Gå til innhold

Vi prøver oss på en baby


Eve Luna

Anbefalte innlegg

:klem: Vil bare trøste deg med det at når vi ble gravide, både første og andre gangen, så hadde vi "kos" på samme måte som vi har gjort i alle år. Ikke snakk om å ligge på ryggen etterpå eller noe, og det første jeg gjør er å gå på do for å unngå urinveisinfeksjon. Sædcellene finner veien uansett de :) Og hvis alt er i orden med kvaliteten på mannens svømmere, noe de helt sikkert er, du ble jo gravid fort sist gang, så kan du faktisk ha sex flere ganger om dagen uten at de blir brukt opp på noen som helst måte :)

Jeg veit det ikke er lett, men det er veldig godt for deg hvis du greier å slappe av og ikke stresse så mye med det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem: Vil bare trøste deg med det at når vi ble gravide, både første og andre gangen, så hadde vi "kos" på samme måte som vi har gjort i alle år. Ikke snakk om å ligge på ryggen etterpå eller noe, og det første jeg gjør er å gå på do for å unngå urinveisinfeksjon. Sædcellene finner veien uansett de :) 

Det er akkurat det, vet du. Jeg har hatt urinveisinfeksjon par ganger nå og det er ikke særlig behagelig. Legen min sa at for å unngå at de skjer igjen så er det viktig å drikke nok vann, tisse når du må tisse, samt gå på do etter sex. Det er derfor jeg gjør det. Så jeg liker ikke helt å bare ligge der etterpå. Jeg kan kjenne dagen etter at det brygger opp noe der nede og da hiver jeg i meg alt vannet jeg kommer over og tar Trænbær tabletter.

Jeg tror jeg skal tenke mer på noe annet de neste ukene. Lese mer, driver med sying og scrappbooking osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg veldig til 17. mai. :flagg:

Jeg er en ivrig tilhenger av korpsmusikk. Det er så godt å høre på korpsene på 17. mai syns jeg. Gjør meg utrolig glad. Jeg tror jeg er den eneste av mine venner som gidder å komme meg opp tidsnok for å komme til sentrum og se på toget.

Vi er en vennegjeng som vanligvis samles på 17. mai og går ut og spiser. Det er so koselig. Hvis det ikke blir for kaldt skal jeg ha på meg min nye sommerkjole. Skal bare sy en belte til den først. Tro den blir finere med belte.

Ellers så fant jeg ut at i steden for å ta graviditetstest når jeg har IKM den 21. mai, så vente noen dager (hvis ikke mensen kommer først) og teste dagen da Kattemannen har bursdag. Han hadde likt den bursdagsgaven, tror jeg. :rødme:

Det er bare 2 uker til han skal ha bursdag og jeg aner ikke hva jeg skal gi ham i gave. Det han ønsker seg i gave er fri fra jobben. :forvirret: Og en snelle til fiskestangen som koster 7.000 kr. Så det blir uaktuelt. Tenkte kanskje bare å gi ham en gavekort i en fiske og jakt butikk, eller kjøpe ny batterilader til digital kamera hans siden han har mistet sin og derfor blir ikke kamera brukt mer.

Det er bare 8 dager avstand mellom våre bursdager. Men jeg har i hvertfall sagt til ham hva jeg ønsker. Bordspillet Konkelimonkeli eller 1. og 2. sesong av Greys Anatomy. Og det er overkommelige gaver det. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg veldig til 17. mai. :flagg:

Jeg er en ivrig tilhenger av korpsmusikk. Det er så godt å høre på korpsene på 17. mai syns jeg. Gjør meg utrolig glad. Jeg tror jeg er den eneste av mine venner som gidder å komme meg opp tidsnok for å komme til sentrum og se på toget.

Vi er en vennegjeng som vanligvis samles på 17. mai og går ut og spiser. Det er so koselig. Hvis det ikke blir for kaldt skal jeg ha på meg min nye sommerkjole. Skal bare sy en belte til den først. Tro den blir finere med belte.

Ellers så fant jeg ut at i steden for å ta graviditetstest når jeg har IKM den 21. mai, så vente noen dager (hvis ikke mensen kommer først) og teste dagen da Kattemannen har bursdag. Han hadde likt den bursdagsgaven, tror jeg.  :rødme:

Det er bare 2 uker til han skal ha bursdag og jeg aner ikke hva jeg skal gi ham i gave. Det han ønsker seg i gave er fri fra jobben.  :forvirret: Og en snelle til fiskestangen som koster 7.000 kr. Så det blir uaktuelt. Tenkte kanskje bare å gi ham en gavekort i en fiske og jakt butikk, eller kjøpe ny batterilader til digital kamera hans siden han har mistet sin og derfor blir ikke kamera brukt mer.

Det er bare 8 dager avstand mellom våre bursdager. Men jeg har i hvertfall sagt til ham hva jeg ønsker. Bordspillet Konkelimonkeli eller 1. og 2. sesong av Greys Anatomy. Og det er overkommelige gaver det.  :sjenert:

Korpsmusikk er fint ja! Jeg er med å spiller i korps selv på 17. mai jeg, så jeg kan ikke tenke meg en 17.mai uten :):flagg: Men noe savner jeg.... Det å kunne pynte seg opp i fin kjole eller lignende framfor å måtte dresse seg i uniformen :(

Syns absolutt ikke du er kravstor på bursdagsønsket ditt nei :) Og jeg tror nok Kattemannen blir glad uansett hva han får i bursdagsgave av deg jeg :rosasmil:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planen for helgen er å se Spiderman filmen i morgen sammen med noen venner.

Samt bruke penger. :ler:

Ja, lønningen kom i dag. Og penger skal brukes før de forsvinner. ;) Så jeg har planner om å begynne med det allerede i dag og kjøpe noe stoff til en belte jeg skal sy, samt at jeg ønsker å komme meg til plantasjen og kjøpe noe blomster til balkongen.

Og så har jeg lyst på noen hvite sommersko som kan passe den nye sommerkjolen min.

Eller så er planen å slappe av og nyte våren. Jeg har ikke rukket å se de siste 2 episoder av Grays Anatomy (som går i USA) ennå, så planen er å gjøre det i morgen formiddag med slåbrokk og te foran PC.

Ha en god helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg så til 17. mai.

Syns det er en super dag.

Jeg har i helgen sydd belte til kjolen og den er perfekt. Håper bare det ikke regner på selve dagen.

Og har kjøpt meg de flotte sko til kjolen. Og de kostet bare 200 kr. Skopunktet er nå offisielt mitt favoritt skobutikk. Stort utvalg og lave priser.

Pappa hadde en faltskjerm som er noe større enn den tv som står hjemme hos oss. Så i dag skal jeg til mamma og hente den. Den helga vi hadde besøk av Kattemannens venner så fikk vi en del spøk fra de og ble litt mobbet for hvor lite TV vi har. :ler:. Jeg prøvde å si til dem at det er ikke tv som er liten, vi bare sitter langt unna. :ler:

Men vi er så vant til den at vi merker det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er deilig med en stor TV men ingen nødvendighet. Heldige dere som får flatskjerm! :)

Nå kan man kjenne at sommeren nærmer seg, og man endelig kan kle seg litt mer lettkledd i skjørt og kjole :) Krysser fingrene for fint vær på 17. mai :tommel:

Ha en fortsatt flott torsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kjempe fin 17. mai. :flagg:

Jeg var i sentrum i Oslo kl 11 for å se på barnetoget. Jeg blir så glad av 17. mai og alle de glade ungene. Det var godt å høre på korps musikk. Det var noen skoler som var kjempeflinke.

Og været var flott. Det passet med en sommerkjole.

Etterpå møtte jeg Kattemannen og noen venner for å spise. Var helt utslitt når jeg kom hjem kl 7 på ettermiddagen.

Etterpå leide vi filmen Deliverens med bl. a. Burt Reynold. Det var veldig bra. Husker ikke hva er den norske tittelen på filmen. Men den gjorde inntrykk på meg.

Eller så er ikke jeg så optimisitisk for denne syklusen. Jeg tror ikke jeg er gravid. Temperaturen har gått ned de siste 2 dager og jeg har ingen symptomer.

Jeg vet at man ikke skal ta sorgene på forskudd, men jeg vil ikke bli like skuffet som siste syklus. :tristbla:

Jeg vil sikkert teste på mandag, hvis mensen ikke kommer. Men er forberedt på at den er negativ.:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temperaturen har falt veldig mye i dag. Og jeg merker PMS. Er kjempe sur på samboeren i dag. Det er hans tur å gå tur med bikkja i morges, og telefonen hans ringte 3 ganger, lenge alle ganger, før han gadd å stå opp. Søndag er eneste dagen i uka jeg kan sove lenge. Og jeg gikk ut med bikkja både i går og på 17 mai så han kunne sove lenge. Skal si deg han fikk kjeft med en gang han stå opp. Og klar beskejd at neste helg må han ut med bikkja både lørdag og søndag morgen.

Design til Kvinneguiden er grei, men fortsatt mange problemer. Jeg blir ikke logget inn automatisk, får ikke frem mine innlegg og internett stenger seg hver gang jeg prøver å skrive innlegg (ikke hurtig svar). :sinna: Hvis det fortsetter sånt, finner jeg meg en annen forum.

Og hvorfor i all verdenb står hurtig svar, ny emne osv på engelsk når resten av teksten er på norsk? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei May Helen.

Krysser fingrene for at du er gravid selv om du ikke har noen symptomer.

Du må ikke stikke av fra oss nå, bare pga endringen av designet :) Bare vent å se, så blir du snart vant til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sjekker at å skrive innlegg fungerer fra pc-en fra jobben. For den fungerer ikke hjemmefra. Kjipt.

Mensen er kommet for fult. :frustrert: Og jeg har det egentlig ikke så godt. Jeg har bare ligget på sofa i hele går. Hadde første halvdel av dagen skikkelig PMS og resten av dagen sterke mens smerter. Mens smerter fortsetter. Dette er egentlig ikke så vanlig for meg. Men jeg er så dårlig at jeg er kvalm. Skal se hvor lenge jeg klarer å være på jobben i dag. Men har egentlig ikke lyst å dra hjem. For der er det kjedelig.

Jeg er egentlig ikke så skuffet over mensen. Det er sikkert fordi jeg ventet den og hadde ingen symptomer på at jeg er gravid, og heller ikke noe test som først viste positiv. Og neste gang jeg har EL så er det midt i uken og vi er begge hjemme og ingen overnattigsgjester. Så da satser jeg på at det klaffer neste måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg abonnerer på bladet IFORM. Kjempefin blad syns jeg. Og innimellom har de notiser om gravide og svangerskap. I går mens jeg satt hjemme med mensen og kunne ikke gjøre så mye så gikk jeg gjennom bladene jeg hadde hjemme og prøvd å samle litt info som jeg fant om graviditeter. Poenget er å skrive de tingene jeg fant her i dagboken, slik at jeg har det samlet et sted.

" Hvis du er gravid, ammer eller du planlegger å bli gravid, bør du ikke spise gjedde, abbor over 25 cm og ørret eller røye over 1 kg. "

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...