Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan klarer du det ?

Har du pauser hvor du ikke har sex?

I de periodene jeg har sex ofte over lengre tid, tar jeg en test hver eller annenhver måned. (Hvis den da blir positiv, har jeg abort som alternativ jeg kan velge. Jeg tviler egentlig på at jeg vil klare å velge abort om det skulle skje, men da har jeg i alle fall et valg.) Men som singel og uten pulevenn/venner med fordeler går det gjerne en måned eller tre uten noe sånn aktivitet, og da er det jo ikke noe problem :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Annenhver måned er lovlig skjelden om abort er et alternativ.. En test slår ofte ikke ut før man er 3-4 uker på vei, legg til 8 uker og vips 12 uker.

De periodene jeg har brukt hormonprevensjon (svært korte forøvrig, jeg ble totalt paranoid av å ikke vite hva som foregikk i kroppen min) testet jeg annenhver uke for å være sikker på at jeg rakk oppdage det mens medisinsk abort var mulig.

Skrevet

Annenhver måned er lovlig skjelden om abort er et alternativ.. En test slår ofte ikke ut før man er 3-4 uker på vei, legg til 8 uker og vips 12 uker.

De periodene jeg har brukt hormonprevensjon (svært korte forøvrig, jeg ble totalt paranoid av å ikke vite hva som foregikk i kroppen min) testet jeg annenhver uke for å være sikker på at jeg rakk oppdage det mens medisinsk abort var mulig.

Egentlig litt sent med tanke på tenketid, ja. Men to måneder/åtte uker etter siste samleie, hvordan får du det til å bli tolv uker? Si jeg hadde sex for en måned siden, ble gravid, og skal da nå være 3-4 uker på vei. Så venter jeg 4 uker til, og er da 7-8 uker på vei når testen blir tatt. Eller må jeg legge på noen uker siden det vanligvis blir regnet fra siste menstruasjon, og eggløsning skjer to uker før neste mens og alt det derre der?

• 2 uker senere...
Skrevet

hmm....jeg mener jeg har lest en eller annen plass (enten her eller en anen plass...husker ikke), at det gikk ann å ta 2 cerrazette-piller på én gang for å få mensen til å stoppe opp. Er dette tilfelle?? Noen som vet? Og er det forsvarlig? Noen som har gjort det? Vil ikke gjøre dette om det bare er noe som gjøres som "amatør-ekspiriment". Er det et hjelpende råd fra lege at man kan ta 2 stk?

Jeg spør her fordi det er masse cerazette-brukere her, og noen kanskje har fått dette rådet av legen sin.. For nå gjør jeg nesten hva som helst for å slippe...har igjen 1 1/2 - 2 mnd å gå på pillene, og trenger noen råd for å holde ut resten av tiden nå.

Legen som skriver ut cerazette til meg er hudlegen, og han anbefaler at jeg snakker med fastlegen min når jeg spør om slikt...og legen hadde ikke noe videre å si om cerazette utover at "bruksanvisningen skulle følges"... Jo, bruksanvisningen bør sikkert følges, ser den - men er det noen som vet om det er noe i veien for å gjøre dette om man er desperat?

(for dere som ikke allerede har fått med dere sytingen min lengre opp her og andre plasser på forumet, så har jeg hatt mensen mer eller mindre sammenhengende siden jeg begynte på pillene i september. Hatt bare noen få dager fri innimellom, og siste mensperiode var på nesten 7 uker sammenhengende før jeg fikk noen få dager fri. Nå er jeg passert 2 uker med mens igjen og vet ikke hvor dette bærer hen. Og nå holder på å gå på veggen for jeg er SÅ LEI AV Å BLØ!!! :murvegg: )

Skrevet

Jeg lurer også på om det er tilfelle at man kan ta 2 piller en dag for å stoppe blødninger. Jeg har brukt C i 10 mnd nå. Har hele tiden blødd i 3 uker med 3 uker opphold... Begynner å bli utrolig lei nå....!!! Noen som veit???

• 3 uker senere...
Gjest Silje
Skrevet

Det er jo ikke en falsk mensen, vel? Det tjener vel sin hensikt ved at det kommer et egg ut?

Men jeg skjønner ikke, skal man ikke ha mensen eller? Det er jo det som er mest naturlig for kroppen..

Jeg har gått på C i fire måneder nå, den siste måneden har jeg blødd konstant uten pause, de tidligere månedene har jeg blødd ca. 3 uker i måneden med en ukes pause. Så jeg aner virkelig ikke. Men det er utrolig kjedelig fordi jeg har kjæreste som begynner å bli litt lei, også har jeg akkurat vært Russ... Det var gøy og hygenisk i Stavanger skal jeg si deg :P

Men jeg håper det blir bedre nå, ellers slutter jeg!

Jeg fikk beskjed om å ta dem til fast tid hver dag, og det gjør jeg, klokka ett hver dag, men jeg har ikke sluttet å blø... Utrolig irriterende! :P

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Misunner deg som blør nesten. Har ikke blødd i det hele tatt på flere mnd og blir sprø. Er sikker på at jeg er gravid, selvom testene er negative.!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Ser at det er mange negative opplevelser rundt cerazette her, og det kan kanskje avskrekke andre fra å prøve disse. Selv begynte jeg på cerazette ifjor og opplevde spotting et par uker, men det var det, etter de ukene hadde jeg ikke mensen ,tillogmed et par måneder etter at jeg sluttet med de. Er i et forhold igjen nå, så begynte på de nok en gang. Opplever å få noe som ligner mensen på det første brettet, men regner med å bli kvitt mensen igjen denne gangen.

Om du har spotting i mer enn et par måneder skjønner jeg at det er mer fristende å prøve noe annet ja !:) Alle er jo forskjellige og vil reagere forskjellig, så ville prøvd det selv, før jeg avskrev cerazette :)

• 1 måned senere...
Gjest celine
Skrevet

Hei. Jeg har gått på yasmin i 3 år og jeg fikk lungeemboli i januar i år på grunn av den. Var ikke noe kjekt og legene visste ike hva som feilet meg før de sendte meg på sykehus etter at jeg hadde gått med proppen i en uke uten behandlig men med smertestillende. PÅ sykehuset ble jeg sendt på røntgen og ct og da fant de det ut. Vil anbefale alle som bruker yasmin om å slutte å bruke den. Ikke ta det sjansen. HAr nå fått beskjed fra legen om a jeg kan begynne på cerazette. Er den god? Ser at det er mangen som ikke liker den. Det er det eneste p pillen jeg kan ta unntatt kondom så det er veldig kjedelig altså. Håper dere kan hjelpe meg:)

Gjest Ejala
Skrevet

Hei. Jeg har gått på yasmin i 3 år og jeg fikk lungeemboli i januar i år på grunn av den. Var ikke noe kjekt og legene visste ike hva som feilet meg før de sendte meg på sykehus etter at jeg hadde gått med proppen i en uke uten behandlig men med smertestillende. PÅ sykehuset ble jeg sendt på røntgen og ct og da fant de det ut. Vil anbefale alle som bruker yasmin om å slutte å bruke den. Ikke ta det sjansen. HAr nå fått beskjed fra legen om a jeg kan begynne på cerazette. Er den god? Ser at det er mangen som ikke liker den. Det er det eneste p pillen jeg kan ta unntatt kondom så det er veldig kjedelig altså. Håper dere kan hjelpe meg:)

Tja, det sies at det er større sjanse for blodpropp under svangerskapet, enn det er ved p-pillebruk, da ... Så det kan jo være at du var en av de uheldige?

Om den er god? Jeg liker den veldig godt, men jeg aner jo ikke hvordan du vil reagere på den.

Gjest Weronica
Skrevet

Jag vill börja använda Cerazette, men nästan ingen skriver om viktökning. Är det någon här som har lagt på sej? Det är det värsta för mej. Hur är det med kviser och oren hud? Det vill jag INTE ha.

Hjälp mej någon !!!

Skrevet

Jag vill börja använda Cerazette, men nästan ingen skriver om viktökning. Är det någon här som har lagt på sej? Det är det värsta för mej. Hur är det med kviser och oren hud? Det vill jag INTE ha.

Hjälp mej någon !!!

Jeg fikk masse kviser etter å ha brukt cerazette i ca tre-fire måneder, både i ansiktet og på bryst/rygg. Jeg gikk også opp i vekt (men det kan jo ha vært tilfeldig, selv om jeg ikke gjorde noen endringer i livsstilen ellers). Hvordan man reagerer på forskjellige p-piller er veldig individuelt da, så ikke sikkert du opplever det samme.

Jeg hadde ingen problemer med blødninger/spotting!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hjälp mej någon !!!

Har tidligere gått på Jasmine og microgynon, men måtte desverre slutte pga. jeg ikke tålte østrogenet. Begynte derfor på cerazette, men av disse p-pillene har jeg fått masse kviser i annsiktet, ryggen og brystet (har aldri hatt problemer med dette før), fått masse humørsvigninger, og har mensen HELE tiden.. Orket rett og slett ikke mer, så jeg har nå sluttet.. De funket absolutt ikke for meg, så nå vet jeg ikke hva annet jeg kan gå på.. :/

Skrevet

Har tidligere gått på Jasmine og microgynon, men måtte desverre slutte pga. jeg ikke tålte østrogenet. Begynte derfor på cerazette, men av disse p-pillene har jeg fått masse kviser i annsiktet, ryggen og brystet (har aldri hatt problemer med dette før), fått masse humørsvigninger, og har mensen HELE tiden.. Orket rett og slett ikke mer, så jeg har nå sluttet.. De funket absolutt ikke for meg, så nå vet jeg ikke hva annet jeg kan gå på.. :/

Jeg har akkurat samme problem. Tåler ikke østrogen så startet på cerazette, men gikk over til p-stav, men heller ikke det funket noe bra:S Aldri hatt så uregelmessig mens før. Jeg går ikke på noe nå, for jeg syns ikke det er hvert det :tristbla:

• 1 måned senere...
Skrevet

Ingen andre med dårlig matlyst av Cerazette? ..jeg dro i butikken og tillot meg å kjøpe HVA SOM HELST. Dro hjem med en Cola...

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg ville ha prøvd Cerazette om jeg var deg. Jeg er kjempefornøyd med dem. Selv om du går på Yasmin og får mensen en gang i måneden så vil ikke det gi det bety at ikke er gravid! Den mensen du får når du går på p-piller er falsk. Så uansett om du går på en pille hvor du får mensen en gang i måneden eller om du går på en pille hvor du mister mensen helt, så er det akkurat det samme.

Jeg ville nok også det. Jeg har selv gått åp yasmin og jeg ble lagt inn for blodpropp på sykehus 6 måneder senere. Dette vil ljeg ikke nabafale noen. det ødela veldig mye for meg. jeg kan ikke drikke eller noe den dag i dag pga leveren tok skade av blodproppen. den har redusert med mye. Så til alle andre lesere også. ikke begyn på noen av yasmin pillene. det vil jeg ikke anbefale. har også hatt en venninde som gikk på yasmin pillene. henne var i faresonen for å få det .

Skrevet

Jeg gikk fra diane til denne Cerazette og jeg skal bytte tilbake til diane

Konstant spotting,menssmerter og guffe i hodet orker jeg ikke.Legen mente at jeg ville miste mensen på disse Cerazette,men det motsatte skjer her i alle fall.

Har endo og orker ikke menssmertene og de lange blødningene.Da fungerte diane bedre og nå får jeg bare hoppe over sukkerpillene.

Skrevet

Kan jo dele min erfaring med Cerazette.

Dårlig humør, noe vektøkning (ikke voldsomt), mistet menstruasjonen, og MYE kviser på ryggen og ansiktet. Det tok mange, mange måneder før jeg så noen tegn til bedring mtp. kvisene etter at jeg sluttet på de pillene. Ja, det var kjekt å ikke blø, men det var ikke så kjekt å ha masse kviser og dårlig humør.

Bruker NuvaRing nå og er fornøyd med den. Føler det er bedre med mindre spredning av hormoner i hele kroppen.

• 2 uker senere...
Gjest Charlotte
Skrevet

Jeg har mistet mensen helt. Begynte på de i 2008. Å ikke hatt det siden.

Gjest Andreassen
Skrevet

Jeg har gått på cerazette i to år nå og er kjempe fornøyd :) hadde ikke mensen på et helt år men tenkte jeg måtte ha den for å rense kroppen litt. og det sammen tenkte jeg nå, men er det noen som vet åssen det funker med cerazette? den stopper jo mensen helt og man skal gå på pillene sammenhengende, noe som ikke medfører til mensen. Når kan jeg begynne å ta pillene igjen? Vente på mensen først og så kan jeg ikke begynne på pillene før neste gang eller kan jeg bare begynne igjen så fort jeg får første mensen? Håper på kjapt svar for tror den er rett rundt hjørnet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...