Gå til innhold

Vi prøver oss på en baby


Eve Luna

Anbefalte innlegg

Gjest Neria
Jeg vurderer å bytte nick her på KG.

Tenkte at når jeg skal ha en graviditetsdagbok så ønsker jeg å bytte nick til Snehvit.

Jeg beholder avataren. Den er så søt. :-D

Hva syns dere om nicket Snehvit?

Muligens jeg da bytter avatar også, hvis jeg finner en fin en av snehvit. Får se.

Kan gravide spise reker? :klø:

Jeg skal på en sommerfest i løpet av uken og det blir servert reker. Så jeg bare lurer.

Hvorfor bytte navn? May Helen er da fint? :) Ellers er Snehvit flott det også da...

Og gravide kan spise reker. Ta en titt på anbefalingene til Mattilsynet, ser ingen grunn til å være mer forsiktig enn de de anbefaler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også May Helen er fint, ogs å blir jeg så forvirra når folk skifter nick :ler:

Kvalm allerede ja, det kan jo hende det - har jo noe med hvor mye hormoner kroppen din produserer. Det går over - håper du slipper unna den verste kvalmen da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten!!

Jeg ble småuggen omtrent så tidlig i graviditeten selv, ikke egentlig kvalm men hakket før. Det hjalp veldig å spise litt, for eksempel et eple eller en yoghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Har flere venninner som ble kvalme veldig tidlig, så tror det er ganske vanlig. Synes forresten Tobias er et kjempefint navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere liker nicket mitt som den er? Takk. Så flott.

For jeg syns egentlig den er litt kjedelig. Men jeg beholder både nicket og avatar en så lenge.

Er enig med angelous at det er forvirrende når folk bytter nick. Avatar også for det er som oftest den jeg husker først.

Jeg har funnet en kjempe bra side om trening i svangerskapet i Pasienthåndboka. Her er linken.

Jeg fant svar på alle mine spørsmål om trening i svangerskapet.

Så i ettermiddag skal jeg ut og løpe med hunden. :hund: Det er lenge siden. :)

En ny symptom på graviditeten er irritabilitet. Jeg er så lett å irritere og irriterer meg over alt og alle. Holder på å komme ut av min egen hud. Den irritabilitet er overalt. Det er som den ligger rett under huden.

Og dette har selvsagt smittet over på forholdet. Så etter å ha brukt en døgn på å irritere meg blå over at samboeren ikke gjør nok husarbeid hjemme, lagde jeg i går en liste over alle ting som må gjøres hjemme før vi tar ferie om en og en halv uke. Bl. a. vaske vinduer, tørke støv, støvsuge osv. :husarbeid: Og noen av disse tingene har han ikke gjort på åresvis, som vaske vinduer og tørke støv og vaske toalettet. Han fikk velge halvparten av oppgavene.

Han var ikke særlig glad for dette men han valgte noen oppgaver.

Jeg ble litt redd at jeg blir ansvarlig for alt hjemme når babyen kommer. Tenkte at det er best å begynne opplæring av samboeren før den tiden kommer. :ler: Det tar ham litt tid å fordøye det, men jeg tror han også skjønner at det må bli litt mer rettferdig fordelig av oppgaver i fremtiden.

Ikke misforstå meg. Han er veldig flink med de ting som skal gjøres hver dag, som oppvask, vaske på kjøkkenet og klesvask. Men alt utenom, som det ikke er noe rutine på og som ikke gjøres så ofte, ser han ikke. Jeg må si til ham hva jeg ønsker at han skal gjøre, og det blir gjort. Men han må bli fortalt, han kommer ikke på det selv.

Tror det kommer litt av oppveksen. Hjemme hos han er det moren som tar seg alt husarbeid, men hun jobber såpass lite at det går. Så han må bare omprogrammeres litt. :ler:

Tror det skal gå greit når vi får frem litt mer rutine på husarbeid.

Endret av May Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Dette med husarbeid høres veeeldig kjent ut. Mannen ser desverre ikke når ting må gjøres, så jeg må nok be han om å gjøre det. Menmen, han er nå flink når han først setter i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med graviditeten May Helen! Og du har et kjempefint nick, og ikke minst avatar, så det syns jeg ikke du skal bytte :)

Jeg er kjempeglad på dine vegne. Masse klemmer fra meg til deg :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Dette med husarbeid høres veeeldig kjent ut. Mannen ser desverre ikke når ting må gjøres, så jeg må nok be han om å gjøre det. Menmen, han er nå flink når han først setter i gang!

Samboer var kjempe flink i går. Jeg tror det jeg sa dagen før har sunket inn for ham. Så i går satte han oppvask i oppvask maskinen og vasket to maskiner med klær og hengt de på tørk. Jeg ble så glad når jeg så dette. Viser at han ønsker å bidra hjemme.

Gratulerer så mye med graviditeten May Helen! Og du har et kjempefint nick, og ikke minst avatar, så det syns jeg ikke du skal bytte :)

Jeg er kjempeglad på dine vegne. Masse klemmer fra meg til deg :kose:

Takk Simpleminded.

Jeg tror jeg beholder navnet og avatar så lenge. Avatar er utrolig søt syns jeg og kommer sikkert aldri til å bytte den.

Så hyggelig at du stikker innom. Så lenge siden vi har hørt noe fra deg.

I går trente jeg styrke hjemme. Det var veldig godt. Alt den irritabiliteten som har samlet seg i meg i løpet av dagen, forsvant. Jeg skal prøve å finne tid til å jogge i helga. Det er lenge siden jeg har gjort, og føler at kroppen har behol for litt jogging.

Ellers så har ingen nye symptomer dukket opp. Våkner med tett nese hver morgen. Klarer knapt å puste. Jeg kjenner disse kramper/ubehageligheter i magen flere ganger om dagen, men de varer aldri lenge. Og så er det selvsagt det irritabiliteten. Alt irriterer meg.

Ha en fin helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du jo skremt meg helt :ler:

så nå må jeg kanskje ut å kjøpe graviditetstest, skal på kjempe fest neste helg jo :forvirret:

:ler:

neida, bare tøyser jeg. :ler:

Men hvor langt er du på vei nå?

Og når kom kvalmen?

for jeg bare kom til å tenke på noen år tilbake da jeg var gravid, jeg trodde jo at jeg var syk :ler:

Ha en fin helg.

Kos deg på kino

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor langt er du på vei nå?

Og når kom kvalmen?

for jeg bare kom til å tenke på noen år tilbake da jeg var gravid, jeg trodde jo at jeg var syk :ler:

Ha en fin helg.

Kos deg på kino

Jeg er i dag 4+5. Jeg kan ikke si at jeg er kvalm, men uggen i magen. Var bare ordentlig kvalm den ene dagen, eller er jeg nesten kvalm. Men jeg ble kvalm i morges når jeg skulle pusse tenner. Merket at tannbørsten fikk frem kaste opp refleksene og måtte bare avslutte det hele.

Ha en fin helg du og. :klem:

Dette med mannfolk og husarbeid hørtes litt kjent ut.....

Ha en fin dag :klem:

Mannfolk altså. :sur: Kan ikke leve med dem, kan ikke leve uten dem. :ler:

Ha en fin helg du og. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiababe

Hehe.. kjenner meg også litt igjen i det husarbeid-greiene. Ser ikke helt detaljene de der mannfolka tror jeg :ler:

Håper du får en fin helg :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg i dag er 5 + 1, o g det er ingen tegn på at denne tilstanden er forbigående :ler:, så tror jeg det er på tide å lage en graviditetsdagbok.

Prøvedagbok var moro så lenge den varte. Men er glad den kan nå avsluttes.

Så vi sees i graviditetsdagbok forumet. :velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...