liv Skrevet 7. mars 2007 #181 Skrevet 7. mars 2007 Hva med å bare fortelle mannen enkelt og greit; Spiralen blir, det er min kropp og jeg bestemmer over den. Om det er så viktig med flere barn så får du forlate denne lille familien. Vi skal klare oss fint alikevel vi. Da har du sagt din mening og han får gjøre det han mener er viktigst.
Meaty Skrevet 7. mars 2007 #182 Skrevet 7. mars 2007 (endret) Fælt til svartmaling. Så det er barnemishandling å være enebarn? Hadde en venninne (da jeg var liten) som var enebarn. Hørte aldri at hun klagde over mangel på søsken. Men hun fikk nok flere ganger høre fra meg hvor drittlei jeg var av brødrene mine. ← Dette reagerte jeg også på, man er vel ikke egoistisk og barnemishandler fordi man velger å ha bare ett barn? Det får da være grenser for ting å angripe folk for også... Endret 7. mars 2007 av Meaty
Gjest Silmarill Skrevet 7. mars 2007 #183 Skrevet 7. mars 2007 (endret) En er som ingen, to er som ti. Har du hørt dette før? ← De fleste har hørt om det, så da er det vel bare sette i gang å produsere barn da! Det gjør ingenting om mor egentlig ikke vil, men far sier at slik skal det være så da blir det slik! Det går så greit så.....de leker jo med hverandre - de er jo mange og da er det vel ikke noe krevende med barn!!! --- Barn er så mye, mye, mye mer krevende enn bare at de leker seg imellom! Barn trenger mer enn bare lek med andre barn (søsken), de trenger oppmerksomhet fra foreldrene også skjønner du, (BEGGE foreldrene) og oppfølging mht. mye mer enn bare lek mens de er små! Endret 7. mars 2007 av Silmarill
Gjest vsn Skrevet 7. mars 2007 #184 Skrevet 7. mars 2007 De fleste har hørt om det, så da er det vel bare sette i gang å produsere barn da! ← Du misforstår. Jeg mener ikke at hun bør få flere (det er nå hennes valg). Jeg mener at det er mye mer arbeid med to (eller flere) enn det er med en.
Gjest Silmarill Skrevet 7. mars 2007 #185 Skrevet 7. mars 2007 (endret) Du misforstår. Jeg mener ikke at hun bør få flere (det er nå hennes valg). Jeg mener at det er mye mer arbeid med to (eller flere) enn det er med en. ← UNNSKYLD!!!! ser det nå! Jeg trodde du skrev: to er som en..........sant ? Hjelpes meg...! Er jeg tilgitt!!!? VSN skrev IKKE det jeg trodde!!! VSN er.....sender deg en unnskyldnings PM ---------------- men for dem som mener at det er like greit med en som med 2 eller flere barn, fordi da kan de leke med hverandre....da gjelder det jeg skrev!!! Endret 7. mars 2007 av Silmarill
Gjest Silmarill Skrevet 7. mars 2007 #187 Skrevet 7. mars 2007 Kanskje på tide å køye?! ← ja, har sendt deg pm der du får en kopp med :kaffe: + unnskyld misforståelsen! Nå sporer jeg av tråden, men det er kanskje like greit.....eller?
Gjest vsn Skrevet 7. mars 2007 #188 Skrevet 7. mars 2007 Ja, nå skal iallefall jeg køye. Ellers tar "hyenene" knekken på meg imorgen tidlig! Har svart...
Gjest Silmarill Skrevet 7. mars 2007 #189 Skrevet 7. mars 2007 Ja, nå skal iallefall jeg køye. Ellers tar "hyenene" knekken på meg imorgen tidlig! Har svart... ← Takk, så dem! Nå skal jeg innom trådstarters dagbok å skrive en hilsen til henne!
Hard Candy Skrevet 8. mars 2007 #190 Skrevet 8. mars 2007 Hvorfor bestiller du ikke en time hos en privatpraktiserende lege og steriliserer deg? Da kan du vise mannen din at du mener alvor. Du virker ganske så sikker på at du ikke vil ha flere barn og da er det det beste alternativet spør du meg. Når han innser hva du da vil gjøre så skjønner han alvoret og han står da FRITT til å velge å være gift med deg eller å starte på nytt med planene om et barn til hos en annen. Det er sjofelt å lyve til sin kjære, det vil bli oppdaget og da vil det bli sett på som et svik fra din side. Din mann er dønn ærlig mot deg, han vil ha barn, du vil ikke. Dette er ikke et spill der det er en vinner. Du må virkelig la han forstå at du mener dette og derfor er sterilsering et godt alternativ. Slim som det fremstår nå er dere gift på dine premisser og regler. Du bestemmer at han skal lures og dere skal fortsette å leve lykkelig...tra lalala...Jeg tror du er bønn i bøtta ulykkelig, unnskyld at jeg sier det. Du føler at du ofrer deg så fælt hele tiden. Hvorfor kan du ikke jobbe 100% nå når jenta di er 3,5 år? Virker rart. De aller fleste klarer flere barn, jobber fulltid begge to og likevel ha overskudd til barn og sosialt liv. Livet stopper ikke opp vet du fordi om det er barn inni bildet, de er en del av livet! Vi har en nabo som er ekstremt opptatt med karriere, de jobber vanvittig mye. Likevel fikk de et barn, skaffet seg kjapt hushjelp og aupair og gikk tilbake til jobb tidlig. De klarte ikke tanken på at barnet deres skulle føle seg alene, dermed kom det 2 år etter tvillinger, (hehe, det var ikke med i beregningen). De bytter på at en av de er hjemme fra morgenen til de blir kjørt i barnehagen, den andre kjører styggtidlig på jobb. Den som leverte ungene er den som jobber lengst, dvs til 1700. De kommer hjem til ferdig middag, og det sier de selv det er et luksusliv. Da kan de kose og leke med ungene til leggetid før de tar fatt på arbeid på kveldsstid. De sier selv det måvære slik en periode, men de mister ikke mye tid med ungene. Helgene er kun for ungene. Nå kan de ikk skjønne hvordan livet var med kun ett barn. De ser at de er priviligerte mennesker som er heldige, mest av alt de er takknemlige over at de har 3 friske barn. Livet blir til imens man går....
Jens Skrevet 8. mars 2007 #191 Skrevet 8. mars 2007 Dette reagerte jeg også på, man er vel ikke egoistisk og barnemishandler fordi man velger å ha bare ett barn? Det får da være grenser for ting å angripe folk for også... ← Å joda, på KG er man det om man faktisk innrømmer att man vil ha litt mer ut av livet enn å bare være fødemaskin og mor..
Lassie Skrevet 8. mars 2007 #192 Skrevet 8. mars 2007 Jøje meg, dette var litt av en tråd... Jeg har ingen barn, så jeg skal ikke uttale meg noe som helst om hvor slitsomt det er osv. (Jeg vet likevel at barn kan være veldig slitsomme, jeg jobber på en småbarnsavdeling med 14 barn) Til TS; hvorfor du ikke ønsker flere barn osv, er helt greit. Det er ingen som kan bestemme for deg eller avgjøre for deg hvorfor eller hvorfor ikke. Uansett årsak - man skal ikke sette flere barn til verden om man ikke ønsker det. Det vil være forferdelig ille gjort mot det uskyldige barnet som da ville blitt satt til verden. At din mann ønsker flere barn er også helt greit, som andre har nevnt er det for noen viktigere å få flere barn enn noe annet i verden. Jeg vil ikke spekulere i hva hans motiver for å få flere barn er - det er hans sak i grunnen og forsåvidt ikke så vesentlig i denne diskusjonen. Slik ser jeg greia: - Du ønsker ikke flere barn - Din mann ønsker flere barn - Du vil lure ham til å tro at dere skal prøve å få flere barn (enten ved temping eller late som spiralen er fjernet) Har jeg forstått det riktig da? Vel - har allerede nevnt de to øverste punktene. De reagerer jeg ikke på, gidder ikke henge meg opp i disse hvorfor - det er egentlig en privat sak. At du vil lure ham er forsåvidt også en privat sak, men du har valgt å be om råd og da skal jeg forsøke å gi deg råd som best jeg kan. For det første, som andre har nevnt, det er veldig dårlig gjort å lure den man elsker og er gift med på den måten. Uansett om det er temping eller spiral, så er det å lure mannen din. Noen har nevnt, at han vil oppdage det når han øsnker å gå til utredning osv. Jeg tror han vil merke det lenge før, kjære deg. Siden dere er gift og har en datter på over 3år sammen vil jeg tippe dere kjenner hverandre temmelig godt. Du har, som du har skrevet tidligere i tråden, forsøkt å forklare ham tidligere hvorfor du ikke ønsker flere barn. Ergo vet jo han egentlig at du ikke ønsker flere barn. Hvis du helt plutselig, helt uten videre, kommer og sier du har sluttet med prevensjon fordi "nå skal vi lage barn" - tror du ikke en mann som kjenner deg godt vil legge to og to sammen ganske fort? Ellers må jo du være en fabelaktig skuespiller eller sabla god til å lyve. Jeg kunne aldri løyet for mannen min slik. For meg er det et tegn på dårlig moral å ville gjøre det. Du sier du ikke føler du har noe annet valg, men du har det. Du fratar mannen din valg ved å lure ham på denne måten. Du har valget - få barn/ikke få barn. Du bruker prevensjonen og har kontrollen på dette. Ergo er det til syvende og sist ditt valg. Men du må også, hvis du virkelig elsker din mann, kunne gi ham et valg. Du må stå for det du mener og ikke late som noe annet. Så må han da få muligheten til å ta det valget - om han kan leve med det eller om han vil gå fordi ønsket om ett barn til er så overskyggende. Nå kjenner ikke jeg hans historie, men ut fra det du har skrevet, så tror jeg ikke han vil gå fra deg for å få barn med en annen. Hvis han ønsker "den perfekte kjernefamilie" med kone og to barn, så vil han nok ikke skilles. Men det vet jeg selvfølgelig ingenting om og kan ikke egentlig uttale meg noe om det heller. Men du må tørre å stå for det du mener overfor din mann, og dere må begge ta konsekvensen av det. Si som så til din mann: Vi blir ikke enige om denne saken, ingen av oss vil gi oss. Vi gjør det nesten bare vondt verre ved å diskutere og krangle opp og i mente om dette. Jeg kommer ikke til å ville slutte med prevensjon uansett hva du sier, og da er det ditt valg om du kan leve med det eller ikke. Jeg elsker deg, men noen ganger er ikke det nok for å kunne gi deg alt du vil ha. Lykke til! Uansett hva du gjør, - vær ærlig og stå for det du mener.
Gjest Elastica Skrevet 8. mars 2007 #193 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har kikket litt på denne tråden i dag også, og tenker mest på trådstarteren som har fått så mye motbør. Jeg tror mange har reagert på holdningene hun har gitt uttrykk for at hun har, men det er igrunn nokså ufint å komme med slike personangrep som ble servert igår (også til en viss grad av meg). Derfor ber jeg ts om unnskyldning for det, og ønsker deg lykke til med avgjørelsen. For øvrig er jeg enig i at det er du som bør ha det siste ordet i denne diskusjonen, men jeg ville ikke løyet for mannen min. Jeg ville heller forsøkt å finne motivene for at han ønsket seg fler, slik du har funnet dine motiv for at du bare vil ha en. Han kommer nok ikke til å forlate deg. Søsken er fint, men enebarn har det også bra - der finnes det nok ikke noe fasitsvar. Jeg kjenner både enebarn og de som er vokst opp i søskenflokker - de aller fleste er ålreite mennesker - og skulle de ikke være det er det neppe dette som er avgjørende. Selv har jeg to søsken, og koser meg i storfamilien. Lykke til.
Elle Melle Skrevet 8. mars 2007 #194 Skrevet 8. mars 2007 Hver gang han spør om du har vært hos legen og fjernet spirslen får du bare si nei, det har jeg ikke. Ferdig arbeid. Han vil vel ikke tilfeldigvis ha en gutt da, og at det er det som er så viktig med å få flere barn?
Gjest *Magica* Skrevet 8. mars 2007 #195 Skrevet 8. mars 2007 Å joda, på KG er man det om man faktisk innrømmer att man vil ha litt mer ut av livet enn å bare være fødemaskin og mor.. ← Hva slags kommentar er det? Jeg vil gjerne ha mer ut av livet enn å være fødemaskin og mor, og har da ALDRI fått pepper for det her inne. :klø: Synes det er merkeligere at man kan få pepper for å like å gå gravid, føde, amme og være mamma. Og du Jens - dette er godt ment: Ikke skriv "at" med to t'er. Det ser veldig merkelig ut når du ellers skriver noenlunde korrekt. Synes du dette var nedlatende eller latterlig, så bare glem hele kommentaren...
Laban75 Skrevet 8. mars 2007 #196 Skrevet 8. mars 2007 Slik ser jeg greia: - Du ønsker ikke flere barn - Din mann ønsker flere barn - Du vil lure ham til å tro at dere skal prøve å få flere barn (enten ved temping eller late som spiralen er fjernet) Har jeg forstått det riktig da? Vel - har allerede nevnt de to øverste punktene. De reagerer jeg ikke på, gidder ikke henge meg opp i disse hvorfor - det er egentlig en privat sak. ← Det tredje punktet er vel også en privatsak Alt i denne tråden er det..
Jens Skrevet 8. mars 2007 #197 Skrevet 8. mars 2007 Hva slags kommentar er det? Jeg vil gjerne ha mer ut av livet enn å være fødemaskin og mor, og har da ALDRI fått pepper for det her inne. :klø: Synes det er merkeligere at man kan få pepper for å like å gå gravid, føde, amme og være mamma. Og du Jens - dette er godt ment: Ikke skriv "at" med to t'er. Det ser veldig merkelig ut når du ellers skriver noenlunde korrekt. Synes du dette var nedlatende eller latterlig, så bare glem hele kommentaren... ← Joda, men du må vell være enig i at de fleste inne på KG mener at er man en god mor, ammer man, "ofrer" gjerne livet sitt for barna, mener att barna kommer foran alt, drikker ikke før barna er 18, og røyker ALDRI inne, tar hensyn kun til barna når man skal på ferie, har sjelden barnevakt før barna er noen måneder gamle, etc.........KG er stappfull av "perfekte" mødre, og følger man ikke flertallet her inne, får man med en gang høre det. Ett lite eksempel er, hvor lenge ammet du tråden, der en klarer å spørre om ikke TS er meg, fordi jeg kanskje en gang for maaange måneder siden sa jeg ikke hadde ammet.
la Flaca Skrevet 8. mars 2007 #198 Skrevet 8. mars 2007 Joda, men du må vell være enig i at de fleste inne på KG mener at er man en god mor, ammer man, "ofrer" gjerne livet sitt for barna, mener att barna kommer foran alt, drikker ikke før barna er 18, og røyker ALDRI inne, tar hensyn kun til barna når man skal på ferie, har sjelden barnevakt før barna er noen måneder gamle, etc.........KG er stappfull av "perfekte" mødre, og følger man ikke flertallet her inne, får man med en gang høre det. Ett lite eksempel er, hvor lenge ammet du tråden, der en klarer å spørre om ikke TS er meg, fordi jeg kanskje en gang for maaange måneder siden sa jeg ikke hadde ammet. ← Jeg tror ikke man behøver å være perfekt-KG-kvinnfolk for å la seg provosere av damen som spør om råd her. For det første er hun ikke særlig interessert i rådene hun får. Og for det andre er hennes "problemer" ikke særlig forståelige. (Jeg kan fortsatt ikke fatte og begripe hvorfor hun ikke kan jobbe full stilling dersom hun ønsker det.) At folk skal blande seg i hennes grunner til ikke å ønske flere barn er selvfølgelig usaklig.
onyx Skrevet 8. mars 2007 #199 Skrevet 8. mars 2007 For det første er hun ikke særlig interessert i rådene hun får. Og for det andre er hennes "problemer" ikke særlig forståelige. (Jeg kan fortsatt ikke fatte og begripe hvorfor hun ikke kan jobbe full stilling dersom hun ønsker det.) ← Hvilken av problemene er det du ikke forstår? At han vil ha flere barn og hun ikke? Er det en problemstilling du ikke klarer å forstå eller leve deg inn i? Jobber hun 100% vil hun få mindre tid til barnet, det skjønner til og med jeg. I tillegg er det snakk om en krevende jobb = mye overtid, noe som igjen ikke er særlig gunstig med tanke på barn. Er man en dårlig mor fordi man jobber 50% og har au-pair og vaskehjelp??
Hard Candy Skrevet 8. mars 2007 #200 Skrevet 8. mars 2007 Jeg kan være den første til å innrømme at grunnen til at TS provoserer meg sterkt er: *hun lyver til sin mann, spiller et spill (sier hun selv) *for meg er det helt uforståelig at hun ikke klarer å jobbe 100% når hun har aupair og hushjelp og jentungen er 3,5 år. Hun sier selv hun er frisk, så ikke er det sykdom. *TS er selvmotsigende. Først sier hun at hun vil gjerne ha tid til shopping og venner og vil tilbake til 100% jobb. Hvordan skal hun da få mer tid til shopping? *TS la ut denne tråden kun for å støtte, alt annet avfeier hun som kritikk av henne. Er ikke så rart mange reagerer på henne. Hun får støtte i fra meg og mange flere at det er et da legitimt å ikke ønske seg flere barn, men det er måten hun gjør det på....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå