Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
...nei, hun sa ikke hvorfor hun sa det om Microg. og Yasmin..hun var bare veldig rar...som om jeg var helt på bærtur når jeg ville ha Cerazette!! Kanskje hun bare hadde lært om M og Y :P

Har dere sett det her? Det kan da ikke stemme...etter alt det jeg har lest her på KG...hæ??

Sant og usant om p-piller

Åh, herregud, det er så mange leger der ute som ikke har PEILING på p-piller, det er faktisk skremmende. Cerazette for kvinner som ammer?? Jada, de passer utmerket om man ammer, men at en lege ikke har fått med seg at Cerazette er et utmerket alternativ for andre også er ganske skummelt...

Men leger sier mye snodig. Selv fikk jeg microgynon fordi legen sa det er en lavdosert pille (og det står det jo i pakningsvedlegget også, og over alt ellers), og det var greit å begynne med det. Så sier jeg det til en venninne, og hun ble sååå sjokkert, for hennes lege hadde fortalt at microgynon er så høydosert at det kan brukes som angrepille, og det burde man IKKE bruke. Her inne på KG er det også nevnt noen ganger, at man har fått beskjed av legen om at microgynon er som angrepiller... :roll:

Så nå er jeg ganske mistroisk til alt allmennleger måtte ha å si om p-piller. de fleste har som regel grei kunnskap, men mange eier jo ikke peiling i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og den siden med "sant og usant om p-piller" er bare noe tøv, det vet de fleste kvinner som har gått på p-piller... ;) Men sånn blir det når man skal basere fakta på "dette greier vi ikke bevise, ergo kan det ikke være mulig" i stedetfor erfaringer til hundretusener av kvinner.

Skrevet

Takk for svar :vinke:

Aha, men har skjønt at det er mindre sjanse for spotting hvis man tar den på akkurat samme tidspunkt hver dag?

Har noen av dere fått dårligere matlyst av Cerazette, forresten? Har ikke lyst på noe mat...og heller ikke potetgull..brus..godteri..whatever. Er ikke direkte kvalm, men har ikke lyst på mat. Føler dette begynte etter at jeg begynte på pillen..tatt 6 piller nå ;) Kanskje det går over når jeg blir vant? Eller så kan det jo også være noe annet...

Skrevet

Ingen andre med dårlig matlyst av Cerazette? ..jeg dro i butikken og tillot meg å kjøpe HVA SOM HELST. Dro hjem med en Cola...

Gjest LanaLane
Skrevet

nei, jeg har fremdeles alltid lyst på godteri jeg!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg fikk c-cup av cerazette, fra før a-cup. Mye kviser også og litt mer pms.

Skrevet

Hmm.. fascinerende at folk får så mange ulike reaksjoner!! "Morsomt" at kroppene våre reagerer så forskjellig... not.

Wow, så man kan gå opp i cup-størrelse? Jeg har bare hørt at det er noe tull, jeg, men er vel ikke det, da. Men synd med de kvisene.. Eneste jeg har merket til nå er det med matlysten. Får vel trøste meg med at det er bra jeg ikke spiser som en hest... selv om jeg tror det hadde vært bedre uansett. Å få til å kontrollere, altså. Jeje..

:danse:

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet
Nå har jeg lest hele tråden, å jeg er veldig i tvil om jeg vil fortsette me pillen.

Jeg har tidligere gått på Yasmin, men hadde ingen sexlyst i det hele tatt. så derfor foreslo legen min å bytte til Cerazette. Jeg fikk beskjed om å begynne første menstrasjonsdagen, fordet om jeg ikke var ferdig med Yasminbrettet. Dette gjorde jeg, og har hatt noen småblødninger etterpå. men ikke verre enn at det har vært litt farve på papiret. MEN! jeg har fått et voldsomt sinne, hadde det en dag i mnd med Yasmin, men nå er det oftere. kommer til å skremme vettet av ungene og folk rundt meg. Tror aldri jeg har vært så sint før. er også plaget med voldsom hodepine fra rundt 2-3 på dagen og det gir seg ikke... i tillegg har jeg hatt 3-4 dager der det har klødd på hele kroppen på kvelden/natten og morgenen. Jeg har nesten klødd med til blods, så ille har det vært. For ca 1 uke siden oppdaget jeg små røde prikker/flekker på kroppen, de sprer seg nedover begge bena og oppvoer magen. har også noen på armene.

Noen som har opplevd noe av dette?

Vurdere å slutte helt med alt som heter P-piller, å heller bruke kondom.

tror ikke alt er så bra å putte inn i kroppen.

Hei! Har gått på cerazette i ca1 måned nå(er snart ferig med 1 brettet). Hadde det samme som deg. Den første uken klødde jeg så sinnsykt. Over hele kroppen men mest på brystet. Fikk litt utslett og sånt. Men det gikk over. Så nå har jeg ikke noe problemer. Men skulle skulle hatt min første mens med cerazette for noen dager siden, men fikk det i går og da er det bare småblødninger. Lurer på om denne blødninger varer lenge! Håper ikke det :/

Skrevet

Kan jo være heldig at det er din eneste mens med cerazette da. :jepp:

Selv har jeg bare hatt litt spotting et par ganger eller noe, så mistet jeg mensen helt. Har gått på pilla i et år snart.

Meeeen... Alt er jo veldig individuellt.

Gjest Gjest_Fanteria_*
Skrevet

Jeg brukte C en periode på 3 mnd. Det var det mer enn nok for min del. Hadde kraftig mens i de 3 mnd, med 7 dager hver for seg uten blødninger. Mener å huske at det lengste oppholdet var på 3 dager. Lite kult egentlig.

Har nå funnet noe som passer meg perfekt. Nuvaring.

Men som andre har nevnt tidligere, kroppen reagerer forskjellig. Så det er vel bare å fortsette å prøve å finne ett prevansjonsmiddel som fungerer for deg og fin kropp om Cerazetten ikke fungerer.

Skrevet

Heisann! Jeg er ny på forumet her :)

Jeg har brukt Cerazette i to år nå, og er kjempefornøyd! Jeg har ikke hatt mensen siden jeg begynte med den, noe som er utrolig deilig. Jeg har ikke gått noe opp i vekt eller hatt noen andre bivirkninger. Det virker som, slik som med de fleste p-piller, at mange reagerer veldig forskjellig. Det gjelder vel bare å prøve seg frem og finne den pillen som passer en best.

Skrevet

hei watermelon, velkommen :goodbye:

Vi er heldige vi, ingen bivirkninger untatt mensen som forsvant *deilig*

Skrevet

Hei!

Må jeg ta ny pille? Går på Cerazette. Har vært dårlig i magen i hele dag. Tok pille for 20 minutter siden. Var på do nå... diarelignende greier. Må jeg ta ny pille? Og i tilfelle..hvordan blir det med dagene på brettet? Står jo ukedager for hver pille?

Skrevet
Hei!

Må jeg ta ny pille? Går på Cerazette. Har vært dårlig i magen i hele dag. Tok pille for 20 minutter siden. Var på do nå... diarelignende greier. Må jeg ta ny pille? Og i tilfelle..hvordan blir det med dagene på brettet? Står jo ukedager for hver pille?

Var det "berre" laust, eller var det tyntflytande? Dersom det berre er laus avføring, er det ikkje naudsynt med ny pille, då det er tyntflytande avføring som blir definert som diare, ut frå det eg har forstått.

Om det er naudsynt å ta ein ny, kan du anten ta ein frå eit anna breitt, og bruke det brettet som "reservebrett"(kjekt å ha når slike ting skjer). Eller så kan du ta ein for kvar dag heretter som vanleg, og så byrjar du berre på nytt brett når dette er tomt. (Det er jo det same hormoninnhaldet i kvar einaste pille på brettet, og kroppen merkar ikkje skilnad på kor mange tablettar det er på brettet, så lenge det er ein tablett kvar dag.)

Skrevet

Hmm, ok. Jeg bare driter i å ta en ny pille, jeg. Kommer ikke til å ha sex på en uke uansett :P

Skrevet

Hehe :P Og du har ikkje hatt sex den siste veka som var heller?

Skrevet

jeg pleier heller å ta en pille fra den øverste uka på brettet jeg. hvis det er krise og en må ta en ekstra tar jeg derfor den pilla jeg egentlig skulle tatt sist. på den måten trenger jeg ikke rote med å ha et "reservebrett" eller liknende..

Skrevet

Når skal man egentlig ta graviditetstest om man går på Cerazette? Jeg mener..normalt skal man vel ta den på den første menstruasjonsdagen.. men om man ikke har menstruasjon på Cerazette... kan man bare ta den når som helst?

Skrevet

Clearblue skriver at man kan ta testen tidligst 19 dager etter ubeskyttet samleie. Feks hvis du glemmer en pille eller får diare....

Skrevet
Når skal man egentlig ta graviditetstest om man går på Cerazette? Jeg mener..normalt skal man vel ta den på den første menstruasjonsdagen.. men om man ikke har menstruasjon på Cerazette... kan man bare ta den når som helst?

Clearblue skriver at man kan ta testen tidligst 19 dager etter ubeskyttet samleie. Feks hvis du glemmer en pille eller får diare....

:Nikke:

Eg brukar å ta ein test kvar eller annankvar månad, meir som ein "kontroll" enn av reell frykt for å vere gravid. Då er dette oppdaga såpass tidleg, at eg har abort som alternativ dersom eg ynskjer å ta i bruk det alternativet. (Lite sannsynleg, om eg kjenner meg sjølv rett, men då har eg i alle fall eit val.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...