Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kult!

Individuelt, ja.. får håpe jeg reagerer som deg! Jeg tok en angrepille og reagerte ingenting på den i alle fall.. Ja, jeg vet det ikke er det samme, hehe...men de sa jo at man mest sannsynlig ville bli kvalm i alle fall...og jeg reagerer ikke på noen medisiner...oooh...så spennende! Gleder meg til å komme i gang!! Spenning i hverdagen!!

...når skal man begynne på pillene? Første dag med menstrasjon? ...jeg forventer å få mensen i morgen, men er ikke sikker pga angrepillen som ble tatt på torsdag...men hvis jeg får det i morgen og jeg ikke får pillene før onsdag (skal til legen da)...må jeg vente helt til neste menstrasjon før jeg kan begynne?? WÆH!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kult!

Individuelt, ja.. får håpe jeg reagerer som deg! Jeg tok en angrepille og reagerte ingenting på den i alle fall.. Ja, jeg vet det ikke er det samme, hehe...men de sa jo at man mest sannsynlig ville bli kvalm i alle fall...og jeg reagerer ikke på noen medisiner...oooh...så spennende! Gleder meg til å komme i gang!! Spenning i hverdagen!!

...når skal man begynne på pillene? Første dag med menstrasjon? ...jeg forventer å få mensen i morgen, men er ikke sikker pga angrepillen som ble tatt på torsdag...men hvis jeg får det i morgen og jeg ikke får pillene før onsdag (skal til legen da)...må jeg vente helt til neste menstrasjon før jeg kan begynne?? WÆH!

Jeg begynnte ikke i forhold til mensen, men hvor som helst i syklus hvos man kan kalle det for det.. (Veldig uregelmessig mens.....) om en starter første dag i mens er det sikkert fra første pillen, hvis en starter senere må en bruke kondom i syv dager. Lykke til da :)

Skrevet

Ja! Var hos legen i dag og skal ta min første Cerazette-pille i kveld!! :)

Men jeg følte meg veldig teit når legen utbrøt: "Cerazette?!?!? Hvorfor vil du ha DET????!!"

..jeg bare...ehh..fordi jeg har lest om alle merkene og hørt mye, og har kommet fram til at Cerazette vil være det beste...

hun bare "Vi har Yasmin og Microgynon å tilby, Cerzette er for mødre som ammer!!"

..jeg...ehh..ok, men kan jeg få Cerazette allikevel?

Joda, jeg skulle få det... så spurte jeg hvilke bivirkninger man kunne få... som regel ingen, sa hun, men man kunne bli litt kvalm som om man var gravid. !?!?!?!? Hva faen? Hva er alt dette jeg har lest om Cerazette her inne, da? Og i pakningsvedlegget??!?!? Åh...gud, for en dårlig lege..hu visste jo ingenting... Men jeg insisterte på Cerazette ettersom jeg har hørt så mye mer skumle ting om Microg og Yasmin.

Er det forresten noen som har hatt bittelitt kviser før de begynte på Cerazette og så har dette blitt verre etter at de begynte?

..så står det i pakningsvedlegget: ta tabletten på ca samme tidspunkt hver dag... hvor mye cirka da? Går det bra med to timer slingringsmonn eller må man ha den med seg på kino, hehe..så det blir riktig? Jeg tenkte å ta den i 22-23-24-tida hver kveld. Hva gjør dere?

Skrevet

Jeg tar den om morgenen. Tok om kvelden da jeg brukte Trionetta før jeg ble gravid, og hvis jeg da glemte å ta en gikk det jo maaaange timer før jeg våknet og evt merket at jeg hadde glemt det. Ofte merket jeg ingenting før jeg skulle ta neste pille kvelden etter.

Nå ligger brettet på badet, jeg ser det hver gang jeg går inn der og har mange muligheter til å huske på pillen i løpet av dagen. På hverdager tar jeg vel rundt 0700, i helger kan det hende jeg sover til 10 og tar den når jeg står opp. Men for meg er det ingen krise om jeg skulle bli gravid nå.

To timer går nok fint, men du bør huske å ta den til omtrent samme tid hver dag. Det er grunnen til at legene vil gi ppiller og ikke minipiller, fordi det er så kort slingringsmonn.

Skrevet

Hehe, ok, høres ut som jeg bør ta den på kvelden, for da er jeg alltid våken, mens i helger kan jeg sove til fem om jeg vil, så det blir litt teit ;)

Omtrent samme tid, ja. Jeg kan jo bare følge det ca slavisk og gjøre det til en 22-rutine eller noe, ettersom det er superviktig for meg at dette blir bra!

Lurer også på hvordan det er mulig å miste sexlysten? Jeg bare ser det ikke for meg... men skjønner jo på en måte..

Og dette med kvisene...øker de?

Skrevet (endret)

Du, jeg kunne ikke i min villeste fantasi forestille meg at jeg skulle miste sexlysten.... :sjenert: Holdt på å gå på veggen gjennom svangerskapet, spesielt på slutten. Da var jeg jo stor, mannen var tvilende og magen var i veien, men jeg mista ikke lysten av den grunn, for å si det sånn. :sjenert:

Nå er alt tilbake til normalen, ungen sover hele natta, jeg er uthvilt og i god form - men lysten er fullstendig borte. Her byttes det pillemerke så snart jeg er ferdig med amminga, det er helt sikkert.

Endret av Trampe
skriiiiveleif
Skrevet

Jeg har ikke problemer med kviser.

Skrevet

hmm..mange som har mistet sexlysten av cerazette?

kviser?

..får bare håpe på det beste jeg, da :)

Skrevet

et spørsmål til..bær over med meg, hehe..

skal jeg begynne på onsdagspillen, selv om den kommer som nummer tre? og så ta mandag og tirsdag til slutt? og så begynne på onsdag på neste brett? ..står bare "hver gang du begynner på en ny pakke Cerazette, skal du ta en pille fra de øverste rekken" ... det betyr vel egentlig at jeg skal begynne på den dagen det er ?

...hehe...ser jo at det er logisk, men vil bare være 100 prosent sikker nå! ;)

Skrevet

Jeg har ikke merket noe til kviser, men sexlysten er borte. Nå hadde jeg ikke akkurat den sterkeste lysten fra før av, men den er ikke eksisterende nå. Vi har fortsatt sex, men det er alltid mannen som må ta initiativ, og min første tanke er "huff, ikke i kveld". Når vi først har kommet igang er det alltid bra.

Når det gjelder tidspunkt så sies det vel at man har 12 timers slingringsmonn. Vil du være helt sikker så må du ta den til samme tid hver dag. Noen timer gjør nok ingen stor forskjell.

Skrevet

Hei,

jeg har gått på Cerazette siden september, og ingen fæle bivirkninger så langt :) Ikke mistet sex-lyst, ingen kviser, og ikke blør jeg konstant. Mensen har komt på vanlig tid. Litt lengre menstruasjon, men jeg blødde ekstremt lite og kort fra før, så da er det ikke så ille likevel ;) P-piller er veldig individuelt, så man må bare prøve seg fram. Lykke til! :)

(Og ja, du bare følger ukedagene på brettet)

Skrevet

Så fint! ...at det er fint når dere har kommet i gang, gir i alle fall litt håp... er vel bare å se framover!!

Noen som har fått større bryster av Cerazette, da?

Skrevet
hun bare "Vi har Yasmin og Microgynon å tilby, Cerzette er for mødre som ammer!!"

Så snodig. Sa hun noe om bakgrunnen for den uttalelsen?

Gynekologen nærmest kastet Cerazette etter meg. Det var nesten så jeg begynte å lure på om han fikk provisjon for hver resept han skrev ut.

Skrevet
..så står det i pakningsvedlegget: ta tabletten på ca samme tidspunkt hver dag... hvor mye cirka da? Går det bra med to timer slingringsmonn eller må man ha den med seg på kino, hehe..så det blir riktig? Jeg tenkte å ta den i 22-23-24-tida hver kveld. Hva gjør dere?

Cerazette har like stort slingringsmonn som vanlige p-piller, altså 12 timer.

Personlig tar jeg den om morningen når jeg står opp.

Skrevet

Kan det variere med 12 timer??

...nei, hun sa ikke hvorfor hun sa det om Microg. og Yasmin..hun var bare veldig rar...som om jeg var helt på bærtur når jeg ville ha Cerazette!! Kanskje hun bare hadde lært om M og Y :P

Har dere sett det her? Det kan da ikke stemme...etter alt det jeg har lest her på KG...hæ??

Sant og usant om p-piller

Skrevet
Men jeg følte meg veldig teit når legen utbrøt: "Cerazette?!?!? Hvorfor vil du ha DET????!!"

..jeg bare...ehh..fordi jeg har lest om alle merkene og hørt mye, og har kommet fram til at Cerazette vil være det beste...

..jeg...ehh..ok, men kan jeg få Cerazette allikevel?

Hehe.. Hun er vel ikke vant til at noen spør om minipille uten at de ammer da.. :) Min helsesøster og jeg ble enige om denne pillen etter en lang diskusjon om hva som var alternativene... Siden jeg var vant til å ikke ha mensen noe særlig, trodde jeg cerazette vil passe meg. Ville ikke stresse noe mer med om jeg var gravid/ikke uansett.. :)

Omtrent samme tid, ja. Jeg kan jo bare følge det ca slavisk og gjøre det til en 22-rutine eller noe, ettersom det er superviktig for meg at dette blir bra!

Tror nok det er ganske viktig å være nøye på når en tar pilla. Selv om en har 12 timer å glemme seg på vil det nok kunne påvirke effekten... Ei venninne av meg ble gravid for ikke lenge siden på pilla. Ho glemte seg noen timer litt for ofte, og da var det gjordt. Var aldri veldig sent ute heller tror jeg, bare generel slurv..

skal jeg begynne på onsdagspillen, selv om den kommer som nummer tre? og så ta mandag og tirsdag til slutt? og så begynne på onsdag på neste brett? ..står bare "hver gang du begynner på en ny pakke Cerazette, skal du ta en pille fra de øverste rekken" ... det betyr vel egentlig at jeg skal begynne på den dagen det er ?

Alle pillene på brettet inneholder akkurat det samme hormonet, og i samme mengde. Derfor kan du starte hvor du vil. Men er nok kjekt å ha noe å gå ut ifra. En annen ting er jo at om du skulle kaste opp/få diare rett etter du har tatt en pille, kan du bare ta en hvilkensomhelst ny pille uten at det gjør noe:)

Må nok bare vente å se med mye av disse tingene.. Kviser er noe jeg til tider kunne være noe plaget med før jeg begynte på C. Dette har ikke forandret seg noe etter jeg begynte.

:klemmer:

Skrevet

Hmm, nei, det virket som om hun aldri hadde fått det spørsmålet før, ja... er det så uvanlig å gå på minipille når man ikke ammer, da? Skjønner ikke, jeg..det skal vel være best, det? :)

Hu sa ingenting om noe...spurte ikke om helsa eller noe! Forklarte ingenting... jaja! Har jo lest masse selv og kommet fram til at C er det beste for meg, så nå gjenstår det bare å se!

Jeg må vel bare finne et tidspunkt som passer meg bra, da :) Og ikke noe slurving! Jeg er jo livredd for å bli gravid, så jeg kommer sikkert til å ta med meg pillen på kino og hva det skulle være :fnise:

Jaja. Takk for svar :5:

Skrevet

Hehe.. Ta med deg pilla du!! :) Er igrunn alltid kjekt å ha med, for en vet jo aldri!! Jeg har den alltid i veska.. Og det er jeg glad for. En kort stund etter jeg startet på den havnet jeg på sykehuset med brukket rygg! Og de hadde ikke cerazette på sykehuset! Merkelig... Men jeg hadde den jo i veksa, så det ordnet seg:)

En veit aldri :fnise:

Skrevet
Kan det variere med 12 timer??

Jeg fikk vite det av legen min ihvertfall. At det var de gamle minipillene man måtte være veldig nøye på å ta til samme tid, og at Cerazette sånn sett funket som kombinasjonspillene.

Det står også i pakningsvedlegget av man er trygg om man tar pillen innen 12 timer for sent.

Skrevet

Hehe.. Hadde akkurat tenkt å skrive det selv.. En kan ta den innen 12 timer etter den tiden du egentlig skulle tatt den. Det vil si at det ikke skal gå mer enn 36 timer mellom to piller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...