Gå til innhold

Cerazette


Imogen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flytter inn i tråden jeg og! En uke på Cerazette i dag. Begynte dagen etter eggløsning, venter mens sønd/mandag. Og skulle vanligvis vært totalvrak nå.

Føler meg fiiiiiiiin! En anelse oppblåst i magen, og svakt i puppene, men ellers er jeg helt som vanlig. Spent på fortsettelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det over ei uke siden den glemte pilla, jeg kom inn i det igjen og fant ut at å ta den på morningen likevel ikke er så dumt. Det har fungert utmerket. Jeg har tatt den ca klokka 8. hver morning siden jeg står opp så tidleg i ukedagene. På lørdag våkna jeg faktisk akkurat åtte første gangen, og da lå pillene ved nattbordet og vann stod tilgjengelig, så da tok jeg den og sovna igjen=P. Søndag ble det to timer senere eller noe, men det har gått helt fint.

Blødningene har heldigvis forsvunnet, noe jeg elsker mtp at jeg egentlig nå skulle hatt mensen. Ingenting lenger, ikke en gang litt spotting.

Jeg har tatt graviditetstest for sikkerhetsskyld og den var negativ, så jeg veit at jeg ikke er gravid.

Noe negativt med pillene enda? Stabilt humor, ingen vektoppgang, heller stabilisering/nedgang da jeg trener og er mye i aktivitet for tiden. Ikke noe større problem med uren hud, den er som den pleier, men på bedringens vei da jeg pleier den bedre. Sexlysta er på topp.

Jeg er faktisk ingenting å klage på just nu. Blir spennende å se om blødningene holder seg unna eller ei, men nå har jeg vært helt fri for det i over ei uke, så jeg sier meg fornøgd enn så lenge :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytter inn i tråden jeg og! En uke på Cerazette i dag. Begynte dagen etter eggløsning, venter mens sønd/mandag. Og skulle vanligvis vært totalvrak nå.

Føler meg fiiiiiiiin! En anelse oppblåst i magen, og svakt i puppene, men ellers er jeg helt som vanlig. Spent på fortsettelsen!

Svarer meg selv her jeg.

Fortsatt fin form. INGEN symptomer. Skulle hatt mens søndag/ i går ingen tegn til den fortstatt. LENGE siden jeg har hatt så fin hud! har fått fiiiine pupper! De er faste men ikke vonde.

*lykkelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg har brukt Cerazette i litt over en mnd nå, er kommet litt ut i det andre brettet mitt. Siden jeg startet, har jeg ikke hatt en eneste dag uten en form for blødning og jeg er allerede dritt lei. Er dette noe som kommer til å bedre seg, eller kommer det til å fortsette? Har lyst til å bytte, men da jeg har hjerteinfarkt og andre sykdommer i familien, fikk jeg ikke begynne med hvilke som helst p-piller. Forslag til hvilke jeg kan bytte til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar 3 måneder før det stabiliserer seg. Det er kun cerazette som gis til de med hjertesykdommer i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er Cerazette med tanke på nedstemthet? Og er det en pille man legger lett på seg av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart ferdig med mitt tredje brett. Svært fornøyd, ingen blødninger og ikke mens. Jeg har fått litt mer uren hud, men regner med at dette forsvinner etter 3 mnd. Kan også ha noe med at jeg nå lever et litt mer usundt kosthold. Det skal jeg endre på nå og se om det da vil forbedre seg. Sex-lysten er der og jeg er ikke nedstemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke en falsk mensen, vel? Det tjener vel sin hensikt ved at det kommer et egg ut?

Men jeg skjønner ikke, skal man ikke ha mensen eller? Det er jo det som er mest naturlig for kroppen..

Når man går på p-piller får man ikke eggløsning, og dermed er det ikke noe egg å kvitte seg med. Livmorslimhinnen blir heller ikke tykkere når man går på p-piller, så blødningen er ingen ekte blødning.

Jeg byttet fra Yasmin til Cerazette for to måneder siden og har ikke hatt noen mensblødning, men får en liten blødning hvis jeg glemmer en pille for lenge. Jeg glemte en pille i et helt døgn og måtte ta to samtidig, og da fikk jeg en liten blødning som varte i et døgn. Den var så liten at det holdt med truseinnlegg. Det som er litt irriterende for meg er at jeg pleier å få en liten "blødning" etter sex. Det er ikke snakk om mer enn en bitteliten dært med brunlig utflod som knapt vises i truseinnlegget, og det varer i maks et døgn etterpå, men litt småirriterende. Har også lavere sexlyst og har ikke helt blitt kvitt mensmigrenen jeg fikk på Yasmin. Men ellers er jeg fornøyd så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest WonderGirl

Jeg har gått på en type p-pille før, Qlaira. Den var veldig bra, og veldig mild, og fikk ingen bivirkninger. Men den er så sykt dyr! Så jeg hadde planer om å bytte til Cerazette, men etter alt jeg har lest her, og etter min flaks, tar jeg ikke sjansen. Men er det noen som vet om noen p-piller som er milde, ikke så dyre, og gjør at smertene under mensen minker eller at mensen forsvinner helt? Hadde vært supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har nettopp startet på cerazette (7dager siden) og har nettopp fått en blødning. begynte rett på etter microgynon som var drepen pga migrene. pådro meg migrene av evra pplaster, så håper på en fredfull tid med cerazette. drømmen er om blødningene forsvinner etter en tid og migrenen tar slutt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei, er en jente på 17 år og har fått en resept på Cerazette. Har lest mye negativt om den ;o

Men har jo lest mye positivt også! Det som gjør meg så forvirret :o

Er veldig redd for at det skal blø mye og lenge, vil heller ikke ha kviser! sliter nok med det fra før... Er også redd for å gå opp i vekt ;s Har ikke gådd på noe p-piller før.. så dette blir første gang. Syns dere jeg skal prøve den å se hvordan det går eller skal jeg få resept på en annen p-pille???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Det er jo ikke en falsk mensen, vel? Det tjener vel sin hensikt ved at det kommer et egg ut?

Men jeg skjønner ikke, skal man ikke ha mensen eller? Det er jo det som er mest naturlig for kroppen..

Den mensen man får når man bruker den typen prevansjon er ikke naturlig, nei. Den er nok falsk. De fleste p-piller hemmer jo eggløsning, dvs at et egg faktisk ikke modner, og dermed er det ikke noe egg som blir "skylt" ut fra kroppen ved menstrasjon. Mensen man får er ikke den samme typen som normalt uten hormonprevansjon:)Derfor kan det skje at man har mensenliknende smerter, og mensenliknende mensen selv om man faktisk ER gravid! Kroppen blir lurt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men spørsmål!!

jeg startet på en onsdag på første brett. Skal jeg ta de pillene som er før den dagn, på øverste rekke når jeg er ferdig med siste pille på nederste rekke? For såå å begynne på nytt brett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men spørsmål!!

jeg startet på en onsdag på første brett. Skal jeg ta de pillene som er før den dagn, på øverste rekke når jeg er ferdig med siste pille på nederste rekke? For såå å begynne på nytt brett?

Jepp! Følg pilen på brettet. Alle pillene på brettet skal tas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Krsandjenta

Heia alle der foran skjermen :)

har gått på cerazette i 6 år.. Det sier litt jeg er strålende fornøyd. utenom da jeg lagg på meg litt..

MEN har ikke hatt mensen på 5 og det syntes jeg er litt skummelt.. For er livredd for å aldri kunne bli gravid når jeg vil det en gang.. eller har store vanskligheter med å bli det???

jeg kan ikke bruke vanlige p -piller da hadde jeg såå ekstreme smerter og mensen til 5 dager eller mer..

hvor lenge kan man engenklig gå uten mensen ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er så fornøyd med Cerazette! Blødde i en uke 2 uker etter oppstart, men har ikke hatt mensen siden (er på 3. brettet nå). Brystene har blitt fastere og sexlysten er det ikke noe galt med :D Har fått litt kviser, men det slet jeg med fra før uansett.. Skal uansett få annen hjelp for det nå så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Sunniva

Jeg byttet over til cerazette for 4 mnd siden. Etter første brettet fikk jeg en mer sparsom mensen som gikk over etter 4-5 dager. Etter dette har jeg ikke hatt noen mensen videre og heller ingen andre bivirkninger.. Er jo veldig induviduelt, men viktig å ta pillene på nøyaktig samme tidspunkt for å unngå små blødninger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia alle der foran skjermen :)

har gått på cerazette i 6 år.. Det sier litt jeg er strålende fornøyd. utenom da jeg lagg på meg litt..

MEN har ikke hatt mensen på 5 og det syntes jeg er litt skummelt.. For er livredd for å aldri kunne bli gravid når jeg vil det en gang.. eller har store vanskligheter med å bli det???

jeg kan ikke bruke vanlige p -piller da hadde jeg såå ekstreme smerter og mensen til 5 dager eller mer..

hvor lenge kan man engenklig gå uten mensen ???

Hei!

Snakket med legen min som sa at p-pillene har samme virkning som p-staven når det gjelder å bli gravid. Cerazette er det merket som gjør at kroppen går tilbake til eggløsning etter kortest tid. Flere som har fortalt i forum at de har blitt gravid innen 6 uker etter at de har sluttet med pillene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...