Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Etter å ha fått bivirkninger av diverse p-piller, p-ringer, p-implantat, hormonspiral, vanlig spiral (på vei ut, smerter og økt blødning) og you name it, skal jeg jammen spørre legen min om å få en resept på Cerazette for den høres super ut. Er veldig glad for at jeg kom over denne tråden akkurat nå. Sliten etter en 11 dagers mens... Håper Cerazette kan hjelpe :helen:

Videoannonse
Annonse
Gjest EmilyLane
Skrevet

Etter 5 mnd blør jeg enda. Irriterende! Men er bare spotting heldigvis, forsvinner etter noen dager.

Men det er en liten pris å betale for hvordan den ellers funker. Masse lyst, husker ikke sist jeg hadde en kvise og er i så godt humør at det er til å spy av.

Men jeg er fremdeles "mann" (som jeg skrev om tidligere i denne tråden).

Skrevet

Jeg er helt på slutten av brett nr 6 nå.

Har nå i dag, igjen, blødd i 7 dager.... før cerazette blødde jeg aldri mer enn i 4-5dager.

Det har heldigvis vært noen uker mellom hver ukelange mens og spotting nå. Håper det bedrer seg.

Jeg har også oppdaget at med min nå ikke eksisterende døgnrytme har jeg da på dette brettet glemt å ta pillen i noen dager... :sjenert: så jeg skylder denne blødningen på min glemskhet denne gangen :fnise:

Jeg har ikke fått noe særs kviser egentlig, men syns jeg har fått litt sånn nuppete eller små klumpete hud i ansiktet, spesiellt på haken, tror det er pillene. Men, så lenge jeg ikke får masse kviser så overlever jeg.

Satser på at all spotting og ukelang mens stopper helt opp etter 6 brett til. Det skal visst ta opp til 6-12mnd før de har "utryddet" mensen :P

*krysser fingrer og tær*

Ellers er jeg ganske fornøyd, har ikke fått noe mer migrene eller spenningshodepine, slik jeg fikk av yasmin.

Gjest Gjest
Skrevet

Den høres jo grei ut den Cerazetten. Bortsett fra spotting og småblødninger da. Jeg blødde normalt i 7 dager før, men det har blitt mer langvarig de senere år. Har vært hos legen og de finner ikke noe galt. Hormoner kan lage mye surr.

Hadde det så fint med hormonspiral i et helt år og bare små blødninger men så kom den vel ut av "bane" og ble vond og jeg blødde uregelmessig så måtte fjerne den.

Håper jeg har bedre lykke med Cerazette. Var og hentet resepten i dag og gleder meg til å begynne med den.

Kjempefint at dere forteller hvordan det går med dere og denne pillen. Da vet jeg at hvis det blir litt småkluss i begynnelsen (eller kanskje et helt år...) så kan det bedre seg. Godt å vite. :jepp:

Gjest EmilyLane
Skrevet

Jeg kan oppdatere med at jeg har fått min første kvise på 5 mnd. IK! :gjeiper:

På haka og greier. Men litt tannkrem tok biffen ;) Så vi later som om det ikke skjedde.

Jeg har sluttet å blø nå, men min erfaring er at jeg begynner å blø med en gang jeg ikke tar pillen til omtrent nøyaktig samme tid (pluss minus 3 timer maks).

Skrevet

Jeg var strålende fornøyd, helt til jeg plutselig fikk "masse" kviser. Har aldri hatt noe mer enn en kvise eller to innimellom, men plutselig dukket det opp kviser på rygg/nakke og i ansiktet (t-sonen). Huden min, som før var tørr, har plutselig blitt blank... :sukk:

Dette skjedde plutselig rundt brett nr. 5, og har vart en måneds tid. Håper jo det skal stabilisere seg, men hvis det fortsetter sånn kommer jeg til å slutte med pillene...

Er det noen som har fått kviser, og som har blitt kvitt problemet uten å slutte med pillene?

Skrevet

ARGH!!!!

Er på brett nr 6 fremdeles og har nå blødd i 11dager.... herregud da! Aldri vært så ille på de andre brettene! :kjefte:

Gjest Volven
Skrevet

Begynte med Cerazette i går. Er veldig spent på hvordan jeg tåler den :)

Håper jeg slipper å blø så lenge og mye etter jeg begynte med den.

Gjest Volven
Skrevet (endret)

Nå er det den 4. dagen med Cerazette. Det har blitt noen få, uventede kviser, ikke mange og ikke plagsomt heldigvis.

Verre er det med utslett som jeg i dag oppdaget at jeg har fått på brystet og magen :tristbla:

Kanskje er jeg heldig og det bare er solutslett... Håper det.

Men det ser ut til at blødningene blir mye mindre. Har verken fått migrene eller kramper i bena av pillene så langt. (Noe jeg har fått med p-stav og p-piller før).

Noen som hadde litt utslett til å begynne med men som forsvant igjen etter en stund?

Endret av Volven
Skrevet
Det har blitt noen få, uventede kviser, ikke mange og ikke plagsomt heldigvis.

Verre er det med utslett som jeg i dag oppdaget at jeg har fått på brystet og magen :tristbla:

Men det ser ut til at blødningene blir mye mindre. Har verken fått migrene eller kramper i bena av de så langt. Men utslettet er nok ikke så bra.

Noen som hadde litt utslett til å begynne med men som forsvant igjen etter en stund?

Utslett er en bivirkning ja, hvis utslettet klør eller svir så ta en tur til legen så får du sikkert en salve eller noe. Og hvis utslettet ikke blir borte om en uke eller to ville jeg også tatt en tur til legen.

Hørt om hvor lenge det kan stå på osv

Gjest Volven
Skrevet

Tusen takk for raskt svar Avalon! :)

Det er nok lurt ja. Skal følge med litt ekstra for å se om det kun er der jeg er litt solbrent, eller om det også er på andre steder som ikke har fått så mye sol.

Så langt har jeg jo tålt Cerazette bedre enn forventet, så håper det bare er soleksem. Kryss fingrene for meg da please :jepp:

Skrevet
Tusen takk for raskt svar Avalon! :)

Det er nok lurt ja. Skal følge med litt ekstra for å se om det kun er der jeg er litt solbrent, eller om det også er på andre steder som ikke har fått så mye sol.

Så langt har jeg jo tålt Cerazette bedre enn forventet, så håper det bare er soleksem. Kryss fingrene for meg da please :jepp:

Krysser alt jeg eier og har :fnise:

Gjest Volven
Skrevet
Krysser alt jeg eier og har :fnise:

Hehe... takker og bukker :)

Gjest Volven
Skrevet

Takk for støtten! :)

Det begynte å flasse i går så det er nok bare solbrenthet/solutslett. Ikke funnet noe utslett noe annet sted og nå klør det ikke mer heller. Fortsatt ingen negative bivirkninger av Cerazette. Bare positive :fnise:

Finere (mer bollete) pupper og ikke fått store blødninger selv om jeg har mensen nå. Blør bare så vidt. Er så langt kjempefornøyd. Ikke har jeg fått migrene heller slik som av p-piller, p-ring og implantat. Håper virkelig det fortsetter sånn! :jepp:

Skrevet
Takk for støtten! :)

Det begynte å flasse i går så det er nok bare solbrenthet/solutslett. Ikke funnet noe utslett noe annet sted og nå klør det ikke mer heller. Fortsatt ingen negative bivirkninger av Cerazette. Bare positive :fnise:

Finere (mer bollete) pupper og ikke fått store blødninger selv om jeg har mensen nå. Blør bare så vidt. Er så langt kjempefornøyd. Ikke har jeg fått migrene heller slik som av p-piller, p-ring og implantat. Håper virkelig det fortsetter sånn! :jepp:

Jeg har ikke fått finere eller mer bollete pupper :kjefte: Jeg vil også ha!

Skal skrive sint brev til de som lager pillene! Feigt!

Skrevet
Jeg har ikke fått finere eller mer bollete pupper :kjefte: Jeg vil også ha!

Skal skrive sint brev til de som lager pillene! Feigt!

Så utettferdig! Ja, det synes jeg virkelig du skal gjøre! :ler:

(Det var heldigvis bare solutslett er helt fin igjen nå).

Men blør enda. Er på 1. brettet med Cerazette. Skal ta den 12. tabletten i dag og har blødd i 12 dager. Pleier ikke å blø så mye etter så lang tid og har hatt menssmerter i alle disse dagene også. Pleier bare ha det i et par dager eller så. Dette må være noen merkelige piller du :lur:

Håper det slutter å blø snart :filer:

Gjest Gjest_Morellen_*
Skrevet

Oj, jeg skal begynne på Cerazette nå, og plutselig fant jeg en tolv siders tråd om dette her inne. Genialt! :fnise:

Går på Yasmin, men på grunn av til tider sterk hodepine (har migrene) som følge av disse så ser jeg meg nødt til å slutte. Håper Cerazette er mildere mot kroppen min. Jeg er allikevel veldig redd for kviseutbrudd. Huden min er kjempefin når jeg går på Yasmin, men i periodene jeg har sluttet har jeg vært FULL av kviser på bryst, hals, rygg og noe i fjes. Skikkelig kjedelig.

Har bare lest de siste par sidene i tråden så langt, men det høres ut som om dere har gode erfaringer med pillen. Gleder meg til å prøve! :)

Skrevet (endret)
Oj, jeg skal begynne på Cerazette nå, og plutselig fant jeg en tolv siders tråd om dette her inne. Genialt! :fnise:

Går på Yasmin, men på grunn av til tider sterk hodepine (har migrene) som følge av disse så ser jeg meg nødt til å slutte. Håper Cerazette er mildere mot kroppen min. Jeg er allikevel veldig redd for kviseutbrudd. Huden min er kjempefin når jeg går på Yasmin, men i periodene jeg har sluttet har jeg vært FULL av kviser på bryst, hals, rygg og noe i fjes. Skikkelig kjedelig.

Har bare lest de siste par sidene i tråden så langt, men det høres ut som om dere har gode erfaringer med pillen. Gleder meg til å prøve! :)

Jeg tålte ikke Yasmin eller Yasminelle (migrenen ble mye verre og en del andre bivirkninger) men det ser ut som jeg tåler Cerazette godt. Er kjempeglad for at jeg fant denne tråden selv :jepp:

Det eneste jeg har merket var et par ekstra små kviser i ansiktet i løpet av den første uken etter at jeg begynte med pillene, men de forsvant etter noen få dager. Så ikke noe problem. Ikke fått noen fler kviser. Heller tvert om faktisk.

Jeg går på mitt 1. brett nå og har blødd i 14. dager men nå ser det ut til å gi seg, heldigvis. Jeg blør bestandig i 14. dager på det 1. brettet jeg tar p-piller så det er vel det samme med Cerazette tenker jeg. Så jeg anbefaler dem på det varmeste.

Du får ha lykke til du også! :)

Endret av Volven
Skrevet

<jeg har også migrene og fant ut at yasmin ikke var helt bra å bruke. Håper Cerazette funker for deg også :)

Gjest Gla'&fornøyd
Skrevet

Cerazette er noe av det bedre som har skjedd meg. Jeg har hatt alvorlige bivirkninger av P-ringer, P-sprøyte, Yasmin, Trionetta og Loette. De har sendt meg ned i dype bølgedaler som har vært med på å utløse depresjon og selvskading. Ikke akkurat en ønsket bivirkning det.

Så leste jeg litt rundt og fant ut at Cerazette kunne være løsningen, og gjett om det har vært!!!!

Jeg er på brett 4 og har ikke merket noen ting på humøret. Jeg er meg selv!!! Overhodet ingen humørsvingninger!!! :hoppe::danser::hoppe:

I tillegg er mensen borte, hadde noe spotting på de to første brettene, men dette har gitt seg nå. Kvisene mine har så å si blitt borte. Sexlysta er kanonbra!!! :lur: HALLELUJAHHH!!!! ;)

:pls: Cerazette!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...