Gå til innhold

Vi prøver oss på en baby


Eve Luna

Anbefalte innlegg

Heisann, tenkte bare jeg skulle svare her siden du er så nervøs: Jeg hadde "nå får jeg mensen" følelse i alle mine 3 svangerskap (mistet nummer 2), med førstemann var det grunnen til at jeg ikke tenkte over at jeg kunne være gravid før det var gått 2 mnd. :ler:

Med andre ord: at det kjennes ut som om du får mensen trenger slettes ikke å bety noe, det er helt vanlig. Jeg håper alt står bra til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei May Helen, og gratulerer med graviditeten! :)

Det er såvidt meg bekjent veldig vanlig med typiske menssmerter i starten av en graviditet.

Dessuten synes jeg ikke du skal ta graviditetstest hver dag. Tenk så dyrt det blir, og i tillegg er det ikke alltid at testen vil bli negativ før blødningene kommer. Når man mister tar det ofte litt tid før all HCG er ute av blodet, og da er gjerne allerede blødningene startet.

Skjønner godt at du er nervøs siden du mistet forrige gang, men jeg har på følelsen av at dette går bra jeg. Typisk menn å tenke slik din gjør. Men det er IKKE vanlig å miste tre ganger før spiren sitter, det kan du hilse fra meg og si!

Lykke til! :klem:

Endret av Kylling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Menn kan være litt tullete av og til, men Kattemannen prøver nok bare å trøste deg.

Håper spiren sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, tenkte bare jeg skulle svare her siden du er så nervøs: Jeg hadde "nå får jeg mensen" følelse i alle mine 3 svangerskap (mistet nummer 2), med førstemann var det grunnen til at jeg ikke tenkte over at jeg kunne være gravid før det var gått 2 mnd. :ler:

Med andre ord: at det kjennes ut som om du får mensen trenger slettes ikke å bety noe, det er helt vanlig. Jeg håper alt står bra til!

Hei May Helen, og gratulerer med graviditeten! :)

Det er såvidt meg bekjent veldig vanlig med typiske menssmerter i starten av en graviditet.

Dessuten synes jeg ikke du skal ta graviditetstest hver dag. Tenk så dyrt det blir, og i tillegg er det ikke alltid at testen vil bli negativ før blødningene kommer. Når man mister tar det ofte litt tid før all HCG er ute av blodet, og da er gjerne allerede blødningene startet.

Skjønner godt at du er nervøs siden du mistet forrige gang, men jeg har på følelsen av at dette går bra jeg. Typisk menn å tenke slik din gjør. Men det er IKKE vanlig å miste tre ganger før spiren sitter, det kan du hilse fra meg og si!

Lykke til! :klem:

Takk for trøsteord viren og Kylling. :klem:

Det er sikkert bare jeg som overreagerer.

Menssmerter ble borte i går kveld, etter at jeg har roet meg ned for dagen og bare satt på sofa og så på tv. De har ikke kommet tilbake ennå. Så det er veldig bra. Jeg kjenner litt ubehag i magen, men det er minimalt i forhold til igår.

Jeg har fått troen tilbake på at dette skal gå bra. Tror ikke jeg kan gjøre mye fra eller til, bortsett fra å spise sunt og ta være på meg selv.

Skulle ønske jeg var forbi de 12 første ukene i dag.

Jeg får bare tro at det vil gå bra. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

Menn kan være litt tullete av og til, men Kattemannen prøver nok bare å trøste deg.

Håper spiren sitter.

Du har sikkert rett. Jeg slappet litt av jeg og, når han er så avslappet.

Oioioi :) Gratulerer!! :klem:

Vi får satse på at spiren sitter godt denne gangen. *krysse fingre*

Takk :)

GRATULERER så mye. Dette var stas :klem:

Takk, jeg gleder meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Vil bare si at jeg også har hatt mye menssmerter denne gangen, har løpt på do i ett sett for å se om mensen kom, særlig den første måneden etter at jeg testa positivt. Det er helt vanlig :klem: Men, jeg skjønner veldig godt at du er bekymra, jeg var helt på tuppa de første 12 ukene, var så redd for å miste igjen, men det gikk bra, og det er jeg sikker på at det gjør for deg også :)

Og det er ikke vanlig å miste tre ganger før man får det til, men rart hva menn sier for å trøste - akkurat det samme sa min sambo også når jeg fikk blødninger denne gangen :ler: Han fikk ikke mye gehør for det nei, men det er deilig å ha menn som er avslappet når man ikke helt greier det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare slenge meg på de andre her jeg. Jeg hadde også "mens følelse" i flere dager! Gikk å ventet, til tross for at jeg testet positivt. Vet det er veldig vanskelig, men prøv å slapp av. Du har tross alt testet positivt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Vil bare si at jeg også har hatt mye menssmerter denne gangen, har løpt på do i ett sett for å se om mensen kom, særlig den første måneden etter at jeg testa positivt. Det er helt vanlig :klem: Men, jeg skjønner veldig godt at du er bekymra, jeg var helt på tuppa de første 12 ukene, var så redd for å miste igjen, men det gikk bra, og det er jeg sikker på at det gjør for deg også :)

Og det er ikke vanlig å miste tre ganger før man får det til, men rart hva menn sier for å trøste - akkurat det samme sa min sambo også når jeg fikk blødninger denne gangen :ler: Han fikk ikke mye gehør for det nei, men det er deilig å ha menn som er avslappet når man ikke helt greier det selv.

Jeg må bare slenge meg på de andre her jeg. Jeg hadde også "mens følelse" i flere dager! Gikk å ventet, til tross for at jeg testet positivt. Vet det er veldig vanskelig, men prøv å slapp av. Du har tross alt testet positivt;)

Jeg føler meg mye bedre i dag. Kun små ubehager her og der. Og derfor er jeg rolig i dag.

Jeg er glad vi reiser bort i helga. Da får jeg andre ting å tenke på og skal sikkert klare å slappe mer av.

Men jeg begynner med en gang å tenke på hvordan skal jeg lure meg unna mat og drikke gravide skal holde seg unna, i helga når vi er hos svigers. De serverer mye god mat og er altetende. Er redd det plutselig blir en spekemat kveld (for det har de hatt før).

Det frister ikke å si at jeg er gravid riktig ennå.

Jeg og Kattemannen er enige på det område. Vi skal vente til 12 uke til å si til folk, også familie.

Vi har allerede begynt å tenke på navn så smått. til og med før vi begynte å prøve hadde jeg klart en jente navn og en guttenavn. Nå har jeg gått bort fra de. Jentenavnet har blitt veldig vanlig, og guttenavnet er vanskelig å uttale på engelsk.

Akkurat nå har jeg ikke noen klare favoritt navn. Men Kattemannen kom plutselig på i går at han vil kalle barnet Tobias hvis det er en gutt. Jeg er ikke så begeistret for det navnet. Han mener navnet virker mannlig, mens jeg ser for meg en pingle. Jeg kjenner ingen som heter det så jeg har ikke noen andre assosiasjoner med navnet.

Min forslag var at han skal lage en liste med 10 navn og det skal jeg gjøre også så finner vi sikkert et som vi begge liker. Hans svar på dette var at han skal lage en sånn liste og jeg kommer helt sikkert til å velge Tobias og jeg kommer til å like det til og med. :ler:

Måtte tenke meg litt om og så at han smilte lurt, da skjønte jeg at han har tenkt å lage en tulleliste med masse stygge navn hvor av Tobias vil være den beste av de. :ler:

Han er i hvert fall oppfinnsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neria
Skulle ønske jeg var forbi de 12 første ukene i dag.

Jeg får bare tro at det vil gå bra. :sjenert:

Vet hvordan du har det, hadde vært deilg å være forbi uke 12 allerede...

Kos deg i helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en veldig fin helg. Fått virkelig slappet av.

Jeg hadde problemer i forrige uke med søvn. Klarer ikke å søvne tidsnok og våkner par timer før klokken skal egentlig ringe. Men jeg følte meg ikke trøtt på jobben. Trøttheten kom først på ettermiddagen etter middag.

Men i helga, hos foreldrene til samboer, har jeg sovet som en baby. Sov veldig lenge også. Og våknet ikke i løpet av natten. Tenkte at nå har jeg brudd mønsteret.

Men i natt, hjemme hos oss, så begynte problemene på nytt. Våknet kl 4 i natt og fikk ikke sove før 05:30 og kl 6 ringer klokken.

I dag skal jeg bytte sengetøy og lufte godt på soverommet, så får vi se om det hjelper.

Eller så har jeg det ganske bra. I helga kjente jeg ingen ubehageligheter i magen. I dag så kjente jeg litt murringer i magen, men de ga seg etter at jeg har vært ute en tur med hunden.

Merker at jeg må virkelig tenkte over hva jeg spiser. Plutselig må jeg vurdere hvor stor fisken er og hvor den er fanget (derfor holder jeg meg unna all fisk foreløpig). Og på apoteket så skulle jeg ha syrenøytraliserende tabletter. Så, så jeg at de som jeg vanligvis bruker ikke skal brukes av gravide. :overrasket: Måtte kjøpe en annen merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende og mye nytt å være gravid, ja. Det er en del man bør holde seg unna, men samtidig så tror jeg det er viktig å ikke bli helt hysterisk angående hva man spiser. Så lenge man leser pakningsvedleggene nøye når det gjelder preparater man kjøper på f.eks apotek o.l, så tror jeg du er relativt trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg føler meg ikke helt bra i dag.

Jeg er kvalm. Styrken på kvalmen varierer. Det er øyeblikk hvor jeg tror at jeg snart må på do, og det er øyeblikk med kun litt ubehag i magen.

Men det har blitt verre utover dagen.

Jeg er jo bare 4+1. Kan jeg være kvalm allerede? Er ikke dette litt tidlig?

Det er bare så vidt jeg har testet positiv.

Jeg drar tidlig hjem fra jobben i dag. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan være kvalm så tidlig i svangerskapet. Det er jo slik mange merker at de er gravide. Samtidig så er det noe som går for tiden. Kvalme og omgangssyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å bytte nick her på KG.

Tenkte at når jeg skal ha en graviditetsdagbok så ønsker jeg å bytte nick til Snehvit.

Jeg beholder avataren. Den er så søt. :-D

Hva syns dere om nicket Snehvit?

Muligens jeg da bytter avatar også, hvis jeg finner en fin en av snehvit. Får se.

I går begynte jeg å tenkte hva hvis jeg er gravid med tvillinger. :overrasket:

Jeg tenkte på det siden testen ble så fort positiv og jeg ble kvalm allerede i går. Tenkte at da må jeg ha mye av Hcg hormonet i meg.

Jeg vil helst ha et barn om gangen.

Så jeg spurte samboeren i går hva gjør vi hvis det er tvillinger. Han spurte - "hva mener du?"

"Ja, hva gjør vi hvis vi får tvillinger?" spurte jeg

Han virket litt paff av spørsmålet og svarte bare - "ja, da får vi vel selge den ene".

:legrine:

Vi knakk i latter begge to.

Kan gravide spise reker? :klø:

Jeg skal på en sommerfest i løpet av uken og det blir servert reker. Så jeg bare lurer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man kan spise reker, men ikke krabber (pga den giftige biten). Men er ikke sikker, så jeg ville nok ha undersøkt litt mer.

Hvorfor vil du skifte nick? Jeg liker May Helen, jeg :) Synes det er et veldig fint navn.

Tvillinger, ja.. Det er jo litt skummelt. Men jeg hadde ikke synes det var så dumt å få to på en gang, jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...