Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Madam Felle
Skrevet
Men hva er jeg for ham da? Helt uten betydning?

Spør du meg om det? Det er da noe han må svare på, men det kan faktisk være han setter flere barn høyere enn deg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet
Han er oppe og avgårde før jeg våkner, ja. Bortsett fra noen helger, da. Det kan jo bli et problem. Må man holde sengen til man har målt, altså?

Husk å tenke på, at hver gang du måler lrer du mannen din. Og det kommer sikkert til å bli et fantastisk sexliv, som du faktisk styrer når du kan i stedet for når du har lyst.

Skrevet (endret)

Endelig en bruker/trådstarter som klarer å skape engasjement. :klappe:

Endret av fil
Gjest Madam Felle
Skrevet
Til TS, Deidre: Jeg må rett og slett bare gjenta meg selv:

Du skrev tidigere:

Jeg tenker på det stakkars barnet som ikke er trygg på sin far, for all del jente, ta tak i den biten istede for å diskutere et nytt barn og deg og dine problemer!

Kan ikke være mer enig :klappe:

Skrevet

For husefredens skyld har jeg sagt at jeg skal fjerne spiralen. Imidlertid kommer jeg ikke til å gjøre det. Så får jeg leve i håpet om at han vil godta at naturen ikke alltid oppfører seg som vi ønsker. Det er jo ikke alle forunt å få alle de barna man ønsker seg.

Det føles litt sjofelt å "lure" ham på denne måten, men jeg føler virkelig ikke at jeg har noe valg.

Jeg synes at det siste du skriver er sjofelt. Vær ærlig. Jeg forstår mannen din som vil ha flere barn. Det er stor verdi i å ha søsken også. Du bør være tydelig på at du ikke vil, så må du regne med at han evnt kan trekke seg fra forholdet. Hverken han eller du kan presses til å få/ikke få flere barn.

Det er ikke sikkert at du ofrer så mye ved å få et barn til. Jeg har to barn, lang utdannelse og full jobb.essuten har barna mye glede av hverandre og krever dermed mindre oppmerksomhet fra oss voksne. Det går så fint, så. Men det er ditt valg.....

Skrevet

For å oppsummere til trådstarter. De fleste sier det er helt o.k. at du ikke vil ha flere barn. De fleste er enig med deg at du ikke bør ha flere barn. De fleste er enig med deg om at det er du som bestemmer over din kropp.

Men: Og dette er viktig! Alle som kritiserer deg kritisere på det grunnlaget at du lyver til mannen din! Ikke at du ikke vil ha flere barn. Klarer du å se forskjellen? Jeg har nemlig en teori om at du ser det du vil se i svarene og at du egentlig bare er ute etter støttende ord-siden du allerede tydeligvis har bestemt deg. Mannen sin vil finne ut at du har lurt ham, og jeg antar at et slikt etterspill vil være verre (og mer sannsynlighet for at han går fra deg) enn hvis du er ærlig om dine meninger, Klarer du ikke si det til ham, skriv en mail/brev- whatever!

Gjest *Magica*
Skrevet
Hvorfor sitter jeg med en følelse av at hele greia er oppdiktet?

Fordi Deidre lever et liv som virker veldig fjernt for mange av oss. Jeg velger å tro på dette, om noen sitter og ler av meg Cv den grunn går ikke det ut over meg på noen måte.

Skrevet

DERE bør ikke få flere barn nei.

Den første grunnen er at du virker altfor selvsentrert til å kunne ha barn.

Den andre grunnen er at mannen din ikke virker i stand til å ta vare på et barn.

Når en setter barn til verden så skal en jaggu meg ta godt vare på det. De er ikke noen pynteting som en tar frem for å fremstå som en perfekt kjernefamile. :frustrert:

Skrevet
Du får bare stille et ultimatum tilbake da - Om han tar permisjonen så skal du få et barn til. Så får han selv bestemme hva som er viktigst.

Enig i det. Men jeg ville tatt den litt lenger: Jeg ville også forlangt at han jobbet mindre, og brukte mer tid på barna. At han er selvstendig næringsdrivende er ingen unnskyldning; Da får han heller bytte jobb.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Dobbelpostet.

Endret av Silmarill
Skrevet
Nei, jeg er da slett ikke syk. Jeg har bare et ønske om å kunne opprettholde et sosial liv for meg selv også. Og et sterkt ønske om å arbeide 100% stilling.

Jaha, har du det? Hvorfor jobber du ikke full stilling nå da? Jenta di er 3,5 år og har dagtilbud etc. etc. Hvorfor i alle dager går du fortsatt hjemme 50% av tida når du drømmer så inderlig om å jobbe fulltid? Vet du, jeg tror faktisk ikke du ønsker det i det hele tatt. Da får du jo mye mindre tid til shopping.

Og kan du forklare meg hva som er mer hederlig med å tempe for å unngå å bli gravid, i motstning til å unnlate å plukke ut spiralen?

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Det bør du heller ikke, hvis du blir så sliten av å ha halv jobb, au pair, vaskehjelp og ett barn. Jeg synes lite om grunnene dine til å velge bort et søsken for datteren din, men det er selvfølgelig ditt valg!

Jeg skjønner at du har diskutert dette med mannen din, men dere må nok prøve å gå videre i diskusjonen. Kanskje trenger dere hjelp?

Det er ingen god løsning å prøve å lure ham. Hva hvis han oppdager PFC-dingsen eller p-piller? Hva sier du, og hvor står forholdet deres da?

Tror du han vil gå fra deg om du setter hardt mot hardt?

Jeg skjønner at dette er vondt for deg, den enkleste løsningen er å fortsette med prevensjon og ikke tenke mer på det. Men han vil jo begynne å lure etterhvert, såframt du er ganske ung og ellers frisk. Vil du føle deg komfortabel med å lyve for ham i mange år framover?

Og til dere som fortsatt kommer med sårende personkarakteristikker: Gi dere - det er unødvendig og særdeles lite konstruktivt!

Som jeg skulle ha skrevet dette selv Magica!

(Jens også mener jeg sier det som er mest riktig vedr. dette)

:klappe:

------

:forvirret: Det er vel ikke om å gjøre å være mest spydig her inne mot ei jente som spør om råd! Hvorfor er noen av dere det bare fordi hun stiller dette spørsmålet? :forvirret:

---

:) Hei Deidre, dette har jeg svart på før og mener fortsatt at dette er ditt valg til syvende og sist! (skrev i innlegg 125)

Selvsagt skal ikke du bli nærmest påtvunget til å få et barn til når du ikke vil det!

Du har din rett til å si nei og dette bør han godta!

Gjør han ikke det å velger å gå fra både deg og "lillegull" så er det han som er en egosentrisk drittsekk!

Han lever livet slik han alltid har drømt om: egen bedrift som går bra, barn og snill, pen og pyntlig kone som går hjemme!

Sikkert drømmesituasjon for han, men ikke for DEG!

Nei, dette har han ingen grunn til å nærmest "forlange" av deg og jeg håper virkelig du sier dette til han!

Han ser jo knappest barnet dere har nå så hvorfor skal han ha flere?

Er det fordi han "elsker" barn eller er det fordi han ser på det som status å ha mange barn?

Spør han om det! Dersom svaret er det første, så får du be han være mer hjemme med barnet deres! Ikke bare for din skyld- men for barnets skyld!

På megså virker det ut som han dyrker jobben sin mer enn deg og deres felles barn! Han lever nærmest slik han ville ha gjort uten deg og barnet, mens du må gjøre avkall på evt. jobber pga han! Kun han!

Flott at han er opptat av jobben, men jobben er ikke alt så lenge man har barn og kone i tilegg!

Nevner igjen littebitt av innlegget fra tidligere i dag!

Det er ingen ide at dere får flere barn! Du vil ikke og han er nesten aldri hjemme!

Begge deler vil gå ut over det barnet dere har nå og evt. kommende barn!

Syns forøvrig du har fått mye pepper her inne :kose:

Veldig bra at du har innsett at du ikke skal lure han vedr. spiral!

Du MÅ si det du mener og stå for ditt valg¨, uten slike "lure" tanker!

(ikke lure som i klok, men lureri)

Det er det smrteste og mest fornuftige for dere alle tre. :) NÅ ihvertfall!

Det er mulig du har nevnt dette før, men kan jeg spørre om alderen din/ deres?

Endret av Silmarill
Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Denne var særs drøy, la Flaca.

æsj ja, stygt og ugjennomtenkt sagt :forvirret:

Jaha, har du det? Hvorfor jobber du ikke full stilling nå da? Jenta di er 3,5 år og har dagtilbud etc. etc. Hvorfor i alle dager går du fortsatt hjemme 50% av tida når du drømmer så inderlig om å jobbe fulltid? Vet du, jeg tror faktisk ikke du ønsker det i det hele tatt. Da får du jo mye mindre tid til shopping.

Og kan du forklare meg hva som er mer hederlig med å tempe for å unngå å bli gravid, i motstning til å unnlate å plukke ut spiralen?

Vi snakker om ei jente som spør om råd her :frustrert:

Med hvem rett kan du skrive dette til et menneske du overhode ikke har møtt eller kjenner???

Du spytter på et menneske med sånne uttalelser! Hun er ulykkelig og rådvill og spør her inne om råd! Hun er et menneske, selvom du ikke vet hvem hun er!

DU ville kanskje ikke vært rådvill i en lignende situasjon, men HUN er!!!!!!

Endret av Silmarill
Skrevet

Gode råd har du allerede fått, men jeg er litt sjokkert over hvordan enkelte har valgt å svare deg.

Det virker på meg at en av grunnene du ikke vil ha flere barn er fordi du føler deg litt som en alenemor.

Jeg syns ikke at mannen din kan "kreve" at du ( ikke dere ;) ) skal ha flere barn, når han nesten ikke har tid til jenten dere allerede har.

Han er selfølgelig ikke uunværlig på jobben. Isåfall ligger det mange uunværlige sjeler på kirkegården...

Om det er mye av grunnen til at du har nok med en, så er jo det mye opp til han om det blir flere.

Gjest nimbus
Skrevet

Som Silmarill sier; hvorfor vil han absolutt ha et barn til? Virker ikke som han bryr seg så veldig med det barnet han har. Er det bare fordi det ser bra ut utenfra å ha en kjernefamile med to barn?

Synes faktisk mannen din virker som en egoistisk drittsekk...

Ikke få et barn du ikke ønsker kun på grunn av mannen din. Du har et liv du også, og du skal ikke trenge å ofre alt fordi en annen person synes det høres bra ut med flere barn.

Dessuten blir det minst 4 år mellom barna, så de blir ikke lekekamerater uansett. For de som synes det med enebarn var et så sterkt argument.

Skrevet (endret)
Du prioriterer i høy grad deg selv ihvertfall, dyrker deg selv og syns det er viktig. Og det må du jo få lov til. Men mannen din visste nok ikke hva han gikk til da han fikk barn med deg, og trodde dere skulle bli en familie - med søsken.

Jeg må innrømme at jeg syns du høres ...tja, hva skal jeg si... 4 måneder å komme ned i normalvekt, proteser. Hva er 4 måneder av et helt liv? Du er veldig forskjellig fra meg, for å si det sånn. For meg er et søsken til førstefødte en investering som jeg gladelig "ofrer meg selv" for å skape. Og da driter jeg i at kroppen min endrer seg og puppene ikke er like spretne som de var da jeg var 20. For de fleste endrer verdiene og prioriteringene seg når man får barn. Karrieren behøver man heller ikke legge på hylla selv om man får barn.

Jeg skjønner at du ikke ønsker å få flere barn. Du velger å prioritere deg selv - fremfor barn - og barn kommer iveien for deg. Dette er ikke ment som kritikk fra min side. Jeg tror bare du også må forstå at det er mange som skriver inn hit - som elsker barn - og vil gjøre ALT for dem.(sammen med dem)

Jeg er en mamma, som ofrer meg 100% for mine barn (skulle ønske jeg kunne fått flere). Jeg er dagmamma for ei tulle, og skal snart begynne å passe ei til. Det blir altså 5 barn under 10 år. Jeg har også en mann som jobber mye. Jeg har ingen hjelp til verken hus eller barn..... Men jeg klager ikke. (Har også en liten jobb jeg gjør hjemmefra)

Forteller ikke deg dette for å kritisere deg - men jeg tror det er mange her inne - som har det mer som meg - enn som deg - og syntes det blir provoserende å høre om "meg - meg - meg."

Dette tror jeg er grunnen til at du føler det blir mye pepper. Jeg ofrer gjerne kroppen min for flere barn. Etter 3 stykker og amming i over 2 år pr unge (6 år med amming) er jeg fortsatt både tynn og har ok pupper. Jeg er vel i manges øyne pen - men det betyr ingenting for meg. For meg betyr barna alt. og jeg kunne gjerne "ofret" kroppen min en gang til... :)

Venninnekvelder får jeg ta igjen når ungene blir større. Vi holder kontakten, men rekker ikke så mye mer...

Det jeg vil frem til er at vi er forskjellige. Derfor respekterer jeg ditt valg. Men som sagt - tror jeg du provoserer mange ved å si at ditt liv er slitsomt.

Det virker som du har hjelp til alt og utrolig mye tid til deg selv. Men det er greit det, du har lov til å gjøre akkurat som du vil med ditt liv.

Håper bare din lille jente ikke merker at du bortprioriterer henne mye.

Men jeg reagerer sterkt på at du vil lure din mann. Utifra beskrivelsen av han, virker han kanskje ikke interisert i å få et barn til utifra følelser - mer som status. Men skulle hans ønske være fra hjertet, bør han få vite at du ikke vil ha flere barn. Han må også få ta valget - om han da vil finne en annen kvinne. Selvsagt vil det være vondt for deg, men det vil også være utrolig vondt for han når han oppdager at han er lurt...Og da er det kanskje for sent for han å finne en annen. (Ikke alle ønsker å bli pappa som 50 åring)

:) Lykke til med praten. Prøv å unngå krangel og tårer. Vær saklig. Fortell hva du prioriterer i livet. (det burde han jo vite - etter å ha vært gift med deg, men :) )

Og ta deg masse av lillejenta di.......Redd du kan angre på at du ikke har sett henne så mye, når hun en dag ikke trenger deg mere..(jeg mener det ikke stygt) :klem:

Endret av Myrthel
Skrevet
Skulle ha tenkt på det før du fikk barn... Skjønner ikke at det blir værre med et barn til?

En er som ingen, to er som ti. Har du hørt dette før?

Gjest Elastica
Skrevet

Grunnen til at jeg kun arbeider 50% er at mannen min arbeider og reiser såpass mye som han gjør. Vi kan ikke være to neten totalt fraværende foreldre, synes jeg.

Hvis det er sånn at dere er nesten to totalt fraværende foreldre, forstår jeg ikke hvorfor dere skal ha barn i det hele tatt? :klø:

Skrevet
Men hva med det barnet du har,det enebarnet du vil skape fordi det passer deg,din livstil, din jobb,dine ønsker,dine behov,dine drømmer og dine pupper.

Hva med det barnet du har nå??

Hadde du likt å bli hold for narr ??

Fælt til svartmaling. Så det er barnemishandling å være enebarn? :ler:

Hadde en venninne (da jeg var liten) som var enebarn. Hørte aldri at hun klagde over mangel på søsken. Men hun fikk nok flere ganger høre fra meg hvor drittlei jeg var av brødrene mine.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Jeezes, med ett barn, vaskehjelp, au pair og 50 % stilling burde muligheten for å øke stillingsprosenten absolutt være tilstede. Og antagelig få nok tid til å shoppe og fikse på puppene i tillegg.

Dette var bare helt utrolig.

Problemet til trådstarter er at hun vil jobbe mer enn hun gjør nå, få brukt utdannelsen mer enn hun gjør nå!

Hun har jo tidligere nevnt at hun selvsagt kan være ute i full jobb nå fordi hun har både vaskehjelp og au pair til å passe barnet!

Poenget er vel her at trådstarter ser at barnet da kun blir overlatt til fremmede 24 timer i døgnet mer eller mindre!

Hun i full jobb og faren til barnet i full jobb pluss, pluss, pluss...+++

Er det bra da, med tanke på barnet???

Endret av Silmarill

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...