Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde diare en gang for et par mnd siden. Tok ikke noe ny pille. Etter det har jeg vel tatt fire tester, men alle negative. Jeg kommer nok til å fortsette å ta tester av og til fremover. Jeg tenker at om jeg skulle blitt gravid vil jeg iallefall finne det ut tidlig så jeg ikke skal skade fosteret med pillene.. (Vil ALDRI ta abort, uansett hva).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg har selv skrevet en tråd om C men fikk bare ett svar så da prøver jeg her!

Har til nå ikke helt funnet det svaret på det jeg lurer på.

Jeg har gått på C i ca 2 uker, kroppen protesterte og jeg fikk mensen på lørdag. Min mens har alltid vart i 5 dager, da skulle den ha sluttet onsdag (igår).

Men det har den ikke gjort.

Blodet er fortsatt lyserødt og "ferskt".

Og det var mensen jeg fikk, med smerter og det hele. Jeg håper da virkelig ikke at jeg skal få lang mens hver gang kroppen protesterer nå....

Det passer så dårlig å fortsatt ha mens til helgen.....

Har noen av dere vært borti det samme?

Kan det ha begynt med mensen og bare fortsatt som "tulleblødninger"?

Jeg spottet bittelitt av Yasmin, men det var noen få dråper brunt blod, det er ikke sånn nå.

Nå er det mensblødninger med ferskt blod...

Hadde også tulleblødninger med Loette som varte i 3-4uker med smerter men der var også blodet mørkt.

(jeg gikk fra yasmin til Cerazette, C skal jeg ta uten opphold, da det ikke er gunstig for meg å ha mens eller liksom mens)

Skrevet

Hei!

Vet ikke om jeg kan gi deg noe godt svar, siden jeg selv mistet mensen etter kort tid på C.

Alikevel er det vel like vanlig å spotte i starten som det er å ikke blø noe i det hele tatt. Har lest her inne om fler som slutter fordi de hadde mensen konstant i de første 3 mnd med C....

Men startet du på C fordi du ville slippe mens?? I tilfelle er det mange som mister den helt etter ett år, det sa iallefall helsesøsteren min.

Skrevet
Hei!

Vet ikke om jeg kan gi deg noe godt svar, siden jeg selv mistet mensen etter kort tid på C.

Alikevel er det vel like vanlig å spotte i starten som det er å ikke blø noe i det hele tatt. Har lest her inne om fler som slutter fordi de hadde mensen konstant i de første 3 mnd med C....

Men startet du på C fordi du ville slippe mens?? I tilfelle er det mange som mister den helt etter ett år, det sa iallefall helsesøsteren min.

Ja jeg begynte med dem fordi jeg ikke skal ha mensen. Som jeg skrev er det ikke gunstig for meg å blø i det hele tatt.

Og det ikke spotting som foregår, det er mye mer blod enn det, og det er lyse rødt og ferskt. Håper bare så inderlig at det stopper til helgen...

Skrevet
Ja jeg begynte med dem fordi jeg ikke skal ha mensen. Som jeg skrev er det ikke gunstig for meg å blø i det hele tatt.

Og det ikke spotting som foregår, det er mye mer blod enn det, og det er lyse rødt og ferskt. Håper bare så inderlig at det stopper til helgen...

Da krysser jeg fingrene for at mensen forsvinner før helgen... :)

Skrevet
Da krysser jeg fingrene for at mensen forsvinner før helgen... :)

Jeg krysser fingrer, tær og alt som kan krysses :P

Skrevet
Det står i pakningsvedlegget at det er en sjelden bivirkning ved cerazette at man kan få "problemer med å bruke kontaktlinser", så det kan godt hende at det er pillenes skyld.

Jeg er ganske nybegynner på cerazette, og har akkurat hatt halvannen ukes "mens", men nå er den helt borte - forhåpentligvis! Jeg har lest om mange som har hatt problemer med småblødninger, og så er det visst flere som mister mensen helt. Jeg krysser fingrene for at jeg havner i siste kategori...

Jeg begynte på dette merket for to år siden , de tre første mnd var mensen sånn både og og kom når som helst.. så mistet jeg mensen og trodde jeg var gravid, tok en test og var ikke det.. dermed kontaktet jeg legen min , og dermed viste det seg at det var normalt og miste mensen, siden har jeg ikke hatt den! og det beste av alt er at det er ikke ''farlig'' for kroppen og ikke ha noen blødning..

Eneste jeg syntes var synd med Cerazette var at jeg la på meg igrunn en stor del, med en gang, noe som heldigvis bedret seg etterhvert av seg selv, så skjønte ikke helt den, men er fornøyd nå : D

Skrevet

Hehe.. jeg og har lagt på meg. Får vel skylde på at C kanskje gir meg bedre matlyst?? :fnise:

Skrevet

Det blør det blør tidelibom... :snurt:

Skrevet
Da hjalp det vel med fingre og tær!! Hoho... :fnise:

jepp ;)

Skrevet (endret)
Har forsøkt å søke her for å få svar på dette, og har funnet masse skrevet om cerazette, men finner ikke heeelt det jeg lurer på, så jeg prøver med å starte en ny tråd og håper dere bærer over med meg... :)

Jeg er straks ferdig med mitt første brett av cerazette. Er så langt veldig fornøyd med tanke på de bivirkningene jeg fikk så mye av tidligere. Med både andre piller og p-ringen har jeg både mistet sex-lyst og blitt fryktelig lei meg, men nå føler jeg meg mye bedre. Iallefall foreløpig....:)

Men....jeg har sånne små spot-blødninger...nesten hver dag... Og det har jeg sett at er noe veldig mange nevner her inne, enten at de blør hele tiden, eller at de mister mensen helt.

Det jeg lurer på er; er de første ukene noen god indikasjon på hvordan det blir videre?

Dere som hadde spotting i starten, fortsatte den bare, eller har noen opplevd at den går over etterhvert?

Vet at det ofte tar noen mnd før kroppen har vent seg til nye hormoner...så jeg håper at dette med blødningene er noe som kan gå over... Er så fornøyd med pillene ellers, at det hadde vært veldig fint å kunne fortsette på dem, men det er jo litt kjedelig med disse småblødningene...

Håper noen vil hjelpe meg :)

Gå direkte til innhold Gå direkte bunnen av siden

Pakning Preparatomtale Pakningsoversikt CERAZETTE 75 mikrog

Pakninger Grunnleggende informasjon om valgt pakning

Tablett

75 mikrog

3 x 28 stk Handelsnavn CERAZETTE

Virkestoff desogestrel

Legemiddelform Tablett, filmdrasjert

Styrke 75 mikrog

Pakning 3 x 28 stk kalenderpakning

Innlegg redigert, se reglene.

Spm. vedr. moderering kan taes på ris og ros.

vimse-mod.

Endret av vimse
Skrevet

Er det flere som har blødd etter sex som går på C?

Det er ikke snakk om rifter i sjeden, det var en del mer blod enn det.

Jeg blødde i 7dager, så sluttet det. Hadde sex, vips blod. Så sluttet det igjen, sex igjen, blod nok en gang..

Synes det var litt rart..

Gjest LanaLane
Skrevet

Skjedd meg mange ganger. Akkurat som kroppen har en allergisk reaksjon på sex :fnise:

Går over etter et par dager her, og er ikke mye.

Skrevet
Skjedd meg mange ganger. Akkurat som kroppen har en allergisk reaksjon på sex :fnise:

Går over etter et par dager her, og er ikke mye.

Ah, godt å vite at det ikke bare er meg ;)

Gikk ganske fort over da, men er greit å vite. Takker!

Skrevet

Nå har jeg blødd siden tirsdag. Før det hadde jeg bittelitt utflod. Har gått på Cerazette i 19 dager nå, og begynte på min andre menstruasjonsdag. Så disse blødningene er ikke menstruasjon...eller har C framskyndet "menstruasjonen"?

Er det normalt å ha blødninger i begynnelsen og så går dette over etter hvert? Jeg mener...er det håp for at jeg kan miste mensen helt etter hvert? Skal jeg gi det tre måneder?

Skrevet

Jeg ville gitt det tre måneder. Det kan jo ta inntill et år til du mister mensen helt, så du får bare holde ut :)

Skrevet

Hmm, ok, takk, jeg tror jeg skal gi det tre måneder ettersom det ikke er snakk om store blødninger. Kroppen må vel få litt tid til å venne seg på det... men er litt kjipt at man ikke vet når det kommer...men hvis resultatet kan bli helt mensfri, så er det jammen verdt et forsøk :tommel:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...