Gå til innhold

Vi prøver oss på en baby


Eve Luna

Anbefalte innlegg

Mer fra IFORM.

"Prøver du å bli gravid, kan jerntilskuddet eller jern fra vegetabilske kilder f.eks. grønne bladgrønnskaker, kornprodukter og linser gjørde det lettere."

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øvelse gjør mester og den som venter på noe godt venter aldri forgjeves ;)

Håper du har hatt en fin mandagskveld til tross :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig babysyk i dag. :cry: Jeg vet ikke hva som går av meg. Jeg tror ventingen er mye lettere å takle rundt EL siden man da gjør noe aktiv i stedet for bare å vente. Det er også lettere i tiden mellom EL og IKM for da går man rundt å lurer på om man har de rette symptomer osv.

Men tiden fra mens til EL er utrolig kjipt. Jeg er skikkelig utålmodig. Det er en del som skjer i ukene fremover så håper det vil få tiden til å gå. Både jeg og samboer har snart bursdag. Mamma har bursdag bare noen dager etter meg. Ei vennine har nettopp invitert meg til hennes bursdagsfest i begynnelse av juni, og en annen venninen har invitert meg til innflyttingsfest hos henne helga etter.

Samt at spennende ting skjer på jobben.

Jeg virkerlig elsker jobben min noen ganger. :smilbla:

Jeg jobber innen øko krim og har mulighet til å ta bad guys. Det er skikkelig spennende og jeg får leke detektiv.

Jeg tror jeg må bare holde fokuset på jobbet og fritidsinteresser så går det bedre.

Men det er ikke så lett når du møter gravide overalt. I dag var jeg i en møte hvor en var høygravid. Og ei vennine fortalte meg at hun er baby syk også og de vil og snart begynne med prøving.

Har så lyst å være gravid NÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer info fra IFORM

" En ny svensk undersøkese av 390 gravide kvinner viser at mer enn en tredel av alle gravide har så sterke ryggsmerter at det kan gi kroniske ryggplager på lengre sikt."

Endret av Trampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampe har moderert bort mine innlegg om graviditet fra IFORM. :frustrert: Det syns jeg var totalt unødvendig. Og jeg skjønner ikke at jeg bryter noen regler. Har bedt om forklaring for hvilke regler jeg bryter, så får vi se hva jeg får til svar.

Jeg har brukt sitat tegnet og referert til kilden og det er snakk om kun korte notiser på noen få setninger.

Herregud, altså, det er best du har en bra forklaring på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti de samme tingene i forhold til sitat selv. -Kjedelig..

Skjønner at det er tungt å gå slik å vente. Håper det ordner seg for deg snart! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Leiababe

Kjenner meg så godt igjen i hva du skriver om ventingen. Jeg vil så gjerne, så gjerne, men er jo ikke så mye en kan gjøre( bortsett fra det opplagte da ;) ) Vi får være tålmodige, så skjer det med oss også..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner igjen følelsene du beskriver, man synes ikke man gjør noe annet enn å vente. Er vel ikke noen trøst, men du kommer ikke til å vente noe mindre når du blir gravid. Først venter man til de 12 ukene har passert, så venter man på UL, og ja, sånn går nu dagan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg mye bedre i dag. Jeg tror det har noe å gjøre med at det har skjedd mye på jobben de siste 2 dager, samt at Kattemannen hadde bursdag i går så jeg hadde andre ting å tenke på.

Tenker på det positive ved å ikke være gravid. :) Nå kan jeg drikke så mye kaffe som jeg vil, og i går drakk jeg en glass med vin også. Planlegger å spise mer sushi den kommende uke også.

Kattemannen ville ikke at vi skulle utveksle bursdagsgaver i år (det er bare 8 dager mellom våre bursdager). Han syns det er bare bytting av penger og at det hadde vært bedre hvis vi bare kjøpte det vi selv hadde lyst på. Delvis enig med ham. Men jeg kunne liksom ikke la være å gi ham en gave på bursdagen hans. Så han fikk en selvlaget bursdagskort med bilder av oss samt en gavekort for 1/2 av prisen til batterilader til hans digial kamera. Virker som om han var fornøyd med det.

Og så skjedde det noe trist. :tristbla: Jeg gikk tur i marka med hunden vår :hund: og i løpet av bare et lite øyeblikk så klarte hun å ta en fugl. Jeg ble helt forskrekket når jeg så det :overrasket: og bare gjentok "nei, nei" til henne. Åpnet munnen hennes og fuglen falt på baken. Håpet at det var mulig å redde den lille fuglen. Men den bare pustet sakte par ganger og døde nesten momentalt. Det var så vondt å se. :tristbla:

Jeg klarte ikke helt å bli sinna på hunden, for det er ikke hennes skyld at hun er en jakt hund og instinktene hennes er sånne. Den hendelsen bare ødelagte resten av dagen min. Det hjalp ikke særlig at samboerens første svar når jeg fortalte om dette var at det var sikkert jeg som var uoppmerksom og antydet at det var min skyld at hunden vår drepte en fugl. Jeg bare stengte meg inne på data rommet og gråt litt, litt for fuglen og litt for meg selv. :grine: Han unnskyldes seg etterpå og ble tilgitt, men det var allikevel sårende at han bare antydet at det var min skyld uten engang å ha spurt hvordan det egentlig skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn gjør mannen min også. Av og til glemmer de å tenke seg om altså. Trist med fuglen, men de tåler ofte veldig lite stress(har alltid hatt katter selv, og har sittet og grått over mange småfugler, bare én har overlevd som jeg har sett).

Du er flink som ikke ble sint på hunden din, den kan som du sier ingenting for instinktene sine.

Høres ut som du har en kjempegøy jobb forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott vær i Oslo. I dag skal vi ut og fiske. Vi er heldige som bor rett ved marka. Det er lenge siden jeg fanget noe fisk.

Ellers så har jeg kjøpt inn grapefrukt jus. Som skal hjelpe å smøre veien for hans små soldater. Så da får jeg drikke det til EL neste lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Grapefruktjuice ja.. kanskje jeg også skal prøve det.. Vet du om flere ting som kanskje kan være bra? Begynner å blir utålmodig nå kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om flere tips egentlig. Det er noen som nevnte Sink og Selen som tilskudd skal være bra for fruktbarheten, men de er inkludert i de gravid vitaminer jeg tar, så jeg tar ingenting ekstra.

Jeg kunne egentlig tenke meg noe jeg kunne ta eller gjøre etter EL, for å ha bedre sjanse at egget fester seg og ikke bare suser forbi. :ler:

Jeg og Kattemannen var og fisket på lørdag og søndag. På lørdag var vi på Vansjø ved Rygge og fisket etter abbor. Jeg må si at jeg er ganske stolt av meg selv som klarte å ta en abbor på 1 kg. :klappe: Og i følge min kjære som er veldig fiske interessert så er dette sjelden og veldig bra. Han fikk en abbor på 900 gram. Samt at vi fikk 4 stk til på mellom 300 og 700 gram. Det ble en middag av det den dagen. Første gang jeg smakte abbor, og den smakte kjempe godt. Er ellers veldig glad i fisk.

Dagen etter fikk vi ingenting.

Ellers så har jeg fått slappet av denne helgen. Jeg så Zodiac på fredag. Veldig bra film. Samboeren mente den var litt lang, 3 timer. Men jeg syns at filmen var så bra at jeg merket ikke at tiden gikk. Veldig interessant. Anbefales.

Jeg tar meg fri fra jobben på fredag, for da har jeg bursdag. :gratulerer:

Virker sikkert merkelig, men jeg har møtt mange som er født på samme dag som meg, noen til og med på samme år. Og de fleste jeg kjenner er tvillinger i horoskopet, samme som meg.

Samboeren, mamma, 2 venner fra Høgskolen, 2 betjente, et vennepar av samboeren osv er alle tvillinger. Jeg vet ikke om sånt er vanlig, at man kjenner mange som er i samme stjernetegn, eller om det er bare sånt at det er de man legger merke til.

Endret av May Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei May Helen!

Gratulerer med dagen på forskudd (tilfelle jeg glemmer å si det på fredag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei May Helen!

Gratulerer med dagen på forskudd (tilfelle jeg glemmer å si det på fredag).

Takk darkness.

Jeg fyller 27 år. Må si at jeg føler meg ikke så voksen. Jeg syns 26 er en passende alder og kunne vært 26 i noen år til. :sjenert:

Eller så drømte jeg i går at jeg var gravid med tvillinger. :overrasket: Håper ikke jeg er sann drømt. Jeg vil bli gravid, men det holder med bare et barn om gangen.

Nå er det bare noen dager igjen til EL. Må si at jeg alltid gleder meg til EL. Spesielt etter at jeg sluttet med p-piller. Sexlysten er enorm. For å si det sånt så skjønner jeg hvorfor kvinner er mest utro rundt EL. :ler:

Og dette er min 4. pp. Må si at jeg trodde dette skulle gå litt raskere. Spesielt når lysten er så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Bare kos med bra sexlyst da :) Lykke til med prøvingen denne måneden. Håper spiren sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen på forskudd! Spørs om jeg får kommet inn og hilst på på en stund nå... Blir uten internett når jeg flytter :( Men om vi får huset, DA blir det andre boller! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...