Gå til innhold

Vi prøver oss på en baby


Eve Luna

Anbefalte innlegg

Ja, så kom mensen i dag. :sur: Ikke særlig fornøyd med den, men det er forventet. Dette var en kort syklys på 21 dag, regnet med at jeg sluttet med p-piller den 02. mars. Men da hadde jeg i hvertfall rett når det gjelder EL.

Jeg hadde EL når jeg hadde EL slim som var akkurat 14 dager siden.

Da forventer jeg EL om fjorten dager som er i påsken, og det er greit det, for jeg og Kattemannen reiser bort til hans familie i påsken. Og da får vi bare satse på masse :humpe::humpe: i påsken. :sjarmor:

Og i helgen skal jeg spise MASSE sushi. For jeg satser på at denne PP klaffer. :)

Jeg har glemt hvor vondt mens kan være. Når jeg brukte Cerazette så hadde jeg nesten ikke mens, og det samme gjelder når jeg brukte p-sprøyte. Tror ikek jeg blir særlig produktiv på jobben i dag. :tristbla:

Men det er helg om 8 timer. Og det er noe som er positiv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja nå er det enderlig helg May Helen. Kos deg med masse sushi da og bomp masse i påsken :ler: Jeg skal tygge tabletter i påsken for å lokke til meg mensen jeg da.

Ha en super helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mensen over for denne gangen. Varte kort, kun 3 dager. Bruker vanligvis å være 4-5 dager. Men det var intens.

Da er det bare å kose seg i dagene fremover. :sjarmor:

Jeg tok kjæresten ut på middag for 2 helger siden. Det var egentlig pappa som spanderte, for det var hans julegave til meg, penger så jeg og samboeren kunne kose oss ute på middag.

Kattemannen sa han skulle ta meg ut på middag etter påske. Ikke noe spesiell anledning, sa han. Men jeg tenkte jeg kunne gjøre det til en spesiell anledning. ;) Jeg har IKM den 20. april og det er en fredag. Så jeg tenkte å teste den dagen, og hvis det er positiv så har vi noe å feire.

Men jeg fant også ut hvis jeg blir gravid nå, så får jeg termin 30. desember. Og det er så nære nyttårsbarnet som det går an. :tristbla: Jeg har ikke lyst på et nyttårsbarn. Men det som trøster meg er at bare 7 % føder på sin termindato og 70 % førstegangsfødende føder etter termin. Så hvis jeg blir gravid denne termin, så håper jeg babyen venter litt og kommer ut i januar. Men en baby er velkommen uansett og jeg har ikke lyst å hoppe over en PP for at barnet ikke kommer i desember. Sånne ting betyr kanskje litt for barnet de første årene på barneskolen. Men en gang barnet blir større så betyr det ikke stort, tror jeg.

skogmusa, jeg koste meg masse med sushi i helgen. Det var godt. Men jeg fant også ut at jeg vil klare meg fint uten sushi i 9 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Ja tenk om dt klaffer for dere og du får nyttårsbarn da.Det er ikke noe jeg tenker på men jeg vet at det er noe barna tenker og ergrer seg over i løpet av oppveksten.Jeg hadde en yngre bror som hadde bursdag 20 des og han var ikke så fornøyd med det.Han skulle egentlig ikke kommet før i januar men kom tre uker før så vi fikk han hjem på julekvelden. :) Det var jo værst når alle kompisene hans hadde fått lappen og kunne gå på pub da og ikke han.

Skal lure meg på hva slags termin jeg får jeg vist jeg blir gravid på min første pergo kur?

God onsdags :klem: til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår, skogmusa, at det er ikke lett å være desember barn, og spesielt ikke juleaften eller nyttårsaften barn. Man må bare gjøre det beste ut av det.

Men selv om jeg er født i juni så har jeg ofte opplevd at jeg er yngst i min vennekrets. Når jeg begynte på høyskolen, så begynte jeg der rett etter videregående mens de fleste av mine venner der studerte kanskje ett år i utlandet eller tok seg ett år fri før de begynte på høyskolen. Jeg var 19 år da og det var helt umulig for meg å komme inn på steder som hadde 20 års grense, mens alle mine venner kunne det. Det første året på høgskolen var slitsom, for vennene mine måtte tilpasse seg meg. Og det var det første året det var mest festing. Så jeg tror ikke det har så mye å si når på året en er født.

Jeg var også yngst når jeg begynte i mitt første jobb. Det var bare så vidt jeg fikk slippe inn på steder med 25 års grense, når jeg selv var 24, og det var kun fordi vi var 10 stykker og jeg var eneste som ennå ikke fylte 25. Det måtte som oftest forhandles med dørvakter og de eldre måtte love at de vil passe på meg, osv. :forvirret:

Jeg klamrer meg fortsatt på håpet at 70 % av alle gravide føder etter terminen. Så forhåpentligvis så får jeg januar barn. Hvis jeg blir gravid denne måned.

Men jeg må bare fortelle om en søt episode som skjedde her om dagen. Jeg og Kattemannen ligger i sengen etter å ha kost oss :humpe: og skal prøve å sove. Lyset er slått av og vi ligger på hver vår side av sengen. Plutselig så løfter Kattemannen dyne av meg og roper mot magen min - "Svøm, gutter, Svøm" :ler:

Måtte bare le da og forklare ham at det er litt tidlig for heiing ennå. EL er først i påska. Det var så søt syns jeg. Viser at han er like entusiastisk som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GOD PÅSKE til dere også Leiababe, pondusa, juliannae, simpleminded og skogmusa.

Jeg har hatt en kjempe fin påske. Jeg tok meg fri fra jobben hele påske uken og var hos mamma fra lørdag til onsdag. På onsdag dro jeg og kattemannen til hans familie i Telemark. Det er så fint og avslappende der. Jeg har virkelig fått hvilt ut.

Og vi har holdt på som kaniner i hele påsken :kgblunk:

Jeg testet positivt på eggløsningtester akkurat når jeg faktisk trudde at jeg skulle ha eggløsning. Så det vil si at mine sykluser har stabilisert seg. Og er faktisk på 28 dager som de var før prevansjon.

Jeg har store forhåpninger for denne syklusen. Muligens jeg bare bygger meg opp til en skuffelse, men da får jeg bare bli skuffet.

Jeg ble så glad når selvangivelsen kom og så at jeg skulle få tilbake 7.000 kr. Men etter at jeg har rettet på den, for de skrev hele boliglånet og renter på meg, så får jeg tilbake bare 500 kr. :sur:

Jeg regnet litt med de pengene. Men det er bare forflytting til samboeren. Tenkte at de pengene blir brukt på baby utstyr når jeg blir gravid. Vi snakket litt om det i går og fant ut at vi kommer til å kjøpe for det meste brukte ting og vi kommer sikkert til å få en del ting fra hans søster. Og når jeg beregnet hvor mye jeg skal få i feriepenger, roet jeg meg ned. For vi tar ikke noen store ferier i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thihi! Håper virkelig det klaffer for dere denne gangen :) Passer bra å holde på som kaniner i en ferie som påsken.. påskekaniner ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom du Simpleminded, påskekaniner hi, hi. :legrine:

Jeg holder fortsatt med temping. EL var på torsdag mest sannsynligvis, så det vil si at i dag er det 6 dagen etter EL, og tempen er den høyeste til nå, 36,80. Så det virker som om det går i hvertfall i riktig retning.

Jeg og Kattemannen snakket litt sammen om hvordan vi ville fortelle det til familiene når jeg blir gravid nå. Hans familie bor noen times kjøring fra Oslo. Så hans forslag var å sende en stork til hans familie i posten en uke før vi kommer på besøk. Og så spørre om storken var på besøk når vi kommer dit. :ler:

Kan tenke meg utrykket på hans mamma og pappa når de får en stork i posten uten noe avsender. :ler:

Jeg tenkte å male ordene Bestemor og Onkel på 2 kopper til mamma og broren og gi dem det i gave. Hvis jeg blir gravid nå så er jeg ca. 10 uker på vei når mamma har bursdag. Jeg tror nyheten blir en gave hun har ønsket seg lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt på vei vil du være når du forteller det til dine nærmeste? Jeg vet jo at det er sikrest når man er 3 måneder på vei, og større risiko for å miste barnet desto tidligere man er i svangerskapet... Men når det gjelder nærmeste venninne og ikke minst mamma, så må det vel være uutholdelig å vente så lenge?.. Når kommer du til å si det?

Ønsker deg en flott onsdag May Helen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor langt på vei vil du være når du forteller det til dine nærmeste? Jeg vet jo at det er sikrest når man er 3 måneder på vei, og større risiko for å miste barnet desto tidligere man er i svangerskapet... Men når det gjelder nærmeste venninne og ikke minst mamma, så må det vel være uutholdelig å vente så lenge?.. Når kommer du til å si det?

Ønsker deg en flott onsdag May Helen!

:klem:

Jeg skal prøve å vente i hvertfall til uke 10 med å fortelle det til mamma og resten av familien. Mamma kan være litt slitsom innimellom og jeg vet at det kommer til å bli masse baby prat når jeg fortelle det til henne. Så jeg prøver å begrense litt den prat tiden. Jeg tror jeg ønsker å vente like lenge til å fortelle til resten av familien.

Muligens noen nære venner kommer til å vite det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å vente i hvertfall til uke 10 med å fortelle det til mamma og resten av familien. Mamma kan være litt slitsom innimellom og jeg vet at det kommer til å bli masse baby prat når jeg fortelle det til henne. Så jeg prøver å begrense litt den prat tiden. Jeg tror jeg ønsker å vente like lenge til å fortelle til resten av familien.

Muligens noen nære venner kommer til å vite det før.

Puh! Det hørtes lenge ut... Jeg kommer til å være sprekkeklar til å fortelle nyheten til mamma rett etter jeg vet det selv, men tror nok jeg også vil vente en stund før jeg forteller det.. Tenk for en fin liten hemmelighet for deg og kjæresten å ha sammen for en kort stund :)

Fortsatt fin kveld!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 5 tester igjen etter den Digitale Eggløsningtesten. Tenkte å bruke de som Graviditetstester. Siden jeg har så mange igjen, tenkte å sjekke om jeg har blitt gravid allerede nå på lørdag. Da er det 9 dager etter EL. Sikkert for tidlig. Men jeg blir ikke skuffet hvis den er negativ. Da tar jeg bare en ny to dager etterpå.

Men hvis den er positiv, så kan jeg liksom puste lettet ut og glede meg litt.

I går møtte jeg ei jente som var født på samme dag som meg og som er gravid. Tar det som en positiv tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...