Gjest en som vill hjelpe:) Skrevet 6. oktober 2008 #101 Skrevet 6. oktober 2008 Har forsøkt å søke her for å få svar på dette, og har funnet masse skrevet om cerazette, men finner ikke heeelt det jeg lurer på, så jeg prøver med å starte en ny tråd og håper dere bærer over med meg... Jeg er straks ferdig med mitt første brett av cerazette. Er så langt veldig fornøyd med tanke på de bivirkningene jeg fikk så mye av tidligere. Med både andre piller og p-ringen har jeg både mistet sex-lyst og blitt fryktelig lei meg, men nå føler jeg meg mye bedre. Iallefall foreløpig.... Men....jeg har sånne små spot-blødninger...nesten hver dag... Og det har jeg sett at er noe veldig mange nevner her inne, enten at de blør hele tiden, eller at de mister mensen helt. Det jeg lurer på er; er de første ukene noen god indikasjon på hvordan det blir videre? Dere som hadde spotting i starten, fortsatte den bare, eller har noen opplevd at den går over etterhvert? Vet at det ofte tar noen mnd før kroppen har vent seg til nye hormoner...så jeg håper at dette med blødningene er noe som kan gå over... Er så fornøyd med pillene ellers, at det hadde vært veldig fint å kunne fortsette på dem, men det er jo litt kjedelig med disse småblødningene... Håper noen vil hjelpe meg Jeg begynnte på Cerazette uten å ha gått på noen som helst form for prevansjon før. Jeg syntes det virket veldig bra Hadde litt spoting som mange har hatt, men det var ikke noe problem, trengte ikke noe beskytelse eller noe form for bind av den grun, dette varte i til at jeg var ferdig med det 3 brettet med Cerazette da jeg begynnte på det 4 sluttet dette helt etter ca en uke. Jeg har også sluttet og ha mensen helt, kan hende jeg får litt blødninger den dagen jeg skulle hatt mensen, men det er som spottingen og varer bare en eller 2 dager. syntes denne pillen funker veldig bra:) bare du har litt tolmodighet med p bli vent med den:)
Gjest Gjest_Karianne_* Skrevet 24. oktober 2008 #102 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg har brukt Cerazette i 6 mnd og har hatt regelmessig mens hele tiden, men har hatt et STORT problem med kviser etter at jeg byttet til disse fra Yasmine. Fikk ellers ingen andre bivirkninger. Jeg vil anbefale å prøve pillene, det er jo ikke verre enn å bytte om man ikke er fornøyd.
Gjest Gjest_C_* Skrevet 28. oktober 2008 #103 Skrevet 28. oktober 2008 Nå har jeg lest hele tråden, å jeg er veldig i tvil om jeg vil fortsette me pillen. Jeg har tidligere gått på Yasmin, men hadde ingen sexlyst i det hele tatt. så derfor foreslo legen min å bytte til Cerazette. Jeg fikk beskjed om å begynne første menstrasjonsdagen, fordet om jeg ikke var ferdig med Yasminbrettet. Dette gjorde jeg, og har hatt noen småblødninger etterpå. men ikke verre enn at det har vært litt farve på papiret. MEN! jeg har fått et voldsomt sinne, hadde det en dag i mnd med Yasmin, men nå er det oftere. kommer til å skremme vettet av ungene og folk rundt meg. Tror aldri jeg har vært så sint før. er også plaget med voldsom hodepine fra rundt 2-3 på dagen og det gir seg ikke... i tillegg har jeg hatt 3-4 dager der det har klødd på hele kroppen på kvelden/natten og morgenen. Jeg har nesten klødd med til blods, så ille har det vært. For ca 1 uke siden oppdaget jeg små røde prikker/flekker på kroppen, de sprer seg nedover begge bena og oppvoer magen. har også noen på armene. Noen som har opplevd noe av dette? Vurdere å slutte helt med alt som heter P-piller, å heller bruke kondom. tror ikke alt er så bra å putte inn i kroppen.
Kara W Skrevet 28. oktober 2008 #104 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har nylig begynt med cerazette etter et jeg fikk barn. Jeg spottet først i tre uker, og nå har jeg hatt skikkelig mensen i tre uker. Den første uken var med alle symptomer (humørsvingninger, smerter osv), men etter det har det bare vært kraftig blødning. Jeg ser at mange hadde spotting en god stund, og så sluttet de å blø helt. Noen blødde lenge og så sluttet på pillen. Det jeg lurer på er om det er noen som blødde lenge, men fortsatt på pillen, og at det bedret seg. Hvis det er sjanse for at det bedrer seg, så prøver jeg en stund til, men hvis ikke bytter jeg like gjerne med en gang.
Avalon Skrevet 28. oktober 2008 #105 Skrevet 28. oktober 2008 Har forsøkt å søke her for å få svar på dette, og har funnet masse skrevet om cerazette, men finner ikke heeelt det jeg lurer på, så jeg prøver med å starte en ny tråd og håper dere bærer over med meg... Jeg er straks ferdig med mitt første brett av cerazette. Er så langt veldig fornøyd med tanke på de bivirkningene jeg fikk så mye av tidligere. Med både andre piller og p-ringen har jeg både mistet sex-lyst og blitt fryktelig lei meg, men nå føler jeg meg mye bedre. Iallefall foreløpig.... Men....jeg har sånne små spot-blødninger...nesten hver dag... Og det har jeg sett at er noe veldig mange nevner her inne, enten at de blør hele tiden, eller at de mister mensen helt. Det jeg lurer på er; er de første ukene noen god indikasjon på hvordan det blir videre? Dere som hadde spotting i starten, fortsatte den bare, eller har noen opplevd at den går over etterhvert? Vet at det ofte tar noen mnd før kroppen har vent seg til nye hormoner...så jeg håper at dette med blødningene er noe som kan gå over... Er så fornøyd med pillene ellers, at det hadde vært veldig fint å kunne fortsette på dem, men det er jo litt kjedelig med disse småblødningene... Håper noen vil hjelpe meg Det er vanlige bivirkninger som skal gå over. Når bivirkingene skal ha gått over, og du allikevet spotter og eller blør er det ikke nok hormoner i p-pillene.
Gjest Gjest_jente20_* Skrevet 8. desember 2008 #106 Skrevet 8. desember 2008 Jeg gikk på Cerazette i 3 år og blødde ALDRI noenting! Mistet mensen helt. Det var deilig:) Har nylig blitt singel og sluttet på de for 2 uker siden. Fikk mensen i går..
Gjest Gjest_Malin_* Skrevet 19. desember 2008 #107 Skrevet 19. desember 2008 ".....heisann Jeg har gått på C i to år nå, disse pillene er no dritt.... Jeg har fått kviser, kraftige utbrudd av sinne, gråterier, depresjon ...." Det er AKKURAT slik jeg har det nå... Jeg har gått på p-sprøyten i 7 år, og legen min sa til meg at han villle jeg skulle slutte med den for det var sjangs for beinskjørhet.. så anbefalte han Cerazette, og jeg tenkte jeg skulle gi det en sjangs.. Og siden da har det bare gått nedover.. jeg er konstant trist, gråter uten å vite hvorfor, klikker i vinkel på den stakkars samboeren min uten at han har gjort noe osv.. Satt og snakket med samboeren min tidligere i kveld om at kanskje det er pillene som gjor det. så fant jeg ut at jeg skulle google cerazette og se hva jeg fant. Det er jeg EKSTREMT gla for nå!! I morgen ringer jeg legen og sier at jeg vil begynne på igjen med sprøyten.. Tusen takk for delingen
Gjest Gjest_BareMeg_* Skrevet 19. desember 2008 #108 Skrevet 19. desember 2008 Til deg som skrev sist: Jeg gikk også på P-sprøyten i ca. 7 år før jeg sluttet på den. Ganske kjapt ble jeg smådeppa, og følte meg "tom" innvendig. Kunne grine av alt og ingenting... Et halvt års tid senere begynte jeg på Cerazette, som jeg nå har brukt i snart 1 år. Er forsåvidt fornøyd med de, men har vært litt plaget med spotting. Tenkte jeg bare skulle si at det med humørsvingninger kanskje kan være ettervirkninger av at du sluttet på p-sprøyta...
Gjest Gjest_kristin_* Skrevet 7. januar 2009 #109 Skrevet 7. januar 2009 Jeg er 17 og har nettopp fått en resept på Cerazette. Har ikke gått på noe som helst p-piller eller minipiller før, men ble anbefalt cerazette fordi jeg sliter med migrene. Etter å ha googlet litt rundt og lest her, er jeg skikkelig usikker om jeg vil starte på ceracette eller ikke ! Jeg bruker forresten linser, og en bivirkning er jo at man får litt trøbbel med kontaktlinser. Har alle dere som bruker cerazette og kontaktlinser disse problemene? Fint med tips og svar
Lovehearts Skrevet 7. januar 2009 #110 Skrevet 7. januar 2009 HJELP!!!! :/ Jeg har nettopp begynnt på disse drittpillene jeg da!! Første mnd gikk meget bra, for har akoratt byttet til Cerazette fra Loette!! Som gav meg alle disse mellomblødningene og alt det frem og tilbake greiene. Men nå, brett nummer 2! Så har jeg spotting som det så fint blir kallt Har hatt det nå di 2 sisste ukene........... Hvorfor skal alt være så innmari vanskelig med dette p-pille styret?? Hmmmmm... Vel.. Leste 1 person hadde hatt spotting i 3mnd, så ingen mens nå på nesten 2 år?! Da gir jeg dem 3 mnd fra idag, så ser jeg hvordan det går. Om det ikke stabilisere seg eller at mensen forsvinner, så boikotter jeg Cerazette enkelt og greit!
Kara W Skrevet 16. januar 2009 #111 Skrevet 16. januar 2009 Jeg er i min femte måned med cerazette, og jeg har hatt uregelmessige blødninger og spotting hele tiden. Hadde en tre-ukers periode og en to-ukers periode uten noen ting, men ellers har det vært noe nesten hver uke. Dessuten er sexlysten lik 0. Jeg skal bytte merke med en gang jeg får meg legetime.
Gjest Gjest_LunaVeronique_* Skrevet 16. januar 2009 #112 Skrevet 16. januar 2009 Hei. Jeg har brukt cerazette i et halvt år og har det topp med tanke på null blødninger og ingen menssmerter. Men.. Sexlysten er totalt borte og det er ikke noe særlig når man har samboer.. Finnes det ingen p-piller som ikke reduserer sexlysten?
Trampe Skrevet 16. januar 2009 #113 Skrevet 16. januar 2009 Jeg har brukt cerazette siden mai i fjor, på grunn av at jeg ammer. Tidligere brukte jeg Trionetta, og har aldri hatt bivirkninger av de. Jeg spottet et par uker i begynnelsen, og har ikke sett snurten av mensen siden. Sånn sett er jeg fornøyd med cerazette. Men sexlysten er totalt forsvunnet, og det er ikke noe særlig nei... Her blir det bytte igjen så snart jeg er ferdig å amme.
Whitechick Skrevet 16. januar 2009 #114 Skrevet 16. januar 2009 Jeg har prøvd loette, yasmin og diverse merker der ute. For litt over ett år siden begynte jeg på Cerazette! Etter 3 måneder (ja.. 3 måneder er lenge) med spotting og diverse sa vel kroppen min ja takk eller noe og gir meg nå mensen hver 2 månede.. Jeg syns dette er flott! Ingen bivirkninger heller.. !
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #115 Skrevet 16. januar 2009 Jeg har brukt C i rundt et år. Har brukt p-sprøyte, p-ring, yasmin ++. Det er vanskelig å si, men jeg tror jeg har gått veldig opp i vekt på grunn av disse pillene. Generelt er jeg litt sensitiv for hormoner. Men jeg hadde en liten mensen når jeg gikk fra p-ring til C. Men hadde menssmerter en stund etter også. Har ikke hatt blødninger siden. Har fått litt småkviser, men ikkeno ille. SKulle ønske jeg kunne slippe unna disse hormonene, men kondom er ikkeno ålreit det heller
Whitechick Skrevet 17. januar 2009 #116 Skrevet 17. januar 2009 Nå har jeg hatt mensen i 8 dager.. Har mensen hver 2 mnd da.. Men i dag har jeg hatt skikkelig smerte ass.. Ikkeno digg å ha mensen så lenge og ha det vondt dagen etter at den skulle ha vært borte! =/ !!
Gjest kiwiwi Skrevet 27. januar 2009 #117 Skrevet 27. januar 2009 Hei.. Eg har gått på Cerazette i fleire år no, og er veldi fornøgd me dei. Eg mista mensen med en gong nesten, hadde berre småblødningar i en liten periode først. Men eg begynte å tenke over en dag, er de farlig å gå på cerzette lenge uten å ha mensen? Begynte å bekymre meg litt for det, sidan mensen er ein naturlig del av kroppens utskillelse av avfallsstoff. Har noken et svar på de?
Trampe Skrevet 27. januar 2009 #118 Skrevet 27. januar 2009 Jeg spurte legen min om akkurat det, og han sa at det ikke var noen fare i det hele tatt.
hysteria Skrevet 1. februar 2009 #119 Skrevet 1. februar 2009 Er det noen som aldri har vært plaget med menssmerter før, men som har fått menssmerter etter at de begynte på Cerazette? ...jeg har aldri vært plaget...og skal begynne på Cerazette...hadde vært kjipt å få det nå..
Helly Skrevet 2. februar 2009 #120 Skrevet 2. februar 2009 Er det noen som aldri har vært plaget med menssmerter før, men som har fått menssmerter etter at de begynte på Cerazette? ...jeg har aldri vært plaget...og skal begynne på Cerazette...hadde vært kjipt å få det nå.. Hei! Jeg har gått på C i snart ett år nå.. Har aldri vært plaget med menssmerter før. Dette har jeg heller ikke hatt noe problem med nå. Etter kort tid mistet jeg mensen helt. Siden det er veldig individuellt hvordan en reagerer på piller er det nok bare til og vente å se:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå