Gå til innhold

Vi prøver oss på en baby


Eve Luna

Anbefalte innlegg

Leiababe: Du har rett. Gevinsten er fantastisk. Jeg får bare smøre meg med litt tålmodighet. Jeg fant ut egentlig at hvis jeg skulle bli gravid med en gang så hadde jeg hatt termin i midten av desember. Og det var en ting Kattemannen ville ikke, og det er at vi har et barn på slutten av året, for da blir den yngst i klassen. Meg gjør det ingenting. Men da er det kanskje like greit at det ikke klaffer med en gang, men kanskje neste PP.

Men det som er ulempen med at det klaffer neste PP er at da er det påske og det er sikkert mange som koser seg ekstra da. Og 9 måneder frem i tid blir det fullt på fødekliniker.

Jeg vet ikke helt om jeg hadde mens. Men den 5. og den 6. kom det litt blødning på formiddagen og ingenting resten av dagen. Men det kjentes som mens. Vondt i magen. Men det kom ikke noe utflod i går.

Og i dag har jeg begynt med temping. Tempen i dag var 36,25. Så får vi se hvordan det utvikler seg.

Eller så har jeg det bra. :) Jeg hadde noe mens murringer i magen i går uten at det kom noe ut. Men idag har jeg ikke engang det.

Forhåpentligvis så tar det ikke så langt tid å bli gravid. For jeg vet at jeg kan bli gravdid. Jeg ble gravid for 3,5 år siden med samme Kattemannen jeg er sammen med nå. Det endte i abort, men da vet vi i hvert fall at vi fungerer.

Endret av May Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tatt abort du og??

Usj det er fælt. Jeg er redd for at det skal påvirke meg når jeg skal begynne å prøve. Har hørt at mange har hatt problemer med å bli gravid etter abort. Men det er ofte vært med følelsen man sitter med. Og jeg føler jo ikke at jeg gjorde noe feil. Så det går vel bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok medisinsk abort (med pille). Når jeg fikk vite av legen min at det er en liten sjanse (selv om den er minimal) å bli steril ved vanlig abort, så valgte jeg medisinsk. Da er det ikke sjanse for ufruktbarhet. Og skjer på en mer "naturlig" måte, uten utskrapning.

Men selve aborten var ikke så ille, som det psykiske etterpå. Tok litt tid å fordøye det hele. Men jeg har det bra i dag. Og har godtatt det som har skjedd, og at det kunne ikke skje på noe annet måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme

Hei, nytt fjes jeg ikke har hilst på. :vinke:

Lykke til som prøver, håper det klaffer fort for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du hilser, Gopia.

Har tittet litt i din dagbok også. Leit å høre at det ikke klaffet denne måned heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme

Får prøve å se lyst på det. Nå nærmer det seg jo EL igjen, så da må vi bare stå på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok medisinsk abort (med pille). Når jeg fikk vite av legen min at det er en liten sjanse (selv om den er minimal) å bli steril ved vanlig abort, så valgte jeg medisinsk. Da er det ikke sjanse for ufruktbarhet. Og skjer på en mer "naturlig" måte, uten utskrapning.

Men selve aborten var ikke så ille, som det psykiske etterpå. Tok litt tid å fordøye det hele. Men jeg har det bra i dag. Og har godtatt det som har skjedd, og at det kunne ikke skje på noe annet måte.

bra det da, jeg måtte ta en utskraping jeg da, var for langt over tiden til pille.

Men det er deilig i dag å sitte å vite at jeg faktisk gjorde det riktige :)

godt du og ikke føler på det på den måten i dag.

selvfølgelig slår det meg noen ganger at jeg kunne hatt en liten, men vet at det er for det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg målte tempereaturen i dag og. Den ble på 36,64. Målt under tungen.

For jeg er egentlig ganske forvirret ang. når eggløsningen skjer etter pille slutt. Skjer eggløsningen med en gang man slutter med p-piller eller 14 dager etterpå?

Jeg tror jeg har fått svaret mitt i dag. Jeg var på do i stad og så nesten gjennomsiktig og geleaktig utflod på trusa. Den ble ikke sugd i truseinnlegget men ble bare liggende oppå. Måtte bare røre litt på det for å se hva det var, :forvirret: og den var veldig gele aktig og kunne strekkes.

Dette måtte jeg selvsagt finne ut hva det var med en gang. :) Så jeg kikket litt på Pernille sine sider og ut fra det jeg leste der er det stor sannsynlighet at dette var eggløsningsslim. ;) Lover godt dette her. Og at eggløsningen kommer da om en dag eller to.

Tror jeg skal "kose" meg med min kjære i kveld. Trodde kanskje vi kommer til å gå glipp av de fruktbare dager denne måneder, siden jeg reiser bort neste uke, hele uken. Men hvis jeg har eggløsning i morgen eller dagen etter, så kanskje vi rekker det. :sjarmor:

Nå ble jeg glad. Skikkelig glad. For da har piller kanskje ikke gjort så stor skade på min syklus allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj a maien. slim :ler:

bra at syklusen din holder seg da. Blir spennende.

Hvor mye tror du piller kan ødellegge?

Da jeg var gravid og tok abort var det bare 2 uker jeg ikke var beskytta. og da hadde jeg gått på pille i kanskje 3 år.

Så fort kan det gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj a maien. slim  :ler:

bra at syklusen din holder seg da. Blir spennende.

Hvor mye tror du piller kan ødellegge?

Da jeg var gravid og tok abort var det bare 2 uker jeg ikke var beskytta. og da hadde jeg gått på pille i kanskje 3 år.

Så fort kan det gå

Du har helt sikkert rett. Det går fort uten p-piller. Jeg tror jeg bare ble litt bekymret for at jeg ikke kan bli gravid. Det er masse rare ting som dukker opp i hodet til en prøver. :)

I kveld skal jeg bare slappe av. Muligens at jeg og kattemannen drar ut en tur med en vennepar, men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi er det el på gang? Skal se det sitter en der snart da?Tipper det jeg. :)

Ja, det virker som om det er EL på gang. Vi får se om det blir noe. Håper bare vi rakk det. For nå er jeg bortreist i en uke.

Men jeg fortsetter mer temping mens jeg er bortreist. Kanskje jeg får se om jeg faktisk har hatt EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennendes lesing dette her! :) Ønsker deg lykke til May Helen!

Vi setter nok igang med prøving etter sommeren, og satser på et mai-barn vi da.. Skal bli spennendes å følge med deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Simpelminded. Lykke til med deres prøving også.

Jeg har nå holdt på med temping den siste uken. Og de siste 4 dager er temperaturen så å si helt lik. Vet ikke helt hva det betyr. Og i går kveld hadde jeg sterke mage smerter. Trodde jeg holdt på å få mensen. Men ingenting kom. Aner ikke hva det var. I dag er jeg helt fint.

Savner samboeren og hunden vår. I går når jeg snakket med Kattemannen på telefon så fikk jeg høre hunden vår også litt. Hun slikket på røret og ga litt lyd fra seg.

Jeg skal tilbake til Oslo på lørdag. Gleder meg. Det er lenge til den dagen og mye som skal gjøres før da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for dere jeg :)

Og hvis du er bekymret for hvor lang tid det tar etter p-pilleslutt: Jeg sluttet med Yasmin etter å ha brukt den og Trinordiol i 9 år i september, og du vet jo hvordan det går med meg ;)

*drysser babystøv* (dette har jeg sett andre gravide KG-damer gjøre, og selv om jeg ikke aner om det funker så prøver jeg allikevel :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg begynner å tvile på at jeg har hatt eggløsning denne måneden, selv om jeg hadde EL slim.

Denne tempingen viser at temperaturen min er ganske stabil. Den er lik fra dag til dag. Den var høyere sist fredag, så falt den ned og holdt seg der de neste 5 dagene. Jeg får vel måle til slutten av måneden så jeg har noen uker å se over før jeg konkluderer noe.

Ellers så lengter jeg veldig til Oslo. Til kattemannen og min lille frøken (hunden min altså).

:hjerter_rundt: Jeg er så glad i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Kjenner meg veldig igjen hos deg med undringen over "hvor lang tid vil det ta" osv..

Vi er jo i 3 pp nå, og jeg er veldig spent på om mensen kommer..

Har vært veldig gira på å gravid så fort som mulig, pga fremtidplaner osv men, det skifter fra dag til dag..Noen ganger er det helt ille og andre dager litt mindre ille. :ler: Det eneste vi må tenke er at det skjer jo ikke før det skjer uansett, men det er veldig lett å si da... :sjenert:

Hørte om ei som mistet spiren sin igår (en nær bekjent av meg) og hun var hos legen idag. Legen hadde sagt til henne at hun anbefalte ikke å tagraviditetstest før forventet mens, i fare for å miste...Det skjer visst med 25%... :overrasket: Men, jeg mener IKKE å skremme her nå altså, tvert imot! Og du har jo vørt gravid også, så da vet du jo at du faktisk kan få barn. :)

Spennende periode! Masse lykke til. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett MiNNiMooSe. Det er rart hvordan en prøver tenker. Jeg husker før at jeg var så redd for å blir gravid bare jeg glemte en pille. Nå har jeg sex alle riktige dager og enda flere og fortsatt er usikker om det er tilstrekkelig. :-D

Men nå er jeg tilbake i Oslo. Så deilig å være hjemme. Det er bra for et forhold å være litt vekk fra hverandre. Vi kunne ikke ta hendene fra hverandre siden jeg kom i går. :sjarmor:

Jeg kjøpte en morsom bok som heter Hva føder de nå? og leste det til broren mens vi kjørte bil tilbake til Oslo. Masse morsom som gravide kvinner har sagt. Jeg kjøpte også boken Something Muffins. Men det var den gravide boken broren likte best. Selv om det var mye snakk om sting og kroppsvæsker. :overrasket: Og utrolig nok, det samme gjorde Kattemannen. Han har allerede lest den ferdig.

Og mens han leste den så sa han plutselig "Det forventes vel ikke at jeg skal være med på fødselen?". Jeg ble litt paff. "Hvor ellers skulle du vært?" spurte jeg. "Utenfor" svarte han. Jeg trodde virkelig at han har fått såpass med seg, at fedre forventes å være med på fødselen og støtte moren. Jeg hadde kjøpt Hakkesprett boken som jeg skulle gi til ham når jeg fikk to blå, men fant ut at han kan like godt få den med en gang. Så fikk han den. Han har begynt å lese i den og. Og tror han allerede har lært et par ting. ;)

Ellers så viser tempingen de siste 3 dager at temperaturen min går oppover. Litt usikker hva det skyldes. Muligens så indikerer den eggløsning som nærmer seg eller så kandet hende at den første syklusen er bare litt i surr. Vi får se om jeg får mensen på slutten av måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos legen i går. Tror hun var litt glad og at det endelig kom en pasient med noe glad nyheter og ikke bare sykdomer.

Jeg fikk vite at det er greit å gi blod mens du prøver, men ikke hvis du er gravid. Det eneste jeg trenger å passe på er å få nok jern i meg etterpå. Hun sa også at det burde ikke være noe vanskeligere å bli gravid etter Cerazette enn noen andre p-piller. Og at etter eggløsningen kan jeg prøve å leve litt som gravid i tilfelle jeg er gravid frem til eventuell mensen. For meg så betyr det at jeg egentlig håper jeg ikke er gravid denne måned, for når mensen kommer som kommer jeg til å fråtse i SUSHI. Jeg elsker sushi. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare meg uten det i 9 måneder. Derfor kommer jeg til å spise masse sushi så det holder for de neste 9 måneder.

Jeg ga blod i går for første gang. Gikk ganske greit det. Og følte meg helt fint etterpå. De som jobber i blodbanken i Oslo er bare vennligheten selv. Det er den mest service innstilte stedet jeg noensine har vært. Jeg kunne tenkte meg å dra dit en gang i uken å gi blod. :ler: Og i tillegg tilbyr de deg gratis mat og drikke og blader å lese. Det er fine og lyse lokaler og jeg hadde lyst å være der lenger.

Skjønner ikke at det tok meg så langt tid å bli blodgiver.

Og de sa jeg hadde en sjelden blodtype. B - (rehsus negativ). :sjarmor: Vet ikke om det er bra eller dårlig. Men de trenger alle typer blod, så alle er velkommne som blodgivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...