Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest LanaLane
Skrevet

Jeg vet dessverre ikke Hysteria, men jeg har et annet spørsmål til dere KG-Cerazette-bærter!

Lurer på om det er flere som har opplevd økt sexlyst? Jeg tror jeg vet hvordan det er å være mann :ler:

Første gang jeg begynte på cerazette mistet jeg mensen etter 2 uker og en liten nedgang i sexlyst, nå blødde jeg i 2 mnd i strekk før det avtok og jeg vil bare :humpe: hver dag...

Noen fler som har blitt mannfolk?

Skrevet

Jeg har ikke hatt mensen siden brett nummer en, og jeg har ikke merket noe til hverken mer eller mindre sexlyst. Kviser derimot, har jeg plutselig fått "mye" av. Jeg har ikke hatt noe særlig med kviser på flere år, men etter noen brett med cerazette har jeg plutselig konstant et par kviser på haka og noen på halsen/brystet. Noen andre som har opplevd dette? Og normaliserte det seg etterhvert eller gav det seg ikke før dere sluttet med pillene?

Og så synes jeg at håret mitt blir mye fortere fett enn før, kan det være en bivirkning tro? Jeg har visst blitt den tenåringen igjen... :forvirret:

Gjest Gjest_Olga_*
Skrevet

Jeg har gått på C i ca 1 år nå. Har vel fått mensen regelmessig hele tiden, dog var blødningene kortere i begynnelsen.

For ca 2-3 måneder mistet jeg mensen helt. Tok en test, og den var negativ.

Litt bekymret nå for om jeg kan være gravid eller om det er normalt å miste mensen så sent?

Olga

Skrevet
Jeg har gått på C i ca 1 år nå. Har vel fått mensen regelmessig hele tiden, dog var blødningene kortere i begynnelsen.

For ca 2-3 måneder mistet jeg mensen helt. Tok en test, og den var negativ.

Litt bekymret nå for om jeg kan være gravid eller om det er normalt å miste mensen så sent?

Olga

Jeg har akkurat mista mensen nå etter 1,5 år, og er iallefall ikke gravid :)

Gjest Gjest_Olga_*
Skrevet
Jeg har akkurat mista mensen nå etter 1,5 år, og er iallefall ikke gravid :)

:) Da går jeg ut fra at jeg kan slå meg til ro med dette:) Tusen takk for svar :goodbye:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg slutta midt i andre brettet for jeg orka ikke å ha mensen hele tiden,og etter det så har jeg mye kortere syklus,går bare 3 uker mellom mensen.Er det noen andre som har opplevd forstyrrelser og har det gått seg til?

Skrevet

Jeg ble mensfri på brett 3, men helt på slutten av brett 4 så kom den gitt...og jeg er ikke særlig glad for det.

Så nå håper jeg bare at det ikke blir masse tull, mensen i ukesvis så en uke fri og på`an igjen, det orker jeg ikke igjen!

Krysser fingrer og tær for at det ikke blir sånn.

Må si jeg blir frustrert når det så ut som cerazette virket så godt (medisinske grunner for at jeg ikke bør ha noen blødninger, om noen lurte på det)

Skrevet

Heldige du, LanaLane. Her er sexlysten lik 0. Mellom ingen sexlyst og mye blødninger blir det ikke mye på stakkars mannen, for å si det sånn.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er derfor p piller virker,nettopp fordi man aldri får hatt sex!

Skrevet

Jeg har ikke opplved nedsatt sexlyst på noen av de p-pillene jeg har brukt, men jeg er evig singel så da blir ikke den lysten satt til livs kan man si... :/

Skrevet
Det er derfor p piller virker,nettopp fordi man aldri får hatt sex!

Det påstår mannen også. Jeg har sjelden vært mer sikker på at jeg ikke er gravid, for å si det sånn.

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Janne_*
Skrevet
heisann :) Jeg har gått på C i to år nå, disse pillene er no dritt.... Jeg har fått kviser, kraftige utbrudd av sinne, gråterier, depresjon og sterke blødninger hver 14-dag og to uker opphold...har også fått kraftige smerter under mens.....

Nå har jeg sluttet og alt er supert =)

Skjønte ikke at det var pillene det var no feil med, men trodde det var noe med meg psykisk, men det var det ikke etter å ha snakket med fastlegen min =)

Så jeg oppfordrer de som ikke er fornøyd med sine piller eller merker at noe forandrer seg med deg, bytt sort med en gang ikke gå rundt å sparke stein....

Hei!

jeg har brukt opp ett brett med C nå, skal jeg da bare fortsette på neste brett?? og neste brett osv??? ikke opphold?? hmmmm.....

å får man kviser av disse pillene?? jeg har plutselig fått mange kviser på hals, rygg og bryst.... forsvinner disse eller må jeg da slutte på pillene???

Skrevet
Hei!

jeg har brukt opp ett brett med C nå, skal jeg da bare fortsette på neste brett?? og neste brett osv??? ikke opphold?? hmmmm.....

å får man kviser av disse pillene?? jeg har plutselig fått mange kviser på hals, rygg og bryst.... forsvinner disse eller må jeg da slutte på pillene???

Cerazette skal tas uten opphold ja. Skulle man hatt pillefri uke hadde det ikke vært piller for 4uker på brettet.

Ja, kviser er en bivirkning. Om det gir seg er nok veldig individuellt.

Skrevet (endret)

Noen som er plaget med menssmerter i magen mens de går på Cerazette? Jeg mister mensen helt når jeg går på disse p-pillene, og er heller ikke plaget av småblødninger, men bare vonde menssmerter. :frustrert:

Endret av Stellia
Gjest Gjest
Skrevet

Hei

Jeg har gått på Cerazette i ca to år. Begynte første dag jeg hadde mensen, og den forsvant etter 2-3 dager. Etter det har jeg ikke hatt mensen. Har ikke merket noe til mindre sex-lyst, og har heller ikke fått mer kviser enn vanlig. Men jeg har derimot vært plaget med å bli veldig tørr. Får så og si ikke utflod i det heletatt. I hverdagen er ikke dette problematisk, men når jeg og partneren prøver å ha sex er det til tider så smertefullt at tårene begynner å trille. Har prøvd glidemiddel, men det sved så kraftig at måtte løpe på badet og skylle av. Prøvde så med babyolje, men heller ikke det hjalp. Var like vondt enda. Det kan på en måte virke som om inngangen blir for trang - trekker seg sammen. Har prøvd å bruke god tid på foreplay og selve "inntrenginen", men det virker nytteløst. Er det noen som har opplevd noe av dette eller vet hva det kan komme av? Leste at det kunne være østrogenmangel som gjorde at det ble tørt der nede, men ikke hørt noe om at det skal "gjøre hullet mindre". Fikk også vite av legen at det ikke ble skrevet ut resepter på østrogen til kvinner som ikke var kommet i overgangsalderen.

Endte med at jeg måtte slutte på Cerazette, og går for tiden uten pille. Synes det er veldig synd, for ellers var jeg veldig fornøyd med Cerazette. Spesielt det med at mensen forsvant! :)

Noen som har noen tips eller hjelp til meg?

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet
Har forsøkt å søke her for å få svar på dette, og har funnet masse skrevet om cerazette, men finner ikke heeelt det jeg lurer på, så jeg prøver med å starte en ny tråd og håper dere bærer over med meg... :)

Jeg er straks ferdig med mitt første brett av cerazette. Er så langt veldig fornøyd med tanke på de bivirkningene jeg fikk så mye av tidligere. Med både andre piller og p-ringen har jeg både mistet sex-lyst og blitt fryktelig lei meg, men nå føler jeg meg mye bedre. Iallefall foreløpig....:)

Men....jeg har sånne små spot-blødninger...nesten hver dag... Og det har jeg sett at er noe veldig mange nevner her inne, enten at de blør hele tiden, eller at de mister mensen helt.

Det jeg lurer på er; er de første ukene noen god indikasjon på hvordan det blir videre?

Dere som hadde spotting i starten, fortsatte den bare, eller har noen opplevd at den går over etterhvert?

Vet at det ofte tar noen mnd før kroppen har vent seg til nye hormoner...så jeg håper at dette med blødningene er noe som kan gå over... Er så fornøyd med pillene ellers, at det hadde vært veldig fint å kunne fortsette på dem, men det er jo litt kjedelig med disse småblødningene...

Håper noen vil hjelpe meg :)

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet

Jeg hadde samme situasjon som deg, Imogen!

P-piller var ikke løsningen.. Etter en tid uten piller foreslo legen min Cerazette, da de ofte ikke gir de samme, eller like sterke bivirkner som p-piller.

Jeg er på femte brett, og har hatt fem forskjellige måneder.

Kun èn av dem har vært tilnærmet normal, med èn ukes blødning.

Ellers har det vært ekstra blødninger på 4-5 dager.

Jeg har snakket med legen min om dette. Hun ba meg pent om å prøve ut seks måneder, ettersom det kan ta såpass lang tid å venne seg til pillene. Hvis du prøver å bytte piller, vil du kunne bli nødt til å prøve like lenge igjen!

Lykke til!

Gjest Gjest_monalisa_*
Skrevet

Heisann !!

Jeg skal begynne på cerazette når jeg får mensen nå, men skjønner ikke helt hvordan det funker! skal jeg bare ta ett brett så når jeg er ferdig med det, begynner jeg på neste med en gang?

jeg er litt istusss på og begynne på de , siden det er første gang jeg begynner på p-piller. men skal gje de en sjagse. :sengekos:

ps: gje meg svar fort.. mensen er på vei i buksane mine :popcorn:

Skrevet
Heisann !!

Jeg skal begynne på cerazette når jeg får mensen nå, men skjønner ikke helt hvordan det funker! skal jeg bare ta ett brett så når jeg er ferdig med det, begynner jeg på neste med en gang?

jeg er litt istusss på og begynne på de , siden det er første gang jeg begynner på p-piller. men skal gje de en sjagse. :sengekos:

ps: gje meg svar fort.. mensen er på vei i buksane mine :popcorn:

Cerazette skal tas uten opphold, dvs at det ikke finnes sukkerpiller på brettet eller har prillefri uke. Altså når du har spist opp et brett begynner du på et nytt.

Les brukerveiledningen, også om bivirkninger.

Mange får problemer med mye småblødning, andre igjen mister mensen helt. Det er også noen som får småblødninger av sex, hvorfor vet jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...