Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da skal jeg om noen få dager begynne på brett nr 8!!

Når jeg har kommet til brett nr 12, om det fortsatt går bra (noe jeg tror det vil!) så skal jeg få satt inn p-stav!

Legen på sykehuset sa at den staven inneholdt det samme som Cerazette men at det var lurt å prøve ut pillene først. :enig:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Da skal jeg om noen få dager begynne på brett nr 8!!

Når jeg har kommet til brett nr 12, om det fortsatt går bra (noe jeg tror det vil!) så skal jeg få satt inn p-stav!

Legen på sykehuset sa at den staven inneholdt det samme som Cerazette men at det var lurt å prøve ut pillene først. :enig:

Det er veldig individuelt dette her, men forteller deg hva som skjedde med meg da jeg fikk satt inn p-stav. Migrene og spotblødninger hver dag i ca 4 mnd. Da orket jeg ikke mer og fikk den fjernet, på grunn av migrenen og ble slapp av blodtapet. Har arr i armen den dag i dag, etter p-staven, den grodde godt fast og måtte lirkes og skjæres ut. Vondt i armen der fortsatt. Er flere år siden nå... Var en av de første som fikk den her i Norge.

Har ikke hatt noe migrene eller spotblødning med Cerazette. Men er på første brettet da. Hormonspiral tålte jeg med hormonene, men den begynte å bli vond og jeg begynte å blø. Den var på vei ut så da ble den fjernet. Personlig vil jeg ikke anbefale p-stav til noen, basert på egne erfaringer. Hormonspiral anbefaler jeg til de som kan ha spiral, det passer ikke for alle. Den er også fin.

Men klart du kan prøve og er du ikke fornøyd kan du bytte til Cerazette igjen. Men tenk deg godt om, er noe jeg vil si til deg... Jeg får ikke migrene av Cerazette, men fikk det av p-stav. Måtte bare advare deg litt jeg nå, vil ikke at andre skal oppleve det samme som meg... :sjenert:

Skrevet
Det er veldig individuelt dette her, men forteller deg hva som skjedde med meg da jeg fikk satt inn p-stav. Migrene og spotblødninger hver dag i ca 4 mnd. Da orket jeg ikke mer og fikk den fjernet, på grunn av migrenen og ble slapp av blodtapet. Har arr i armen den dag i dag, etter p-staven, den grodde godt fast og måtte lirkes og skjæres ut. Vondt i armen der fortsatt. Er flere år siden nå... Var en av de første som fikk den her i Norge.

Har ikke hatt noe migrene eller spotblødning med Cerazette. Men er på første brettet da. Hormonspiral tålte jeg med hormonene, men den begynte å bli vond og jeg begynte å blø. Den var på vei ut så da ble den fjernet. Personlig vil jeg ikke anbefale p-stav til noen, basert på egne erfaringer. Hormonspiral anbefaler jeg til de som kan ha spiral, det passer ikke for alle. Den er også fin.

Men klart du kan prøve og er du ikke fornøyd kan du bytte til Cerazette igjen. Men tenk deg godt om, er noe jeg vil si til deg... Jeg får ikke migrene av Cerazette, men fikk det av p-stav. Måtte bare advare deg litt jeg nå, vil ikke at andre skal oppleve det samme som meg... :sjenert:

Takk for det.

Men når legen vet om migrenen min og andre ting, p-staven skal også inneholde det samme som cerazette. Og det er derfor jeg først prøver pillene for å se om de har riktig effekt på min kropp :)

Kjenner også folk som har p-stav og hatt den lenge, de har ikke hatt noen problemer.

Skrevet
Takk for det.

Men når legen vet om migrenen min og andre ting, p-staven skal også inneholde det samme som cerazette. Og det er derfor jeg først prøver pillene for å se om de har riktig effekt på min kropp :)

Kjenner også folk som har p-stav og hatt den lenge, de har ikke hatt noen problemer.

Ja, sånt er nok veldig forskjellig fra person til person, en vet jo ikke hvordan det virker på en selv før en har prøvd. Du får ha lykke til i alle fall. Det viktigste er jo at du finner en løsning som fungerer godt for deg :jepp:

Skrevet
Ja, sånt er nok veldig forskjellig fra person til person, en vet jo ikke hvordan det virker på en selv før en har prøvd. Du får ha lykke til i alle fall. Det viktigste er jo at du finner en løsning som fungerer godt for deg :jepp:

Ja, det er bedre å teste ut piller som koster litt over 100lappen enn å sette inn en stav til over 1000 for å finne ut om det funker :fnise:

Skal jo selvfølgelig snakke mer med leger om det, men håper det går fint. Staven hadde jo vært ganske perfekt, slipper å huske på å ta piller....har vært veldig flink i alle år til å huske å ta dem, men når jeg sliter ekstra med søvproblemer blir jeg så døgvill at nå i sommer glemte jeg å ta flere piller på rad :sjenert:

Også trenger du ikkje bytte den ut før om 3år..... og om mensen holder seg borte, har endometriose så det er det hele Cerazette greia dreier seg om, bli kvitt alle blødninger.

Satser på at det funker! har jo ennå noen brett igjen også før det eventuellt blir stav

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja, det er klart, det er det som er viktig for meg også, det å ikke blø så mye, men har ikke det som du har da. Men det er derfor jeg også har strevd og prøvd ut mye. Var kjempelei for at p-staven ikke var noe tess for meg... Men nå har de begynt å sette inn en ny stav har jeg fått med meg. Jeg hadde Implanon. Men fint at den fungerer bra for andre. Sikkert jeg som er overfølsom, har lett for å få arrvev osv. Håper du kan få en sånn stav og at det går bra! :)

Jeg begynte å blø igjen i går... og hadde migrene i 3 dager i forbindelse med dette (er mensrelatert). Skulle ikke begynt med mensen før om 3 uker. Huff, nå skjønner jeg hva andre her sliter med... :kjefte:

Drittpille! Sånn, nå var det sagt :ler:

Skrevet

Hei :)

Jeg skal begynnen på disse pillene nå når jeg får mensen.... skikkelig skeptisk jeg, ja!

Hvordan fungerer sex-livet egentlig?? Hvis man blør mer eller mindre hele tiden, blir det vel lite av denslags? Ingen av oss liker å ha sex når jeg har mensen, så det har vi holdt oss unna... OG...når man blør i tid og utide, må det jo være forferdelig slitsomt og nærmest "umulig" å leve med?? :sjenert: Må gå rundt med bind og tamponger i lomma/veska hvor enn man er, for plutselig begynner man å blø... Nå (jeg går ikke på piller), vet jeg jo når det nærmer seg mensen, og tar forhåndsregler akkurat da - resten av måneden slipper jeg å offre det en tanke! :)

Lurer litt på hvordan dere gjør akkurat den biten..

Og hvor lenge går det fra man sklutter på pillen, til kroppen er i noemalt gjenge igjen? Dette kan variere sikkert, men... Det er vel ikke noen som ALDRI kommer tilbake til normal syklus etter pilleslutt..? :sjenert: at pillene forandrer kroppen for evig og alltid?

Gjest EmilyLane
Skrevet (endret)

Jeg blør jeg blør, tiddelibom

det er det jeg gjør, tiddelibom

men jeg blør ikke mer enn før

tiddelibom og huttemeitu.

Har hatt spotting i 2 uker nå. Irriterende, men jeg overlever. Jeg synes ikke det er gøy å være intim når jeg spotter, men siden jeg bare får sett kjæresten min hver 3-4 uke så kan ingen av oss være kresne.

Jeg tar en tampong og tenker ikke mer på det. Er ikke mye som kommer, så truseinnlegg funker bra det også.

Jeg bytter aldri merke igjen, Cerazette er verdt det til tross for spottinga.

Endret av EmilyLane
Skrevet

Tror ikke jeg har blødd noe siden juni eller juli nå og det er bra!

Fikk brystspreng av dem for en go stund siden, men det varte bare i en ukestid.

Det jeg lurer på er, i de siste dagene, kanskje den siste uken har jeg fått ultra sensitive brystvorten, så sensitive at det er smertefullt.

Regner med at det har noe med pillene å gjøre og at det vil forsvinne av seg selv, lurer bare på om noen andre også har fått dette?

Og jeg er ikke gravid, det er jeg så sikker på som man kan være når man ikke har har hatt sex på et halvt år :fnise:

Skrevet

Endelig, bare litt spotblødning i dag, det har roet, og migrenen ga seg heldigvis. Med implanon hadde jeg migrene hver dag i 4 måneder og trodde jeg skulle bli gal!

Hehe ultrafølsomme pupper har jeg fått, som har gått opp en størrelse føles det ut som, men merker ikke noe til ekstra følsomme brystvorter. Men føles som brystene er fylt med silikon, og de ser sånn ut også. Liksom tunge, litt harde og fulle. Men jeg klager ikke over denne bivirkningen :ler:

Det er nok pillene som gjør det der på deg tenker jeg også.

Skrevet
Endelig, bare litt spotblødning i dag, det har roet, og migrenen ga seg heldigvis. Med implanon hadde jeg migrene hver dag i 4 måneder og trodde jeg skulle bli gal!

Hehe ultrafølsomme pupper har jeg fått, som har gått opp en størrelse føles det ut som, men merker ikke noe til ekstra følsomme brystvorter. Men føles som brystene er fylt med silikon, og de ser sånn ut også. Liksom tunge, litt harde og fulle. Men jeg klager ikke over denne bivirkningen :ler:

Det er nok pillene som gjør det der på deg tenker jeg også.

Ja det er nok det.

Brystspreng, når puppene blir vonde og ømme har jeg hatt både med og uten piller, men har aldri opplevd så sensitive brystvorter. Håper det går over snart, ganske så ubehagelig....

Skrevet
Ja det er nok det.

Brystspreng, når puppene blir vonde og ømme har jeg hatt både med og uten piller, men har aldri opplevd så sensitive brystvorter. Håper det går over snart, ganske så ubehagelig....

Skjønner godt at det er ubehagelig. Krysser fingrene for at det går over snart.

Skrevet

Måtte kjøpe ny bh, har gått opp en cup-størrelse :fnise:

Men spotblødning fortsatt, håper det gir seg etter en stund.

Ellers ingen bivirkninger og trives godt på Cerazette.

Skrevet
Måtte kjøpe ny bh, har gått opp en cup-størrelse :fnise:

Men spotblødning fortsatt, håper det gir seg etter en stund.

Ellers ingen bivirkninger og trives godt på Cerazette.

Er fremdeles misunnelig på puppeveksten du har fått av cerzette :snurt:

Skrevet
Er fremdeles misunnelig på puppeveksten du har fått av cerzette :snurt:

Det er noe som aldri før har skjedd meg med p-piller, eller med annen hormonell behandling. :)

(Tar pillene for å slippe kraftige og langvarige blødninger).

Gjest Gjest_Knøttet_*
Skrevet

Hei! Jeg er nybegynner :gjeiper: har tatt 2 piller nå og mensen har stoppa. Pleier egentlig å blø 5 dager til vanlig.

Er det noen som har erfaring med hvor lenge kroppen bruker på å komme inn i gammel syklus og blødninger igjen etter man slutter på pilla? Sikkert litt forskjell fra kropp til kropp men..noen?

(jeg skal gå på medisiner der det er forbudt å bli gravid, så derfor jeg går på pilla - har planer om å slutte etter endt medisinkur om ca et halvt år)

Skrevet
Er det noen som har erfaring med hvor lenge kroppen bruker på å komme inn i gammel syklus og blødninger igjen etter man slutter på pilla? Sikkert litt forskjell fra kropp til kropp men..noen?

(jeg skal gå på medisiner der det er forbudt å bli gravid, så derfor jeg går på pilla - har planer om å slutte etter endt medisinkur om ca et halvt år)

Hos meg har det tatt mellom to og tre månader. Eg vart fortalt av ein farmasøyt at når man har gått på p-piller fast nokre år(minst fem år, trur eg), tar det gjerne minst tre månader før eggløysinga kjem i gang igjen.

Hos meg vart den ganske regelmessig etter at eg tok pause(slutta ei periode grunna mangel på sexliv), faktisk. Før eg byrja på pillen, kunne det gå alt frå tre veker til tre månader mellom kvar gong. I pausen eg hadde no, kom mensen omtrentleg kvar fjerde helg. Nokre gonger fredag, andre gonger søndag, andre gonger laurdag eller måndag, riktig nok, men likevel!

(Det er nesten så eg lurer på korleis mensen min vil bli når eg sluttar neste gong, tenk om den blir uregelmessig igjen :P)

Skrevet

Urk. På tirsdag fikk jeg blødninger igjen.. men det er igjen min egen feil da.

Var slurvete med pillene i noen dager, og så kommer blødningene.

Heldigvis er jeg ikke så ofte så slurvete.

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet

Tatt pillene i ca 6 uker og blødd hele tiden. Er dette vanilig? Er lei :sukk:

Skrevet
Tatt pillene i ca 6 uker og blødd hele tiden. Er dette vanilig? Er lei :sukk:

Aner ikke, dessverre.... :sjenert: tror det er like vanlig å blø som å ikke blø, skal man tro pakningsvedlegget. Jeg har tatt pillene i en uke, og jeg stoppet å blø etter 2-3 dager. Altså kortere mens enn vanlig. Har ikke sett snurten av en bloddråpe siden. Hva som vil skje til neste mens, om den kommer eller ikke....må gudene vite.. :filer:

føler disse pillene er et lotterispill uten like, igrunn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...