Gå til innhold

Vi prøver oss på en baby


Eve Luna

Anbefalte innlegg

Jommen husket jeg ikke på deg idag ;) Gratulerer med dagen enda en gang! Håper du får en fin bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Simpleminded og darkness.

Har tatt meg fri fra jobben i dag. Jeg skal ikke gjøre noen ting. Skal bare slappe av og se på filmer i hele dagen. Det er planen. Og Kattemannen lager middag i dag.

Synd bare at det regner. Kunne tenke meg en lengre spasertur med hunden vår. Muligens jeg skal gjøre litt styrke hjemme, men for se på dagsformen etter hvert.

Eller så var EL test positiv i dag. Så jeg tror at jeg har EL enten i dag eller i morgen. Blir nok mer kos på meg i helga. :)

Det hadde vært den beste gaven for bursdagen, et befruktet egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sur i dag. :sur:

Jeg hadde positiv EL test i går. Og siden jeg i tillegg hadde bursdag så trodde jeg det ble noe på meg i går. Den gang ei.

Samboeren kam hjem med vondt i nakken. Så vondt at han ikke klarte å vri hodet. Jeg masserte ham flere ganger for å se om det hjalp, han fikk paraset, tok en varm dusj, til og med drakk litt alkohol. men ingenting hjalp. Det er sånt som går egentlig over av seg selv i løpet av par dager, men er vondt mens det står på.

Jeg forstå hans smerte, det gjør jeg. Men at det skal hinre ham i å ha sex, skjønner jeg ikke. Spesielt siden det var han som kom med påstander at sperm bare lever i 8 timer og ikke i 5 dager som jeg sa. Og han vet at egget bare lever i ett døgn.

Jeg ble skikkelig sur på ham. :sur: For det er ikke ham som må lide seg gjennom enda en måned uten at noe skjer. Det er ikke ham så tar tempen hver morgen, drikker grapejus før EL, tar vitaminer og folat, tar EL tester og Graviditetstester og må lide seg gjennom mensen enda en gang. For han gjør ingenting. Han har ikke kuttet ut alkohol, eller røyk (selv om det er sjeldent han røyker), eller snus, eller kaffe. Og han tar ingen vitaminer for å bedre sæd kvaliteten. Men jeg må leve som om jeg er gravid i 2 uker etter EL, bare i tillfelle jeg er gravid, noe som er lite sannsynlig denne gangen.

Det irriterer meg at han tar så lett på det.

Og i dag var selvsagt EL testen negativ.

Så jeg føler selv om vi gjør det i dag, så er sjansen liten. Vi burde ha gjort det i går.

Han har totalt ødelagt dagen i går og i dag for meg.

Dette løser seg sikkert om et par dager, men jeg måtte bare få det ut et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt May Helen. Men jeg trodde EL-testen slo ut dagen før eggløsning? Da har dere jo fremdeles en relativt stor mulighet til å klare det i dag. Du får rive han til køys så fort som mulig ;)

Kjipt at bursdagen din ble ødelagt. Håper mannen din skjønner at han bør gjøre det godt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surheten gikk over allerede samme dag.

Han skjønte at jeg var sur når han sto opp. Men prøvde så godt han kunne å gjøre meg glad igjen. Samt at vi hoppet til seng. Etterpå dro vi og fisket. Fikk ingen fisk, men det ble en fin dag ute i naturen.

Jeg vet at jeg sa før at tiden etter EL er mye bedre enn tiden før EL. Men her sitter jeg og tenker hele tiden om vi gjorde alt riktig. Temperaturene i dagene etter EL har vært lave i forhold til hva jeg vil at de skal være. Bare så vidt over coverline. Jeg tenker allerede nå at løpet er kjørt for denne måned, og egentlig forbereder meg allerede at mens kommer. Har en liten håp om at jeg tar feil. :tristbla:

Samt at dagen i dag begynte dårlig. Forsov meg litt. Bikkja bæsjet i stua. Det er første gangen hun har gjort det. Jeg tror det var en unntakstilfelle. Og siden vi hadde på for mange apparater på i morgen så gikk sikring. Så ikke akkurat den beste starten på dagen. Men sola skinner og sommer er her. Så noe positivt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere har sex, så gjøre dere jo det som er riktig - det er ikke så mye annet som skal til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ikke ut som en god start på dagen, nei. Men hvis du tar deg en tur ut i solskinnet, spanderer på deg en is og koser deg, så blir humøret mye bedre med en gang, skal du se. Om det ikke klaffer denne måneden, så prøver man igjen neste måned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har sex, så gjøre dere jo det som er riktig - det er ikke så mye annet som skal til :klem:

Du har selvsagt rett, angelou. Jeg tror jeg ønsker bare litt mer kontroll over situasjonen. Noe som selvsagt ikke er mulig. Det skjer når det skjer. Og i mellomtiden får vi bare ha sex og nyte det fine været. ;)

Huff, det hørtes ikke ut som en god start på dagen, nei. Men hvis du tar deg en tur ut i solskinnet, spanderer på deg en is og koser deg, så blir humøret mye bedre med en gang, skal du se. Om det ikke klaffer denne måneden, så prøver man igjen neste måned. :)

Jeg tror nesten jeg skal gjøre det, darkness|. Jeg tror jeg skal spasere langs Karl Johan etter jobben og nyte en is. Og vi får ta middagen på balkongen. Grillmatt er enkelt og godt. Og vi får nyte det fine været samtidig. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker grillmat! :) Desverre er det så mye på timeplanen idag at vi ender opp med en grandiosa til middag. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL var på lørdag. Akkurat når den skulle.

Nå er det bare å vente og se.

Men jeg har skikkelig god følelse for denne måned. Tror det kommer til å klaffe.

Denne måned begynte veldig bra. Den begynte selvsagt med min bursdag, :ler: så kom EL, så på mandag fikk jeg noen uventede penger som skal brukes til oppussing av badet og nå ser det ut at temperaturen min er på vei opp. Og det er bare den 6. dagen i måneden. :tommel: Jeg har store forventingen av denne måneden. Håper det ender med en positiv test.

Endret av May Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyere temperatur kan tyde på at det er noe på gang? *Dum og uvitende*

Hurra for en bra måned! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer darkness|. Temperaturen etter EL skal holde seg høyt. Og hvis du har høy temperatur (over coverline) i 18 dager etter EL er det en god indiksjon på at du er gravid.

Og den faller ganske mye dagen før du skal ha mensen. Så på den måten kan man ha oversikt over syklusen sin uten å bruke penger på tester.

Men jeg klarer aldri å holde meg så lenge uten å ta en test. Tester til vanlig på dag 13 etter EL. Blir sikkert sånt denne syklusen også.

Jeg syns faktisk at tiden fra EL til IKM går fortere enn fra mens til EL. Det er bare 10 dager til IKM dagen min og det er ikke så fryktelig lenge. Spesielt siden jeg har en del å gjøre den neste uken.

Jeg og broren skal besøke mamma i morgen,fredag kunne jeg tenke meg til kino og se den nye Ocean 13 filmen, på lørdag er det innflyttingsfest hos ei vennine, og på søndag skal jeg og Kattemannen på Ozzy Osborne konsert. Det er han som er den store Ozzy fan, jeg er bare med jeg.

Så bare der forsvinner denne uken ganske fort.

Jeg vil bare si at jeg har merket par tråder på forumet som handler om at Oslo folk er skikkelig uhøflige og gir aldri plassen sin på bussen til noen som trenger det.

Jeg er av helt motsatt oppfatning. Jeg tar t-bane hver dag og i dag var det en gravid dame som kom på t-banen. Hun var ikke høygravid, muligens 5.-6. måned. Men det var den personen med mest tatoveringer og skikkelig tøffing utseende som tilbød plassen sin til henne.

Og jeg opplever sånt ofte. Hver gang det kommer en gammel dame, eller en gravid dame, eller noen på krykker inn på t-banen, så er det alltid noen som tilbyr dem plassen sin. Tror nok det er de få dårlige unntak som ødelegger rykte for andre Oslo folk.

Endret av May Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da :)

Ozzy er jo bra, så det blir sikkert supermorsomt med konsert.

Har du fortalt mange at dere prøver? Vi har bare fortalt bestevenninnen min om det.. Så det er ikke så lett når vi er på fest og sånt, for da kan jeg jo stort sett ikke drikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neria

Men jeg klarer aldri å holde meg så lenge uten å ta en test. Tester til vanlig på dag 13 etter EL. Blir sikkert sånt denne syklusen også.

Jeg syns faktisk at tiden fra EL til IKM går fortere enn fra mens til EL. Det er bare 10 dager til IKM dagen min og det er ikke så fryktelig lenge. Spesielt siden jeg har en del å gjøre den neste uken.

.

Hehe, jeg har ikke drevet med temping, men jeg testa jo denne gangen dagen etter IKM uten noe resultat. Også 3 dager etter IKM fordi mensen fortsatt ikke kom. Det var først på dag 5 etter IKM at jeg fikk positivt resultat. Så tester kan man ta mange av.... ;)

Skal krysse fingrene for deg i hvertfall, ser jo ut som om du er inni en veldig bra stim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei og hopp May Helen! Innom og hilser på fra den nye jobben min :)

Krysser fingrer og tær for deg denne gangen og håper på det beste. Masse :klem: fra meg til deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da :)

Ozzy er jo bra, så det blir sikkert supermorsomt med konsert.

Har du fortalt mange at dere prøver? Vi har bare fortalt bestevenninnen min om det.. Så det er ikke så lett når vi er på fest og sånt, for da kan jeg jo stort sett ikke drikke..

Sist gang jeg fikk positiv test så sa jeg det til ei vennine på jobben. Men hun var allerede høygravid og skulle snart ut i permisjon, så jeg følte meg trygg på at hun ikke ville si det til andre. Så hun vet det.

Ellers så var jeg på besøk hos ei annen vennine og hun begynte å snakke om barn og at hun øsnker seg barn og spurte meg rett ut om når vi planlegger barn. Og jeg klarer ikke å lyve, så jeg svarte nå. Så da vet hun det også, men har lovet å ikke si det til noen andre.

Samboeren er veldig opptatt av at andre ikke skal vite at vi prøver. Og han vil at vi skal venter til 12. uke før noen vet det også.

Mens jeg vil helst skrike det ut til hele verden når jeg blir gravid.

Jeg skal dessuten på en fest nå på lørdag, og siden det er da 7-8 dager etter EL og jeg faktisk kan være gravid så kommer jeg til å si at jeg kjører og kan ikke drikke. Eller så har jeg brukt unnskyldningen at jeg er egentlig ikke så glad i alkohol og at den innholder mange kalorier og jeg vil ned i vekt. Det blir vanligvis godtatt.

Du kan faktisk drikke mens du prøver. Min lege bare sa at etter EL så kan jeg være gravid og da kan jeg leve som om jeg er gravid til eventuelle neste mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp May Helen! Innom og hilser på fra den nye jobben min :)

Krysser fingrer og tær for deg denne gangen og håper på det beste. Masse :klem: fra meg til deg ;)

Så hyggelig at du er innom.

Det er lenge siden sist. Håper du trives på den nye jobben.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...