Gå til innhold

Cerazette


Imogen

Anbefalte innlegg

:kjefte:

Jeg syns jeg har en uke på - en uke av når det gjelder spotting og mellomblødninger. Starta nettopp på tredje brettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg begynte på cerazette i Juni/Juli ifjor, fikk jeg mensen noen dager etterpå. Den varte ca en uke. Så forsvant den.. Og har vært borte siden. Husker ikke hvordan det er å ha mensen! Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mensen i et år (!!!) da jeg begynte på cerazette. Fortsatte likevel, for det var ingen andre bivirkninger, noe jeg har hatt med andre p-piller (depresjon og vektøkning). Så forsvant mensen, og nå har jeg mensen kanskje annenhver måned, men bare i tr dager i motsetning til 7 dager som før i tiden. Er fornøyd, men det kan ta LANG tid før det stabiliserer deg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mensen i et år (!!!) da jeg begynte på cerazette. Fortsatte likevel, for det var ingen andre bivirkninger, noe jeg har hatt med andre p-piller (depresjon og vektøkning). Så forsvant mensen, og nå har jeg mensen kanskje annenhver måned, men bare i tr dager i motsetning til 7 dager som før i tiden. Er fornøyd, men det kan ta LANG tid før det stabiliserer deg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg begynte på cerazette i Juni/Juli ifjor, fikk jeg mensen noen dager etterpå. Den varte ca en uke. Så forsvant den.. Og har vært borte siden. Husker ikke hvordan det er å ha mensen! Haha.

Tror det brakte ulykke med seg å skrive hvor bra jeg har det fordi jeg ikke har mensen med cerazette. Gjett hva? Nå kom plutselig mensen! Ble helt sjokkert. Får håpe det bare varer et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle reagerer forskjellig på cerazette, og jeg vil anbefale og ikke lese så alt for mye på denne tråden FØR du begynner på pillene. Jeg fikk resept av legen på cerazette etter tre år på yasmin, snublet over denne tråden og fikk IKKE lyst til å begynne. Vegret meg skikkelig!

Men er veldig fornøyd! Begynte på de, og i uke to fikk jeg kraftig mens. Tenkte: å, nå kommer jeg til å ha mensen for alltid! (det hadde jeg jo lest her). Så gikk det over etter en uke, og siden har jeg ikke hatt noe (gått på de i 4 mnd). Kan melde om bedre humør og bedre sexlyst.

Eneste ulempen er at nå etter 4mnd på de har jeg fått kviser på haka. Om dette skyldes cerazette eller ikke vet jeg ikke, men håper de går over. Mitt råd: PRØV iallefall, og husk at kroppen trenger ca 3mnd på å justere seg etter de nye pillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei,

Er i slutten av mitt første brett på cerazette etter først å ha gått på Loette P-pilla også et p-plaster jeg ikke husker navnet på. Gikk bare på plasteret i én uke, mens pilla før det gikk jeg på i ni måneder.

Hensikten min med å begynne på cerazette er å gå over til p-stav, men vil venne meg til det og se hvordan det går med cerazette først. Jeg er veldig, veldig fornøyd med denne pilla, hadde litt spotting den første uken og har det nå innimellom, men jeg har ikke gått lenge nok på den til å vite om dette er et varig problem. Det jeg derimot sliter med er kviser. Jeg fikk en svær en på haka ganske med én gang og har noen mindre i panna. Jeg har aldri slitt med kviser før, så visste med en gang at det var stor sjanse for at det var pilla.

Er det noen som vet om dette er et problem ved p-stav? Gjelder det bare pilla kan jeg overleve fint, men om det skal holde på i tre år med stav også så skal jeg definitivt revurdere staven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Martine

Gått på dem 2 1/2 mnd, men ble lei av spotting, så jeg slutta et halvt år. Nå har jeg begynt på dem igjen etter forslag fra helsesøster, og blør fortsatt hver dag. Håper dette kan gå over til slutt. Hvis ikke, bytter jeg merke etter pakken er tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente 16

har akkurat begynt på mitt andre brett. Dette er den første mensen etter at jeg begynte og den har nå vart i 14 dager :o først varte den i en uke, og så trodde jeg at jeg var ferdig for den var som normal. så bare blødde jeg litt for hver dag. Nå er det som om mensen har begynt på nytt igjen !!! når vil dette ta sluuuttt...:kjefte: noen som har opplevd noe liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lov å håpe på at spottinga har gitt seg nå - to uker siden forrige "skikkelige" blødning.

Har begynt å få skikkelig uren hud da, aldri slitt med det før igrunnen :( Er det ikke det ene, så er det det andre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt Cerazette i 1 1/2 år nå. Får mensen ca 1 gang i måneden, og synes den varer lenger enn da jeg gikk på Yasmin. Var i grunnen veldig fornøyd med Yasmin, men ønsker å gå på en så mild pille som mulig. Irriterende at jeg får mensen, spesielt siden jeg ikke vet når jeg skal få den som jeg gjør med vanlige p-piller. Men jeg fortsetter likevel, er tross alt ikke verre enn å ikke bruke piller i det hele tatt, og jeg synes det er greit å vite at den er så mild som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anyanka

Herregud, jeg er så redd for å være gravid akkurat nå ! Men alt det der at mensen stopper etter en stund på cerazette har fått meg til å tenke litt. Hmmm 3 mnd på pillen snart . Tingen er den at jeg har hatt sex MED KONDOM itillegg ( si hei til miss hypokonder-gravid :$) til å gå på pilla 3 ganger de siste to ukene, kondomen sprakk ikke og den største forskyvelsen på klokkeslettet på når jeg tar pilla har vært 5 timer. Hver gang etter sexen har spottingen / mellomblødningen som jeg BTW hadde HVER DAG , blitt borte eller svært forminsket i 2-3 dager ? hvorfor det ?

og en ting til jeg skulle bade, noe som allikevel ikke ble noe av, så jeg tok i en tampong. blødningene har vært borte siden og dette er nå 3 dager siden ! Jeg er dritredd for at jeg skal være gravid ! :'(

tror dere det er pillene som har gått seg til , og all blødning har stoppet ?

Er jeg gravid?

Eller tror dere det kommer tilbake ? og at det kun var pga tampongen ? Herregud jeg kan ikke være gravid

OG EN TING TIL visst faen vil jeg ha mensen 1 gang i mnd selv om jeg går på cerazette ! : @

Hehe hvis du er gravid med bruk av mini pille OG kondom, da kan du bare døpe barnet macgyver ;) eg og min type gjør det samme, er bedre å være ekstra beskyttet hvis man absolutt ikkje vill ha barn, i det heile tatt eller på dette tidspunkt. Har selv nett begynnt på C og fikk ikkje mensen da eg skulle få det, fikk det istede 2 uker etter normalen så eg var selv ganske redd, men er nok ikkje gravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker å være uten mensen, men er ikke riktig så fornøyd med veldig dempet sexlyst og flere kilo som plutselig kom veldig fort på (kombinert med dårlig matlyst, slå den...).

Vurderer nesten å slutte, men vil jo ikke ha tilbake kraftige mensblødninger og voksende muskelknuter i livmora (vokser som ugress på p-piller med østrogen, stopper å vokse på minipille).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei.

Ser at mange sliter med blødninger når de bruker cerazetta. Jeg byttet p pille for tre mnd siden til cerazette. Jeg har 7-9 dager med mensturasjon hver mnd. men nå er det blitt 10 dager og mensen fri i 2 dager og får kraftig blødninger igjen. Blir helt gal av å aldri bli helt kvitt dette. Er det normalt? Trodde jeg skulle bli helt kvitt med blødningene da dette er mest vanlig?? Er det noen som har gått på det lenger og enda har blødninger eller der det bare meg?????

Mvh frustrert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Cerazette i 1 1/2 år nå. Får mensen ca 1 gang i måneden, og synes den varer lenger enn da jeg gikk på Yasmin. Var i grunnen veldig fornøyd med Yasmin, men ønsker å gå på en så mild pille som mulig. Irriterende at jeg får mensen, spesielt siden jeg ikke vet når jeg skal få den som jeg gjør med vanlige p-piller. Men jeg fortsetter likevel, er tross alt ikke verre enn å ikke bruke piller i det hele tatt, og jeg synes det er greit å vite at den er så mild som mulig.

Hei.

Oi... Det er utrolig kjedelig. Jeg brukte også yasmin før. tok den samme tid hver dag men ble gravid to ganger på den... Derfor annbefalte gynekolog denne mini pillen. Har også helt rar mensturasjon. Opptill 10 dager også slutter den i tre dager også påen igjen.. Men det er frustrerende å ikke ane når den kommer. Har alltid veska full av tamponger.... Hvorfor blir ikke vi kvitt den som de fleste andre.... arg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet i tråden før sikkert, men sier det igjen. Cerazette tar laaaaang tid før den stabiliserer seg. Jeg brukte et år før det ble slutt på massive blødninger og den hel)#¤/&& 0 brune spottingen.

Men da ble alt borte og! ALT. PMS, mens, kviser, vektøkning osv. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...