Frey Skrevet 12. mars 2007 #221 Skrevet 12. mars 2007 Nuvel, det leses nå innlegg som fanden leser bibelen også ser jeg. Det er klart at man ikke skal sitte hjemme og holde ungene i hånda til de er 18, men det påstår jeg heller ikke. Men så lenge det er din manns jobb og du ikke er ansatt i hans firma så er det snakk om prioriteringer ja. Da har du ingen forpliktelser med å være med på reiser - som du ikke vil være med på.
Deidre Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #222 Skrevet 12. mars 2007 Før denne debatten her er ferdig er Deidre så gammel at hun ikke kan få barn mer... Ikke få flere barn Deidre, værsåsnill, tror du har mer enn nok i livet med d du har! Når du lager en så stor sak av at mannen vil ha flere barn og ikke du, at du sitter å pønsker ut forskjellige lure ting for å slippe å møte mannen din i ansiktet og fortelle at nok er nok, så virker det som at dette opptar d meste av tiden din og at du ikke har tid til å ta deg av enda et annet menneskets liv. ← Jeg har faktisk ikke brukt så mye til på å unngå å møte mannen min ansikt til ansikt som du sier. Vi har hatt flere diskusjoner om saken. Poenget er jo at jeg ikke når frem med mine argumenter. Derfor ba jeg om råd og synspunkter her, noe jeg faktisk har begynt å angre på, mye grunnet frekke og usakelige svar som de du kommer med.
Deidre Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #223 Skrevet 12. mars 2007 (endret) Nuvel, det leses nå innlegg som fanden leser bibelen også ser jeg. Det er klart at man ikke skal sitte hjemme og holde ungene i hånda til de er 18, men det påstår jeg heller ikke. Men så lenge det er din manns jobb og du ikke er ansatt i hans firma så er det snakk om prioriteringer ja. Da har du ingen forpliktelser med å være med på reiser - som du ikke vil være med på. ← Min mann eier selskapet, jeg er hans kone, og det ville ikke sett bra ut om jeg unnlot å delta i selskaper som arrangeres for ansatte og/eller forretningsforbindelser. Reiser i forbindelse med selskapet er det også ofte viktig at jeg er med på, men selvsagt avhengig av hva slags reise det dreier seg om. Oftest når min mann treffer utenlandske forretningsforbindelser, følger selskapeligheter med, hvor forretningsforbindelsene har med seg sine partnere. For min mann ville det føles ubehagelig å ikke ha meg med, og forretningsforbindelsene ville synes det var merkelig. I mange land har de helt andre tradisjoner på denslags enn det vi er vant til her hjemme. Endret 12. mars 2007 av Deidre
pinnestol Skrevet 12. mars 2007 #224 Skrevet 12. mars 2007 Min mann eier selskapet, jeg er hans kone, og det ville ikke sett bra ut om jeg unnlot å delta i selskaper som arrangeres for ansatte og/eller forretningsforbindelser. Reiser i forbindelse med selskapet er det også ofte viktig at jeg er med på, men selvsagt avhengig av hva slags reise det dreier seg om. Oftest når min mann treffer utenlandske forretningsforbindelser, følger selskapeligheter med, hvor forretningsforbindelsene har med seg sine partnere. For min mann ville det føles ubehagelig å ikke ha meg med, og forretningsforbindelsene ville synes det var merkelig. I mange land har de helt andre tradisjoner på denslags enn det vi er vant til her hjemme. ← Mulig jeg ikke har lest godt nok, men jeg har tidligere forstått det slik at du ikke ønsker flere barn fordi du ønsker å ha muligheten til å realisere deg selv i større grad, og da særlig i forbindelse med egen jobb... Men det kan da ikke være så ett når mannen din er en så viktig person at han må ha med konen sin på reiser og slikt?
Deidre Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #225 Skrevet 12. mars 2007 (endret) Mulig jeg ikke har lest godt nok, men jeg har tidligere forstått det slik at du ikke ønsker flere barn fordi du ønsker å ha muligheten til å realisere deg selv i større grad, og da særlig i forbindelse med egen jobb... Men det kan da ikke være så ett når mannen din er en så viktig person at han må ha med konen sin på reiser og slikt? ← Som sagt, vi lever et travelt liv! Endret 12. mars 2007 av Deidre
Frey Skrevet 12. mars 2007 #226 Skrevet 12. mars 2007 Min mann eier selskapet, jeg er hans kone, og det ville ikke sett bra ut om jeg unnlot å delta i selskaper som arrangeres for ansatte og/eller forretningsforbindelser. Reiser i forbindelse med selskapet er det også ofte viktig at jeg er med på, men selvsagt avhengig av hva slags reise det dreier seg om. Oftest når min mann treffer utenlandske forretningsforbindelser, følger selskapeligheter med, hvor forretningsforbindelsene har med seg sine partnere. For min mann ville det føles ubehagelig å ikke ha meg med, og forretningsforbindelsene ville synes det var merkelig. I mange land har de helt andre tradisjoner på denslags enn det vi er vant til her hjemme. ← Som sagt, dette er et valg dere/du tar. Det er deres prioriteringer å ikke fremstå som merkelige i forhold til forretningsforbindelser fremfor å bruke denne tiden med barnet deres. Uansett hvordan du vrir og vender på det er dette et valg. Det er tydeligvis viktigere at din mann ikke skal oppleve det ubehagelig overfor sine forretningsforbindelser enn at barnet skal ha en av foreldrene hjemme
Gjest Dallandra Skrevet 12. mars 2007 #227 Skrevet 12. mars 2007 Hva om vi alle sammen tar fram feiekosten og feier litt foran vår egen dør før vi rakker ned på alle andre? Vi er alle forskjellige, vi lever forskjellige liv og har forskjellige verdier. Jeg synes Deidre har fått nok pepper her nå, ingen av oss kjenner henne og livet hennes fullt ut. Hun er en voksen kvinne med sin fulle rett til å ha egne meninger og verdier, akkurat som alle andre. Og hva så om man er uenig i måten hun lever livet sitt på? Er ikke sikkert hun er enig i måten du lever ditt liv på heller. Vi er forskjellige. La oss være det.
Deidre Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #228 Skrevet 12. mars 2007 (endret) Som sagt, dette er et valg dere/du tar. Det er deres prioriteringer å ikke fremstå som merkelige i forhold til forretningsforbindelser fremfor å bruke denne tiden med barnet deres. Uansett hvordan du vrir og vender på det er dette et valg. Det er tydeligvis viktigere at din mann ikke skal oppleve det ubehagelig overfor sine forretningsforbindelser enn at barnet skal ha en av foreldrene hjemme ← Noen ganger passer det å ha med datteren vår på reise, hvis vi også har med au pair'en. Andre ganger synes jeg det blir for hektisk for henne, spesielt hvis det dreier seg om relativt korte reiser med sene flyavganger. Jeg forsøker faktisk ikke å vri og vrenge på noe som helst. Det kan bety mye om jeg stiller ved min manns side eller ikke på disse arrangementene. Spesielt amerikanerne er meget konservative på dette området. Utrolig mange forretningsavtaler gjøres etter en god middag i hyggelig selskap. Beklager, men det synes nokså tydelig for meg at du ikke har noen forutsetning for å sette deg inn i hvordan dette foregår. Endret 12. mars 2007 av Deidre
Deidre Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #229 Skrevet 12. mars 2007 Hva om vi alle sammen tar fram feiekosten og feier litt foran vår egen dør før vi rakker ned på alle andre? Vi er alle forskjellige, vi lever forskjellige liv og har forskjellige verdier. Jeg synes Deidre har fått nok pepper her nå, ingen av oss kjenner henne og livet hennes fullt ut. Hun er en voksen kvinne med sin fulle rett til å ha egne meninger og verdier, akkurat som alle andre. Og hva så om man er uenig i måten hun lever livet sitt på? Er ikke sikkert hun er enig i måten du lever ditt liv på heller. Vi er forskjellige. La oss være det. ← Takk, det var kloke ord som mange her bør ta til seg.
Frey Skrevet 12. mars 2007 #230 Skrevet 12. mars 2007 (endret) Det kan bety mye om jeg stiller ved min manns side eller ikke på disse arrangementene. Spesielt amerikanerne er meget konservative på dette området. Utrolig mange forretningsavtaler gjøres etter en god middag i hyggelig selskap. Men det er et valg dere gjør. Velger man at du er hjemme med barnet fremfor å være med på reisa så ja, kanskje din man går glipp av noen avtaler - men barnet får ha en av foreldrene hjemme. Så får man da selv velge hva som er viktigst: at barnet skal ha en av foreldrene hjemme eller å dra i land noen flere forretningsavtaler. Beklager, men det synes nokså tydelig for meg at du ikke har noen forutsetning for å sette deg inn i hvordan dette foregår. ← Det vet du fint lite om. Det eneste du kan se av dette er at jeg ser andre valg enn du. Min tilkommende solgte faktisk sitt foretak for å få en mer stabil og annen hverdag. Det var vårt valg. Endret 12. mars 2007 av Frey
Deidre Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #231 Skrevet 12. mars 2007 Men det er et valg dere gjør. Velger man at du er hjemme med barnet fremfor å være med på reisa så ja, kanskje din man går glipp av noen avtaler - men barnet får ha en av foreldrene hjemme. Så får man da selv velge hva som er viktigst: at barnet skal ha en av foreldrene hjemme eller å dra i land noen flere forretningsavtaler. Det vet du fint lite om. Det eneste du kan se av dette er at jeg ser andre valg enn du. Min tilkommende solgte faktisk sitt foretak for å få en mer stabil og annen hverdag. Det var vårt valg. ← Dette er faktisk litt mer nyansert enn som så. Min mann gjorde et valg da han skapte sin egen bedrift, et valg jeg stilte meg bak. For ham er arbeidet en livsstil, og hans engasjement er 100%. Jeg velger å stille opp på det jeg må, nettopp for å støtte min mann. Du og din mann har valgt annerledes, og det er da helt i orden for meg, hvis det passer dere begge to. Det jeg sier er at en livsstil som dette ikke er helt forenelig med det å ha barn - og i alle fall ikke fler, nå når vi har erfart hvor dårlig det lar seg kombinere! Jeg må da få lov til å innrømme at det ofte skjærer meg i hjertet å reise fra datteren min, samtidig som jeg velger å gjøre nettopp det? Jeg respekterer dine valg. Fint om du kan se at jeg velger annerledes ogrespektere det også.
Ambi Skrevet 12. mars 2007 #232 Skrevet 12. mars 2007 Jeg syns ikke du er sjofel, men tror kanskje du ser borte fra noene aspekter? For det første varer ikke småbarnstid og det arbeidet den tiden medfører for alltid. En annen ting er at det kanskje kunne være mulig å stille mot-krav til din mann? "Hvis vi skal ha et barn til må du ta halve ansvaret og halve tiden hjemme". Slik tok jeg opp karrieren etter 2 barn. Hadde vi ikke delt feks permisjone hadde det ikke gått. Kroppen din er det værre med.. Dette sier jeg delvis av egen erfaring og delvis med tanke på det barnet dere allerede har. Det er ikke noe absolutt "must" for barn å ha søsken - men definitivt et stort pluss som du bør vurdere av hensyn til det barnet dere allerede har. Ambi
Deidre Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #233 Skrevet 12. mars 2007 Jeg syns ikke du er sjofel, men tror kanskje du ser borte fra noene aspekter? For det første varer ikke småbarnstid og det arbeidet den tiden medfører for alltid. En annen ting er at det kanskje kunne være mulig å stille mot-krav til din mann? "Hvis vi skal ha et barn til må du ta halve ansvaret og halve tiden hjemme". Slik tok jeg opp karrieren etter 2 barn. Hadde vi ikke delt feks permisjone hadde det ikke gått. Kroppen din er det værre med.. Dette sier jeg delvis av egen erfaring og delvis med tanke på det barnet dere allerede har. Det er ikke noe absolutt "must" for barn å ha søsken - men definitivt et stort pluss som du bør vurdere av hensyn til det barnet dere allerede har. Ambi ← Ja, det er flere som har påpekt akkurat det du sier her, om at jeg må kreve at min man deler ansvaret. Jeg har svart på dette tidligere i tråden, mer inngående. Han verken kan eller vil arbeide redusert, dessverre.
angelou Skrevet 12. mars 2007 #234 Skrevet 12. mars 2007 Her tar det jo helt av. Hadde egentlig tenkt å holde meg langt unna diskusjonen jeg - men har behov for å si en ting. Hvis du med hånden på hjertet kan si at det ikke gjør deg noe å lyve for mannen om noe så viktig, så må jeg bare si at jeg blir litt sjokkert over det. Hva skjer når han finner det ut da? For det gjør han! Sett at situasjonen hadde vært omvendt, at han for eksempel hadde sterilisert seg uten å si det til deg, hadde sikkert ikke syntes det hadde vært fett du heller vel? Jeg er kanskje naiv, men jeg mener det at man skal være ærlig med hverandre uansett jeg Og diskusjonen om deg som mor og familie legger jeg meg ikke opp i, sikker på at ungen din har det bra jeg
Frey Skrevet 12. mars 2007 #235 Skrevet 12. mars 2007 Dette er faktisk litt mer nyansert enn som så. Ikke så veldig.. Min mann gjorde et valg da han skapte sin egen bedrift, et valg jeg stilte meg bak. For ham er arbeidet en livsstil, og hans engasjement er 100%. Jeg velger å stille opp på det jeg må, nettopp for å støtte min mann. Nettopp, du velger å stille opp for din manns bedrift fremfor å velge og være hjemme med barnet deres. Det er nettopp det jeg har prøvd å fremheve. Du gjør et valg når det gjelder dette. Da blir det litt bakvendtland å fremstille det som at du faktisk ikke har noe valg.. Du og din mann har valgt annerledes, og det er da helt i orden for meg, hvis det passer dere begge to. Ja, vi har valgt dette. Et valg som selvfølgelig har ført både positivt og negativt med seg, men så lenge det positive er større enn det negative var det et godt valg synes vi. Det jeg sier er at en livsstil som dette ikke er helt forenelig med det å ha barn - og i alle fall ikke fler, nå når vi har erfart hvor dårlig det lar seg kombinere! Og det jeg sier er at dere velger denne livsstilen. Jeg må da få lov til å innrømme at det ofte skjærer meg i hjertet å reise fra datteren min, samtidig som jeg velger å gjøre nettopp det?
Deidre Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #236 Skrevet 12. mars 2007 (endret) Ikke så veldig.. Nettopp, du velger å stille opp for din manns bedrift fremfor å velge og være hjemme med barnet deres. Det er nettopp det jeg har prøvd å fremheve. Du gjør et valg når det gjelder dette. Da blir det litt bakvendtland å fremstille det som at du faktisk ikke har noe valg.. Ja, vi har valgt dette. Et valg som selvfølgelig har ført både positivt og negativt med seg, men så lenge det positive er større enn det negative var det et godt valg synes vi. Og det jeg sier er at dere velger denne livsstilen. Med fare for å gjenta meg selv så har du vel ikke gitt inntrykk av at dette er nettopp et valg. Samtidig er det også fritt opp til meg å mene at det er forkastelig å velge bort egne barn til fordel for reiser og en valgt livsstil. Jeg respekterer heller ikke de som lar barna gå for lut og kaldt vann (sier ikke at du gjør det for all del) selv om det er deres valg. ← I min verden er dette faktisk ikke bare et reelt valg, det er rett og slett noe man bare gjør. Jeg stikker da ikke kjepper i hjulene for min manns suksess! Det er tross alt livsgrunnlaget vårt. Endret 12. mars 2007 av Deidre
Frey Skrevet 12. mars 2007 #237 Skrevet 12. mars 2007 I min verden er dette faktisk ikke bare et reelt valg, det er rett og slett noe man bare gjør. Jeg stikker da ikke kjepper i hjulene for min manns suksess! Det er tross alt livsgrunnlaget vårt. ← Det er uansett et valg dere gjør kjære deg. Alt vi foretar oss er et resultat av valg til syvende og sist
Deidre Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #238 Skrevet 12. mars 2007 Det er uansett et valg dere gjør kjære deg. Alt vi foretar oss er et resultat av valg til syvende og sist ← Jeg tror faktisk det handler mer om å akseptere andres holdninger og verdier eller ei.
Gjest Kaploink Skrevet 12. mars 2007 #239 Skrevet 12. mars 2007 Etter å ha fulgt med i denne tråden ei stund er det eit par ting eg lurar litt på. Din mann framstiller det som han er absolutt uunnværleg for firmaet sitt. Kva skjer den dagen han skulle bli sjuk? Og korleis overlev firmaet feriar? Ein dag MÅ han jo trass alt gje frå seg noko av kontrollen, så kvifor ikkje gjera det gradvis medan du eventuelt går gravid? (Om dykk no kjem til enigheit nokon gong). Håpar det ordnar seg for dykk uansett
Frey Skrevet 12. mars 2007 #240 Skrevet 12. mars 2007 Jeg tror faktisk det handler mer om å akseptere andres holdninger og verdier eller ei. ← Men ens verdier og holdninger er også et resultat av ens valg. F eks så sier du innledningsvis i tråden at du tenker å lure mannen din. Dette er et valg du gjør som sier mye om dine verdier og holdninger, og slike verdier og holdninger er ikke noe jeg respekterer i alle fall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå