tenkt samme tanken selv i det siste, men jeg tror det er som du sier at man blir litt stresset av å være her inne innimellom når det er flere som ligger et helt år foran oss i dato for bryllupet. Jeg hørte med en brudesalong for noen uker siden og der sa de at det ikke var noe poeng å styre så mye før okt/nov da de nye kolleksjonene kommer inn for 08 så da roet jeg meg med det, men skjønner deg veldig godt altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har tenkt samme tanken selv i det siste, men jeg tror det er som du sier at man blir litt stresset av å være her inne innimellom når det er flere som ligger et helt år foran oss i dato for bryllupet. Jeg hørte med en brudesalong for noen uker siden og der sa de at det ikke var noe poeng å styre så mye før okt/nov da de nye kolleksjonene kommer inn for 08 så da roet jeg meg med det, men skjønner deg veldig godt altså ;)

Heisann Pesto...velkommen til dagboka mi...

Vel, det er jo flere som skal gifte seg neste år som har skaffet brudekjole allerede da, så ikke bare de som skal gifte seg i år som stresser da....grøss og gru....

Men ææææhhhh okt/nov...så tidlig det med da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia vennen:) Jeg må nesten innom å si hei, selv om bryllupet mitt e på drømmestadiet enda, hehe. Har forresten funnet ut at jeg kan ansette deg som "wedding planner" når den tid kommer. Du er jo effektiviteten selv jo :klappe: Du er ferdig planlagt i April med den farta her ;) Gleder meg hvertfall te å henge her inne å følge planlegginga, da er jeg liksom med selv om e bli langt borte, snufs! E å JV gleda oss te Ryggebesøk i sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Majva snuppa mi! :kose: Så kos å se deg i bryllupsdagboka mi da! Tror nok du må brekke en fot på nytt så kanskje han frir denne gangen? :hoho: Nei,huff no følte jeg meg fæl... Vel, "wedding planer", jeg kan sikkert komme med tips når din tid kommer tenker jeg. Og når det gjelder mi planlegging så tenker jeg at du og A.M er mine representanter i Åleby. Så satser jeg på at du kanskje vil bli med på brudekjoleprøving OM det blir i Ålesund?

Som jeg sa til JV ista så savner jeg dere, jeg syns dere burde komme hjem idag for jeg liker ikke å være borte fra dere de siste dagene av tiden min her i Volda... :grine: Forøvrig flytter jeg og MJ samme dag...pratisk med vaskingen,men ææææh...for en dag det blir... Grur meg...kan ikke spise den dagen heller pga min ekle koloskopi undersøkelse dagen etter også.... så det kommer sikkert til å gå inn på humøret mitt... :grine:

Gler meg mye til å få besøk av dere i sommer, håper dere får tid til å bli hos oss noen dager. Husk at jeg har bursdag 9 juli, med tanke på når dere vil på besøk... :cool:

Endret av Sympatia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner følelsen av å bli litt streset av folk her inne. Men vi har goood tid :)

Du har kommet deg lengre enn meg jooo... uææææ...stressa...nei, tilbake til bøkene, eksamen om presis en uke...huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pesto
Heisann Pesto...velkommen til dagboka mi...

Vel, det er jo flere som skal gifte seg neste år som har skaffet brudekjole allerede da, så ikke bare de som skal gifte seg i år som stresser da....grøss og gru....

Men ææææhhhh okt/nov...så tidlig det med da...

Hei, nå har jeg lest gjennom hele dagboken din så nå er jeg litt mer oppdatert her. De som har kjøpt kjole et år i forveien må være veldig sikker på vekta si om ikke annet. Det er ikke jeg, jeg vil ned 5-7 kilo før august 08 så her er det bare å henge i. Har gått ned en del kilo allerede, men de siste sitter godt ja :trene: Bare å henge i...

Jeg er kanskje litt rar, men ser på det kjolegreiene med litt grøss og gru. Har vært innom et par salonger for å snakke med de som jobbet der om når man bør prøve og sånt og de "spiser" deg med hud og hår når du kommer inn i salongen jo.. :overrasket:

Men hun ene dama var ikke så skummel. Hun sa at hvis jeg holdt øynene åpne og så etter det jeg likte frem til okt/nov og prøvde litt da så kunne jeg gå på messer i januar (som det er et par av) og begynne for alvor etter det. Da skulle jeg være skolert for et valg mente hun, det får vi nå se på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Septima
Du har kommet deg lengre enn meg jooo... uææææ...stressa...nei, tilbake til bøkene, eksamen om presis en uke...huff...

Lengre enn deg? Vi har bare bestilt kirke. Ingenting annet er ordnet. Men vi har tenkt bryllup 11 måneder lengre kanskje...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brudekjoleprøving, jaaaaaaa :tommel: . Selvsagt er jeg med viss det blir i Ålesund. Å når det er sagt så har jeg en svak anelse om at jv har blitt hakket mer positivt innstilt siden forlovelsen deres. Hehe kanskje all hintinga begynner å hjelpe :sjenert: Jv må vel jobbe til midten av juli, så bursdagsbesøk kan bli vanskelig. Men det ser vi vettu. Bli kjekt uansett. Off må ikkje nevne flytting, grøss. E å jv kjem heim i mårrå så da snakkes vi. klæm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengre enn deg? Vi har bare bestilt kirke. Ingenting annet er ordnet. Men vi har tenkt bryllup 11 måneder lengre kanskje...:)

Yepp,sikkert derfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt rar, men ser på det kjolegreiene med litt grøss og gru. Har vært innom et par salonger for å snakke med de som jobbet der om når man bør prøve og sånt og de "spiser" deg med hud og hår når du kommer inn i salongen jo.. :overrasket:

Men hun ene dama var ikke så skummel. Hun sa at hvis jeg holdt øynene åpne og så etter det jeg likte frem til okt/nov og prøvde litt da så kunne jeg gå på messer i januar (som det er et par av) og begynne for alvor etter det. Da skulle jeg være skolert for et valg mente hun, det får vi nå se på..

Så koselig at du har lest gjennom dagboka mi da Pesto, den er nok ikke ennå den mest spennende, men man kan håpe om mer etterhvert...

Du er ikke eneste som tenker med grøss og gru over brudekjoleprøving... jeg kommer nok til å følge samme råd som du fikk om å se litt på hva jeg liker...jeg har fått litt tanker om det allerede... som f.eks at jeg før ikke ville ha slør, til å no ville ha slør f.eks.... fra å ville ha en slags kort jakke med krave...til å ikke ville ha jakke i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det meg eller så virker det som at det er mange sure og lite service innstilte brudebutikk innhavere i dette landet, eller overdriver KG brudene her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...