Gå til innhold

Cerazette


Imogen

Anbefalte innlegg

Hmm, ok, takk, jeg tror jeg skal gi det tre måneder ettersom det ikke er snakk om store blødninger. Kroppen må vel få litt tid til å venne seg på det... men er litt kjipt at man ikke vet når det kommer...men hvis resultatet kan bli helt mensfri, så er det jammen verdt et forsøk :tommel:

Enig!

Jeg prøver også ut disse og håper på å bli mensfri. Hvis C virker godt, skal jeg bytte til P-stav. P-stav inneholder det samme som Cerazette.

Har gått på C i kanskje litt over to uker nå. Fikk mensen, og den varte i nesten 2 dager lenger enn vanlig. Og fant ut at etter sex, så blør jeg også litt, men det gidde seg veldig veldig fort.

Har ikke blødd noe siden det.

krysser fingre og tær for å bli mens fri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig!

Jeg prøver også ut disse og håper på å bli mensfri. Hvis C virker godt, skal jeg bytte til P-stav. P-stav inneholder det samme som Cerazette.

Har gått på C i kanskje litt over to uker nå. Fikk mensen, og den varte i nesten 2 dager lenger enn vanlig. Og fant ut at etter sex, så blør jeg også litt, men det gidde seg veldig veldig fort.

Har ikke blødd noe siden det.

krysser fingre og tær for å bli mens fri!

Får si ifra hvordan det går da! :) krysser fingre og tær for dere Er deilig å slippe mensen :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! jeg fikk cerazette forde jeg hadde får høytblodtrykk. jeg gikk før på microgynon. jeg fikk beskjed om å starte på cerazette samme dag. det er nå tre dager siden. jeg har lest mange av komentarene deres her.

å jeg har idag fått mensen. fikk dere mensen istarten eller så tidlig, etter å ha starta på de? å ble den borte? eller ble det langvarig mensen på noen måneder? jeg skal til spania om litt over en uke å vil helst slippe mensen da. vil helst slippe den helt. å håper jeg slipper et mensenhælvete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann du :)

Ingen fasitsvar på dette, som skrevet her tidligere. Men jeg kan jo fortelle hvordan det var for meg?

Jeg fikk mensen noen uker etter jeg startet på C. Den varte ca en uke, men det var ikke store blødninger. Har hatt mensen kanskje 3 ganger siden jeg begynte for snart ett år siden.

Lykke til.. :) Kan vel kanskje krysse fingre og tær for deg og da! tihi.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel kanskje krysse fingre og tær for deg og da! ja gjør det:) tror jeg trenger det..

men bare ble litt redd siden det ser ut som de fleste ikke har fått mensen før andre brett. men ikke etter tre piller..

hadde jeg viste alt dette tror jeg at jeg hadde tatt ferdig sistebrette med microgynon før jeg starta på cerazett:P men håper det går bra. har litt over en uke å håpe på:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Cerazette i litt over ett år nå, og det har gått veldig opp og ned i forhold til mensen :forvirret: I begynnelsen hadde jeg litt spotting i noen uker, men det ga seg etterhvert. Så gikk det greit i lang tid, men nå har jeg hatt spotting i et par måneder - bare med et opphold på ca. 2 uker. Jeg må innrømme at jeg heller bruker truseinnlegg hver dag - enn å ha skikkelig mensen én gang i uka, men det er veldig greit å si når jeg er singel :laugh:

Er det noen som har brukt Cerazette i 1 år eller mer, og som fortsatt har rare "blødninger"? Og kan jeg regne med at det går over etter hvert, eller er "løpet kjørt" nå? :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt cerazette i litt over 1 år. I begynnelsen hadde jeg spot blødning i over en måned. Jeg hadde veldig lyst å gi opp, men jeg fortsatte. Det gidde seg, og jeg har omtrent aldri mellomblødninger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har blitt "deprimert" eller nedstemt av Cerazette?

....jeg vet ikke helt..men har grått hver dag i en måned snart...noen dager bruker jeg 10 minutter opp en 200 meter lang bakke..det sier stopp... jeg har blitt såret..er vel noe med det...men føles nesten verre enn vanlig og lurer på om det kan ha noe med Cerazette å gjøre? At det forverrer? Faen..jeg som egentlig er så utrolig positiv! Jævlig vanskelig det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har vært skikkelig edd for å begynne på cerazette, spotting og andre ulumskheter greier jeg meg fint uten!!!

Jeg snakket med gynekologen min om dette, hun sa at hvis du begynner på cerazette på første blødningsdag, så vil spotting være antagelig, men om man startet mot slutten av blødningsperioden ville ikke det være noe problem.

Kan det stemme at de som ikke har hatt noe problem med spotting har begynnt rundt fjerde mensdag, mens de som har opplevd spotting tok første pille på første dag med mens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Gjest_anomym_*

Jeg har gått på cerazette i et år snart, er storfornøyd. de første 4 brettene hadde jeg mye spotting og små-mens, men etterhvert mista jeg mensen helt!:D

i tillegg merker man lite til hormonene i cerazette. brukte å gå på mercilon og da mista jeg sex-lysten helt.

anbefaler cerezette=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

oppdatering:

Jeg er på det 3brettet med cerazette nå, og skulle ha hatt mensen for snart 3 uker siden. Så cerazette har begynt med sin magi!

Overrasket over at det tok så kort tid, håper bare at det fortsetter slik.

Har ikke fått noe spotting, fikk mensen på brett 1 og 2, og da varte mensen MYE lengre enn hva den noensinne har vart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest reddhare!

det kan jo ikke være en falsk mensen!?

men jeg begynte på cerazette for en mnd siden jeg jeg tripper rundt på mensen altså.. jeg har ikke hatt noe spotting men jeg er redd for at mensen ikke skal komme og tror jeg kan være gravid .. jeg er redd og veldig følsom, men det er etter 1 mnd jeg har begynt å føle ting skje.. men jeg synes det er dritt om jeg ikke får mensen.. da kommer jeg til å gå redd for å være gravid og ta test en gang i mnd.. det er bare tull ! HVORFOR KAN DET IKKE VÆRE EN PILLE SOM ER PERFEKT?"?? .. og uansett.. jeg vil tro Yasmin er bedre.. for herre gud, blod propp.. hva er det man ikke kan dø av nå om dagen.

Bekymra som søren.. ! og bør jeg ta en test eller vente litt for å sjekke om jeg bare har en mensen-forbi-cerazette-virkning eller bør jeg sjekke om jeg er gravid.. jeg plages helt sykt psykisk.. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Litt utenom tema, ikke meningen å kuppe tråden altså. Bare lurer på om noen kan svare meg på et lite spm.?

Jeg slutta på cerazette for ca. 1 mnd siden. Hvor lang tid tror dere det tar før man får eggløsning igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det kan jo ikke være en falsk mensen!?

men jeg begynte på cerazette for en mnd siden jeg jeg tripper rundt på mensen altså.. jeg har ikke hatt noe spotting men jeg er redd for at mensen ikke skal komme og tror jeg kan være gravid .. jeg er redd og veldig følsom, men det er etter 1 mnd jeg har begynt å føle ting skje.. men jeg synes det er dritt om jeg ikke får mensen.. da kommer jeg til å gå redd for å være gravid og ta test en gang i mnd.. det er bare tull ! HVORFOR KAN DET IKKE VÆRE EN PILLE SOM ER PERFEKT?"?? .. og uansett.. jeg vil tro Yasmin er bedre.. for herre gud, blod propp.. hva er det man ikke kan dø av nå om dagen.

Bekymra som søren.. ! og bør jeg ta en test eller vente litt for å sjekke om jeg bare har en mensen-forbi-cerazette-virkning eller bør jeg sjekke om jeg er gravid.. jeg plages helt sykt psykisk.. !

Test for å være sikker.

hvis du vil ha en falsk fremkallt mensen for å være sikker, så bør du bytte p-piller til de med sukkerpiller eller de som har en pillefri uke.

Cerazette skal man ta uten opphold, og da slutter man å få mensen før eller siden, iallefall de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

Vurderer å kjøpe meg tester fra billigtester.no eller no og teste meg annenhver måned. Blir kjapt litt paranoid når en ikke får mensen som vanlig.

Hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ejala
Vurderer å kjøpe meg tester fra billigtester.no eller no og teste meg annenhver måned. Blir kjapt litt paranoid når en ikke får mensen som vanlig.

Hva gjør dere andre?

Tar ein test innimellom her også. Av og til blir det riktig nok tre-fire månader mellom to testar, men ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_gjest_*

Ehm, 1 spm. Ble ferdig med brettet med Loette på lørdag, og tok første pillen av Cerazette på søndag. Hadde sex natt til i dag, uten noen annen beskyttelse. I pakningsvedlegget står det at etter å ha tatt den siste aktive pillen så kan man begynne rett på Cerazette uten tileggsprevensjon. Jeg leste feil, trodde det stod at etter den siste inaktive pillen kan man begynne og bruke Cerazette uten å bruke tilleggsprevensjon...hvor stor er sjangsen for graviditet når jeg har gått på p-piller i 1 år uten opphold hoppa rett over på Cerazette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, 1 spm. Ble ferdig med brettet med Loette på lørdag, og tok første pillen av Cerazette på søndag. Hadde sex natt til i dag, uten noen annen beskyttelse. I pakningsvedlegget står det at etter å ha tatt den siste aktive pillen så kan man begynne rett på Cerazette uten tileggsprevensjon. Jeg leste feil, trodde det stod at etter den siste inaktive pillen kan man begynne og bruke Cerazette uten å bruke tilleggsprevensjon...hvor stor er sjangsen for graviditet når jeg har gått på p-piller i 1 år uten opphold hoppa rett over på Cerazette?

Sjansen er der, men i teorien skal den pillefrie (sukkerpille) uken være for kort til at et egg kan modnes og slippes.

Men jeg tror jeg ville ha tatt en test allikevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...