Gå til innhold

Cerazette


Imogen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Jeg har gått på pillene i litt over 1 måned, de første to ukene var det helt greit, med vanlig mens den første uken og litt over en uke uten mensen. Etter det fikk jeg plutselig en blødning, og den har ikke gitt seg heller! Det har vært veldig varierende, fra nesten ingenting til utrolig mye. Den siste uka har det vært helt forjævelig, unnskyld meg. Blir utrolig frustrert og lei meg, det er ikke sånn jeg vil ha det!

I hear ya! Etter en drøy måned, måtte jeg bare gi opp. Jeg blødde og blødde... litt opp og ned, men når jeg blør MYE mer enn en normal mens (og jeg blør en god del ved normal blødning), da er det noe som er helt på bærtur.. Nå har jeg endelig slutta å blø, etter å ha blødd siden 1.januar (prøvde først p-ring, så cerazette - ingenting funka). Det eneste jeg sitter igjen med, er en soppinfeksjon som, tross alle råd her, reseptbelagte mider, ikke-reseptbelagte midler, helsekost... ikke vil gi seg. Nei, nå har jeg virkelig bevist for meg selv at hormonprevensjon ikke er noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lissi32

Hadde småblødninger de 3 første ukene. Nå har jeg gått på de siden januar i fjor og har ikke blødd siden da. Er helt genialt for mitt bruk samt at det ikke er østrogen i dem. Hodeverken og blødningene er borte. Dessverre er ikke denne pillen perfekt for alle, man må nesten bare prøve seg fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått på de i over 1 mnd nå og fikk en småblødning etter ca 21 dager. Men i de siste 2 ukene har jeg blitt så trett... Slitsomt, men avventer å gjøre noe før jeg har brukt dem litt lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_Kristin_*
Jeg blir frustrert over folk som på det sterkeste anbefaler denne pillen.

Som du sier det står mye negativt om de også. Jeg har gått på dem i 2 år,har fått kviser på rygg og skuldre og disse blir man ikke kvitt selv om man skulle slutte på pillene.Og acnearrene er et helvete.Man får ikke lyst til å gå med bar skulder om sommeren .Det er jo helt forferdelig.

Folk reagerer veldig forskjellig på denne pillen så om du velger å ta de tar du en sjanse, bare så du vet det. Glem folks anbefalinger.

Det er helt rett at folk reagerer forskjellig på disse pillene, men dette er jo ikke unikt for bare Cerazette!

Og hvis man skal glemme folks anbefalinger, så må man også glemme folk negative opplevelser. Man må tross alt ta med både pluss og minus, hvis man skal ta imot råd.

Jeg har prøvd mange forskjellige p-piller, fordi jeg har plagdes veldig med bivirkninger. Jeg har ALLTID har blitt kvalm, fått dårlig hud og blitt humørsyk, og jeg har måttet slutte på alle.

Jeg går på Cerzette nå og er superfornøyd!!!!

Tre uker etter at jeg begynte fikk jeg en kjempeblødning som HELDIGVIS bare varte i 5-6 dager. Siden jeg nesten ikke blør på mine "vanlige " bløsdninger, så var dette ille nok for meg.. (Alt er relativt, tross alt :)) Men jeg har alltid fått beskjed om at man må gi p-piller en tre måneds sjanse fordi kroppen trenger så lang tid til å venne seg til hormonene. (Og dette gjelder ALLE merkene jeg har prøvd). Etter to uker fikk jeg småblødniger som varte i en ukes tid, og det samme igjen to uker senere. Legen min sa faktisk at hvis jeg begynte å plages med småblødninger, så kunne jeg ta dobbel dose, for det kunne hjelpe. Så da jeg fikk nye småblødninger, prøvde jeg dette. Tok to piller en dag, og vips, så sluttet jeg å blø.

Ikke har jeg vært kvalm en eneste gang, ikke lagt på meg, ikke fått uren hud, og all form for blødning er borte :)

Jeg vil anbefale disse pillene til alle, men du må selvfølgelig alltid ha i bakhodet at alle reagerer forskjellig på alle former for medisin, også p-piller. Men gi de en sjanse, for hvis de er rette for deg, så er de FANTASTISKE!!!

Og ja, jeg har nok tatt en graviditetstest eller to ekstra etter at mensen forsvant. Men av erfaring vet jeg at de fleste får et symptom eller to i tillegg, hvis de er gravide.

Hvis dette er noe du er usikker på, så må du bare snakke med legen din :)

Lykke til, alle som prøver disse. Jeg håper de fungerer for deg!!!

K :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_Elise_*

Hei, jeg har nettopp begynt på C og er ikke særlig fornøyd med det enda. har blødninger annen hver uke. Jeg tror jeg skal blir ferdig med den første pakken, men hvis ikke blødningene stopper da så er det stor sannsynlighet for at jeg bytter. det er slitsomt å blø annenhver uke. blir trøtt og sliten i tillegg. jeg har også begynt å spise mye mindre enn vanlig. blir fortere mett. bør jeg kontakte fastlegen min om dette ? eller er det ikke så stor sannsynlighet for at det har noe sammenheng mellom spisevanene mine og C ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på pillene i snart 3 måneder nå. Hoppet over mensen de to første månedene, men denne måneden bestemte jeg meg for å ha. Fikk blødning på lørdagen før den pillefrie uka ( som begynte på mandag, altså to dager før) som varte til mandag, med litt småblødninger på tirdag. Kan jeg regne dette som mens, siden det varte så kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Er det Cerazett du går på? For de skal man ikke ha pillefrie perioder på, i hvert fall hvis ikke jeg har misforstått noe. Tror du bør bruke kondom fram til du har tatt pillene igjen en uke for å være sikker.

Kan godt være "mensen" (bortfallsblødning, som egentlig ikke er mensen, men det man får når man går på p-piller). Mengde, varighet osv er veldig individuelt, både med og uten piller og på forskjellge pillemerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Er litt over halveis i mitt andre Cerazette-brett nå, og er vel ikke akkurat overbegeistret. Første brettet gikk greit, spottet bare et par dager. Andre brettet derimot er ikke like morsomt. Begynte å blø for 9 dager siden, blødde mindre enn vanlig mensen, men mer enn spotting. Sluttet å blø på onsdag og i dag har søren meg mensen dukket opp enda en gang. :tristbla:

Skal gi det ut dette brettet og neste, men er det ikke bedre da dropper jeg disse pillene. Gidder ikke blø mer eller mindre hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, da forklarte helsesøster feil!

Jaja, men når det er like mye i hver har vel ingen skade skjedd da jeg ikke har droppet å ta pillene, bare begynt på neste brett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Oi, da forklarte helsesøster feil!

Jaja, men når det er like mye i hver har vel ingen skade skjedd da jeg ikke har droppet å ta pillene, bare begynt på neste brett?

Les gjennom pakningsvedlegget du ;) Og om det er noe du ikke forstår, google, spør på apotek, eller noe slikt.

Men sannsynligvis har ingen skade skjedd, så sant du har tatt en pille hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt pille hver dag :)

Haha, dette forklarer hvorfor mensen kom alikevel når jeg skulle "hoppe over" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg begynte på C for ca 8 mnd siden. Den første mensen varte i nærmere en måned, på og av. I tillegg ble jeg ganske tørr i øynene (bruker linser). Var ganske irritert, og vurderte å slutte, men gav det en sjangse.. Så plutselig stoppet mensen, og jeg har ikke fått den siden. Jeg har hatt litt små-spotting innmellom, men ikke så mye at jeg må bruke tampong/bind, stort sett bare litt farge på dopapriet.

Øynene ble bra etter at jeg brukte milde øyedråper noen dager (fikk av optikeren).

Er nå veldig fornøyd med pillen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spottet litt de 3 første måndene... det var ikke sammenhengende spotting, men irriterende nok fordi jeg viste aldri når det kom... men nå tror jeg og håper at det har gitt seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har gått på Cerazette i 3 mnd. nå, og er superfornøyd. :) Har prøvd mange andre merker, men disse er de eneste som funker for meg. Ingen blødninger, kviser, vektøkning og dårlig humør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Jeg ser at mange sier at de har mistet mensen når de går på Cerazette. Er det noe bra for kroppen da? Mensen er tross alt en naturlig funksjon som er der av en grunn. Er det noen som kjenner til hvorvidt det er forsket på eventuelle konsekvenser etter lang tids bruk av denne pillen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria
Jeg ser at mange sier at de har mistet mensen når de går på Cerazette. Er det noe bra for kroppen da? Mensen er tross alt en naturlig funksjon som er der av en grunn. Er det noen som kjenner til hvorvidt det er forsket på eventuelle konsekvenser etter lang tids bruk av denne pillen?

Siden mensen du får på p-piller uansett er kunstig spiller det ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg ser at mange sier at de har mistet mensen når de går på Cerazette. Er det noe bra for kroppen da? Mensen er tross alt en naturlig funksjon som er der av en grunn. Er det noen som kjenner til hvorvidt det er forsket på eventuelle konsekvenser etter lang tids bruk av denne pillen?

Ikke i stor grad, rett og slett pga at det er svært få som har brukt p-piller så lenge og så tidlig som det gjøres i dag. Skal bli interessant å se hva de finner ut om en 20-30 års tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_Camilla_*

Jeg skjønner ikke hva dere prater om jeg.. Jeg har gått på Cerazette i over et år nå og har hatt ingen problemer.. Den eneste bivirkningen jeg hadde var at jeg var i "pms-humør" den første mnd, men etter det har jeg ikke merket noe. Mensen er borte også, noe som er veldig deilig:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...