Gå til innhold

Cerazette


Imogen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_CarE_*

Jeg har nå gått på disse i 1mnd, og har ikke merket noe som helst..Hadde vanlig mens når jeg startet på pillene, ikke noe lenger eller kortere...og ikke noe mellomblødninger..så blir spennende å se hva og om det skjer noe nå som jeg egentlig skal ha mensen igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest_CarE_*

Jeg fikk ikke mensen,men et par dager før jeg skulle fått den fikk jeg mellomblødninger..og har hatt det nå hver dag i snart 2 uker..irriterende..Noen som vet om det gir seg, eller kommer en til å ha det "for alltid"?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Gikk på cerazette før jeg byttet til loetta. Måtte bytte for jeg klarte ikke de småblødningene hele tiden! I tillegg hovnet jeg kraftig opp i begge bena og ble svimmel, kvalm og gikk med konstant hjerteklapp!!

Så byttet til loetta og de fungerer utmerket på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vekten 77
Det er jo ikke en falsk mensen, vel? Det tjener vel sin hensikt ved at det kommer et egg ut?

Men jeg skjønner ikke, skal man ikke ha mensen eller? Det er jo det som er mest naturlig for kroppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest jente 21

jeg har gått på cerazette ca ett år nå. jeg fikk anbefalt denne p-pillen fordi den ikke innh. østrogen og jeg mangler noe som heter protein c i blodet mitt. (som gjør at jeg lettere får blodpropp. det er lavere sjanse å få blodpropp ved cerazette enn andre p-piller.)

den første måneden hadde jeg litt småblødninger ett par uker. siden det har jeg hatt vanlig mens på den siste raden av tabletter. er det noen gang jeg ikke vil ha mens fordi jeg skal reise etc. hopper jeg over den siste raden og begynner på ett nytt brett.

egentlig er det litt rart ettersom cerazette visstnok innh. hormoner på siste rad også ( det har jeg hørt hvertfall), men det funker faktisk. er det noen som vet om de gjør det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32
jeg har gått på cerazette ca ett år nå. jeg fikk anbefalt denne p-pillen fordi den ikke innh. østrogen og jeg mangler noe som heter protein c i blodet mitt. (som gjør at jeg lettere får blodpropp. det er lavere sjanse å få blodpropp ved cerazette enn andre p-piller.)

den første måneden hadde jeg litt småblødninger ett par uker. siden det har jeg hatt vanlig mens på den siste raden av tabletter. er det noen gang jeg ikke vil ha mens fordi jeg skal reise etc. hopper jeg over den siste raden og begynner på ett nytt brett.

egentlig er det litt rart ettersom cerazette visstnok innh. hormoner på siste rad også ( det har jeg hørt hvertfall), men det funker faktisk. er det noen som vet om de gjør det ?

Tar alle pillene på brettet, tror de er lavdoserte med samme innhold, men står at du skal begynne der du skal så kan godt hende at de siste er placebo.

Jeg får uansett ingen mens av disse pillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lissi32
jeg har gått på cerazette ca ett år nå. jeg fikk anbefalt denne p-pillen fordi den ikke innh. østrogen og jeg mangler noe som heter protein c i blodet mitt. (som gjør at jeg lettere får blodpropp. det er lavere sjanse å få blodpropp ved cerazette enn andre p-piller.)

den første måneden hadde jeg litt småblødninger ett par uker. siden det har jeg hatt vanlig mens på den siste raden av tabletter. er det noen gang jeg ikke vil ha mens fordi jeg skal reise etc. hopper jeg over den siste raden og begynner på ett nytt brett.

egentlig er det litt rart ettersom cerazette visstnok innh. hormoner på siste rad også ( det har jeg hørt hvertfall), men det funker faktisk. er det noen som vet om de gjør det ?

Tar alle pillene på brettet, tror de er lavdoserte med samme innhold, men står at du skal begynne der du skal så kan godt hende at de siste er placebo.

Jeg får uansett ingen mens av disse pillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32
jeg har gått på cerazette ca ett år nå. jeg fikk anbefalt denne p-pillen fordi den ikke innh. østrogen og jeg mangler noe som heter protein c i blodet mitt. (som gjør at jeg lettere får blodpropp. det er lavere sjanse å få blodpropp ved cerazette enn andre p-piller.)

den første måneden hadde jeg litt småblødninger ett par uker. siden det har jeg hatt vanlig mens på den siste raden av tabletter. er det noen gang jeg ikke vil ha mens fordi jeg skal reise etc. hopper jeg over den siste raden og begynner på ett nytt brett.

egentlig er det litt rart ettersom cerazette visstnok innh. hormoner på siste rad også ( det har jeg hørt hvertfall), men det funker faktisk. er det noen som vet om de gjør det ?

Tar alle pillene på brettet, tror de er lavdoserte med samme innhold, men står at du skal begynne der du skal så kan godt hende at de siste er placebo.

Jeg får uansett ingen mens av disse pillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32
jeg har gått på cerazette ca ett år nå. jeg fikk anbefalt denne p-pillen fordi den ikke innh. østrogen og jeg mangler noe som heter protein c i blodet mitt. (som gjør at jeg lettere får blodpropp. det er lavere sjanse å få blodpropp ved cerazette enn andre p-piller.)

den første måneden hadde jeg litt småblødninger ett par uker. siden det har jeg hatt vanlig mens på den siste raden av tabletter. er det noen gang jeg ikke vil ha mens fordi jeg skal reise etc. hopper jeg over den siste raden og begynner på ett nytt brett.

egentlig er det litt rart ettersom cerazette visstnok innh. hormoner på siste rad også ( det har jeg hørt hvertfall), men det funker faktisk. er det noen som vet om de gjør det ?

Tar alle pillene på brettet, tror de er lavdoserte med samme innhold, men står at du skal begynne der du skal så kan godt hende at de siste er placebo.

Jeg får uansett ingen mens av disse pillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr gått på cerazette i snart 7 uker. Hadde en menstruasjon første uka, og etter det har jeg ikke merket noe, før i dag. Kom litt småblødninger, håper det går over og at det ikke er en ny menstruasjon. Har liksom vært så fornøyd hittil,men håper det går seg til! Har også fått renere hud, selv om jeg byttet fra Diane, det ble jeg litt overrasket over:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hei_*
Jeg ville ha prøvd Cerazette om jeg var deg. Jeg er kjempefornøyd med dem. Selv om du går på Yasmin og får mensen en gang i måneden så vil ikke det gi det bety at ikke er gravid! Den mensen du får når du går på p-piller er falsk. Så uansett om du går på en pille hvor du får mensen en gang i måneden eller om du går på en pille hvor du mister mensen helt, så er det akkurat det samme.

Man bør kanskje ikke anbefale en pille hvis folk reagerer forskjellig på den.

Jeg har fått masse kviser av dem,gått på dem i 2 år og har lest at man ikke blir kvitt kvisene selv hvis man slutter med dem.

Så vært ops folkens: dere tar en sjanse med denne pillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mika_*

Jeg har helt siden første mens vært VELDIG plaget med kraftig mens og smerter.. Jeg har prøvd 4 forskjellige p-piller/minipille og ingen har hjulpet spesielt. Så foreslo legen min Cerazette og jeg har nå brukt dn siden juni 2007 og har ikke hatt blødninger i d hele tatt. Jeg er kjempeglad..kan leve et "normalt" liv. Eneste som kommer en en kraftig utflod en gang hver 4. uke ca. Har ikke hatt spottblødninger i d hele tatt. Men som en bivirkning så har jeg fått litt kraftigere hårvekst. Det er det eneste negative, men foretrekker d framfor kraftig menstruasjon i en hel uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_linda_*
Hei :)

Etter at typen leste at noen hadde dødd av blodpropp pga Yasmin bestemte jeg meg for å prøve en ny type p pille.. (kanskje teit siden det bare er 2 stk men..)

Jeg fikk resept på Cerazette, og skal begynne på de imorgen..

Men etter å ha lest om det overalt på nettet har jeg virkelig ikke lyst altså! Virker som man enten har mensen hele tiden eller ikke i det hele tatt.. Får jeg ikke det kommer jeg til å tro jeg er gravid hele tia..

Noen som har noe tips?? Bør jeg bytte tilbake til Yasmin? De var jeg virkelig fornøyd med !

angrer så for at jeg bytta :(

Jeg blir frustrert over folk som på det sterkeste anbefaler denne pillen.

Som du sier det står mye negativt om de også. Jeg har gått på dem i 2 år,har fått kviser på rygg og skuldre og disse blir man ikke kvitt selv om man skulle slutte på pillene.Og acnearrene er et helvete.Man får ikke lyst til å gå med bar skulder om sommeren .Det er jo helt forferdelig.

Folk reagerer veldig forskjellig på denne pillen så om du velger å ta de tar du en sjanse, bare så du vet det. Glem folks anbefalinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bør kanskje ikke anbefale en pille hvis folk reagerer forskjellig på den.

Jeg har fått masse kviser av dem,gått på dem i 2 år og har lest at man ikke blir kvitt kvisene selv hvis man slutter med dem.

Så vært ops folkens: dere tar en sjanse med denne pillen.

Men folk er veldig forskjellige, og reagerer dermed forskjellig. Jeg er kjempefornøyd med Cerazette og har ikke fått uren hud av den heller. Man må nesten bare prøve og se om man tåler den eller ikke, går ikke å uttale seg før man har prøvd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ciel_*

Ehm, eg lurer på om noen kansje har litt samme sutiasjon som meg her.

Vel eg har gått på cerazette i 3 mnd'er nå for første gang, og eg regnet med at det var sunt å ta en pause før en starter på nytt. Eg har ikke hatt mensne siden eg tok pillene første gang, og ikke noe tegn til den heller.

Og nå har det gått 1 uke sidne eg sluttet..skal ikke mensen komme snart da liksom?

Kansje stress driver utsette menser? Er mulig eg også har skyssesyke, har hatt tegnene til skyssesyke i 1 mnd nå..men vet ingenting sikkert..får svar fra lege denne uken.

Mvh, urolig jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_May_*

Jeg har nettopp byttet til Cerazette. Er ferdig med mitt første brett og har bare problemer. Fikk blødninger etter to uker, og siden den gang har det vært konstant - i to uker nå. Det er ikke lite blod det er snakk om heller. Fossefall av blod i to uker - slitsomt, for å si det mildt

Skal jeg gi opp og slutte? Er det et tegn på at kroppen min ikke tåler hormonene?

Skal på strandferie om to uker og orker ikke å få den ødelagt av konstante blødninger. Hva skjer hvis man slutter midt i et brett? Får man den vanlige mensen med en gang? Noen som vet?

Takknemlig for alle tips og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lissi32
Jeg har nettopp byttet til Cerazette. Er ferdig med mitt første brett og har bare problemer. Fikk blødninger etter to uker, og siden den gang har det vært konstant - i to uker nå. Det er ikke lite blod det er snakk om heller. Fossefall av blod i to uker - slitsomt, for å si det mildt

Skal jeg gi opp og slutte? Er det et tegn på at kroppen min ikke tåler hormonene?

Skal på strandferie om to uker og orker ikke å få den ødelagt av konstante blødninger. Hva skjer hvis man slutter midt i et brett? Får man den vanlige mensen med en gang? Noen som vet?

Takknemlig for alle tips og råd.

Etter 3 uka hadde jeg ingen plager i det hele tatt. Har ikke hatt mensen på et år så det er veldig vanlig å miste mensen på denne pilla. Gi det en liten uke til. Kroppen trenger å venne seg til et nytt produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest

Har nå gått på cerazette en 4-5 mnd, og alltid tatt pillene til riktig tid..Hatt endel vanlige og små blødninger.. Skulle hatt mensen for 2 uker siden..var sikker på at det kom, merket det på kroppen,(menssmerter, murring i magen, hetetokter osv...) akkurat som om når jeg har mensen..men ingen ting skjedde....Kan jeg være en av de prosentene som slipper unna mensen, eller kan jeg faktisk være gravid?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på pillene i litt over 1 måned, de første to ukene var det helt greit, med vanlig mens den første uken og litt over en uke uten mensen. Etter det fikk jeg plutselig en blødning, og den har ikke gitt seg heller! Det har vært veldig varierende, fra nesten ingenting til utrolig mye. Den siste uka har det vært helt forjævelig, unnskyld meg. Blir utrolig frustrert og lei meg, det er ikke sånn jeg vil ha det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...