Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #121 Skrevet 18. november 2006 Men du er selvsagt en fantastisk nyttig person som denne verden ikke kan være foruten og sist men ikke minst den arrogante tonen din får meg og til å tro at dine meninger trolig teller mer enn de andres ← Jeg har på ingen måte påstått å være en "FANTASTISK NYTTIG PERSON" men du kan ikke vente annet enn arroganse fra folk når du utbasonerer en slik arroganse selv overfor den mest uskyldige og forsvarsløse delen av samfunnets befolkning, som ikke engang kan svare for sin egen adferd(de minste i hvertfall). De er et resultat av ulike foreldres valg, verdier, prioritering og oppdragelsesmåte/evne og totalt avhengig av andre for å klare seg. Å heve seg over små barn på en slik måte som du gjør ved å kritisere og vise en slik fientlighet gjør at jeg virkelig blir bekymret, er en slik holdning virkelig mulig å ha!!!! Har du behov for å få utløp for noe ved å kritisere andre så bør du kanskje velge noen som i det minste kan forsvare seg selv....
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #122 Skrevet 18. november 2006 Jeg hater ikke unger, men fant denne kommentaren provoserende. Er det mest mulig om å gjøre å prøve å såre folk og slenge slike pompøse kommentarer rundt? Hva faen feiler det deg? ← Men å kritisere uskyldige og forsvarsløse individ på en slik håven og fientlig måte som det gjøres i denne linken her, synes du er helt ok?
myggen Skrevet 18. november 2006 #123 Skrevet 18. november 2006 Er temmelig drøyt å si at: man hater barn
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #124 Skrevet 18. november 2006 alle har godt av å få barn, man blir mere tolerant som person, og kan lettere forholde seg til mennesker på jobben også, for der er det ganske mange rare personer, man ikke greier å takle hvis man bare er vant til å tenke på seg selv, man mister innsikten i hva andre tenker og har behov for... det være seg å snakke litt høyt osv. ← Hvis motivasjonen for å få barn er selvutvikling, må jeg si det grenser til det uetiske i mine øyne. Skal et annet målet med å sette et annet individ til verden være at du selv blir mere interessant og hel som menneske? Og i samme setning kritiserer man frivillig barnløse for å være egosentriske...
Hu i Svingen Skrevet 18. november 2006 #125 Skrevet 18. november 2006 Jeg er tilbøyelig til å hevde at jeg også hater barn. Særlig når jeg ser hva trådstarters påstander får folk til å gulpe opp. 1
Gjest Gjesta Skrevet 18. november 2006 #126 Skrevet 18. november 2006 Er det ikke litt merkelig å generelt hate barn? Det blir jo som å hate trøndere, pensjonister eller Indere? Når det er sagt skjønner jeg godt at du syns mange barn kan være slitsomme, irriterende, brysomme og bråkete, og jeg er veldig enig med ts i at mange foreldre er mildt sagt ufordragelige på sine barns vegne. Jeg syns mange lærer opp barna sine til å tro at de virkelig er sentrum i alles univers og at de selvfølgelig skal ha størst, best, først og at akkurat DERES barn stort sett kan ture fram som det vil. Det vokser opp mange ufordragelige barn, men det syns jeg jammen meg er foreldrenes skyld. TS; kjenner du mange barn? For meg høres det mer ut som en slags fremmedhat/frykt og mange fagfolk sier jo at fremmedhat/frykt stammer fra lite kjennskap/kunnskap om gruppen man hater.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #127 Skrevet 18. november 2006 Isåfall er jeg tilbøyelig til å si at jeg hater mennesker, sånn generelt, i og med at de kan være så generaliserende som trådstarter, og endatil generalisere tilbake, og at motstanderne til generaliseringen av trådstarters generalisering, skyter generalisering fra hofta tilbake. For en fantastisk diskusjon, dette! - og det var ikke rettet til HuI personlig, bare så det er sagt Jeg bare skjønner ikke hvor denne diskusjonen er på vei. Hvis man ikke liker barn, så er vel det greit nok. Men hvorfor rope det ut? Hvorfor ikke bare la være å få dem, og holde seg mest mulig unna dem? Og hvis man er uenig, hvorfor prøve å overbevise? Damen liker ikke barn- la henne få slippe, da vel. ← Det er mye med ordet "hate" som blir alt for drøyt. Mitt barn er en del av meg...ergo kritikken som er ment rettet mot barn blir inndirekte et angrep på meg som mor..... forstå det den som evner....!!
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #128 Skrevet 19. november 2006 Syns trådstarter virker som en bortskjemt dritunge selv. Og voksne dritunger er virkelig motbydelige. Husmusa
bob marley Skrevet 19. november 2006 #129 Skrevet 19. november 2006 Jada, jeg vet at menneskebarn er ufattelig intelligente. Poenget var at de ikke akkurat er like smarte og kunnskapsrike som MEG (ikke at jeg forventer det heller altså!). Noen personer synes det er givende å lære barn ting og tang. Jeg hater å lære folk ting og jeg liker samtaler med folk på mitt nivå. Ergo: å kommunisere med et barn er ikke min favorittaktivitet. (Det eneste som hadde vært interessant for en psykologi- og kjønnsinteressert person som meg var å hørt hva barnet hadde hatt å si om sin seksualitet, men det hadde vel ikke gått hjem hos mødre hvis jeg hadde begynt å diskutere penismisunnelse med lille johanna) Forresten så er det bare idiotisk å kalle barnløse for samfunnsunyttige. For det første så er jorden rimelig overbefolket, og vi trenger noe som kan veie opp for de som klemmer ut 4-5 unger. Samfunnet er heller ikke kun avhengig av reproduksjon, det skal faktisk litt mer til for å få hjulene til å gå rundt enn at mennesket puler og får barn. ← du har jo vært barn selv, hvordan ble du kunnskapsrik?
juliannae Skrevet 19. november 2006 #130 Skrevet 19. november 2006 Jeg har på ingen måte påstått å være en "FANTASTISK NYTTIG PERSON" men du kan ikke vente annet enn arroganse fra folk når du utbasonerer en slik arroganse selv overfor den mest uskyldige og forsvarsløse delen av samfunnets befolkning, som ikke engang kan svare for sin egen adferd(de minste i hvertfall). De er et resultat av ulike foreldres valg, verdier, prioritering og oppdragelsesmåte/evne og totalt avhengig av andre for å klare seg. Å heve seg over små barn på en slik måte som du gjør ved å kritisere og vise en slik fientlighet gjør at jeg virkelig blir bekymret, er en slik holdning virkelig mulig å ha!!!! Har du behov for å få utløp for noe ved å kritisere andre så bør du kanskje velge noen som i det minste kan forsvare seg selv.... ← Tror ikke du har lest tråden godt i det hele tatt. Jeg har absolutt IKKE noe i mot barn. Tvert i mot. Jeg har ingen steder i tråden skrevet at jeg ikke liker barn. Men jeg har nevnt at jeg kan ha problemer med nybakte mødre. Jeg hverken hever meg over eller kritiserer små barn. Men det jeg reagerte på fra deg og som jeg absolutt hever meg over er slike kommentarer som du kom: Til dere barnehatende og usympatiske innleggere......håper dere tar konsekvensene av denne samfunnsunyttige holdningen og velger å utslette deres gener ved ikke å få egne barn. Dere er eller kommer til å bli en belastning for samfunnet generelt alikevel. Selsagt reagerer man på at du kaller mennesker samfunnunyttige for de dem ikke liker barn og at de menneskene som ikke får barn er en belastning for samfunnet. Dette er det aller verste jeg noen gang har hørt!!!
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #131 Skrevet 19. november 2006 Alle er seg selv nærmest. Jeg synes mine barn er verdens flotteste, mens mange andre sine barn er noen bortskjemte krapyl uten oppdragelse. Prøver å ikke hate dem,synes heller synd i dem som har slike tafatte foreldre som ikke greier oppdra ungene sine. #ser verden gjennom mine-egne-briller#
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #132 Skrevet 19. november 2006 Tror ikke du har lest tråden godt i det hele tatt. Jeg har absolutt IKKE noe i mot barn. Tvert i mot. Jeg har ingen steder i tråden skrevet at jeg ikke liker barn. Men jeg har nevnt at jeg kan ha problemer med nybakte mødre. Jeg hverken hever meg over eller kritiserer små barn. Men det jeg reagerte på fra deg og som jeg absolutt hever meg over er slike kommentarer som du kom: Til dere barnehatende og usympatiske innleggere......håper dere tar konsekvensene av denne samfunnsunyttige holdningen og velger å utslette deres gener ved ikke å få egne barn. Dere er eller kommer til å bli en belastning for samfunnet generelt alikevel. Selsagt reagerer man på at du kaller mennesker samfunnunyttige for de dem ikke liker barn og at de menneskene som ikke får barn er en belastning for samfunnet. Dette er det aller verste jeg noen gang har hørt!!! ← Det er ikke snakk om å IKKE LIKE, det er brukt begrepet å HATE, det er vidt forskjellig tyngde på innholdet i disse begrepene. Og mine antydninger var ikke konkrete tilbakemeldinger på ditt innlegg. Hva som er årsak til at noen mennesker uttrykker at man hater noe kan være så forskjellig, men når du hater har man ofte opplevd noe grusomt som igjen kan resultere i grusomme handlinger. Selvfølgelig er det ikke mitt syn at mennesker generelt som velger å være såkalt frivillig barnløs representerer en belastning for samfunnet, dette har jeg aldri påstått i mine innlegg heller. Det er de som uttrykker hat og en såpass fientlig holdning til noe som er helt uskyldig og forsvarsløst som jeg anser som en potensiell belastning.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #133 Skrevet 19. november 2006 Kall inn Knutsen & Luvigsen - er det nødvendig å være så sint? En kan jo tenke sitt om dem som hater barn, og så kan man tenke sitt om dem som klarer å fyre opp så utrolig mye sinne over dem som hater barn. Jeg tenker nå mitt om dem som "hater barn" og hva slags barndom dem har gått gjennom (og nå blir dem nok ENDA sintere...), men det kan jo ikke ha vært så innmari ok tenker jeg. Og dem som ikke har hatt det så innmari ok skal man egentlig gi en klem, så får dem det litt mer ok, og så kan de kanskje lære å forstå at unger er mennesker dem og, akkurat som vi voksne. Og er det noen unger som det er veldig vanskelig å like, så er det kanskje fordi dem trenger en klem dem og. Tenk på det neste gang du irriterer deg over en unge. Kanskje var det bare en klem dem trengte for at dem skulle bli litt mer likendes? p.s. En klem trenger ikke være kinn i mot kinn, den kan ha andre former også.
Gjest Dr Phil Skrevet 19. november 2006 #134 Skrevet 19. november 2006 Dere er alle syke. Jeg inviterer dere alle til å komme på showet mitt så dere kan lære en ting og to om dere selv. Dette er ikke sunne menneskelige holdninger.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #135 Skrevet 19. november 2006 Dere er alle syke. Jeg inviterer dere alle til å komme på showet mitt så dere kan lære en ting og to om dere selv. Dette er ikke sunne menneskelige holdninger. ← Dr. phil...! er du her også....følger med på det meste du. Vettuge og gode svar kommer du med også. Er det en liten guddommelig fyr vi har med å gjøre her mon tro....? med mye ledig showplass.....
Gjest Dr Phil Skrevet 19. november 2006 #136 Skrevet 19. november 2006 Tusen takk, gjest. Jeg setter alltid pris på et kompliment.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #137 Skrevet 19. november 2006 Tusen takk, gjest. Jeg setter alltid pris på et kompliment. ← Ja du får ta det som du har vett til......
Gjest Dr Phil Skrevet 19. november 2006 #138 Skrevet 19. november 2006 Hyggelig du ler med meg. Du virker mye mer oppegående enn de ubehøvlede.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2006 #139 Skrevet 19. november 2006 Hyggelig du ler med meg. Du virker mye mer oppegående enn de ubehøvlede. ← :bukke:
Gjest lazuli Skrevet 19. november 2006 #140 Skrevet 19. november 2006 - og det var ikke rettet til HuI personlig, bare så det er sagt Jeg bare skjønner ikke hvor denne diskusjonen er på vei. Hvis man ikke liker barn, så er vel det greit nok. Men hvorfor rope det ut? Hvorfor ikke bare la være å få dem, og holde seg mest mulig unna dem? Og hvis man er uenig, hvorfor prøve å overbevise? Damen liker ikke barn- la henne få slippe, da vel. ← Tja...ellers sånn rent hypotetisk,... finnes det diskusjoner her inne for ufrivillig barnløse....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå