Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_nina_*
Skrevet
Jeg skjønner ikke hva dere prater om jeg.. Jeg har gått på Cerazette i over et år nå og har hatt ingen problemer.. Den eneste bivirkningen jeg hadde var at jeg var i "pms-humør" den første mnd, men etter det har jeg ikke merket noe. Mensen er borte også, noe som er veldig deilig:D

Folk reagerer forskjellig på den.

Har ikke hatt en eneste blødning på 4 år men har slitet med litt uren hud noen ganger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte også på cerazette, og var kjempefornøyd de 3-4 første månedene.. Men så begynte det å komme mange mange kviser, ble bare verre og verre. Sluttet for vel to mnd siden, men det har ikke blitt bedre ennå :( men lever ennå i håpet.. uff..angrer meg for at jeg i det hele tatt begynte. Men pillene fungerer jo såklart forskjellig fra person til person, men absolutt ingenting for meg!

Gjest Naria
Skrevet

Nå har jeg sluttet på Cerazette. Fikk nok av konstante blødninger og masse kviser..

Skrevet

Disse kvisene dere får, er de i hele ansiktet eller konsentrert i området rundt munnen? Sistnevnte skal visst være et tegn på at det skyldes noe hormonelt..

Jeg begynte på cerazette for 2 mnd siden, den eneste bivirkningen jeg har hatt er at jeg blødde litt i noen uker men har nå ikke hatt mensen på en stund. Men skjønner at mange har slitt med kviser, og det er jeg livredd for! Har litt uren hud fra før og vil IKKE at det skal bli verre...!

Gjest Naria
Skrevet (endret)
Disse kvisene dere får, er de i hele ansiktet eller konsentrert i området rundt munnen? Sistnevnte skal visst være et tegn på at det skyldes noe hormonelt..

Hele ansiktet samt på ryggen, og jeg har aldri hatt en eneste kvise på ryggen før jeg startet på Cerazette. Jeg får flest kviser rundt munnen/haka og i pannen, hvis dette er av betydning.

Endret av Naria
  • 3 uker senere...
Skrevet

Samme her. Fikk også kviser rundt munnen, spesielt haka, og litt i panna. Men det var i haka det dominerte! Hadde også på brystet og ryggen. Sluttet på cerazette for snart 3 mnd siden, og huden begynner endelig å normalisere seg igjen! Forhåpentligvis blir den fin som før :)

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_AK_*
Skrevet

Hei! har ingen erfaring med cerazette sjølv enno, men som optiker veit eg at hormonbehandlingar har en tendens til å tukle med tårefilmen, noko som gjer at vi ofte får tørre auge av p-piller og andre hormon tilskudd...og blir auga tørre, så blir det ofte et problem med kontaktlinser. Spør optiker om evt bedre linsealternativ, samt kunstig tårevæske dersom små problem. Bytt pille eller slutt med linser dersom større problem ;)

Gjest Gjest_Therese_*
Skrevet

Hei :)

Jeg har nå startet på mitt andre Cerazette brett. Det første brettet gikk som en drøm, ingen blødninger eller andre bivirkninger. Da jeg skulle starte på mitt andre brett, fikk jeg mensen til vanlig tid, men har ikke sluttet å blø siden. I går klarte jeg å glemme å ta den ene pillen, så jeg tok to. Har dermed fått en kraftig blødning, med menssmerter i magen. Tror du dette har en sammenheng?

Jeg håper virkelig denne/disse blødningene forsvinner!

Takk for svar!

Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet

jeg går på cerazette og er egentlig helt fornøyd.. slet litt med spotting i begynnelsen men det gikk fort over.. men nå tror jeg at jeg har mistet mensen helt..

Gjest Gjest_Mammamia_*
Skrevet
Har forsøkt å søke her for å få svar på dette, og har funnet masse skrevet om cerazette, men finner ikke heeelt det jeg lurer på, så jeg prøver med å starte en ny tråd og håper dere bærer over med meg... :)

Jeg er straks ferdig med mitt første brett av cerazette. Er så langt veldig fornøyd med tanke på de bivirkningene jeg fikk så mye av tidligere. Med både andre piller og p-ringen har jeg både mistet sex-lyst og blitt fryktelig lei meg, men nå føler jeg meg mye bedre. Iallefall foreløpig....:)

Men....jeg har sånne små spot-blødninger...nesten hver dag... Og det har jeg sett at er noe veldig mange nevner her inne, enten at de blør hele tiden, eller at de mister mensen helt.

Det jeg lurer på er; er de første ukene noen god indikasjon på hvordan det blir videre?

Dere som hadde spotting i starten, fortsatte den bare, eller har noen opplevd at den går over etterhvert?

Vet at det ofte tar noen mnd før kroppen har vent seg til nye hormoner...så jeg håper at dette med blødningene er noe som kan gå over... Er så fornøyd med pillene ellers, at det hadde vært veldig fint å kunne fortsette på dem, men det er jo litt kjedelig med disse småblødningene...

Håper noen vil hjelpe meg :)

Hei du.

Jeg bruker også Cerazette, og er egentlig fornøyd.

de første 2 mnd. hadde jeg ikke blødninger i det hele tatt, noe som er veldig bra..nå har jeg begynt på 4 mnd, og har vel egentlig hatt en svak jevn blødning siden jeg begynte på det 3brettet...Jeg vet ikke om dette hjelper deg, men iallefall håper jeg det går over snart.....håper andre med erfaringer kan svare også=)

Skrevet
Det er jo ikke en falsk mensen, vel? Det tjener vel sin hensikt ved at det kommer et egg ut?

Men jeg skjønner ikke, skal man ikke ha mensen eller? Det er jo det som er mest naturlig for kroppen..

Herregud, jeg er så redd for å være gravid akkurat nå ! Men alt det der at mensen stopper etter en stund på cerazette har fått meg til å tenke litt. Hmmm 3 mnd på pillen snart . Tingen er den at jeg har hatt sex MED KONDOM itillegg ( si hei til miss hypokonder-gravid :$) til å gå på pilla 3 ganger de siste to ukene, kondomen sprakk ikke og den største forskyvelsen på klokkeslettet på når jeg tar pilla har vært 5 timer. Hver gang etter sexen har spottingen / mellomblødningen som jeg BTW hadde HVER DAG , blitt borte eller svært forminsket i 2-3 dager ? hvorfor det ?

og en ting til jeg skulle bade, noe som allikevel ikke ble noe av, så jeg tok i en tampong. blødningene har vært borte siden og dette er nå 3 dager siden ! Jeg er dritredd for at jeg skal være gravid ! :'(

tror dere det er pillene som har gått seg til , og all blødning har stoppet ?

Er jeg gravid?

Eller tror dere det kommer tilbake ? og at det kun var pga tampongen ? Herregud jeg kan ikke være gravid

OG EN TING TIL visst faen vil jeg ha mensen 1 gang i mnd selv om jeg går på cerazette ! : @

Skrevet (endret)

OG EN TING TIL visst faen vil jeg ha mensen 1 gang i mnd selv om jeg går på cerazette ! : @

Endret av laperla
Skrevet

jeg er kjempefornøyd med cerazette.. kan ikke ta de andre type pillene pga helseproblemer (slag og blodpropp i nærmeste familie), jeg spottet litt den første mnd og hadde mensen kanskje 3-4 ganger, også helt stopp.. jeg syns også det var litt spooky til å begynne med.. men som andre her også sier, mensen som kommer er uansett bare fake... så det er like greit å bare slippe hele greia..

Har gått på cerazette i 3 år nå..

har ei venninne som av samme helseproblemer som meg ikke kan ta vanlige p piller - hun blødde i 3 mnd av cerazette og gikk over på Condulag.. den er veldig lik, men hun har mnd blødninger på denne.. og ellers ingen problemer..

så det kan være et tips til dere som vil ha minipille men ikke fungerer på cerazette..

Skrevet

Først en avklaring: Cerazette er ikke en p-pille, men en minipille. I Norge finnes det bare 2 typer minipiller; Cerazette og Conludag (utifra det jeg vet). Vanlige bivirkninger er uregelmessige blødninger.

Jeg ønsker og gå på minipille, da det synes å ha flere fordeler enn p-pille. Før gikk jeg på Cerazette og den funket perfekt for meg. Hadde ingen bivirkninger (og da ingen blødninger). Jeg sluttet på Cerazette da jeg reiste til utlandet for et halvt år, og begynte igjen for nesten 3 mnd. siden. Og siden da har jeg hatt spotting nesten hele tiden. :gråte: Nå begynner jeg å bli lei av dette, og har vurdert å slutte på Cerazette, men velger å gi den litt mer tid...

Skrevet

Noen som bruker Cerazette som har vært plaget med ekstreme mareritt?... :gråte:

Skrevet

Nei, har ikke vært plaget av maretitt, men drømte her ei natt at jeg fikk mensen (så fortvilt begynner jeg å bli). Har også vært plaget av kvalme og humørsvingninger, noe jeg aldri har opplevd før.

Gjest Gjest_Louise_*
Skrevet

Da jeg begynte på cerazette blødde jeg litt hver dag i ca. tre måneder, men jeg var veldig tålmodig, og etter en stund ga mensen seg helt. Har nå ikke hatt mensen på ca. tre år.

Nå vurderer jeg å slutte på den ettersom jeg ikke lenger har kjæreste, men er redd for at om jeg begynner på den igjen senere så vil ikke mensen forsvinne helt da! Har hørt at det visstnok bare er 20% som mister mensen helt av cerazette... og det er jo veldig deilig.. Noen som vet?

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_lillemeg_*
Skrevet

hei har gått på disse pillene i nesten 2 år nå, og var så heldig at jeg mistet mensen de første 9 måndene, men så plutselig skjedde det en forandring: jeg begynte å få mensen igjen, og jeg sliter veldig med spotting som kan vare opp til 2+ uker etter den ordentlige mensen har sluttet.. jeg har proteinC mangel i blodet så kan ikke ta vanlige p-piller ettersom jeg da vil risikere å få blodpropp :( minipiller er eneste løsning

noen skrev noe om at det har kommet en ny type cerazette?? går det fortsatt ann å kjøpe den gamle typen? isåfall vil jeg gå tilbake til dem, i håp om en mensenfri hverdag igjen, for det her er uutholdelig!!

Skrevet

Jeg har brukt Cerazette i et par mnd nå og er veldig fornøyd med dem. Hadde en del spotting i starten men det forsvant. Noen som vet hvor fort mensen kommer tilbake når man slutter på dem? kanskje veldig individuelt...

Noen som vet om det er mulig å kjenne når man har eggløsning medf disse pillene? for det har man vel selv om man går på dem?!? helt grønn jeg. Men jeg har sykt vondt i magen i dag, mensmurreaktig. Kjente alltid når jeg hadde eggløsning før.

Ser noen nevner mareritt her, det er litt rart for jeg har hatt flere mareritt flere netter på rad nå, noe jeg ikke pleier å ha. Drømmer skumle ting omtrent hver natt så kanskje det har en sammenheng med pillene da.

Gjest Gjest_Sliten_*
Skrevet

Hei.. Har gått på Cerazette i litt over 3 mnd. Første gang jeg bruker p-pillen. Hadde litt spotblødninger den første mnd, har siden det vært helt mensfri. Fint det.

Men problemet mitt er at eg har hatt magesmerter konstant siden eg begynte. Premenstrulle smerter som eg hadde noen dager før mensen kom før. Det kjennes ut som om mensen kommer hele tiden, men den kommer aldri. Blir sliten av å ha vondt i magen hele tiden. Vet at det tar ca. 3 mnd for kroppen å vende seg til pillen, men det kjennes ikke ut til noe bedring enda..

Noen som har/har hatt samme problemet??

Hilsen sliten!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...