Gå til innhold

Vi prøver oss på en baby


Eve Luna

Anbefalte innlegg

Nå er vi prøvere vi og. :sjarmor:

Jeg er så spent.

Det ble besluttet i går at vi vil ha barn. Og i dag er den første pillefrie dagen.

Litt kort om oss.

Jeg er 26 og kattemannen er 28. Vi har vært sammen i 6,5 år og offisiele samboere i nesten 2 år.

Han har vært klar for barn lenge før meg. Også etter hvert ble jeg klar for barn, men da ville ikke han ha det. Nå er vi endelig begge klare for barn.

Jeg er bare så glad.

Oppdatering 27.04.2007

Testet positivt 18.04.2007 i 2. pp, men fikk mensen allikevel 5 dager senere. Det var tungt. Men vi prøver bare igjen. Vi vet i hvert fall at vi kan bli gravide. Håper bare at neste gang så holder den seg fast ordentlig.

Endret av May Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drar på besøk til familien i Malmø i helgen. Så det blir ingen pang start på prøvingen.

Jeg planlegger allerede hvordan jeg skal hoppe på ham når jeg kommer hjem på søndag. ;)

Men mensen kommer vel først neste uke. Det er i hvertfall det som skjedde når jeg ikke tok piller på to dagen en gang. Mensen kom ganske rask etter det.

Jeg får måle PP-ene fra den første mensen.

Jeg har alltid hatt stabile sykluser på 28 dager. Håper det fortsetter sånt etter p-pille slutt også.

Jeg har brukt Cerazette i over ett år nå. Og før det var det p-sprøyte i 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til nabolaget!

Spennende periode med prøving. :) Er helt "fersk" prøver selv!

Lykke til, håper å bli bedre kjent!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Hei og hopp!!! Velkommen som prøver. Håper du får en fin prøvetid, og at den ikke blir altfor lang.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som prøver og med ny dagbok. Håper dere slipper så lang prøvetid. :klem:

Endret av pondusa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk skogmusa, MiNNiMoose, Leiababe og pondusa.

Jeg stikker innom deres dagboker også.

Jeg hadde litt baby på hjernen før vi bestemte oss å begynne å prøve, men nå er det skikkelig ille. Det er omtrent det eneste jeg tenker på. Jeg må nok roe meg litt. Hvis jeg fortsetter sånn, blir jeg helt knekt og utslitt allerede etter første PP.

Jeg fikk mensen i dag. :) Og det er jeg egentlig glad for. For det betyr at dette er 1. dagen i PP1. Jippi. Får se hvor stabil syklusen er etter denne måneden. Hadde syklus før på 28 dager og håper det forsetter med det.

Det som er litt kjipt er at jeg mest sannsynligvis er bortreist hele neste uken, når jeg er på det mest fruktbare. Det er ikke så farlig. Vi har ikke hastverk. Og det er litt greit å nyte prøve tiden i noen måneder. Bare det ikke blir mange måneder. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besøkte familien i Malmø i helgen sammen med mamma og broren.

Jeg er eldst og mamma syns det er på tide med barnebarn.

Så mens jeg kjørte bilen på fredag, satt broren og mamma og kryssforhørte meg.

:hakeslepp: Ikke lett å komme seg unna da.

Alt fra "når har dere tenkt å ha barn?", " har dere snakket om barn?", til "kan du gi oss et tidsrom når du skal bli gravid?", "blir du gravid i løpet av året?", "Får du barn før nyttår?" osv.

De holdt på sånt i en halv time. Slitsom når du ikke kan si noe. Prøvde å vri meg unna ved å si at når jeg blir gravid, blir de de første som får vite det.

Hadde veldig lyst å si at vi har blitt prøvere, men jeg vet at Kattemannen ønsker å holde det en hemmlighet til jeg blir gravid. Og det er litt koselig å holde dette hemmlig. Det blir en intern ting mellom oss som gjør at vi kommer nærmere hverandre. Du går på gata og tenker "jeg vet noe du ikke vet" :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Kjenner igjen det maset der ja.. Vet ikke helt om jeg skal synes det er irriterende eller koselig. En blanding tror jeg :)

Håper du får en fin mandag videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så hadde Kattemannen en god kommentar til alle disse spørsmål fra broren og mamma.

" Hvis han (broren) venter så fælt på barn så får han lage noen sjæl. " Det syns jeg var bra sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å det hørtes koselig ut.

skulle ønske vi og kunne bli prøvere :sjenert:

men jeg går på skole og vi har bestemt oss at vi skal vente til jeg er ferdig. og det er jo enda litt over 2 år igjen :tristbla:

skal vel prøve å følge med litt her og da

lykke til da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å det hørtes koselig ut.

skulle ønske vi og kunne bli prøvere  :sjenert:

men jeg går på skole og vi har bestemt oss at vi skal vente til jeg er ferdig. og det er jo enda litt over 2 år igjen  :tristbla:

skal vel prøve å følge med litt her og da

lykke til da  :klem:

Ventingen til å bli gravid er ikke alltid moro. Og ventingen til å begynne å prøve å bli gravid er enda mindre moro.

Min samboer har vært klar for barn i flere år før meg. Jeg tror det har litt å gjøre med at han har små søsken, samt at mange av hans venner har fått barn. Men ingen av mine venner har barn ennå.

Får trøste deg med at øving før prøvingen kommer i gang. :humpe:

Den delen er i hvert fall moro. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen det maset der ja..  Vet ikke helt om jeg skal synes det er irriterende eller koselig. En blanding tror jeg :)

Håper du får en fin mandag videre :klem:

Ha en fin mandag du også.

Nå skal jeg lære meg å sy på symaskin.

Jeg har meldt meg på nybegynner kurs. Jeg fant ut det er på tide å lære seg å bruke den symaskinen jeg fikk fra Kattemannens mor for 2 år siden.

Jeg tror det blir moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sant nok sant nok øving er festlig :sjarmor:

men jeg tror nok min indre klokke sier NÅÅÅÅÅÅÅ

:tristbla:

virker hvertfall sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på sykurset i går. Så utrolig moro.

Jeg har nok funnet min nye hobby. Jeg trodde sying var for de gamle og svigemødre. Men på kurset var det jenter i alle aldre, fra 20 til 60 år. Jeg er helt i hundre etter kurset. Fikk inspirasjon. Har lyst å sy baby klær. Både til egne (forhåpentligvis snart) og for å gi bort.

Jeg ble hentet av Kattemannen etter kurset. Og det første han sa var "skal vi hjem og lage barn?". :sjarmor: Det er godt å høre at han er like spent og entusiastisk til barnlaging som meg.

Min første mens etter pille slutt er litt rar. Jeg blør litt om formiddagen, så skjer det ikke noe mer resten av dagen. Merkelig.

Og jeg har mistet appetiten. Jeg spiser regelmessig og sunt, men jeg har egentlig ikke lyst på mat. Vet ikke om det har noe å gjøre med pille slutt. Prøvde å lese på bruksanvisninger til p-pillene, men der stå det bare at p-piller kan føre til vektøkning. Kanskje det er bare mens. Vi får se om det er noe bedre med matlysten å slutten av uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo hende at det er fordi du er spent du ikke har så matlyst. sånn har jeg det hvertfall. når jeg er opptatt av noe mister jeg litt apetitten på alt egentlig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei på deg!

Sykurs høres moro ut! Jeg fikk symaskin av mannen i bryllupet vårt og har med dårlig samvittighet ikke brukt den ennå.. :overrasket: Huff...Jeg er håpløs...

Tenkte å medlde meg på et kurs. De har sånne fine kurs der mannen kjøpte den. :)

Men, så tenker jeg...Når skal jeg ha tid? Jeg går faktisk å tenker at "jeg får så mye bedre tid etterhvert" og det er dumt å tenke sånn.. Vet jo at med barn, så blir det iallfall ikke sånn..

Må bare sette av en dag, og kjøpe litt stoff, og så prøvekjøre den. :ler: Første prosjekt re gardiner... Gleder meg allerede! :legrine: Ble veldig glad for den...Ste mannen min! :hjerter:

Folk maser på dere ang baby ja? Ikke så mange her som gjør, men min mormor begynner å bli ivrig. Synes det er litt stas jeg da, for da vet jeg at jeg får støtte av henne iallfall.

God natt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiNNiMooSe: Det er i begynnelsen moro når folk maser om barn. Men bare i begynnelsen. Du blir fort lei av det. Du ønsker at det skal være en gledelig overraskelse :icon_razz: når du forteller folk at du er gravid.

Og Sykurs er moro. Anbefales. Jeg var på samme måte som deg, MiNNiMooSe. Jeg tenkte jeg kan sy gardiner med den symaskinen jeg fikk. Jeg kjøpte gardin stoff for nesten 1,5 år siden og har ikke kommet noe lenger. Håper at jeg har lært en det om sying etter dette kurset, slikat jeg kan sy disse gardiner. Vi har kun persienner i stua. Og jeg har så lyst på gardiner der.

Jeg har tenkt litt hvordan jeg skal fortelle til nærmeste familien at jeg er gravid, når jeg blir gravid. Ei vennine ga en kopp med påskrift "bestemor" til sin mor. Jeg syns det var en fin ide. Har lyst å gjøre noe lignende. Men jeg øsnker å kjøpe noen vanlige, hvite kopper og så male de og skrive "Bestemor" på de. Blir liksom mer personlig. Tenkte å begynne snart med dette. For hvis jeg kjenner meg selv rett, så kan det ta litt tid å bli ferdig med sånt.

Amalie_85: Det kan hende at det er spenningen som gjør at jeg mister matlyst. Men jeg har vært i stressende situasjoner før, og da har jeg som vanligst økt matlyst.

Jeg har bestilt time hos fastlegen den 20. mars. Jeg ønsker å snakke litt med henne om manglende matlyst, samt ta en GU, og bare snakke generelt om prøvingen. Så får jeg se om hun har noe fornuftig å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste noe som bekymret meg. Det sto et sted at etter at du slutter med p-pillen Cerazette så kan det gå opp til 6 måneder før du blir gravid. :overrasket: Cerazette er en minipille, men ikke helt. Det er en østrogenfri pille. Den er sikrere enn minipillen. Men den faller inn i samme gruppe som andre østrogenfri prevansjon som f. eks. P-Sprøyte. Og ulempen med p-sprøyte er at det kan gå opp til 1 år å bli gravid etter at du har sluttet med den.

Jeg har ikke lyst å vente i 6 måneder for å bli gravid. En til to PP-er går greit.

Jeg har prøvd å lete på KG samt andre forum og disse baby og snart mamma nett sider, men jeg finner ingenting om hvor rask etter at du slutter å ta Cerazette du kan bli gravid.

Det som er negativ for meg er at jeg brukte p-sprøyte i 2 år før jeg byttet til Cerazette. Så de på en måte forsterker hverandre, innbilder jeg meg.

Dette er skikkelig kjipt hvis det er sånt. :sur: For en av grunnen til at jeg gikk tibake til p-pille, var at jeg raskt kan bli gravid når jeg slutter med den.

Dette må jeg spørre legen mer om.

Jeg vet at disse p-piller hemmer eggløsning og det er derfor mange ikke har mens i det hele tatt mens de bruker Cerazette. Jeg har nå lest om temping og vil begynne med det allerede i morgen. Jeg må prøve å se om jeg har noe eggløsning i det hele tatt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Jeg sluttet med p-piller i sommer, og er fortsatt ikke gravid. Stresser ikke voldsomt enda, for mange må vente opp mot et år etter pilleslutt. Du må prøve og ikke ta det så tungt selv om du må vente lenger enn en prøveperiode eller to. Vet jo at man helst ville vært gravid i går, men noen ganger er det verdt å smøre seg med tålmodighet. Gevinsten er jo fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...